Skravletråd :)

I dag har jeg vært på mor og barn trening, Sååå deilig å presse kroppen litt og veldig deilig med en fysioterapeut som ser til at øvelsene blir gjort riktig. Skal 10 ganger dit og da klarer jeg meg nok selv :) Fikk aldri orntlig skikk på kroppen etter førstemann, nå skal jeg få meg litt muskler etter et meeeeget slappt år ;) :)
del gjerne øvelser:)

så heldig du er. jeg kunne sikkert fortsatt jeg også, men siden jeg tar ppu så skulle jeg ut i praksis nå i februar. og jeg likte ikke tanken på å være 8 timer vekk fra lille før ho var tre måneder. så da blir jeg ikke ferdig utdanna før våren neste år.

hvor gammel er din? jeg tenkte på med tanke på navelen. har den ikke gått av enda?
Her har jeg heldigvis ikke praksis. Da ville det blitt umulig. Jeg er ferdig våren neste år. Da skal jeg skrive masteroppgaven. Kjenner jeg gruer meg litt til det.

Han er 1 mnd i dag. Stumpen har falt av for lenge siden, så skjønner ikke hvorfor den plutselig væsker igjen. Den er kjemperød inni der liksom.

Her har jeg heldigvis ikke praksis. Da ville det blitt umulig. Jeg er ferdig våren neste år. Da skal jeg skrive masteroppgaven. Kjenner jeg gruer meg litt til det.

Han er 1 mnd i dag. Stumpen har falt av for lenge siden, så skjønner ikke hvorfor den plutselig væsker igjen. Den er kjemperød inni der liksom.
Hva tar du master i ? Det går sikkert helt fint. for min egen del innbiller jeg meg at en 1åring er mer å håndtere enn en baby, sånn med tanke på å få tid til skriving og lesing? barnehageplass kan vi vel se langt etter?

Lukter det fra navelen, bare sørg for å holde det tørt frem til du får vært på helsestasjonen. Er sikkert helt harmløst:)

Det var tre ulike bekkenløft og bekkenpress øvelser, diagonalløft, øvelse med strikk der en står på alle fire og skyver benet bak, knebøy i ulike former, utfall, og noen plankeøvelser..
Uff, jeg kjenner absolutt at jeg burde gjøre de øvelsene som fysioterapeuten på sykehuset anbefalte. Bæring og amming er virkelig ikke bra for rygg , nakke og skuldre. :-/

Uff, jeg kjenner absolutt at jeg burde gjøre de øvelsene som fysioterapeuten på sykehuset anbefalte. Bæring og amming er virkelig ikke bra for rygg , nakke og skuldre. :-/
Nei, det er det absolutt ikke.. jeg er helt stiv midt på ryggen, det svir når jeg strekker ut ryggen.. Hjelper sikkert ikke at mini sover sammen med meg mesteparten av natta også..

Nei, det er det absolutt ikke.. jeg er helt stiv midt på ryggen, det svir når jeg strekker ut ryggen.. Hjelper sikkert ikke at mini sover sammen med meg mesteparten av natta også..
Her ligger også mini sammen med oss. Sier til meg selv hver kveld at jeg skal legge han tilbake i bed side criben etter endt amming, men det skjer ikke. :-P

Kiden sovna kl 20!! Jeg la.henne i senga si og var sååå glad for at jeg endelig skulle få spise litt kveldsmat alene og se en tv-serie. Endelig litt egentid!! Er det stygt å si at jeg banna da jeg hørte hylgråt et kvarter senere?;)

Kiden sovna kl 20!! Jeg la.henne i senga si og var sååå glad for at jeg endelig skulle få spise litt kveldsmat alene og se en tv-serie. Endelig litt egentid!! Er det stygt å si at jeg banna da jeg hørte hylgråt et kvarter senere?;)
Ikke i det hele tatt:)

Typisk det da.. Jeg gidder sjelden begynne med noe som krever mye på kvelden. Mannen sitter og spiller pc, men jeg ligger ofte på soverommet og slapper av. Lillebror våkner ofte mange ganger, og da er det like greit å være tilgjengelig.

Jeg må finne noe annet å knaske enn sjokolade når jeg ammer.. Noen tips?

Potetgull?

Neida, jeg må selv slutte å snope når jeg ammer..

Har prøvd med gulerøtter i staver, selleri (ikke noe suksess på småttens mage), rosiner og litt nøtter. Oppskåret frukt er jo alltid godt :)

Typisk det da.. Jeg gidder sjelden begynne med noe som krever mye på kvelden. Mannen sitter og spiller pc, men jeg ligger ofte på soverommet og slapper av. Lillebror våkner ofte mange ganger, og da er det like greit å være tilgjengelig.
Jeg tar henne ikke på soverommet før jeg legger meg. Det er jo ikke noe vits enda.

Har vugge i stua, og det hender hun sover der lenge nok til at jeg får spise kveldsmat (sover der mer på dagen) men på kvelden henger jo babyen i puppen, det har jeg godtatt for lenge siden.

Meg, baby og pc i sofaen. Det har du oss. Baby tar en kosetur til sin far mellom amming når jeg er sulten.

Potetgull?

Neida, jeg må selv slutte å snope når jeg ammer..

Har prøvd med gulerøtter i staver, selleri (ikke noe suksess på småttens mage), rosiner og litt nøtter. Oppskåret frukt er jo alltid godt :)
Frukt er innafor. Skulle ønske bær var billigere.

Jeg tar henne ikke på soverommet før jeg legger meg. Det er jo ikke noe vits enda.

Har vugge i stua, og det hender hun sover der lenge nok til at jeg får spise kveldsmat (sover der mer på dagen) men på kvelden henger jo babyen i puppen, det har jeg godtatt for lenge siden.

Meg, baby og pc i sofaen. Det har du oss. Baby tar en kosetur til sin far mellom amming når jeg er sulten.
Sånn har vi det også. Bare at min spiser ikke så mye (får flaske). Ho har bare ikke lyst til å ligge for seg selv.. Pappaen er ikke så flink til å ta over heller. Men han lager mat til meg da. Innimellom. Hvor gammel er jenta di nå?

Sånn har vi det også. Bare at min spiser ikke så mye (får flaske). Ho har bare ikke lyst til å ligge for seg selv.. Pappaen er ikke så flink til å ta over heller. Men han lager mat til meg da. Innimellom. Hvor gammel er jenta di nå?
Hun er fem uker, 5,5 uker.

Faren er heldigvis en godt fungerende mann og far, så han både ordner mat og koser baby som en selvfølge. Men man kan jo evt også be dem om det da. De er ikke alltid så god på å lese tanker. Så jeg sier jo gjerne at nå vil hun kose med paps, for jeg vil ha mat. (dog like gjerne sier han at hun vil kose med ham "for nå må du få deg mat")

Holder det med vann da. Jeg har alltid en stor flaske med vann som jeg fyller opp og har ved sofaen:)
Ellers ville jeg gått for smoothie og bær :)

Back
Topp