Strikking til spirene

Mirakelspire

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg sitter og drømmer meg bort med bilder på småstrikk. Men det finnes jo så mye fint. Vil dere dele hva dere har lyst til å strikke?

Tenker at jeg nok kommer til å strikke i alt fra bittesmå prematurstørrelser til større klær til vinter 2017/18. Og har dere noe favorittgarn?
 
image.jpg Har allerede strikka på babytøy siden desember, så har litt liggende i de minste størrelsene, og noe større. Har lyst til å strikke ALT, haha. Nei, men blir vel noen sett eller dresser til vinteren, luer, sokker. Også er det moro å strikke forskjellige plagg som er mer til innebruk.
Liker veldig godt SandnesGarn og dalegarn og noen typer av dropsgarn, men synes ofte det oppfører seg merkeligere etter vask. Til varmere årstider er Dale Lille Lerke en absolutt favoritt!! Blanding av ull og bomull. (Er ikke så fan av rent bomullsgarn.)
Denne har jeg strikka i Dale lille lerke, og om vi er så heldige at vi får denne babyen i mai, så blir den fin å ha på i sommer tenker jeg :)
 
Jeg er i gang med strikking også! :D Holder på med et skråstrikket Mor Signe teppe og omslagsjakke. Jeg har altfor mange ting jeg ønsker å lage, så må se om jeg evt klarer å dele med mamma og svigermor :p
 
Skal strikke to tepper og hentesett fra den første klompelompeboken, må nok kjøpe den andre boken også hvis spiren holder fast :) Fant en søt bukse fra hjemmesiden til Sandnes garn også, skal se om jeg finner igjen bildet!
 
Og hvis det blir jente denne gangen kommer nok pinnene til å gå varm på søte kjoler og skjørt :p
 
Klompelompe kommer snart med et eget babyhefte! Har sett masse fint der ❤️ Hvis jeg kommer over 12 uker skal jeg kjøpe det :)
 
Missunnelig på dere som strikker! Det der får eg ikke til :wtf: men elsker strikketøy.. Har heldigvis besteforeldre som kan strikke ligg ;)
 
Har ikke kommet i gang enda, men håper jeg orker strikke mye etter hvert! Kjekt med denne tråden til inspirasjon :)
 
Er ikke så flink til å strikke, men hekler masse:) Blir vogntepper, helsetepper, sengetepper, luer, tøfler og bamser av det i hvertfall:) hekler til svigersøster også som har termin i februar:)
 
Fått helt dilla på sånne dresser med ugler på, men spørs om det kanskje blir i varmeste laget for en maibaby. Har i det hele tatt mye ull i str 3 mnd eller så, men man vet jo aldri hva Trondheim kan finne på å servere av vær i august da ;) image.jpeg
 
Vis vedlegget 199306
Holder på med bellateppe i nøytral farge. 2 av dette pleddet jeg stikker, de er sååååå fine:D
Kjempefint! Et sånt har jeg også på listen min. Bør vel kanskje begynne snart, regner med det kommer til å tære på tålmodigheten min. Regner med det går ganske sakte mtp hvor stort det skal bli? Hvilket garn strikker du ?
 
Jeg sitter og drømmer meg bort med bilder på småstrikk. Men det finnes jo så mye fint. Vil dere dele hva dere har lyst til å strikke?

Tenker at jeg nok kommer til å strikke i alt fra bittesmå prematurstørrelser til større klær til vinter 2017/18. Og har dere noe favorittgarn?

Ikke strikk for mye i de minste størrelsene. Man må jo ha litt selvfølgelig :) , men vi brukte mye hentesettet, det holdt en stund. Men jeg hadde strikket en dress og den var for liten etter tre uker, ble for kort i ryggen. Litt kjedelig, men de vokser jo så raskt i starten. Hvis man ikke skal gå for babyull er jo merinoull noe jeg har strikket en del i. Og drops baby merino f.eks., strikket jeg en jakke i str 3 mnd, den vokste med ungen, og ble brukt fra ca 3 mnd til 8-9 mnd :p Veldig praktisk :D
 
Ikke strikk for mye i de minste størrelsene. Man må jo ha litt selvfølgelig :) , men vi brukte mye hentesettet, det holdt en stund. Men jeg hadde strikket en dress og den var for liten etter tre uker, ble for kort i ryggen. Litt kjedelig, men de vokser jo så raskt i starten. Hvis man ikke skal gå for babyull er jo merinoull noe jeg har strikket en del i. Og drops baby merino f.eks., strikket jeg en jakke i str 3 mnd, den vokste med ungen, og ble brukt fra ca 3 mnd til 8-9 mnd :p Veldig praktisk :D

Ja må huske på det der. Blir nok en del i strl 6 mnd. Men sønnen hadde 40/44 i 3 mnd og da brukte vi bare ull. Så tenker jeg strikker en del smått, så gir jeg det heller bort hvis vi er så heldige å ikke trenge det
 
Kjempefint! Et sånt har jeg også på listen min. Bør vel kanskje begynne snart, regner med det kommer til å tære på tålmodigheten min. Regner med det går ganske sakte mtp hvor stort det skal bli? Hvilket garn strikker du ?
Ja, det tar jo endel tid å strikke ja! Er jo stort pledd og masse mønster:) på dette og det andre har jeg faktisk brukt sandnesgarn mandarin petit, fordi det kan vaskes på 60 grader, tenker det er litt greit til de minste:)
 
Gleder meg til jeg kan begynne å strikke. :) Regner med det blir hentesett, et teppe eller tre, og en drøss med klær. Mamma, ei tante av meg og søsteren min er også strikkere så tipper det blir nok strikketøy.

Har også lyst til å hekle en sånn en:
IMG_8371_1_medium2.jpg
 
Gleder meg til jeg kan begynne å strikke. :) Regner med det blir hentesett, et teppe eller tre, og en drøss med klær. Mamma, ei tante av meg og søsteren min er også strikkere så tipper det blir nok strikketøy.

Har også lyst til å hekle en sånn en:
IMG_8371_1_medium2.jpg
Å! den var stilig, En sånn vil jeg også hekle:)
 
Noen som har begynt å tenke på hentesett? Eller som har inspirasjonsbilder å dele?:) Jeg kommer nok til å vente til uke 12, men moro å titte og planlegge litt:)
 
Back
Topp