Ålesund sjukehus

2 av fire var bedre enn en som jeg har lest, 50% sjangs da.

Jeg har lyst å føde i vann igjen, nemlig. Om det er mulig.

Da får man krysse fingrene for at du får det ;-)

Ps! I tillegg er Ålesund sykehus en av sykehusene der det er minst forekomst av rifter hos mor i forbindelse med fødsel, et absolutt pluss vil jeg si ;-)
 
Vil bare si at jeg er evig glad for at det blir fødsel på Ålesund sykehus :) jordmødrene og fødeleger er fantastiske. Kom inn med premature rier på søndagen i full panikk, men de tok godt vare på meg og alt ordnet seg til slutt. Føler meg veldig heldig :)
 
Jeg hadde en kjempefin opplevelse på Ålesund sykehus både i fødsel og under barsel i mars 2016. Måtte også til mange ekstra kontroller der siste del av svangerskapet og møtte da 5-6 ulike jordmødre og 3 leger. Aller var utrolig profesjonelle, tok oss veldig på alvor og fikk meg til å føle at alt var under full kontroll.

Hadde en veldig positiv fødselsopplevelse, hvor både jeg og barnefar ble lyttet til og vi følte oss veldig trygge.

Barseltiden på barselhotellet i 9. etg var helt fantastisk (!!!) vi fikk eget rom hvor far overnattet mot en liten sum. Fikk middager på døra og hadde fri tilgang til frokostbuffet hele døgnet. Vi var førstegangs og fikk masse god opplæring, i alt fra bleieskift, til amming, bading og stell generelt. Vi hadde lite erfaring med spedbarn, så det er vi veldig takknemlige for. Veldig godt at også far fikk være med på dette. Vi kunne stille alle dumme spørsmål og stemningen var alltid veldig hyggelig. Lille fikk ekstra oppfølging pga lavt blodsukker og litt gulsott. Det var i det hele tatt veldig betryggende å være der. Jordmoren vår under fødselen kom også innom så vi fikk stille eventuelle spørsmål etter fødsel.

Ble langt dette, men ønsker å formidle mine erfaringer til eventuelle andre førstegangsfødende. Etter min erfaring har vi et fantastisk sykehus i Ålesund når det kommer til fødselsomsorg!
 
Jeg hadde en kjempefin opplevelse på Ålesund sykehus både i fødsel og under barsel i mars 2016. Måtte også til mange ekstra kontroller der siste del av svangerskapet og møtte da 5-6 ulike jordmødre og 3 leger. Aller var utrolig profesjonelle, tok oss veldig på alvor og fikk meg til å føle at alt var under full kontroll.

Hadde en veldig positiv fødselsopplevelse, hvor både jeg og barnefar ble lyttet til og vi følte oss veldig trygge.

Barseltiden på barselhotellet i 9. etg var helt fantastisk (!!!) vi fikk eget rom hvor far overnattet mot en liten sum. Fikk middager på døra og hadde fri tilgang til frokostbuffet hele døgnet. Vi var førstegangs og fikk masse god opplæring, i alt fra bleieskift, til amming, bading og stell generelt. Vi hadde lite erfaring med spedbarn, så det er vi veldig takknemlige for. Veldig godt at også far fikk være med på dette. Vi kunne stille alle dumme spørsmål og stemningen var alltid veldig hyggelig. Lille fikk ekstra oppfølging pga lavt blodsukker og litt gulsott. Det var i det hele tatt veldig betryggende å være der. Jordmoren vår under fødselen kom også innom så vi fikk stille eventuelle spørsmål etter fødsel.

Ble langt dette, men ønsker å formidle mine erfaringer til eventuelle andre førstegangsfødende. Etter min erfaring har vi et fantastisk sykehus i Ålesund når det kommer til fødselsomsorg!

Bra dere følte dere ivaretatt- hadde helt motsatt opplevelse da jeg fødte der i september i fjor- ingen opplæring, dårlig kommunikasjon og stappfulle avdelinger.
 
Jeg hadde en kjempefin opplevelse på Ålesund sykehus både i fødsel og under barsel i mars 2016. Måtte også til mange ekstra kontroller der siste del av svangerskapet og møtte da 5-6 ulike jordmødre og 3 leger. Aller var utrolig profesjonelle, tok oss veldig på alvor og fikk meg til å føle at alt var under full kontroll.

