Skravletråd :)

Flere som har bakt boller i dag?
Jentungen synes det var veldig godt med boller fylt med krem og syltetøy:)
Vi fikk besøk av bror med familie som hadde med hjemmebakte boller, syltetøy og krem! Skulle ønske mannen var like flink på kjøkkenet som min bror! :P

Lille frøkna mi var så tett i nesa i natt. Da jeg løfta ho opp rant det fra nesa:(

Må kjøpe nytt saltvann i dag. Fikk ut litt uten i natt. Stakkars lille jenta, det hørtes så ille ut:(
Hev hodet eller sengen sånn at hun ikke ligger flatt. Hjelper litt på i hvert fall :) er ikke kjekt når de små er tett :( om lillegutt blir tett her, så sliter han fælt med å spise..

Lille frøkna mi var så tett i nesa i natt. Da jeg løfta ho opp rant det fra nesa:(

Hvordan går det med frøkna di!? :) Håper hun har blitt litt bedre :)

Her er snuppa mi også pottetett!! Helt grusomt å høre på. Jeg er så redd hun ikke skal få puste ordentlig..
Hun har vært småtett en stund, så har brukt mye saltvann for å skylle.. Men nå virker det som om forkjølelsen endelig slår ordentlig igjennom. Håper vi snart er ferdig med dette..

Hvordan går det med frøkna di!? :) Håper hun har blitt litt bedre :)

Her er snuppa mi også pottetett!! Helt grusomt å høre på. Jeg er så redd hun ikke skal få puste ordentlig..
Hun har vært småtett en stund, så har brukt mye saltvann for å skylle.. Men nå virker det som om forkjølelsen endelig slår ordentlig igjennom. Håper vi snart er ferdig med dette..
Like tett i natt. Nå våkner ho ikke lenger for mat om nattan men fordi det er ekkelt å puste. Magen til mamma er vist beste plassen:) har frøkna feber?

Imorgen skal vi på hofteskjekk med lillegutt.. Noen som har vært på det tidligere som kan si hva det går ut på? Har hørt historier om voldsom bryting på bein og hofter :o Jeg brukte pute som baby og dermed følger de opp, men synes vi fikk time litt seint iom han er 9 uker nå.

Imorgen skal vi på hofteskjekk med lillegutt.. Noen som har vært på det tidligere som kan si hva det går ut på? Har hørt historier om voldsom bryting på bein og hofter :o Jeg brukte pute som baby og dermed følger de opp, men synes vi fikk time litt seint iom han er 9 uker nå.
Ja, vi var på oppfølging da hun var 6 uker. Ikke noe bryting eller ubehag i det hele tatt! Vi var på barneklinikken på Haukeland. De tok først en ultralyd av hofteleddene der de tok mål. Da lå hun på siden i et lite "nest". Så var hun hos barnelege som tøyde litt på beina, men ikke noe voldsomme greier.

Det er ultralyd av hoftene. Helt ufarlig undersøkelse. Blir det påvist dysplasi blir dere henvist til ortoped som sjekker hoftene. De er veldig forsiktige når de undersøker. 9 uker er helt fint. Vi var da han var 3 uker og skal tilbake i uke 7. Behandlingstiden er den samme, frem til 4/5 mnd alder med pute evt 3-4 mnd behandlingstid. Veldig uproblematisk med pute. :)

Ja, vi var på oppfølging da hun var 6 uker. Ikke noe bryting eller ubehag i det hele tatt! Vi var på barneklinikken på Haukeland. De tok først en ultralyd av hofteleddene der de tok mål. Da lå hun på siden i et lite "nest". Så var hun hos barnelege som tøyde litt på beina, men ikke noe voldsomme greier.

De snakket om ultralyd av hoftene på barsel, så forventer det imorgen ja. Men godt å høre de ikke skal brette han dobbel ;)

Det er ultralyd av hoftene. Helt ufarlig undersøkelse. Blir det påvist dysplasi blir dere henvist til ortoped som sjekker hoftene. De er veldig forsiktige når de undersøker. 9 uker er helt fint. Vi var da han var 3 uker og skal tilbake i uke 7. Behandlingstiden er den samme, frem til 4/5 mnd alder med pute evt 3-4 mnd behandlingstid. Veldig uproblematisk med pute. :)

Godt de ikke skal bryte og være så voldsomme, hønemora liker ikke slikt ;) vi skal møte opp på ortopedisk poliklinikk, så vi tar det der ifra. De sier jo at gutter ikke er like disponerte for dysplasi som jenter så jeg antar det er fort gjort egentlig :)

Jeg kom til å tenke på, skal småtrolla våre smøres med solkrem etterhvert som våren kommer? Og hva med solbriller? De er vel godt beskytta nedi vogna enn så lenge ?

Jeg kom til å tenke på, skal småtrolla våre smøres med solkrem etterhvert som våren kommer? Og hva med solbriller? De er vel godt beskytta nedi vogna enn så lenge ?
De skal helst ikke være direkte i solen før de er et år. må de likevel det så er klær det beste for å beskytte.

Planlegger ikke solkrem i vår nei, hun skal oppholde seg o skyggen. Har uv tøy etter de eldste om det blir varm sommer, det er uv i skyggen også nemlig. (og eldste var født i august så han var ikke så lett å holde i skyggen den varme sommeren da han ble ett. Han fikk uv tøy og badebasseng i stedet.

Like tett i natt. Nå våkner ho ikke lenger for mat om nattan men fordi det er ekkelt å puste. Magen til mamma er vist beste plassen:) har frøkna feber?

Stakkar.. Håper hun har blitt litt bedre til nå!! Har snuppa di htt feber?

Tuppa mi har ikke hatt feber og nesa hennes er litt mindre tett nå *takk Gud* :)

Back
Topp