Skravletråd :)

Ja,det er ikke lett å roe en overtrøtt baby!;) vanskelig å si her,hun har hatt så mye magevondt på kveldene og grått mye,så litt vanskelig å vite om det er kun magevondt eller at hun er overtrøtt også. Sikkert lurt å sjekke henne hos manuellterapeut,kan jo være det er noe som enkelt kan løses. Jeg har gått på melkefritt en mnd nå. Dietten er kjedelig,men det er jo mange allrighte alternativer man kan bruke. Og funker det,er det såå verdt det!:)
Har hun blitt bedre etter at du kuttet ut melk?
Min har ikke vondt heldigvis og vi har vært spart for skriking. Bortsett fra i går kveld da, når jeg prøvde å legge henne uten at hun var trøtt. Da ble det lyd i henne! To sjokkerte storesøsken sto plutselig i døra og trodde noe var alvorlig galt :P De har jo knapt hørt henne gråte.
Men hun kaver ofte ved puppen og så er det sovingen da. Har fått en time hos Manuellterapaut på torsdag, så får vi se :) Natten har heldigvis vært fin da, etter to med mye styring.

Da har jeg bestilt etterkontroll for meg. Og det ble dobbelttime siden lillesøster skulle ha en etterkontroll etter vannkoppene ifølge sykehuset.

Ble ikke denne uken da, det ble neste. Greit nok, selv om hun egentlig skulle hatt den fredag denne uka. Går nok bra. Jeg var sent ute med å bestille, visste ikke om at hun skulle ha den før epikrisen kom, og glemte ringe på fredag.

Har hun blitt bedre etter at du kuttet ut melk?
Min har ikke vondt heldigvis og vi har vært spart for skriking. Bortsett fra i går kveld da, når jeg prøvde å legge henne uten at hun var trøtt. Da ble det lyd i henne! To sjokkerte storesøsken sto plutselig i døra og trodde noe var alvorlig galt :P De har jo knapt hørt henne gråte.
Men hun kaver ofte ved puppen og så er det sovingen da. Har fått en time hos Manuellterapaut på torsdag, så får vi se :) Natten har heldigvis vært fin da, etter to med mye styring.
Bra at hun ikke har vondt hvertfall:) det blir spennende å høre hvordan det går hos manuellterapeut, du må holde oss oppdatert:) jeg har fått en helt annen baby etter at jeg kuttet melk. Fra å gråte hvert våkne sekund og hele natta helt desperat,sover hun (som regel) om natta og gråter ikke på langt nær hele tiden. Virker fornøyd og blid mesteparten av dagen,det er så deilig!:)

Etterkontrollen hadde jeg også glemt. Med det resultat at jeg fikk time i begynnelsen av mars. Helt ok i grunn, blør igjen veldig mye og har fortsatt periodevis med veldige mensmurringer/smerter. Utrolig irriterende at det skulle vare så lenge.

Men hva gjør folket i dag? Jeg jobber med skolearbeid med innleveringsfrist i dag. Hva man fort kan glemme i denne nyfødtperioden. :p

Jeg blør ikke lenger, sluttet gradvis, men tidligere enn med de andre ungene.

Egentlig vet jeg knapt hva jeg skal med den timen utenom å få tatt blodprosent eller jernlager som jm ba om, husker ikke hvilken...

Hadde det ikke vært for innsett av spiral hadde jeg ikke hatt et behov for den etterkontrollen jeg heller i grunn. Husker jeg ikke opplevde noe behov etter første heller. Men den er kanskje satt opp for å fange opp dem det ikke går så bra med?

Den er nok for å fange opp de det ikke går bra med, ja.

Jeg har altså til neste torsdag på å bestemme meg for om jeg skal be om noe prevensjon... Det har vi ikke gjort etter de andre. Jeg får ikke mens på halvannet år, og deretter har vi vært prøvere. (og "skjer det så skjer det og kjekt er jo det" i tiden uten mens)

Men nå er vi liksom ferdig. Dog mest fordi jeg er 36 år, regner med å være 38 før jeg får mens, og klarer jo ikke bli gravid uten hormonell hjelpe. Skjer det så skjer det, og kjekt er jo det? Eller skal jeg få satt inn en spiral? Klarer hodet mitt å la være å tenke "kanskje, kanskje?" om jeg ikke har noe prevensjon?

Vi er jo egentlig ferdige...

Etterkontrollen hadde jeg også glemt. Med det resultat at jeg fikk time i begynnelsen av mars. Helt ok i grunn, blør igjen veldig mye og har fortsatt periodevis med veldige mensmurringer/smerter. Utrolig irriterende at det skulle vare så lenge.

Men hva gjør folket i dag? Jeg jobber med skolearbeid med innleveringsfrist i dag. Hva man fort kan glemme i denne nyfødtperioden. :p
Vi skal til hs på seksukerskontroll. Håper på trillevær :) flink du er som jobber med skole. Hadde jeg aldri klart.

Vi skal til hs på seksukerskontroll. Håper på trillevær :) flink du er som jobber med skole. Hadde jeg aldri klart.

