Hva synes du om ønskelister?

Kengu

Forumet er livet
VIP
For meg blir det litt sånn bestillingsliste og jeg tenker at da kan man la være å gi gaver til hverandre.

Får sjekden ønskelister sa, kan faktisk ikke huske sist vi fikk, likevel klarer jeg å treffe mottager med gavene jeg gir.

Veldig greit, da vet jeg at det er noe de blir glad for, og f.eks noe de trenger. Spesielt til tantebarna så får jeg vite fra mine søsken hva de ønsker seg, slipper jeg å bomme helt på gavene.

Får ikke ei liste i hånda nei, men vi spør om det er noe spesielt. Synes det er litt greit å vite.
Vi gir også ønskeliste for ungene. Men vi blir glade for alt uansett :-)

Med ene søstra til samboer er vi enige om å gi pengesummen til ett eller annet veldedig formål. Veldig greit.

Syns det er veldig greit. Ber ofte om liste, i allefall med ønska størrelse på kle, og kva dei likar å leike med/holde på med for tida.
Føler ikkje at det er slik at eg ikkje kan kjøpe noko utenom lista, men meir som ein veiledning:)

Gir ønskeliste fra barna til de som ønsker det, ikke fordi vi må ha noe på listen. Men fordi da får de en veileder på hva de kan kjøpe, og spesielt når de pleier å kjøpe ting som er på bærtur. F.eks eldste bruker bare boxer eller hipster og ønsker seg nå ullboxer til jul. Men uten at jeg sier noe om det, får hun slike små vanlige truser med pusekatter på. Og hun klarer ikke å bruke den type truser. Eller at folk kjøper klær som ikke kan byttes og kjøper str som er helt borti natta.

Vi bor i en relativ trang leilighet med lite lagringplass samt vi har det vi trwnger så vi skriver alltid ønskeliste. Er så dumt å få masse man verken har bruk for eller plass til :/ er så synd å måtte bytte masse gaver folk har brukt tid og penger på.
Liker selv å få gavelistene av andre, greit å gi det folk ønsker seg/trenger :)

Ønskeliste er ØNSKEliste, ikke bestillingsliste, enten omgir du deg da med folk uten oppdragelse eller så må du endre litt på oppfatningen din :-)

Ønskelister er veiledning om størrelser og hva barna liker å leke med, hva man ønsker seg. Ikke hva man bestiller. Den som bestiller er frekk. Den som ønsker seg er grei.

Og den som går utenom listen og treffer et flink. Og den som insisterer på å kjøpe størrelser det er oppgitt at ikke passer, er sta.

Bill.mrk "har hatt sengetøy med voksen størrelse med frost på liggende på vent i halvannet år"

Men for stort et bedre enn for lite da, så får det stå for mottakers regning når jenta har på seg en kjole for første gang i fireårsdagen sin. Og stolt forteller at den fikk jeg i bursdagsgave av xx. Da jeg ble tre :-)

Syns det er supert. Sender ikke til folk som ikke spør da, men folk pleier å spørre, og spesielt til ungen. Og jeg tenker motsatt, hvis folk bare vil kjøpe det de selv syns er gøy og ikke det ungen trenger eller ønsker seg, så kan vi heller la være. Blir svindyrt med alle gavene og jeg er ikke så gira på å gi gaver som bare blir liggende i et skap fordi det ikke var noe de fikk bruk for.

Gir ønskeliste fra barna til de som ønsker det, ikke fordi vi må ha noe på listen. Men fordi da får de en veileder på hva de kan kjøpe, og spesielt når de pleier å kjøpe ting som er på bærtur. F.eks eldste bruker bare boxer eller hipster og ønsker seg nå ullboxer til jul. Men uten at jeg sier noe om det, får hun slike små vanlige truser med pusekatter på. Og hun klarer ikke å bruke den type truser. Eller at folk kjøper klær som ikke kan byttes og kjøper str som er helt borti natta.

Mhm, folk undervurderer bestandig størrelsen på frøkna vår, og så får hun en haug med gensere og skjørt (som hun ikke trenger), når det hun ønsket seg var bukser, stilongs og singleter siden hun faktisk trengte det.

