Fødsels-tegn tråden!

Økte i styrke, reiste inn på KK ganske kjapt etter at jeg skrev her, og 3,5 time etter var hun her. Verdens nydeligste baby ❤️
Å gratulerer så mye med jenta, nyt tiden.

Spennende!!! Ventet du lenge før du dro inn på føden?
Jeg var sta som et uvær forde min daværende mann var på veg hjem fra langtur, og jeg nektet og dra uten han. Kom inn med kraftige stormrier, og 6 cm åpning pga idiotiske meg hørte på velmenende råd om lakserolje. Så når jeg våknet med rier ville jeg ikke det skulle stoppe og tok da 2 SS med det :dead:
Når jeg sto hjemme hadde jeg lenge rier med kun 2-3 min mellomrom. Og når mannen omsider kom hjem kom de i et bankende kjør, og vi dro inn. Fikk skikkelig kjeft av JM pga lakseroljen jeg hadde tatt. Og hun måtte ta vannet pga jeg ikke fikk pause mellom riene :wacky: JM ba meg love og ALDRI gjøre det igjen pga det ofte gir stormrier, og veldig stresset baby. Jeg var ung, og dum :rolleyes:
Jeg venter fortsatt til det er så vondt at jeg ikke holder ut hjemme lenger, eller til de kommer så tett, og regelmessig at jeg ikke tør å være hjemme ;)

For 2 år siden dro jeg inn for å føde nr 4 og ventet hjemme til riene var skikkelig vonde, og kom jevnt under 4 min mellom. 30 min etter jeg kom på sykehuset hadde jeg født.

Jeg har ALDRI blitt sent hjem, forde jeg alltid er hjemme lengst mulig. Er redd, for å bli sent hjem... Orker liksom ikke det... Men så bor jeg ikke mange min kjøring fra sykehuset ;)

Last edited:
Jeg var sta som et uvær forde min daværende mann var på veg hjem fra langtur, og jeg nektet og dra uten han. Kom inn med kraftige stormrier, og 6 cm åpning pga idiotiske meg hørte på velmenende råd om lakserolje. Så når jeg våknet med rier ville jeg ikke det skulle stoppe og tok da 2 SS med det :dead:
Når jeg sto hjemme hadde jeg lenge rier med kun 2-3 min mellomrom. Og når mannen omsider kom hjem kom de i et bankende kjør, og vi dro inn. Fikk skikkelig kjeft av JM pga lakseroljen jeg hadde tatt. Og hun måtte ta vannet pga jeg ikke fikk pause mellom riene :wacky: JM ba meg love og ALDRI gjøre det igjen pga det ofte gir stormrier, og veldig stresset baby. Jeg var ung, og dum :rolleyes:
Jeg venter fortsatt til det er så vondt at jeg ikke holder ut hjemme lenger, eller til de kommer så tett, og regelmessig at jeg ikke tør å være hjemme ;)

For 2 år siden dro jeg inn for å føde nr 4 og ventet hjemme til riene var skikkelig vonde, og kom jevnt under 4 min mellom. 30 min etter jeg kom på sykehuset hadde jeg født.

Jeg har ALDRI blitt sent hjem, forde jeg alltid er hjemme lengst mulig. Er redd, for å bli sent hjem... Orker liksom ikke det... Men så bor jeg ikke mange min kjøring fra sykehuset ;)
Åj shit! Da skal jeg ikke gjøre det ihvertfall!
Nå skal jeg slappe av, mens jeg venter på at riene skal komme for fullt! :)

Har slitt med å komme meg på do de siste månedene pga jeg tar jerntilskudd, men nå de siste dagene er det 3-4 ganger om dagen :p I tillegg har hun festet seg, og jeg merker virkelig nedpresset både fremme og bake!! I tillegg myyye kynnere, dog ikke smertefulle.. Er bare 37+4 enda, så får vel smøre meg med tålmodighet uansett!

Nå begynner tegnene å komme hos meg også.. går på do flere ganger om dagen (noe som e veldig unormalt til meg å være), økt utflod, sterkere kynnere og mye kraftige stikkinger nedentil. Er 37 uker idag, håper noe skjer snart.. er så lei av å være gravid :p

Idag er jeg helt sikker på at deler av eller hele slimproppen gikk! Ikke noe blod, men det var helt tydelig en good del slim. Så deilig med detaljer Bare håper dette betyr at noe er på gang! Er ikke mer enn 39+2 idag, så skal egentlig ikke klage, men med estimert stort barn kan han godt komme litt før Hvor lang tid har det tatt fra slimproppen gikk til fødselen startet hos dere? Vet det kan ta uker fortsatt.

Idag er jeg helt sikker på at deler av eller hele slimproppen gikk! Ikke noe blod, men det var helt tydelig en good del slim. Så deilig med detaljer Bare håper dette betyr at noe er på gang! Er ikke mer enn 39+2 idag, så skal egentlig ikke klage, men med estimert stort barn kan han godt komme litt før Hvor lang tid har det tatt fra slimproppen gikk til fødselen startet hos dere? Vet det kan ta uker fortsatt.
Så bra det er kommet noen tegn lillespire16 :)
Med datteren min gikk slimproppen fredagen og riene startet søndagen, ho blei født mandagskveld :)
Denne gangen har slimproppen løsnet litt og litt siden fredag, mye murring i dag, krysser fingrene for at det snart skjer noe(39+4), er ganske mye av den proppen som har kommet ut på disse dagene, men i dag var det lysrosa skjær i det, så krysser fingrene for at det nærmer seg tomt for propp inni meg :p

Det er desverre over en uke siden, og jeg er like gravid:( Sist mener jeg den gikk ca et døgn før. Håper det stemmer bedre for deg :)

Ingen slimpropp eller andre tegn.. Bortsett fra noe smertefulle tak nederst i magen og korsryggen. Kommer ca hvert 8 -12 min og varer fra 30-50 sek... Kan dette være starten på noe? Holdt på med disse intervallene i 3 timer nå:woot: men jeg tør ikke håpe for mye.. Håpet nok dette svangerskapet! Skal på helsestasjonen nå (uke 40), kan jordmor sjekke der tror dere?

Hadde vondt i korsryggen igår kveld og litt i natt, men ikke som tak bare konstant småvondt. Våknet like gravid idag.

Hadde vondt i korsryggen igår kveld og litt i natt, men ikke som tak bare konstant småvondt. Våknet like gravid idag.
Hadde det akkurat sånn natt til i går og et godt stykke ut på dagen i går, og så forsvant det. Like gravid i dag jeg også, overtidsdag 6. Til å bli smårar av dette:banghead:

Back
Topp