Jeg er helt rolig jeg, sagt før får aldri høyere puls av å diskutere på bv

Men først fremstiller du det slik at dere er "underbemannet" (og jo det er underbemanning når de som jobber der ikke opplever at det er nok voksene) og derfor vanskelig å holde oversikt over barna, og nå så har du full oversikt og sikkerheten er satt høyt. Du må nesten selv bestemme deg for hva du mener.
Jeg synes det å miste ett barn en en gang er en gang for mye.
Hvor ofte er det greit å miste barn før man gjør noe med situasjonen?
Alle barn er uforutsigbare, slik er barn. Det er også stor forskjell på barnehager og foreldrene selv.
Jeg føler iallfall et større ansvar når jeg tar vare på andres barn, de er ikke mine og dermed ett ekstra ansvar tynger meg.
Jeg svarer ut i fra ditt innlegg der du legger det frem slik at det er uforsvarlig å dra på tur med 18 barn og 3 voksene, da ser ikke jeg hvordan dere kan legge ut på tur om det er uforsvarlig. (Selv om du nå mener det er forsvarlig.) Grunnbemanningen i norske barnehager er altfor lav, men selv om bemanningen er lav skal sikkerheten til barna settes først uansett.
Dette skriver du: 18 barn på 3 voksne fører dessverre til slike situasjoner. Og mens to av oss måtte lete, så hadde den siste ansvar for de andre 16.. Kunne lett ha skjedd noe med de også da.. Men sånn er dessverre barnehager idag pga bemanning.
Man kan jo ikke tolke den på en annen måte en at du synes bemanningen er uforsvarlig og derfor oppstår slike hendelser.