Ser ingen grunn til at man ikke kan ønske, det er jo også "hele sjarmen". Jeg blir trist de gangene jeg spør et barn hva det ønsker seg til jul, og det faktisk ikke har noen ønsker. De har alt, og mere til. Da syns jeg heller julegaver blir noe litt ekkelt.

Jeg synes det er greit iblant. Jeg spør etter det i enkelte tilfeller, feks til nevøen på 11 år der jeg har lite peiling på hva som "gjelder" fra år til år. Bestemoren min og svigermoren min pleier å spørre oss om ønskeliste, og det synes jeg er alle tiders. Da får vi ting vi behøver:)

Jeg synes det er greit at ønskelister inneholder mer enn kun én ting, og gjerne ting i ulike prisklasser:)

Synes det er veldig greit, spesielt til barna:-). Jeg gir gjerne ulike ønsker til barna til forskjellige personer slik vi forhåpentligvis slipper å sitte med flere utgaver av samme ting og må styre rundt og bytte etterpå:-). Klarer allikevel somregel å finne noe som mottaker liker og ønsker seg uten ønskeliste også men greit å ha noe å gå etter om det er noe spesielt de ønsker seg (f.eks om de samler på service og jeg kan gi noe i merket de samler på):-)

Jeg elsker ønskelister. Jeg vil jo gjerne gi vedkommende noe de trenger/ønsker seg,og da er det godt med hjelp på veien. Ser absolutt ikke på det som en bestillingsliste.

Med min dårlige fantasi syns jeg det er helt topp å få noen ønsker :) Har aldri fått en skrevet liste i handa, men spør alltid om det er noe de ønsker seg. Særlig barn er greit å vite hva det trenger eller liker :) Sier også til andre viss det er noe barna her ønsker seg, eller jeg ønsker dem. Ingen treffer på str viss ikke jeg gjør dem oppmerksomme på at de trenger 2-3 str enn alderen sier :)

Jeg synes ønskelister er helt topp!! Føler ikke jeg MÅ kjøpe noe som står der, men om jeg ikke har planlagt noe spesielt, er det jo ypperlig å gi noe jeg vet vedkommende ønsker seg. Jeg gir jo gave for å glede andre, ikke for å fylle opp skapene deres med masse greier de ikke bruker/trenger!

Med min dårlige fantasi syns jeg det er helt topp å få noen ønsker :) Har aldri fått en skrevet liste i handa, men spør alltid om det er noe de ønsker seg. Særlig barn er greit å vite hva det trenger eller liker :) Sier også til andre viss det er noe barna her ønsker seg, eller jeg ønsker dem. Ingen treffer på str viss ikke jeg gjør dem oppmerksomme på at de trenger 2-3 str enn alderen sier :)

Er så dårlig på å huske, så jeg pleier å ha en liste på mobilen som jeg dermed raskt kan sende til de som spør :) så det er vanlig her, at man spør hverandre om å sende en ønskeliste over hva vi/ungene ønsker oss til jul.

Ønskeliste er ØNSKEliste, ikke bestillingsliste, enten omgir du deg da med folk uten oppdragelse eller så må du endre litt på oppfatningen din :)

Ønskelister er veiledning om størrelser og hva barna liker å leke med, hva man ønsker seg. Ikke hva man bestiller. Den som bestiller er frekk. Den som ønsker seg er grei.

Og den som går utenom listen og treffer et flink. Og den som insisterer på å kjøpe størrelser det er oppgitt at ikke passer, er sta.

Bill.mrk "har hatt sengetøy med voksen størrelse med frost på liggende på vent i halvannet år"

Men for stort et bedre enn for lite da, så får det stå for mottakers regning når jenta har på seg en kjole for første gang i fireårsdagen sin. Og stolt forteller at den fikk jeg i bursdagsgave av xx. Da jeg ble tre :)
Folk uten oppdragelse? Hvordan i all verden fikk det utfra hva jeg skreiv??
For meg er det sånn det oopleves uten at noen av de krever å få noe fra listen.

Back
Topp