Skravletråd Lag Bringebær

Men da bør vel også trilletur uten særlig øking i puls være å telle som trening?

Mener forsåvidt også at yoga er trening. Men det øker jo ikke puls eller gjør ay man svetter?? som kriteriene er?
Forskjell på å rusle tur og på å faktisk få trent på trilletur. Dersom jeg triller med noen og kan prate feks regner jeg det ikke, hvis jeg triller slik at det er vanskelig å snakke (da svetter jeg /har stigende puls) så regner jeg det som trening
 
Men da bør vel også trilletur uten særlig øking i puls være å telle som trening?

Mener forsåvidt også at yoga er trening. Men det øker jo ikke puls eller gjør ay man svetter?? som kriteriene er?

Jeg får ikke opp pulsen mest fordi jeg jobber med pusten når jeg trener yoga (eller, jeg har aldri sjekket pulsen, men tror ikke jeg får opp pulsen?). Og ikke svetter jeg (jeg har gått stoltzekleiven på sommeren uten å svette en dråpe). MEN - jeg blir kjempestøl!
 
Jeg får ikke opp pulsen mest fordi jeg jobber med pusten når jeg trener yoga (eller, jeg har aldri sjekket pulsen, men tror ikke jeg får opp pulsen?). Og ikke svetter jeg (jeg har gått stoltzekleiven på sommeren uten å svette en dråpe). MEN - jeg blir kjempestøl!

ja misforstå meg IKKE altså - jeg mener at det går som trening ;) Jeg bare stusser litt over de kriteriene som er satt fordi (som yoga viser) så er jo ikke trening nødvendigvis puls og svette ;)
 
Jeg skriver IKKE dette for å diskutere, men jeg trenger å få det ut. Jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg med å finne løsninger, og tenke anderledes, for som dere vil forstå så er dette noe vanskelig for meg, og jeg er så dårlig samvittighet ovenfor dere.


Huff, jeg gledet meg skikkelig til å begynne på slankekrigen, og har til og med fått søsteren min med, uten at jeg nevner brukeren. Men jeg kjenner at jeg blir skikkelig demotivert av utfordringene. Syntes utfordringene burde handle om å være sunn, uten å generalisere. Jeg kan feks ikke drikke rent vann, da dette gir meg skikkelig halsbrann. Jeg drikker 2 liter med væske hver dag, og da er sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og mest te det som går ned. Men vann gir meg halsbrann, så bare der mister jeg jo masse poeng.

Jeg svetter ikke, ferdig med det. Jeg pleide å trene med en kompis som svettet nok for oss begge, og han klagde over at jeg så like bra ut før en to timers topptur som etter - på sommeren.

Jeg anbefales ikke å få opp pulsen. Jeg har en dritt - sykdom som gjør at hjernen min oppfatter økt puls som psykisk stress, og dette gir utslag i forferdelige smerter, og i utmattelse. Jeg jobber masse med dette, da kroppen faktisk går i selvforsvar, og jeg må overbevise kroppen om at jeg ikke gjør noe farlig. I noen sammenhenger får jeg opp pulsen fordi jeg har angst for å få smerter. Det er heller ikke særlig kult. Jeg KAN få opp pulsen når jeg trener, men dette resulterer da som sagt i en del smerter. Noen dager er greie, men andre er kjempevonde.

Ift kos så vet dere hva jeg mener om det. Dette fjerner en større andel av det jeg vanligvis anser som normale måltider. Jeg spiser allerede IKKE det som står oppført på godteri/snop/kake - lista. Dere kan for øvrig spise frukt og yoghurt som mellommåltider, det kan ikke jeg, fordi det resulterer også i smerter. Så her sliter jeg virkelig med kostholdet!

JA, det er frivillig å være med på dette her, men jeg visste ærlig talt ikke at det skulle bli så firkanta. Hadde jeg spist en mager kost, så ville dette vært en helt ok utfordring, slik det er for dere. Men dersom jeg skal være med på utfordringene og bistå laget mitt, så betyr dette at jeg må utfordre min egen helse til det negative, og jeg trodde hele meninga med slankekrigen var en sunn holdning, samtidig som man hadde det moro.
Det er deltakere her inne som sliter med helseplager som fører til at de kan faktisk ikke gjøre mange av utfordringene som er der. Det er utrolig synd at det ikke finnes alternativer for oss.

