Strikking til spirene

Strikker foreløpig bare til meg selv. Men er det jente får jeg prøve meg på noe jenteklær. Har blått etter bror
 
Har strikket to kyser, måtte bare prøve :) Og nye babyheftet til Klompelompe er bestilt! :) :)
 
Gleder meg til jeg kan begynne å strikke. :) Regner med det blir hentesett, et teppe eller tre, og en drøss med klær. Mamma, ei tante av meg og søsteren min er også strikkere så tipper det blir nok strikketøy.

Har også lyst til å hekle en sånn en:
IMG_8371_1_medium2.jpg

Den er så nydelig <3
 
Jeg var sikker på at jeg kom til å hive meg over pinnene, men jeg har ikke den minste lyst til å strikke nå... Håper ikke det er ett dårlig tegn :( jeg har vært veldig kvalm, så har egentlig ikke hatt noe overskudd heller.. Satser på at det blir bedre <3
 
Jeg var sikker på at jeg kom til å hive meg over pinnene, men jeg har ikke den minste lyst til å strikke nå... Håper ikke det er ett dårlig tegn :( jeg har vært veldig kvalm, så har egentlig ikke hatt noe overskudd heller.. Satser på at det blir bedre <3
Jeg sliter også veldig med strikkinga! Har strikket i flere år og nesten ikke hatt 1 dags pause engang, men nå sliter jeg pga kvalmen, så er sjelden jeg strikker, håper det går fort over:(
 
Har noen av dere strikket/skal noen av dere strikke hentesettet i den første klompelompeboken? Har veldig lyst å strikke det, men jeg ser jeg kommer til å trenge mye hjelp :p
 
Har noen av dere strikket/skal noen av dere strikke hentesettet i den første klompelompeboken? Har veldig lyst å strikke det, men jeg ser jeg kommer til å trenge mye hjelp :p

Er det settet med godklumpenjakke? :)
 
Jeg strikket det til en nevø for ett år siden. Har begynt på buksen nå til spiren :)
Kanskje jeg må spørre deg om hjelp da :) har ikke begynt, men jeg har lest oppskriften og jeg skjønte fint lite :p har for det meste strikket luer, sokker og votter. Strikket en genser for en stund siden med rundfelling, men denne jakken er raglanfelling på. Er vel egentlig den jeg trenger hjelp til :-D

Går inn i uke 12 neste lørdag så kanskje jeg tør å begynne da :)
 
IMG_0004.jpg

Jeg har strikka jakka, men ikke buksa.
Det var første gang jeg strikket noe med reglan, så det får du også sikkert til :) Men jeg ble litt forvirret av hvilke masker som var raglanmaskene, så jeg valgte å gjøre om de til tre glattstrikkmasker i stedet.
Tenkte å strikke bukse i en annen farge enn jakka :)
 
Vis vedlegget 201068

Jeg har strikka jakka, men ikke buksa.
Det var første gang jeg strikket noe med reglan, så det får du også sikkert til :) Men jeg ble litt forvirret av hvilke masker som var raglanmaskene, så jeg valgte å gjøre om de til tre glattstrikkmasker i stedet.
Tenkte å strikke bukse i en annen farge enn jakka :)

Jeg strikka også dette settet i fjor, og valgte å strikke rett i raglan for å skille bedre :)
 
Vis vedlegget 201068

Jeg har strikka jakka, men ikke buksa.
Det var første gang jeg strikket noe med reglan, så det får du også sikkert til :) Men jeg ble litt forvirret av hvilke masker som var raglanmaskene, så jeg valgte å gjøre om de til tre glattstrikkmasker i stedet.
Tenkte å strikke bukse i en annen farge enn jakka :)
Veldig fin :) jeg tenkte jeg skulle strikke grå jakke, også bukse eller kjole til når vi vet kjønn :)
 
Veldig fin :) jeg tenkte jeg skulle strikke grå jakke, også bukse eller kjole til når vi vet kjønn :)

Tusen takk :)
Ja, gleder meg til å vite kjønn altså! Foreløpig holder jeg på med litt gavestrikk, også begynner jeg med noe nøytralt etter ul i uke 12/13 :)
 
Er det noen her som har den nyeste Klompelompe-boka? Jeg vurderer å kjøpe den, men er det mange fine babyoppskrifter i den?
 
Back
Topp