Her er det egentlig trillevær. Er litt overskyet og "trist" vær bare. I morgen har jeg en plan om å trille jeg også. Må på helsestasjonen med navlen til mini. Den har begynt å verke igjen. Hater navelstump, kjenner jeg.. :p Det skolearbeidet baserer seg på en enorm stahet fra min side og velvilje fra øvrige familiemedlemmer som kan passe mini mens jeg har undervisning. Om resultatene blir strålende tviler jeg sterkt på :p

Lykke til på 6-ukers kontroll :)

Vi sløver litt i sofaen akkurat nå. Må ha litt lunsj etter hvert. Tenkte å ta en liten trilletur i løpet av dagen :)

Jeg driver og spotter. Utrolig irriterende. Er et par uker siden renselsen ga seg. Kom rød-brun utflod som jeg trodde var starten på mensen, men det var bare litt. Så ga det seg i et par-tre dager før jeg nå har spottet igjen. Hva er poenget med dette da?[emoji14]

Skal ikke på etterkontroll før i mars. Legekontoret ville vente til rundt 12 uker etter fødsel før de ville sette inn spiral.

Den er nok for å fange opp de det ikke går bra med, ja.

Jeg har altså til neste torsdag på å bestemme meg for om jeg skal be om noe prevensjon... Det har vi ikke gjort etter de andre. Jeg får ikke mens på halvannet år, og deretter har vi vært prøvere. (og "skjer det så skjer det og kjekt er jo det" i tiden uten mens)

Men nå er vi liksom ferdig. Dog mest fordi jeg er 36 år, regner med å være 38 før jeg får mens, og klarer jo ikke bli gravid uten hormonell hjelpe. Skjer det så skjer det, og kjekt er jo det? Eller skal jeg få satt inn en spiral? Klarer hodet mitt å la være å tenke "kanskje, kanskje?" om jeg ikke har noe prevensjon?

Vi er jo egentlig ferdige...
Jeg ble tatt på sengen på min 6-ukerskontroll da legen plutselig spurte om prevensjon. Hadde ikke ofret det en tanke! Jeg er også 36 og legen sa at hvis vi vurderer flere så har vi ingen tid å miste og da er det ikke poeng med spiral i hvert fall. Dette er mitt tredje men mannens første barn, så jeg forstår egentlig at han ikke klarer å slippe tanken helt. Men jeg føler meg ganske ferdig egentlig. Har også påvist fryktelig lav AMH verdi, så at vi ble gravide på første forsøk må ha vært et mirakel. Og tanken på å prøve uten å få det til liker jeg ikke...

Samme greie her. Mannens første, mitt tredje. Han kunne tenkt seg flere, jeg har nok med de jeg har. Men for meg er det uaktuelt, ikke åpen for tanken om flere.

Bra at hun ikke har vondt hvertfall:) det blir spennende å høre hvordan det går hos manuellterapeut, du må holde oss oppdatert:) jeg har fått en helt annen baby etter at jeg kuttet melk. Fra å gråte hvert våkne sekund og hele natta helt desperat,sover hun (som regel) om natta og gråter ikke på langt nær hele tiden. Virker fornøyd og blid mesteparten av dagen,det er så deilig!:)
Det skal jeg gjøre :) Så bra at melkefritt hjelper! Tenker det må være en lettelse å finne ut hva som plager lille gullet :)

Samme greie her. Mannens første, mitt tredje. Han kunne tenkt seg flere, jeg har nok med de jeg har. Men for meg er det uaktuelt, ikke åpen for tanken om flere.
Må ærlig innrømme at en del av grunnen til at jeg ikke ønsker flere er hva en graviditet gjør med kroppen min. Jeg føler meg så utrolig dårlig med 10kg ekstra og en deigete mage med strekkmerker! :/ Og så vil jeg ha igjen litt tid til å bare være oss før vi blir gamle og grå ;)

Man skal jo ha kapasitet til å ta seg av alle ungene også. Og plass til dem[emoji14]Dessuten så hater jeg å gå gravid. Kroppen min takler det særs dårlig. Og gjesp! Holder med nattevåk for denne lille krabaten, om jeg ikke skulle tatt det med en unge til!

• Liker
Reactions: Bee
Det er vårt felles tredje dette her da, vi har ikke barn hver for oss. Men tre er vel nok å ha plass til i hus og bil.

I dag har jeg vært på mor og barn trening, Sååå deilig å presse kroppen litt og veldig deilig med en fysioterapeut som ser til at øvelsene blir gjort riktig. Skal 10 ganger dit og da klarer jeg meg nok selv :) Fikk aldri orntlig skikk på kroppen etter førstemann, nå skal jeg få meg litt muskler etter et meeeeget slappt år ;) :)

I dag har jeg vært på mor og barn trening, Sååå deilig å presse kroppen litt og veldig deilig med en fysioterapeut som ser til at øvelsene blir gjort riktig. Skal 10 ganger dit og da klarer jeg meg nok selv :) Fikk aldri orntlig skikk på kroppen etter førstemann, nå skal jeg få meg litt muskler etter et meeeeget slappt år ;) :)
Hvilke øvelser gjør du ?

Her er det egentlig trillevær. Er litt overskyet og "trist" vær bare. I morgen har jeg en plan om å trille jeg også. Må på helsestasjonen med navlen til mini. Den har begynt å verke igjen. Hater navelstump, kjenner jeg.. :p Det skolearbeidet baserer seg på en enorm stahet fra min side og velvilje fra øvrige familiemedlemmer som kan passe mini mens jeg har undervisning. Om resultatene blir strålende tviler jeg sterkt på :p

Lykke til på 6-ukers kontroll :)
så heldig du er. jeg kunne sikkert fortsatt jeg også, men siden jeg tar ppu så skulle jeg ut i praksis nå i februar. og jeg likte ikke tanken på å være 8 timer vekk fra lille før ho var tre måneder. så da blir jeg ikke ferdig utdanna før våren neste år.

hvor gammel er din? jeg tenkte på med tanke på navelen. har den ikke gått av enda?

Back
Topp