Skravletråd :)

Så små som våre er skal de ikke ha feber, da skal du ringe legen.

Og om de er veldig tette for å puste, vurder legen da også.

Jeg har hatt en nyfødt baby innlagt med rs for fem år siden...

Så små som våre er skal de ikke ha feber, da skal du ringe legen.

Og om de er veldig tette for å puste, vurder legen da også.

Jeg har hatt en nyfødt baby innlagt med rs for fem år siden...
Er det frem til 3 mnd de ikke skal ha feber? Jeg husker ingenting fra første, jeg...

Nå er jeg såå glad. Var på veiing i dag og lille har gått opp 260 gram i uka siste 4 ukene. Har vært litt bekymret siden hun er så urolig om natten fra 1-3. Jeg har mindre og fetere melk og en litt lat snuppelupp som liker at det renner, så hun protesterer en del på natten :P

Nå er jeg såå glad. Var på veiing i dag og lille har gått opp 260 gram i uka siste 4 ukene. Har vært litt bekymret siden hun er så urolig om natten fra 1-3. Jeg har mindre og fetere melk og en litt lat snuppelupp som liker at det renner, så hun protesterer en del på natten :P
Ingenting er bedre enn det:) nå kan du senke skuldrene og kose deg i helga.

Så utrolig bra!!
Ha en finfin helg❤️

Jeg var innom helsestasjonen for å veie "lille" når vi først var på det huset, og han har på 3 uker gått opp 900gram... 300gram i uka :o Fikk helt hakeslepp, jeg og puppene produserer fløte tror jeg :p

Jeg var innom helsestasjonen for å veie "lille" når vi først var på det huset, og han har på 3 uker gått opp 900gram... 300gram i uka :o Fikk helt hakeslepp, jeg og puppene produserer fløte tror jeg :p
Mini har gått opp 1210 gram på fire uker, så ca 300 gram i uka her å :P Var på 6 ukerskontroll her om dagen, da veide han 5860...! (Skal sies at han var 54 cm lang og veide 4475 da han ble født).

Mini har gått opp 1210 gram på fire uker, så ca 300 gram i uka her å :P Var på 6 ukerskontroll her om dagen, da veide han 5860...! (Skal sies at han var 54 cm lang og veide 4475 da han ble født).

Godt de har matvett :p han var 3986 og 52cm ved fødsel, 5600 på 6ukers kontrollen og 6470 idag 9uker :p må vel ut å se etter konfirmasjonsdress snart hvis han skal vokse så raskt ;p

Noen som har tips til gode og varme votter til de små?
Det ser ut som det eneste stedet min lille frøken klarer å sove mer enn 30 min i slengen er ute i vognen. Men uansett hvor mange ganger jeg putter hendene nedi posen så ender de opp over hodet til slutt. To par strikkevotter var ikke nok, fingrene var iskalde :(

Det ser ut som det eneste stedet min lille frøken klarer å sove mer enn 30 min i slengen er ute i vognen. Men uansett hvor mange ganger jeg putter hendene nedi posen så ender de opp over hodet til slutt. To par strikkevotter var ikke nok, fingrene var iskalde :(

Jeg kjøpte ullvotter fra joha med snor på bare barn. De har god strikk i håndleddet :)

Vi har noen supergode fra nøstebarn. Tykke og deilige og holder godt på varmen.

Vi har også votter fra nøstebarn:)

Vil tro alpakka blir godt og varmt. Kan du strikke selv kanskje?

Vil tro alpakka blir godt og varmt. Kan du strikke selv kanskje?
Jeg har masse hjemmestrikk men hun blir kald selv med to par. Kanskje hvis jeg strikker og tover de, men med mine strikkeferdigheter så er jeg nok ferdig til sommeren :P

Jeg har masse hjemmestrikk men hun blir kald selv med to par. Kanskje hvis jeg strikker og tover de, men med mine strikkeferdigheter så er jeg nok ferdig til sommeren :p
skader ikke å prøve da:) små babyvotter skal jo ikke ha tommel:)

Jeg strikket i alpakka på pinne nr 2,5. De ble tette og gode ;) men noen små har kanskje lettere for å bli kalde på fingrene :)

Kalde fingre er heldogvis ikke farlig (altså, så kaldt er seg da vel ikke at de forfryses)

Men godt er det ikke. Jeg har ei lita som blir iskald på fingrene på natta, for det er kjølig på soverommet på vinteren. Ene hånden har hun under min dyne, den andre blir kald :-(

Back
Topp