Hva synes du om ønskelister?

Jeg ser virkelig ikke problemet med gavelister. Da syns jeg man velger å ta det negativt... Hadde blitt lykkelig jeg om jeg fikk gavelister fra folk. Jeg spør gjerne hva de ønsker seg og da får jeg vite et par ting, men det verste jeg vet er når folk sier "jeg vet ikke", og ja, jeg er også en av dem. ;)

Slik som sambo er vant til synes jeg er bestilling. Der sier de kun en ting om man spør - og så sier de forskjellig til alle. Og så kjøper alle det og de vet hva de får og av hvem. Da er poenget borte. Og så er den gjerne så spesifikk at det blir en bestilling. Ikke "jeg kunne trengt en ny vannkoker for den gamle begynner å gå", det er "jeg vil ha den og den typen av det merket i den fargen".

Jeg er vant med å gjerne si hvis det er noe man ønsker seg eller trenger. Men om man får det er en helt annen ting. Som regel så finner alle noe de tenker personen trenger/liker eller har lyst til å gi. Og det stemmer som regel når man faktisk har noen tanker bak :)
Ja er vel det jeg mener er negativt også , for det er det jeg mener med bestillingsliste.
Vi har som sagt ingen som sender ønskelister ,,jeg har bare skjønt fra andre at det er en del sånne bestillingslister

Elsker ønskelister. Så lenge det er noe i min prisklasse. Lager også selv ønskelister til de som spør.

Selv fyllte jeg 30 år nylig og ønska meg penger. Gjerne frekt i noens øyne, men en tatovering er ikke billig ;) Og det har jeg ønska meg i maaange år nå. Kjekt med starthjelp. Men fikk også blomster og gavekort i sentrum (som jeg kjøpte vinterjakke for). Elska alt i sammen jeg og tatoveringen er også starta på nå takket være de alle :p

Folk ber jo om det?! Skal jeg da velge å ikke gi folk det :p her gir vi ca samme gaven til alle de voksne å barna får penger. Så spør aldri om det selv.

Synes det er knall. Vi spør ofte om litt ønsker, og om det eventuelt er noe de trenger :-)

Synes det er veldig greit å få en liste med ønsker. Da vet jeg at jeg kjøper noe de vil ha/blir glad for. Jeg liker ikke de som sier én ting de vil ha. Litt av gleden med julegaver er jo å bli overrasket over hva du får. Når noen nesten ber om den ene tingen fra deg, føler jeg at jeg bare spanderer den på de. Ikke at det er en gave.. Litt tåpelig forklart :p

Nei ikke når de ber om det, da må man jo få gi :)

Personlig syns jeg det begynner å bli ganske kleint å skrive liste selv. Med egne ønsker. Syns det er vanskelig, vi kjøper stort sett det vi trenger og alt anna er jo bare no vas eller noe dyre greie som vi ikke bruker penger på. Men til guttungen syns jeg det er veldig greit å skrive ønskeliste for han. Fordi jeg er liker å ønske nytte ting og lære ting. Ikke bare en hau med leker liksom.

Veldig kjekt

Har også fått iCloud bildedeling fra en, da var det lagt ut bilde av de ulike tingene som sto på ønskelista. Syns det var veldig praktisk!!

Jeg kan si hva jeg vet det er behov for, men blir glad for alt :)

Når jeg spør noen hva de ønsker seg, syns jeg det er supert å få noen tips. Hvis man først spør, er det jo gjerne fordi man ikke aner hva man skal kjøpe, eller trenger en pekepinn på om det man har tenkt å kjøpe ikke er skivebom. Men å sende ønskeliste til folk som ikke har spurt, syns jeg er en uting. Toppen av kaka var en gang jeg fikk en bryllupsinvitasjon der ønskeliste lå vedlagt. Da lurer man litt om man er invitert fordi brudeparet gjerne vil ha deg som gjest, eller om de bare vil ha gaver ... :-p

Jeg er helt for ønskelister, så lenge de inneholder realistiske ønsker (kjøper f.eks ikke den nyeste iPhonen til svogeren min til jul liksom :p )

Og jeg opplever at de som sender ut ønskelister tar hensyn, og lager lister utifra hvem som får dem :) Gjør det selv også.

En skriftlig ønskeliste er litt dumt. men muntlig ala 'jeg ønsker meg klær og sko' syns jeg er helt ok! eller feks 'jeg ønsket meg brettspill' 'jeg ønsker meg diverse til å lage scrapbook-album' 'jeg ønsker meg sminke'

men å si 'jeg ønsker meg den kjolen på b-young', da blir det mer bestilling og upersonlig!

og gavekort er det verste jeg vet å gi/få i gave, spesielt til jul!!

Når jeg spør noen hva de ønsker seg, syns jeg det er supert å få noen tips. Hvis man først spør, er det jo gjerne fordi man ikke aner hva man skal kjøpe, eller trenger en pekepinn på om det man har tenkt å kjøpe ikke er skivebom. Men å sende ønskeliste til folk som ikke har spurt, syns jeg er en uting. Toppen av kaka var en gang jeg fikk en bryllupsinvitasjon der ønskeliste lå vedlagt. Da lurer man litt om man er invitert fordi brudeparet gjerne vil ha deg som gjest, eller om de bare vil ha gaver ... :p

det var drøyt! av brudeparet altså..

Elsker det!

Synes det er veldig greit jeg. Skriver opp etter hvert som jeg kommer på ting, og hvis noen spør sier jeg et par alternativer. Om de kommer på noe annet blir jeg ikke skuffet selvsagt, men jeg som mange andre sliter ofte litt med gaver til de som har "alt."

Back
Topp