Jeg jobber konstant med meg selv, og det er lenge siden jeg har følt meg så lite til rette, i et miljø jeg trodde var ment å være avslappet å moro.

Så kjære Bringebær: Har dere noen råd til meg? Kan dere hjelpe meg med å se anderledes på dette her? Det er viktig for meg også å poengtere at jeg sliter med samvittigheten ovenfor dere, da jeg vet at når jeg ikke utfører utfordringene, så går dt utover lagets totale poengsum.

For øvrig er ikke vektnedgangen noe å si på. Her går det jevn og fint nedover.
 
ja misforstå meg IKKE altså - jeg mener at det går som trening ;) Jeg bare stusser litt over de kriteriene som er satt fordi (som yoga viser) så er jo ikke trening nødvendigvis puls og svette ;)
Takk. Jeg har nettopp skrevet et lenger innlegg om dette. Føler at reglene er veldig generaliserende og firkanta.
 
Jeg skriver IKKE dette for å diskutere, men jeg trenger å få det ut. Jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg med å finne løsninger, og tenke anderledes, for som dere vil forstå så er dette noe vanskelig for meg, og jeg er så dårlig samvittighet ovenfor dere.


Huff, jeg gledet meg skikkelig til å begynne på slankekrigen, og har til og med fått søsteren min med, uten at jeg nevner brukeren. Men jeg kjenner at jeg blir skikkelig demotivert av utfordringene. Syntes utfordringene burde handle om å være sunn, uten å generalisere. Jeg kan feks ikke drikke rent vann, da dette gir meg skikkelig halsbrann. Jeg drikker 2 liter med væske hver dag, og da er sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og mest te det som går ned. Men vann gir meg halsbrann, så bare der mister jeg jo masse poeng.

Jeg svetter ikke, ferdig med det. Jeg pleide å trene med en kompis som svettet nok for oss begge, og han klagde over at jeg så like bra ut før en to timers topptur som etter - på sommeren.

Jeg anbefales ikke å få opp pulsen. Jeg har en dritt - sykdom som gjør at hjernen min oppfatter økt puls som psykisk stress, og dette gir utslag i forferdelige smerter, og i utmattelse. Jeg jobber masse med dette, da kroppen faktisk går i selvforsvar, og jeg må overbevise kroppen om at jeg ikke gjør noe farlig. I noen sammenhenger får jeg opp pulsen fordi jeg har angst for å få smerter. Det er heller ikke særlig kult. Jeg KAN få opp pulsen når jeg trener, men dette resulterer da som sagt i en del smerter. Noen dager er greie, men andre er kjempevonde.

Ift kos så vet dere hva jeg mener om det. Dette fjerner en større andel av det jeg vanligvis anser som normale måltider. Jeg spiser allerede IKKE det som står oppført på godteri/snop/kake - lista. Dere kan for øvrig spise frukt og yoghurt som mellommåltider, det kan ikke jeg, fordi det resulterer også i smerter. Så her sliter jeg virkelig med kostholdet!

JA, det er frivillig å være med på dette her, men jeg visste ærlig talt ikke at det skulle bli så firkanta. Hadde jeg spist en mager kost, så ville dette vært en helt ok utfordring, slik det er for dere. Men dersom jeg skal være med på utfordringene og bistå laget mitt, så betyr dette at jeg må utfordre min egen helse til det negative, og jeg trodde hele meninga med slankekrigen var en sunn holdning, samtidig som man hadde det moro.
Det er deltakere her inne som sliter med helseplager som fører til at de kan faktisk ikke gjøre mange av utfordringene som er der. Det er utrolig synd at det ikke finnes alternativer for oss.

Jeg jobber konstant med meg selv, og det er lenge siden jeg har følt meg så lite til rette, i et miljø jeg trodde var ment å være avslappet å moro.

Så kjære Bringebær: Har dere noen råd til meg? Kan dere hjelpe meg med å se anderledes på dette her? Det er viktig for meg også å poengtere at jeg sliter med samvittigheten ovenfor dere, da jeg vet at når jeg ikke utfører utfordringene, så går dt utover lagets totale poengsum.

