Fødsels-tegn tråden!

On and off hele tiden. Har hatt det i noen uker, så for meg er det nok ikke ett "tegn" :p Jeg tror tegnet her kommer til å være at enten så går vannet eller så starter riene midt på natten som ett sjokk:o

Nevnte det for jordmor, og hun mente det var modning
Selv om det kan holde på i ukesvis, så er det ihvertfall et tegn på fremgang på et vis :-P Står ikke helt på stedet hvil

Dårlig med søvn i natt! Skikkelige mensensmerter både i korsryggen og magen! Nå er jeg litt dårlig i magen og små kvalm :/ håper det snart skjer noe for jeg begynner å bli greit lei nå. 4 dager igjen til termin :)

I dag var det litt blodblandet slim på dopapiret. Det har kommet ut slim-aktige ting før, men ikke med svak rosa farge på. Får håpe det ikke betyr at ting er veldig nært, jeg skal jo selvfølgelig ha besøk av min søster i helgen (termin neste onsdag, så har jo forberedt henne på at det er en viss sjanse for at det ikke blir et vanlig besøk).

Hei dere.
I natt hadde jeg en intens svie og ubehag i bekkenet og har gått mye på toalettet. Fikk til slutt sovet en times tid, da jeg våknet føltes det ut som jeg pustet lettere og alt var/er litt lettere. Kan dette være at hun har festet seg eller flyttet seg ned?
Var på 36 ukers kontroll forrige uke og da lå hun riktig vei,var litt festet som jordmor sa:) har en god del mensen murring i korsryggen i dag.
Har dere merket denne festingen? At magen synker osv? Hvordan opplevde dere det?

Når min festet seg, så var det ikke slik at jeg merket noe stikking eller ubehag "der nede", men magen ble betydelig lavere og jeg kjente at bevegelsene hans ble annerledes. Fra å sparke meg i blæra, ut til siden og "overalt", begynte han først og fremst og sparke til en side og opp i ribbeina mine. Nå har han ligget i samme stilling lenge, og jeg merker godt hvordan han ligger bare jeg stryker over magen; Hodet ned, rundt der symfysen er, ryggen på min høyre side, rumpa innunder mine høyre ribbein, og beina ut mot venstre. Hender jeg kjenner noen hender som kiler meg på hofta :D Så ja, hvis du ser at magen din henger lavere, og merker at hun sparker mer oppover, så kan hun være festet :)

Når min festet seg, så var det ikke slik at jeg merket noe stikking eller ubehag "der nede", men magen ble betydelig lavere og jeg kjente at bevegelsene hans ble annerledes. Fra å sparke meg i blæra, ut til siden og "overalt", begynte han først og fremst og sparke til en side og opp i ribbeina mine. Nå har han ligget i samme stilling lenge, og jeg merker godt hvordan han ligger bare jeg stryker over magen; Hodet ned, rundt der symfysen er, ryggen på min høyre side, rumpa innunder mine høyre ribbein, og beina ut mot venstre. Hender jeg kjenner noen hender som kiler meg på hofta :D Så ja, hvis du ser at magen din henger lavere, og merker at hun sparker mer oppover, så kan hun være festet :)
Ligger på samme måte her. Jeg skvatt himmelhøyt når jeg kjente kilingen på innsiden av hofta første gang:p

Ikke sant :hilarious:
Er ikke noe fæn av å kjenne at det hikker i rumpa mi heller :joyful: Det er mere ekkelt enn foran :hungover:

Haha,hikke i rumpa! Herlig :D Vi høres jo helt gærne ut!
Enda en crazy greie; av og til når lillegutt presser på,eller jeg har kynnere,så kjennes det ut som at jeg skal gjøre i buksa,eventuelt at jeg skal føde fra feil utgang....:eek::hilarious:

Haha,hikke i rumpa! Herlig :D Vi høres jo helt gærne ut!
Enda en crazy greie; av og til når lillegutt presser på,eller jeg har kynnere,så kjennes det ut som at jeg skal gjøre i buksa,eventuelt at jeg skal føde fra feil utgang....:eek::hilarious:
Hehehe

Ja noen ganger når lille i magen hikker så er det et konstant regelmessig dunk bak i rumpa. Får det foran også altså men noen ganger ligger Lille med hodet eller kroppen så det kjennes klart og tydelig i rumpa hos meg :smiley-ashamed008:smiley-ashamed005

Stikking i lysken, kan det være noe....? Håpe håpe :p Har ellers ingenting som er forandret den siste tiden, 1. Dag på overtid i dag er litt kjipt kjenner jeg. Var ikke moden på kontroll i går, men fikk beskjed om at det likesågodt kunne skje om en dag som en uke :o

Stikking i lysken, kan det være noe....? Håpe håpe :p Har ellers ingenting som er forandret den siste tiden, 1. Dag på overtid i dag er litt kjipt kjenner jeg. Var ikke moden på kontroll i går, men fikk beskjed om at det likesågodt kunne skje om en dag som en uke :eek:

Jeg var jo på kontroll på sus med første mann hvor de sa jeg ikke fantes moden.
Og at jeg måtte belage meg på overtid for ingenting ville skje med det første. Vips samme natt kl.03.30 startet jeg med rier og kom inn med 6 cm å fødte :)

Kan også gå andre veg du er moden, og har alt 3-4 cm, men du går i flere dager/uker sånn. Faktum er at de aner jo ikke når, eller hvorfor en plutselig føder egentlig :)

Jeg var jo på kontroll på sus med første mann hvor de sa jeg ikke fantes moden.
Og at jeg måtte belage meg på overtid for ingenting ville skje med det første. Vips samme natt kl.03.30 startet jeg med rier og kom inn med 6 cm å fødte :)

Kan også gå andre veg du er moden, og har alt 3-4 cm, men du går i flere dager/uker sånn. Faktum er at de aner jo ikke når, eller hvorfor en plutselig føder egentlig :)
Takk for oppløftende svar :) Håper det ikke drøyer for lenge, spesielt med tanke på at jeg har svangerskapsdiabetes og det virker ikke ut som om de fleste sykehus lar en gå over termin i utgangspunktet. Blir litt skeptisk og stressa av det. Men alt så nå bra ut på kontroll i går, og ny kontroll på onsdag.

Ordentlige menssmerter istad når jeg satt på kjøpesenteret. Og det har kommet masse slim i hele kveld. Nå når jeg var på do, var det masse blodig slim :D Haha, jeg smiler STORT over blodig slim. Please, la det være starten på noe.

Her har eg hatt bra vonde maserier/rier i heile dag, alt i fra 5-15 min mellom hver, og de varer i ca 30-50 sek, så dabbet de av en liten stund, og nå er de tilbake igjen, men eg blir jo så utrolig sliten av dette, vil jo bare at de skal ta seg opp slik vi snart kan få møte lillegutten vår❤️

Back
Topp