Skravletråd :)

Hun er fem uker, 5,5 uker.

Faren er heldigvis en godt fungerende mann og far, så han både ordner mat og koser baby som en selvfølge. Men man kan jo evt også be dem om det da. De er ikke alltid så god på å lese tanker. Så jeg sier jo gjerne at nå vil hun kose med paps, for jeg vil ha mat. (dog like gjerne sier han at hun vil kose med ham "for nå må du få deg mat")

Her også må far innomellom få det litt i klar tekst :P hender jeg bare sier at nå kan du gå til pappa å kose litt, eller kanskje pappa skal skifte på deg osv.. Så nå har han bare blitt flinkere å flinkere til å ta initiativ selv ;)

Hun er fem uker, 5,5 uker.

Faren er heldigvis en godt fungerende mann og far, så han både ordner mat og koser baby som en selvfølge. Men man kan jo evt også be dem om det da. De er ikke alltid så god på å lese tanker. Så jeg sier jo gjerne at nå vil hun kose med paps, for jeg vil ha mat. (dog like gjerne sier han at hun vil kose med ham "for nå må du få deg mat")
Han må nok ha det i klartekst noen ganger ja. Men i går så han at jeg trengte time out og gav meg det. Ikke håpløs hele tiden altså :)

Holder det med vann da. Jeg har alltid en stor flaske med vann som jeg fyller opp og har ved sofaen:)
Ellers ville jeg gått for smoothie og bær :)
Det har jeg allerede. Men jeg er ille til å måtte ha noe å knaske på.

Det har jeg allerede. Men jeg er ille til å måtte ha noe å knaske på.
Store blåbær, druer eller nøtter?
I helgene har jeg litt mørk sjokolade, det klarer jeg ikke å spise så mye av.

Gode forslag! Blir tur på butikken etterpå :) klarer liksom ikke tenke selv bestandig her jeg sitter i bobla mi. Ellers? Hatt en bra dag?
Høres lurt ut :)
Greit med noen innspill.
Rolig dag her, har ei lita ei som er så tett. Ble dermed lite søvn i dag:/
Enn dere da?

Jeg har faktisk både vært ute og trillet tur og trent i dag. Ellers har mellomste vært hjemme fra bhg i dag, så vi har spilt en del brettspill hele gjengen.

Høres lurt ut :)
Greit med noen innspill.
Rolig dag her, har ei lita ei som er så tett. Ble dermed lite søvn i dag:/
Enn dere da?
Gått i ett i dag. Barseltreff, treningsstudio og lita jente som gulper opp alt ho spiser..

Tett i nesa? Prøvd å saltvann og nesesuger?

Jeg har innsett at jeg ikke kommer inn i de gamle buksene på en stund, så jeg har vært på senteret og kjøpt meg to nye. Ingen høydare akkurat...

Jeg har innsett at jeg ikke kommer inn i de gamle buksene på en stund, så jeg har vært på senteret og kjøpt meg to nye. Ingen høydare akkurat...
Det går da helt fint:) plutselig passer de igjen.

Gått i ett i dag. Barseltreff, treningsstudio og lita jente som gulper opp alt ho spiser..

Tett i nesa? Prøvd å saltvann og nesesuger?
Da har dere hatt litt å gjøre. Gulpet lenge eller?
Bruker nesesuger og saltvann hele tiden, men blir tett igjen så fort :/

Da har dere hatt litt å gjøre. Gulpet lenge eller?
Bruker nesesuger og saltvann hele tiden, men blir tett igjen så fort :/
Ho begynte med gulpinga etter rotavaksinen. Tok den på mandag.

Har du helling på senga da? Det hjelper litt på vår.

Det går da helt fint:) plutselig passer de igjen.
Ja, om jeg bare kunne våknet en dag og vært 10kg lettere :D Neida, jeg er bare litt frustrert og føler meg ikke bra med den ekstra vekten...

Ja, om jeg bare kunne våknet en dag og vært 10kg lettere :D Neida, jeg er bare litt frustrert og føler meg ikke bra med den ekstra vekten...
Ser den. Men det vil bli bra til slutt:) har noen ekstra jeg også. Og de forsvinner ikke like lett når jeg ikke ammer, pluss at sjokolade går ned på høykant. Daglig:-P

Ho begynte med gulpinga etter rotavaksinen. Tok den på mandag.

Har du helling på senga da? Det hjelper litt på vår.
Vi skal ta vaksine i morgen, spent på reaksjoner.
Jepp, vi har helling på senga også.

Bra at hun ikke har vondt hvertfall:) det blir spennende å høre hvordan det går hos manuellterapeut, du må holde oss oppdatert:) jeg har fått en helt annen baby etter at jeg kuttet melk. Fra å gråte hvert våkne sekund og hele natta helt desperat,sover hun (som regel) om natta og gråter ikke på langt nær hele tiden. Virker fornøyd og blid mesteparten av dagen,det er så deilig!:)
Nå har vi vært hos manuellterapeut og hun fant ingen verdens ting :) Kun bittelitt stive hofter etter seteleie, men ikke noe som vi trenger å gjøre så mye med. (Litt tøying ved bleieskift) Det er heller ikke noe som plager henne. Ellers null låsninger og helt symmetrisk og fin. Så da sover hun bare sånn på dagtid da. Kjenner det er litt enklere å slå seg til ro med det nå. Manuellterapeuten sa også at hun er såpass kvikk, kontaktsøkende og observant at det kan være en periode nå der hun ikke har tid til å sove. Siden hun sover godt om natten så får hun mest sannsynlig nok søvn uansett :)

Last edited:
Jeg er så møkklei av bukser generelt sett. Må ha noe som går litt over magen nå, men det er så ubehagelig.. og de sklir ned hele tiden. Savner å kunne gå med myke yogabukser fra Cubus hele døgnet[emoji14]

Har sittet "fanget" i sofaen i snart to timer med sovende baby på fanget. Han har vært så sutrete hele formiddagen, bare gråt, men jeg fikk roet han til slutt, men får ikke lagt han fra meg. Tidligere i dag bare våknet han, så nå tør jeg ikke å prøve å legge han noe sted, mamma's mage og bryst er det eneste stedet som gjelder. Koselig det, men nå er mamma'n veldig sulten og tørst... Lurer på om jeg skal ta sjansen og legge han fra meg. Har et håp om å få han til å sove i vogna etterpå å, vil ut å gå en tur mens det enda er sol :)

Back
Topp