For øvrig er ikke vektnedgangen noe å si på. Her går det jevn og fint nedover.

Kjære du!
IKKE OFRE EN TANKE på de utfordringene du faktisk ikke har sjans til å gjennomføre!! Slankekrigen handler ikke om utfordringene - det handler om å gå ned i vekt jevn og trutt - sånn som du faktisk gjør :)
Ikke føl at du svikter noen! Hos deg handler det ikke om vilje, det handler om evne pga diverse årsaker!
Men UANSETT om det handler om vilje eller evne så mener jeg at ingen skal dømme noen andre for det, og ingen skal føle at man MÅ bidra på utfordringene. Det jeg derimot forventer av alle på lag bringebær er at man prøver sitt ytterste for å gå ned på SIN måte :)
 
Kjære du!
IKKE OFRE EN TANKE på de utfordringene du faktisk ikke har sjans til å gjennomføre!! Slankekrigen handler ikke om utfordringene - det handler om å gå ned i vekt jevn og trutt - sånn som du faktisk gjør :)
Ikke føl at du svikter noen! Hos deg handler det ikke om vilje, det handler om evne pga diverse årsaker!
Men UANSETT om det handler om vilje eller evne så mener jeg at ingen skal dømme noen andre for det, og ingen skal føle at man MÅ bidra på utfordringene. Det jeg derimot forventer av alle på lag bringebær er at man prøver sitt ytterste for å gå ned på SIN måte :)

Enig i denne! Jeg har f.eks ingen intensjoner om å presse meg til å trene hver dag, jeg mener man har gått av noen hviledager mellom hver treningsøkt. Ikke får jeg presset i meg to liter vann hver dag heller. Gjør det som du mener et best for din helse :)
 
Jeg skriver IKKE dette for å diskutere, men jeg trenger å få det ut. Jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg med å finne løsninger, og tenke anderledes, for som dere vil forstå så er dette noe vanskelig for meg, og jeg er så dårlig samvittighet ovenfor dere.


Huff, jeg gledet meg skikkelig til å begynne på slankekrigen, og har til og med fått søsteren min med, uten at jeg nevner brukeren. Men jeg kjenner at jeg blir skikkelig demotivert av utfordringene. Syntes utfordringene burde handle om å være sunn, uten å generalisere. Jeg kan feks ikke drikke rent vann, da dette gir meg skikkelig halsbrann. Jeg drikker 2 liter med væske hver dag, og da er sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og mest te det som går ned. Men vann gir meg halsbrann, så bare der mister jeg jo masse poeng.

Jeg svetter ikke, ferdig med det. Jeg pleide å trene med en kompis som svettet nok for oss begge, og han klagde over at jeg så like bra ut før en to timers topptur som etter - på sommeren.

Jeg anbefales ikke å få opp pulsen. Jeg har en dritt - sykdom som gjør at hjernen min oppfatter økt puls som psykisk stress, og dette gir utslag i forferdelige smerter, og i utmattelse. Jeg jobber masse med dette, da kroppen faktisk går i selvforsvar, og jeg må overbevise kroppen om at jeg ikke gjør noe farlig. I noen sammenhenger får jeg opp pulsen fordi jeg har angst for å få smerter. Det er heller ikke særlig kult. Jeg KAN få opp pulsen når jeg trener, men dette resulterer da som sagt i en del smerter. Noen dager er greie, men andre er kjempevonde.

Ift kos så vet dere hva jeg mener om det. Dette fjerner en større andel av det jeg vanligvis anser som normale måltider. Jeg spiser allerede IKKE det som står oppført på godteri/snop/kake - lista. Dere kan for øvrig spise frukt og yoghurt som mellommåltider, det kan ikke jeg, fordi det resulterer også i smerter. Så her sliter jeg virkelig med kostholdet!

