Fødsels-tegn tråden!

Takk for oppløftende svar :) Håper det ikke drøyer for lenge, spesielt med tanke på at jeg har svangerskapsdiabetes og det virker ikke ut som om de fleste sykehus lar en gå over termin i utgangspunktet. Blir litt skeptisk og stressa av det. Men alt så nå bra ut på kontroll i går, og ny kontroll på onsdag.
Har sv. dia. jeg og, men meg vil de ikke sette igang ved termin:o Forstår ikke hvorfor det skal være så forskjellig ved de forskjellige sykehusene?o_O

det murrer i mage og korsrygg. får ikke sove. korsryggen verker hele tiden magen murrer innimellom... hva er dette?

Har hatt vonde kynnere så jeg nesten ikke klarer å gå/stå oppreist, mensmurringer, stikninger, vondt i korsrygg og som et belte rundt magen, kastet opp, løs mage osv nå i en måneds tid ca:(. Men hodet har vært festa i noen uker nå og ei uke til termin:). Forrige uke spurte jm om hun skulle sjekke meg for modning, men tenkte det kanskje ikke ville ha noe godt for seg i og med man kan gå sånn en stund om jeg har forstått riktig. Så nå har jeg gitt opp å tenke at det nærmer seg, gruer meg uansett veldig til smertene så på en måte glad det ikke begynt men dumt for da rekker man jo å tenke så mye mer på ting :confused:

Har sv. dia. jeg og, men meg vil de ikke sette igang ved termin:o Forstår ikke hvorfor det skal være så forskjellig ved de forskjellige sykehusene?o_O
Slik jeg har fått beskjed om så setter de ikke i gang de som har kostregulert sv.dia (om ikke andre ting tilsier at det burde gjøres), bare de som går på medisiner.

Slik jeg har fått beskjed om så setter de ikke i gang de som har kostregulert sv.dia (om ikke andre ting tilsier at det burde gjøres), bare de som går på medisiner.
Aha! Da så. Jeg har heldigvis kostholdsregulert og ikke gått over på insulin. Har bare fått beskjed om å ringe inn ved termindato om ingenting skjer før. Har litt over ei uke igjen og ser ut til at mageboeren trives for godt til å komme før:p

Aha! Da så. Jeg har heldigvis kostholdsregulert og ikke gått over på insulin. Har bare fått beskjed om å ringe inn ved termindato om ingenting skjer før. Har litt over ei uke igjen og ser ut til at mageboeren trives for godt til å komme før:p
Hmm, jeg har ikke fått beskjed om å ringe :/ termin i morgen :/

Hmm, jeg har ikke fått beskjed om å ringe :/ termin i morgen :/
Har du ikke fått noe informasjon når du har vært inne til vekstestimering osv? Jeg "hører til" SUS og har fått beskjed om å ringe poliklinikken der. Du kan jo eventuelt ta en Tlf i morgen og spørre hvordan du skal forholde deg med tanke på at du har sv.dia?:)

Endelig kan jeg og skrive noe her :)
Var på vekstestimering på sykehuset i dag, og fødselslegen spurte om hun skulle kjenne etter modning. Har hatt en del kynnere og heftig nedpress de siste dagene, så takket selvsagt ja til dette.
Hun kunne da kjenne 2 cm åpning og hodet til lillegutt <3 fikk også tilbud om stripping, som jeg også takket ja til:angelic:
Etterpå ville hun da ha en sparketest, å det viste det at livmoren min jobbet jevnt med kynnere.
Etterpå har jeg hatt noen kynnere som kanskje kan ligne på begynnende rier:angelic:
Så nå skal jeg legge meg nedpå litt å sammle krefter. ;)

Har du ikke fått noe informasjon når du har vært inne til vekstestimering osv? Jeg "hører til" SUS og har fått beskjed om å ringe poliklinikken der. Du kan jo eventuelt ta en Tlf i morgen og spørre hvordan du skal forholde deg med tanke på at du har sv.dia?:)
Har vert en gang til vekstestimering, da var baby så vidt over gjennomsnittet, så skulle ikke på noe mer kontroller, kanskje derfor?