Hadde en veldig positiv fødselsopplevelse, hvor både jeg og barnefar ble lyttet til og vi følte oss veldig trygge.

Barseltiden på barselhotellet i 9. etg var helt fantastisk (!!!) vi fikk eget rom hvor far overnattet mot en liten sum. Fikk middager på døra og hadde fri tilgang til frokostbuffet hele døgnet. Vi var førstegangs og fikk masse god opplæring, i alt fra bleieskift, til amming, bading og stell generelt. Vi hadde lite erfaring med spedbarn, så det er vi veldig takknemlige for. Veldig godt at også far fikk være med på dette. Vi kunne stille alle dumme spørsmål og stemningen var alltid veldig hyggelig. Lille fikk ekstra oppfølging pga lavt blodsukker og litt gulsott. Det var i det hele tatt veldig betryggende å være der. Jordmoren vår under fødselen kom også innom så vi fikk stille eventuelle spørsmål etter fødsel.

Ble langt dette, men ønsker å formidle mine erfaringer til eventuelle andre førstegangsfødende. Etter min erfaring har vi et fantastisk sykehus i Ålesund når det kommer til fødselsomsorg!
Det hørtes veldig bra ut! :) Vi venter tvillinger i slutten av oktober, så jeg tror jeg er litt mer nervøs enn jeg hadde vært om det ikke hadde vært tvillinger.. Er førstegangsfødende, så alt er nytt og skummelt :p
 
Det hørtes veldig bra ut! :) Vi venter tvillinger i slutten av oktober, så jeg tror jeg er litt mer nervøs enn jeg hadde vært om det ikke hadde vært tvillinger.. Er førstegangsfødende, så alt er nytt og skummelt :p

Ja, det er litt skummelt. Min strategi var vel å prøve å slappe av og ta det som det kommer. Ikke alltid så lett det da :p men fikk som sagt en OK opplevelse. Vet jo at andre har andre typer erfaringer med sykehuset, men dette var i alle fall mine :) gled deg masse til å bli mamma! Det er mye større enn jeg skjønte på forhånd. Slitsomt til tider, men det mest fantastiske i verden!
 
Bra dere følte dere ivaretatt- hadde helt motsatt opplevelse da jeg fødte der i september i fjor- ingen opplæring, dårlig kommunikasjon og stappfulle avdelinger.

Var også der i september i fjor. Stappfullt og lite hjelp å få. Fikk heller ikke amme pga de ikke hadde tid til å hjelpe meg. Veldig skuffa.
 
Jeg fødte i Ålesund nå 30.april. Ble fantastisk godt ivaretatt under fødselen og hadde verdens beste jordmor ! Heldigvis hadde hun 12-timers vakt så hun rakk akkurat å ta i mot ungen og sydd meg før hun dro hjem :) Har god opplevelse fra alle jordmødrene der når jeg har vært på sjekk osv men hun som var under fødselen var helt fantastisk, takket være henne fikk jeg en drømmefødsel og hun fikk meg til å puste rett ! Eneste som var dumt var at det var fult på føden når vi kom inn. (Sto faktisk i kø utenfor fødeavd) så måtte være på undersøkelsesrommet i noen timer før vi fikk tildelt fødestue !

Barselhotellet var også veldig bra ! Eneste som var dumt var at jordmødrene hadde delte meninger om ammingen. Minien hadde gulsott og ville ikke ta brystet og var veldig urolig og smattet og sugde veldig på fingrene noe som er ett tegn på sult. Fikk beskjed om å legge han til hele tiden, noe som forsåvidt er rett. Men han tok ikke puppen og var utsultet. På dag 2 skulle vi egentlig reise hjem, men pga gulsotten og stor vektnedgang måtte vi være der. En jordmor bestemte seg for at han måtte få tillegg og fikk det på både sprøyte og flaske og vi fikk en mye roligere unge. Desverre når det var vaktskifte kom en jordmor som var helt i mot at at han hadde fått tillegg, så da gikk småen uten mat igjen helt til neste dag når den jordmoren som hadde gitt han tillegg kom på vakt igjen... Så skulle ønske at jordmødrene og barnepleierne var litt mer samkjørte på barsel...

Ellers ser jeg tilbake på oppholdet som fantastisk ! Men igjen kommer det nok helt ann på hvem man møter ! Fødte i Volda i 09, og er mye mer fornøyd med Åse :)
 
Barselhotellet er der ennå men i 9 etg ikke i U etg på pasienthotellet slik det var før.
Visitttidene i hovedinnlegget er på bærtur i forhold til hva de er pr dags dato.