JA, det er frivillig å være med på dette her, men jeg visste ærlig talt ikke at det skulle bli så firkanta. Hadde jeg spist en mager kost, så ville dette vært en helt ok utfordring, slik det er for dere. Men dersom jeg skal være med på utfordringene og bistå laget mitt, så betyr dette at jeg må utfordre min egen helse til det negative, og jeg trodde hele meninga med slankekrigen var en sunn holdning, samtidig som man hadde det moro.
Det er deltakere her inne som sliter med helseplager som fører til at de kan faktisk ikke gjøre mange av utfordringene som er der. Det er utrolig synd at det ikke finnes alternativer for oss.

Jeg jobber konstant med meg selv, og det er lenge siden jeg har følt meg så lite til rette, i et miljø jeg trodde var ment å være avslappet å moro.

Så kjære Bringebær: Har dere noen råd til meg? Kan dere hjelpe meg med å se anderledes på dette her? Det er viktig for meg også å poengtere at jeg sliter med samvittigheten ovenfor dere, da jeg vet at når jeg ikke utfører utfordringene, så går dt utover lagets totale poengsum.

For øvrig er ikke vektnedgangen noe å si på. Her går det jevn og fint nedover.
Ikke tenk på det engang! Husk at premien for utfordringene er.0,5 kg ekstra vektnedgang, så egentlig er det bedre å bare gå mest ned i vekt :) For min del tar jeg dette så alvorlig som hverdagen tillater, dvs i dag ble det ikke snop, men heller ikke vann eller trening. I morgen blir det kanskje alle tre. Og i tillegg tenker jeg at du må tilpasse det utifra ditt liv, og tolke reglene litt. For meg var trening noe helt annet 6uker etter fødsel enn det er i dag, men begge deler er jo trening. Tenk hva du får til, og drit i det andre.
 
Jeg skriver IKKE dette for å diskutere, men jeg trenger å få det ut. Jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg med å finne løsninger, og tenke anderledes, for som dere vil forstå så er dette noe vanskelig for meg, og jeg er så dårlig samvittighet ovenfor dere.


Huff, jeg gledet meg skikkelig til å begynne på slankekrigen, og har til og med fått søsteren min med, uten at jeg nevner brukeren. Men jeg kjenner at jeg blir skikkelig demotivert av utfordringene. Syntes utfordringene burde handle om å være sunn, uten å generalisere. Jeg kan feks ikke drikke rent vann, da dette gir meg skikkelig halsbrann. Jeg drikker 2 liter med væske hver dag, og da er sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og mest te det som går ned. Men vann gir meg halsbrann, så bare der mister jeg jo masse poeng.

Jeg svetter ikke, ferdig med det. Jeg pleide å trene med en kompis som svettet nok for oss begge, og han klagde over at jeg så like bra ut før en to timers topptur som etter - på sommeren.

Jeg anbefales ikke å få opp pulsen. Jeg har en dritt - sykdom som gjør at hjernen min oppfatter økt puls som psykisk stress, og dette gir utslag i forferdelige smerter, og i utmattelse. Jeg jobber masse med dette, da kroppen faktisk går i selvforsvar, og jeg må overbevise kroppen om at jeg ikke gjør noe farlig. I noen sammenhenger får jeg opp pulsen fordi jeg har angst for å få smerter. Det er heller ikke særlig kult. Jeg KAN få opp pulsen når jeg trener, men dette resulterer da som sagt i en del smerter. Noen dager er greie, men andre er kjempevonde.

Ift kos så vet dere hva jeg mener om det. Dette fjerner en større andel av det jeg vanligvis anser som normale måltider. Jeg spiser allerede IKKE det som står oppført på godteri/snop/kake - lista. Dere kan for øvrig spise frukt og yoghurt som mellommåltider, det kan ikke jeg, fordi det resulterer også i smerter. Så her sliter jeg virkelig med kostholdet!

JA, det er frivillig å være med på dette her, men jeg visste ærlig talt ikke at det skulle bli så firkanta. Hadde jeg spist en mager kost, så ville dette vært en helt ok utfordring, slik det er for dere. Men dersom jeg skal være med på utfordringene og bistå laget mitt, så betyr dette at jeg må utfordre min egen helse til det negative, og jeg trodde hele meninga med slankekrigen var en sunn holdning, samtidig som man hadde det moro.
Det er deltakere her inne som sliter med helseplager som fører til at de kan faktisk ikke gjøre mange av utfordringene som er der. Det er utrolig synd at det ikke finnes alternativer for oss.