Masse slim idag og. Men ingenting mer :( Jm sjekka åssen det lå ann innvendig, og sa mormunnen lå langt bak og at hun ikke fikk tak i den...? Hva enn det betyr. Tror hun belaga seg på at jeg måtte gå langt over termin på søndag, for hun bestilte overtidskontrolltime neste mandag og ny kontroll til hun neste torsdag... Motiverende, må jeg si.

Masse slim idag og. Men ingenting mer :( Jm sjekka åssen det lå ann innvendig, og sa mormunnen lå langt bak og at hun ikke fikk tak i den...? Hva enn det betyr. Tror hun belaga seg på at jeg måtte gå langt over termin på søndag, for hun bestilte overtidskontrolltime neste mandag og ny kontroll til hun neste torsdag... Motiverende, må jeg si.

Åhhh... det er lite motiverende ja... :-( Og du har hatt mye slim? Andre tegn? Og når har du termin? Bare spør og graver jeg :-P Har også hatt en del slim, og tenkte at det var et godt tegn..

Nei nei nei :) Det trenger ikke å bety noe! Tro meg. Samme dagen som jeg fødte min første, lå også min langt bak. Selv etter alle strippingene mine denne gangen var jeg hos en annen lege i dag, som mente det var umulig siden den lå så langt bak. Jeg sa bare ja og ha. De som kjenner er så forskjellige, og kroppen klarer det utroligste i rekordfart. :)

Er det sus du tilhører? Jeg tilhører Haugesund, men forstår de har samme praksis i Bergen, og muligens Stavanger også. Egen vestlandsk praksis kanskje....håper de gjør noe på neste kontroll på onsdag hvertfall, da er jeg en uke på overtid

Da er slimproppen løsna, tror ikke heile e kommet ut ennå, men deler av den er hvertfall kommet ut nå :) det er hvertfall et tegn på at kroppen jobber med noe :)

Åhhh... det er lite motiverende ja... :-( Og du har hatt mye slim? Andre tegn? Og når har du termin? Bare spør og graver jeg :p Har også hatt en del slim, og tenkte at det var et godt tegn..
Har hatt en del slim tidligere, men de siste to døgnene har det vært mye, tykt og med litt blod i. Jeg innbildte meg at slimproppen min gikk i to omganger sånn i ca. uke 35, men spørs om ikke dette er "the real deal". Eller noe annet spennende haha :D Ellers har jeg lite tegn. :( Men slim er jo absolutt et tegn på at noe skjer, jeg vil bare at det skal skje enda fortere. Jeg har termin imorra, 7. august. Enn du? :)

Har hatt en del slim tidligere, men de siste to døgnene har det vært mye, tykt og med litt blod i. Jeg innbildte meg at slimproppen min gikk i to omganger sånn i ca. uke 35, men spørs om ikke dette er "the real deal". Eller noe annet spennende haha :D Ellers har jeg lite tegn. :( Men slim er jo absolutt et tegn på at noe skjer, jeg vil bare at det skal skje enda fortere. Jeg har termin imorra, 7. august. Enn du? :)

Spennende!! :D Jeg har termin 30. August, så det er fortsatt en stund til.. Er bare sykt utålmodig :P Og resten av familien (mamma og tanter) har fått før termin, så jeg går liksom og innbiller meg at jeg også gjør det :P Haha! Dette kan bli noen lange uker :P :O

Er det sus du tilhører? Jeg tilhører Haugesund, men forstår de har samme praksis i Bergen, og muligens Stavanger også. Egen vestlandsk praksis kanskje....håper de gjør noe på neste kontroll på onsdag hvertfall, da er jeg en uke på overtid
Hører til SUS, ja. Men, ringte de og fikk beskjed om å ringe når jeg hadde termin og så skulle de ta meg inn. Jaja, skjer vel før eller siden:p

Back
Topp