Fødte på sykehuset i Ålesund i mars i år, lille måtte en tur innom neo etter fødsel pga riskikosvangerskap.
Dog blir det et svangerskap til så er verken fødeavd ved ålesund eller neo noe førstevalg, da vil det bli planlagt fødsel enten ved OUS eller St. Olavs.
Barsel i Ålesund vil jeg beskrive som H##### på jord...:mad: og Neo lekker som en sil... :(
 
Var også der i september i fjor. Stappfullt og lite hjelp å få. Fikk heller ikke amme pga de ikke hadde tid til å hjelpe meg. Veldig skuffa.


Kunne jeg fått høre litt om dine erfaringer fra Ålesund føde/barsel?
Ta deg gjerne på pm om du ikke ønsker å legge det ut her inne slik at alle kan se.
Ser du ikke hadde noe positivt møte med de du heller. :(

For meg og manen var hele avdelingen der et rent h¤¤¤¤¤ vi fikk null støtte, er så sårt og tenke på at de ikke gjorde jobben sin verken før fødsel, under fødsel eller etter.
Jenta vår hadde englevakt under fødselen.
Var førstegangs og vi fikk null veiledning i fra de, fikk heller det motsatte mobbing og trakassering...
 
Kunne jeg fått høre litt om dine erfaringer fra Ålesund føde/barsel?
Ta deg gjerne på pm om du ikke ønsker å legge det ut her inne slik at alle kan se.
Ser du ikke hadde noe positivt møte med de du heller. :(

For meg og manen var hele avdelingen der et rent h¤¤¤¤¤ vi fikk null støtte, er så sårt og tenke på at de ikke gjorde jobben sin verken før fødsel, under fødsel eller etter.
Jenta vår hadde englevakt under fødselen.
Var førstegangs og vi fikk null veiledning i fra de, fikk heller det motsatte mobbing og trakassering...

Under fødsel var de helt fantastiske, men tiden på barsel er jeg ikke så fornøgd med. Full avdeling og lite tid.

Jeg fikk heldigvis enerom, jeg var der alene ettersom jeg er alene med lille.
Amminga fikk jeg ingen hjelp med, jeg hadde ikke piling i det hele tatt.

De var bare korte turer innom, ingen som hadde tid til meg.
Jeg måtte i tillegg være der ei uke, hadde vært bedre å være på barselhotellet men det fikk jeg ikke fordi det er familierom ment til familier.. Mor, far og barn, ikke alenemødre :(
 
Jeg var inne der i 2013. Min opplevelse generelt til fødsel var fin opplevelse.
Så fort kom ned til barselhotellet slet jeg, dem hadde ikkje tid til å vise meg amming, og med det resultatet hadde jeg en baby så hadde gått ned for mye på få dager.
Dem holdt meg der til sammen 6-7 dager og jeg vært veldig lei meg.

Det ble gjort akupunktur mot meg for å få i gang amming, men det var ingen god opplevelse.

Jeg skulle en gang til, men hun skulle sette såg hvor redd jeg egentlig var, så endte med slapp, hu på barsel hotellet var ikkje fornøyd med det.

Jeg husker enda den dag idag siste hun så til meg " får håper han legger på seg da, ellers så sliter du"

Det værste opplevd, og når jeg skulle prøve å amme gutten, fekk kjeft da ikkje fekk morsmelkerstatning akkurat på cv det klokkeslettet, ser hun damen igjen neste gong, kommer til å forlange jun får ikkje ta på mine babyer.
 
Under fødsel var de helt fantastiske, men tiden på barsel er jeg ikke så fornøgd med. Full avdeling og lite tid.

Jeg fikk heldigvis enerom, jeg var der alene ettersom jeg er alene med lille.
Amminga fikk jeg ingen hjelp med, jeg hadde ikke piling i det hele tatt.

De var bare korte turer innom, ingen som hadde tid til meg.
Jeg måtte i tillegg være der ei uke, hadde vært bedre å være på barselhotellet men det fikk jeg ikke fordi det er familierom ment til familier.. Mor, far og barn, ikke alenemødre :(

Jeg hadde mannen min hos meg på barsel hele tiden, var ikke på barselhotellet, men på et 1 manns rom.
Hadde ikke han vært der hadde jeg ikke fått i meg mat, siden beina svikta og jeg greide ikke hente selv.
De var bare korte turer innom her også samt de var sure og gretne

En ting er sikkert de har STORT forbedringspotensiale når det kommer til pasientene, for ikke snakke om taushetsplikten de har.