Jeg jobber konstant med meg selv, og det er lenge siden jeg har følt meg så lite til rette, i et miljø jeg trodde var ment å være avslappet å moro.

Så kjære Bringebær: Har dere noen råd til meg? Kan dere hjelpe meg med å se anderledes på dette her? Det er viktig for meg også å poengtere at jeg sliter med samvittigheten ovenfor dere, da jeg vet at når jeg ikke utfører utfordringene, så går dt utover lagets totale poengsum.

For øvrig er ikke vektnedgangen noe å si på. Her går det jevn og fint nedover.
Du bærer ikke laget alene vet du ☺
Vinnerlaget bestemmer visstnok hva neste utfordring er, så om vi vinner så kan vi komme med utfordringer som passer bedre til deg.

Stress og søvnmangel bremser vektnedgangen; en god utfordring for meg kan være å meditere, eller å legge meg så og så lenge før jeg må stå opp igjen. Det blir vanskelig for de som har barn som ikke vil sove. Vi må få med alle, men ingen får til alt. Og om du ikke får til en eneste utfordring så hva gjør vel det når du bidrar med det du kan?

Bare slapp av, dette ordner vi sammen ☺
 
Tusen takk dere, det der hjalp faktisk mer enn dere aner! :happy: Føler at jeg kan puste mye lettere nå, for det her har virkelig plaget meg i noen dager kjenner jeg.

Jeg tenkte veldig mye på dette her med snop. Snop for meg er å sette seg ned, og kose seg med et glass vin, handle litt på ebay, se en bra film, spise noe godt, drikke et glass med te, eller kose seg ekstra. Stikkordet her var kos, og i min hjerne tenkte jeg "herlighet, skal man ikke få kose seg nå lenger heller?" (snop for meg er tydeligvis også synonymt med å kose seg. Det er rett og slett et verb. "Nå skal jeg snope meg med Dirty Dancing".
Derfor anså jeg aldri sukkerfritt som snop, fordi det var ikke kos, bare et mellommåltid.

Men jeg fikk tenkt godt gjennom det, og spurte i en lchf gruppe jeg er medlem av hva de anser som snop. Der var det for øvrig ekstremt delte meninger, og jeg kom til den konklusjon at snop er fortsatt det samme som jeg mente det var xsmile8

Men så er greia det at på lavkarbo er det en tommelregel at man skal spise varer med næringsinnhold på 5gram karbs per 100 gram. Dette har jeg ikke fulgt, rett og slett fordi det er et litt ekstra ork. Jeg går jo tross alt ned, men så leser jeg om de som raser ned i vekt. Jeg har snart gått ned 10 kilo på et halvt år, men jeg leser om de som veier like mye som meg, og er like høye som meg, som bare.... poff, så er vekta borte.

Så derfor blir min snoperegel at jeg ikke skal spise noe som er mer enn 5 gram per 100 gram. Det gjelder nok mye sukkefritt godteri også. Men jeg må lære meg å finne andre erstatninger for kos, for jeg vil ikke at noe som er gøy skal være negativt.

Men jeg skal se an formen min. Jeg har jo gode dager, så oppi alle smertene, så har jeg veldig lyst til å klare å gjøre noe i noe som ikke er bestemor - tempo. Mens vann får jeg bare glemme. Jeg ser mange sliter med dette. Men snop, DET skal jeg klare xsmile9

Men TAKK for støtten! :)
 
Ikke tenk på det engang! Husk at premien for utfordringene er.0,5 kg ekstra vektnedgang, så egentlig er det bedre å bare gå mest ned i vekt :) For min del tar jeg dette så alvorlig som hverdagen tillater, dvs i dag ble det ikke snop, men heller ikke vann eller trening. I morgen blir det kanskje alle tre. Og i tillegg tenker jeg at du må tilpasse det utifra ditt liv, og tolke reglene litt. For meg var trening noe helt annet 6uker etter fødsel enn det er i dag, men begge deler er jo trening. Tenk hva du får til, og drit i det andre.
Signerer denne!! :) Er som om jeg skulle skrevet det selv ;)
Tenk på hva du får til og tilpass det utifra ditt liv og din situasjon❤️
 
Hvordan går det med dere damer?
 
