Strikking til spirene

Er det noen her som har den nyeste Klompelompe-boka? Jeg vurderer å kjøpe den, men er det mange fine babyoppskrifter i den?

Jeg har begge! Masse fint til både baby, barn og voksen, MEN de har kommet med et nytt babyhefte. Det ville jeg kjøpt om jeg bare var ute etter babyoppskrifter. Dette utrolig mye fint i det!!! Jeg skal kjøpe det om jeg kommer forbi 12 uker (og fosteret lever)
;)

Er det noen her som har den nyeste Klompelompe-boka? Jeg vurderer å kjøpe den, men er det mange fine babyoppskrifter i den?
Sniker fra juniforumet :)

Opplever at det er flere babyoppskrifter i den nye boka, men syns det var flere oppskrifter og bedre i den første. Men er nok litt smak og behag. :) Synes det er fryktelig mange lue, skjer og votteoppskrifter i den nye.

Jeg har den nyeste til klompelompe! Det er veldig mye fint til baby ja, men syns det er mer fint i den forrige boka:D
Jeg har begge! Masse fint til både baby, barn og voksen, MEN de har kommet med et nytt babyhefte. Det ville jeg kjøpt om jeg bare var ute etter babyoppskrifter. Dette utrolig mye fint i det!!! Jeg skal kjøpe det om jeg kommer forbi 12 uker (og fosteret lever)
;)

Takk for svar:) Den første boka har jeg, og synes det er mye fint der.

Da kan det være at jeg heller kjøper babyheftet..eller kanskje begge deler. Må bare vente til jeg har kommet over uke 12 først jeg også:)

Hvilket garn strikker du det i? :)

71c00740829e01cfa1f05d6363e4fad3

Sandnes Garn, Mini Alpakka

Vis vedlegget 201068

Jeg har strikka jakka, men ikke buksa.
Det var første gang jeg strikket noe med reglan, så det får du også sikkert til :) Men jeg ble litt forvirret av hvilke masker som var raglanmaskene, så jeg valgte å gjøre om de til tre glattstrikkmasker i stedet.
Tenkte å strikke bukse i en annen farge enn jakka :)

Veldig fin! Og digger raglan! Har strikka litt for mange av de der man må klippe opp og sy på ermer til slutt, og du verden så mye mer elegant raglan er!

Utrolig fint mønster og farge:)

Forelsket meg i mønsteret da jeg så det på nett, og fargen har alltid vært en favoritt (eier en del klær i den fargen selv) ;) Hadde grått Marius vognteppe til jenta vår (svigermor strikket), ville ha noe med litt mer farge denne gangen :)

Veldig fin! Og digger raglan! Har strikka litt for mange av de der man må klippe opp og sy på ermer til slutt, og du verden så mye mer elegant raglan er!

Takk! Ja, det er så mye mindre styr med montering :) også er det heller ikke så vanskelig når man har gjort det et par ganger!

Åh, kjempefint! Er det vanskelig å strikke jevnt med alpakkagarn? Måtte gi opp en genser en gang, for det ble ikke fint :P

Synes det går ganske greit egentlig, men strikker forholdsvis stramt for å få et finere og tydeligere mønster :)

Den er absolutt verdt pengene :) sååå mye fint i den til hele familien fra nyfødt-voksen :)

Synes det går ganske greit egentlig, men strikker forholdsvis stramt for å få et finere og tydeligere mønster :)
OK, takk for svar :) kanskje det er det som er trikset. Hvor mye garn har du brukt til nå, f.eks som på det bildet?

Back
Topp