Jeg var inne der i 2013. Min opplevelse generelt til fødsel var fin opplevelse.
Så fort kom ned til barselhotellet slet jeg, dem hadde ikkje tid til å vise meg amming, og med det resultatet hadde jeg en baby så hadde gått ned for mye på få dager.
Dem holdt meg der til sammen 6-7 dager og jeg vært veldig lei meg.

Det ble gjort akupunktur mot meg for å få i gang amming, men det var ingen god opplevelse.

Jeg skulle en gang til, men hun skulle sette såg hvor redd jeg egentlig var, så endte med slapp, hu på barsel hotellet var ikkje fornøyd med det.

Jeg husker enda den dag idag siste hun så til meg " får håper han legger på seg da, ellers så sliter du"

Det værste opplevd, og når jeg skulle prøve å amme gutten, fekk kjeft da ikkje fekk morsmelkerstatning akkurat på cv det klokkeslettet, ser hun damen igjen neste gong, kommer til å forlange jun får ikkje ta på mine babyer.

Helt utrolig at de kan holde på slik som det der, de skal være en støtte ikke trykke en ned.
Det å si det med tanke på amming, mat og vekt på barnet ditt, bidro jo ikke til noe trygghetsfølelse kan jeg tenke meg.

Virker på meg som om de går etter den berømte "trynefaktoren" når de skal avgjøre hvordan og med hvilke pasienter de skal gjøre jobben sin skikkelig på.
 
Kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å føde der neste år etter å lese disse svarene :O
 
Kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å føde der neste år etter å lese disse svarene :O

Jeg har født der i 2014 og 2016. Jeg er veldig fornøyd ihvertfall :)
Har INGENTING vondt å si om tiden på føden, jordmødrene der er fantastiske!
Begge gangene har virkelig vært en god opplevelse :)

I 2014 fikk jeg komme på "barselhotellet", da var mannen min med meg hele tiden. Dei var flink med å spør om jeg trengte hjelp å sann, å dei var hyggelige :) fin opplevelse der oppe ihvertfall! Ingenting å si der.

I 2016 måtte jeg på fellesrom pga litt komplikasjoner etter fødsel. Men var der aleine (mannen min måtte hjem på nettene).
Dei var hyggelige å hjelpsomme der også, men så mye mer gjennomtrekk. Dei var innom "hele" tiden, så fikk jo nesten aldri sove da dei kom inn å sjekka, å når det var vaktskifte så kom dei å hilste å sann. Det var det eneste "negative" med å være der.
Var der 2 dager, å siste kvelden kom det ei til på rommet mitt. Det var virkelig ikke kjekt (enda mer folk kom innom, lys stod på om natta, hver sin unge som grein osv), men kom meg gjennom det også..

Så alt i alt kunne jeg ikke ha tenkt meg et annet sjukehus :) synes dei er kjempe flinke!
 
Kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å føde der neste år etter å lese disse svarene :O
Har inntrykket av at de verste episodene blir skrevet her, for har aldri hørt om eller opplevd dette selv. Kun hørt positive ord om de som jobber der. Har også vært både i 8. og 9. pga mye kontroller i det siste, og makan til kjekkere folk skal en lete lenge etter altså! Gleder meg til å føde der! ❤️
 
Har inntrykket av at de verste episodene blir skrevet her, for har aldri hørt om eller opplevd dette selv. Kun hørt positive ord om de som jobber der. Har også vært både i 8. og 9. pga mye kontroller i det siste, og makan til kjekkere folk skal en lete lenge etter altså! Gleder meg til å føde der! ❤️
Er du der nå? :D
Vet du forresten om de regner svangerskap som 40+2 eller 40+3?
 
Min termin ble beregnet til 40+3 der mener jeg.

Jeg fødte med jm som jobber der, men fødte hjemme. Egner meg ikke for barsel jeg. Så der er jeg ikke
 
Nei, dessverre! Skulle ønske jeg var der for lengst.. De regner 40+3, jeg er 40+1 idag:)
Håper det snart skjer :) Jeg får se lille på ultralyd på tirsdag, og håper du får se din på ekte til da ❤
 
Back
Topp