Hvordan går det med dere damer?

Sykt støl i magen etter trening igår! :p
Har klart p holde meg unna snop, selvom vi har noe sjokolade i kjøleskapet, så det er ikle verst :p ikke noe trening idag da, og blir vel kun 1 liter vann. Der da?
 
Sykt støl i magen etter trening igår! :p
Har klart p holde meg unna snop, selvom vi har noe sjokolade i kjøleskapet, så det er ikle verst :p ikke noe trening idag da, og blir vel kun 1 liter vann. Der da?

Joda her går det bra :) Spiser det jeg skal i følge dietten jeg følger tror jeg (veier ikke maten men tar det på øyemål da jeg har gått på det flere ganger tidligere). Godteri går det veldig greit å holde seg unna foreløpig!! Gutten vår fyller 7 år i morgen, så det blir ikke godterifritt hver dag denne uka da. Kommer til å spise kake på lørdag og også kanskje noe søtt på torsdag, når vi også skal feire bursdag ;) Tenker det er litt viktig for han at mammaen faktsik ikke styrer unna alt, for da blir slankingen så synlig ;) og i morgen står det lasagne på planen - bursdagsbarnets ønske ;) Så litt utenom det vanlige blir nok uken her! Men håper jeg går ned litt likevel da!

Hadde en god trilletur idag hvor jeg ble god og sliten så ;)
 
Fortsatt fine tall på vekta, og fortsatt vondt i magen. Skulle gå tur i dag, men så begynte det å hagle sidelengs, så det fristet lite :p

Har spist en smoothie med lk - yoghurt og bær + fibersirup og en skvett sitron. Nytt mellommåltid, se, siden jeg nå ikke kan spise en milkshake med hjemmelaga is og bær. Smakte ikke like godt :p

Men jeg så på Good Mythical Morning i sted med gutta som prøvde seg på "will it taco", og nå har jeg lyst på taco. Får vente til freddan :p
 
Vondt i kroppen, men har gått en stund i dag likevel. Kanskje ikke så lurt, skulle egentlig ha tatt en gåtur-pause, men det er vanskeligere å holde seg på matta når det kommer til mat når jeg ikke gå turer.
Er hos foreldrene mine i en uke, og her er det kjeks, is og sjokolade. Jeg har ikke sprukket enda, takket være dere :D
 
Her går d overraskende greit.
Klart for første gang på fire år å holde meg unna snop. Har også klart å drikke 2 liter vann og trent styrke i dag ☺ føler d går bedre å prøve å endre vaner nå som jeg kan få motivasjon av å lese alt dere skriver, og ikke minst klarer ☺
 
Henger vi litt etter på utfordringen denne uken eller?
Ser enkelte av de andre på de andre lagene er oppe i 3 timer trening på en dag :O
Jeg hadde tenkt å ta en treningsfri dag i morgen (i dag), men det er vel bare å holde koken her. Ikke at det utgjør mye, men men. Er det slik at bare det laget med dårligst vektnedgang mister et medlem? Håper virkelig ikke det blir oss. Jeg er absolutt ikke klar for å gjøre dette alene!
Kom igjen jenter, av med valpefettet :D
 
Henger vi litt etter på utfordringen denne uken eller?
Ser enkelte av de andre på de andre lagene er oppe i 3 timer trening på en dag :O
Jeg hadde tenkt å ta en treningsfri dag i morgen (i dag), men det er vel bare å holde koken her. Ikke at det utgjør mye, men men. Er det slik at bare det laget med dårligst vektnedgang mister et medlem? Håper virkelig ikke det blir oss. Jeg er absolutt ikke klar for å gjøre dette alene!
Kom igjen jenter, av med valpefettet :D
Det er det jeg mener , med at trening blir tolka litt annerledes enn hva noen frykta. :)
 
Tror nok tolkningen av trenig varierer litt.... Jeg klarer hvertfall ikke å trene i 3 timer... De som er i permisjon har jo også fordelen av å ha fri hele dagen, men er vel noen på vårt lag også som er i permisjon :) hovedpoenget er uansett ikke å vinne utfordringene, men å gå ned i vekt :)
 
Back
Topp