Strikking til spirene

71c00740829e01cfa1f05d6363e4fad3

Sandnes Garn, Mini Alpakka
Så fint! Elsker den farge. Eg klær den absolutt ikkje, men ungene heldigvis gjer det, takka pigmenten til pappa :D

Er det noen som har peiling på magic loop?

Jeg skal strikke ermer til sønnens snøløvgenser, men jeg hater å bruke settpinner. Jeg tenkte derfor å prøve meg på magic loop.

Anbefaler dere å strikke ett og ett erme i førsteomgang eller begge samtidig?

Jeg elsker magic loop. Foretrekker å bruke 80cm rundpinne. Jeg har ikke prøvd to samtidig, har nok med 1. Men hørt mange liker det. Ville nok prøvd med 1 om gangen når det er første gang du prøver

Jeg elsker magic loop. Foretrekker å bruke 80cm rundpinne. Jeg har ikke prøvd to samtidig, har nok med 1. Men hørt mange liker det. Ville nok prøvd med 1 om gangen når det er første gang du prøver

Jeg prøvde med et erme nå (80 cm rundpinne). Dette var jo genialt:) Lurer fælt på hvorfor jeg ikke har testet det ut tidligere:)

Sverger også til magic loop! Misliker virkelig settpinner, så er så greit å kunne slippe dem ;)

Er det noen som har peiling på magic loop?

Jeg skal strikke ermer til sønnens snøløvgenser, men jeg hater å bruke settpinner. Jeg tenkte derfor å prøve meg på magic loop.

Anbefaler dere å strikke ett og ett erme i førsteomgang eller begge samtidig?
Ja, magic loop er knall. Jeg synes det blir stress å strikke begge samtidig hvis man skal ha mønster, for det blir så mye tråder :P men ellers er det genial for man får øke masker akkurat på samme sted på begge armene. Hva endte du opp med å gjøre?

Ja, magic loop er knall. Jeg synes det blir stress å strikke begge samtidig hvis man skal ha mønster, for det blir så mye tråder :P men ellers er det genial for man får øke masker akkurat på samme sted på begge armene. Hva endte du opp med å gjøre?

Jeg endte opp med å ta kun ett erme for å teste det ut. Det var virkelig en teknikk jeg liker. Lettvint; så kommer til å strikke to og to ermer eller bukseben neste gang! :)

Noen som har startet på strikke-sy-eller hekleprosjekter til de små? Vis gjerne bilder:)

Jeg skal starte for fullt neste uke når 3 åringens snøløvgenser forhåpentligvis blir ferdigstilt.

Det er jo så mye fint å strikke til de små <3

Før jul nå har jeg en noen julegaver jeg skal strikke ferdig, men etter jul da blir det babystrikk :D

Jeg håper på å få strikket litt igjen snart! Vært dårlig i hele graviditeten nå, håper det er på vei over, såååå lyst å fortsette strikkinga<33

Jeg driver egentlig med ei strikkejakke til jenta mi, men har ikke hatt overskudd siden jeg ble gravid :( #gravidstrikketørke Tenker å hekle eller strikke vognteppe når jeg vet hvilket kjønn vi venter. Gjorde det samme til jenta vår.

Det er mye #gravidstrikketørke her også gitt. Regner med det går seg til snart :)

Går treigt med strikking her og. Snart ferdig med bukse til 5 åringen. Så skal jeg strikke votter. Så blir det babystrikk tenker jeg. Ikke bestemt meg for hva ennå.

Det er jo så mye fint å strikke til de små <3

Før jul nå har jeg en noen julegaver jeg skal strikke ferdig, men etter jul da blir det babystrikk :D
Samme her! Jeg klør i fingrene etter å få begynt på babystrikkingen, og julegavene føles sååå kjedelige å strikke!

Er straks ferdig med et Mor Signe teppe. Usikker på hva jeg skal begynne på etterpå, er så mye som frister!

Back
Topp