Ah har kun lest det som sto på ammehjelpen om nesesprayen jeg, så er ikke så kjent med denDen anbefales til de som ikke får til å pumpe ut![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ah har kun lest det som sto på ammehjelpen om nesesprayen jeg, så er ikke så kjent med denDen anbefales til de som ikke får til å pumpe ut![]()
Ja, den er veldig grei til pumping!Har du brukt den sprayen i forbindelse med pumping? Funker det? Vurderer å ta kontakt med legen for å få resept på den siden jeg sliter sånn med å få igang utdrivingen når jeg pumper. Er så godt å ha en flaske å kunne gi i bakhånd av og til, men får ikke ut nok til at det metter helt og må allikevel fram med puppen liksom![]()
Ja, som regel er det nok med en liten skvett for å finne roen. Har ikke prøvd å få den i gang "manuelt" nei, men det kan jeg gjøreHar du prøvd å håndmelke den frem? Her funker det veldig godt, og det blir litt roligere utdrivning. Etter stell må vi frem med puppen her og. Mest for å roe ned, tror jeg, for han slipper den veldig fort. Syns vi ammer sånn litt av og på non stop fra vi våkner til sånn ca 11.
Uff da... Du skal se det ordner seg igjen. Blir hun sulten nok så tar hun pupp.Jæddæ her skal alle flasker og pumpa gjemmes bort for en god stund. Ble bare fiasko. Etter pumping og noen måltider med flaskemating (selv om den var langsom) har hun hylt og skreket og nektet å ta puppen. Begynte å gråte i sted for jeg er livredd for å ha ødelagt for meg selv nå som ammingen gikk så bra..![]()
Er dere innlagt?? Stakkars lita... Sover hun hele natten?Jeg har ikke pumpet enda, men jeg hadde for stor produksjon da, så jeg har ikke bekymret meg for å få for lite.
Nå har min datter vært syk og spist mindre enn vanlig noen dager, så hun tømmer ikke skikkelig (*) så det blir spennende å se når hun kommer i form igjen hvordan mengdene er.
(*) likevel får hun i seg dagsbehovet, beregnet til 600 gram i døgnet. Det vet jeg fordi vi veier henne før og etter hver amming og regner ut hvor mye hun tar. (håper inderlig vi får reise hjem i dag og slipper mer av det)
Min sover ikke hele natta nei.Er dere innlagt?? Stakkars lita... Sover hun hele natten?
Jeg pumpet litt på ene puppen for sikkerhets skyld. Men ikke tomt, stoppet etter 50ml. Jammen sov hun helt til 08:15 igjen. Dette kan godt bli en vane!
God bedringMin sover ikke hele natta nei.
Får ikke lov heller, hun sovnet etter amming ca 23 og 2.30 kom nattevakta og vekket meg og sa at hun måtte få mat.
Det handlet om at hun har spist for lite på dagen så vi trengte både den og ny amming klokken seks (da vekket babyen meg for mat) for å komme opp i dagsbehovet som hun må klare for at vi skal få reise hjem som planlagt i dag.
For ja. Vi ble innlagt tirsdag pga betennelse i vannkopper
Takk.God bedring![]()
Ah men så godt da! Hadde du sikkert godt avUff da... Du skal se det ordner seg igjen. Blir hun sulten nok så tar hun pupp.
Her er vi oppe for første nattamming og lille har satt ny soverekord. I seng 23:30, rett fra siste amming og sov helt til 04:30. Følte jeg hadde sovet i en liten evighet da jeg våknet
Nå lurer jeg på om jeg bør pumpe meg litt før jeg legger meg igjen. Hun klarer ikke spise mer enn fra ett bryst når det er så fullt. Tømmer ikke ett en gang. Er jo så redd produksjonen skal påvirkes. Hva gjør dere andre?
Så godt at det ordnet seg!Ah men så godt da! Hadde du sikkert godt avingenting er så godt som å være uthvilt
Var en merkelig opplevelse at hun ikke tok puppen ja. Hylskrek med puppen inni munnen, prøvde å håndmelke slik at hun kjente at det kom, men det nyttet ikke. Redningen ble til slutt en sprøyte med mme som jeg ga mens puppen var i munnen, og da tok hun endelig tak. Rett og slett oversulten og illsint og desperat etter rennende melk. Har tatt puppen fint ved alle de neste ammingene, så håper det ikke skjer igjen for jeg var knust da jeg trodde jeg hadde ødelagt for meg selv.. Hun er blitt skikkelig forkjølet hun også nå (jeg og pappaen har blitt smittet av storesøster som var skikkelig dårlig forrige uke), så tror det også kan trigge detmen fungerer fint med mm i nesa da heldigvis
litt lett feber også. Nå skravler jeg fælt her
haha
Ang det siste du spør om, så pumpet jeg jo for å ha litt i bakhånd. Men jeg pumpet nok litt for mye slik at hun ble illsint og synes det var tung jobbing når hun var så sulten. Så jeg tørr ikke æ tukle med det igjen. Men du finner jo sikkert en fin balanse da. Går sikkert an å pumpe litt og litt innimellom så blir det jo ganske mye til sammen![]()
Så godt at det ordnet seg!
Har du fryst ned melk eller ga du alt på flaske? Tenkte jeg skulle fryse litt hvis det blir flere sånne netter, men har ikke kjøpt noe å fryse i. Heldigvis var det mer enn nok melk til neste amming, men hun var ikke så veldig sulten. Sliter litt med å stole på at hun regulerer selv og får nok, så jeg prøvde å legge henne til igjen etter stell. Da ble det ny runde med makrell-baby og klaging, så hun var nok ikke mer sulten og sovnet så fort jeg la henne ned.
Isterningbrett! Det var lurt. Det har jeg jo liggende også, så da slipper jeg ut for å handle poser eller beger. Takk for tipsJeg har kun hatt i kjøleskap enda, men har tenkt tanken på å pumpe litt og ha i isterningbrett slik at man kan bruke mm i grøten osv når den tiden kommer![]()
Hahah ja jeg har også en tendens til å legge henne til selv om hun er fornøyd og ender opp med en tangloppe i fangetMå vel bare respektere at de er mette. Synes derimot det er rart hvordan man skal få til å ha økedøgn selv? Står at man kan prøve dette selv uten at det er fra babyens side men heller du som ønsker å øke produksjonen. Skjønner ikke hvordan man skal klare det når babyen protesterer og spiser kun når det er sultent? Bare noe jeg har tenkt på..
Ja er det som er poenget mitt.. Står at ved økedøgn kan man legge til barnet oftere, men de fleste babyer får jo mat ofte allerede. Så hvordan de mener det "bare" er å legge til oftere for å øke produksjonen ved økedøgn som man selv ønsker forstår jeg ikke.Økedøgn dersom mindre produksjon enn behov kan gjøres via hyppig amming, men utover ungene behov må det vel pumpes da. Blir ungen mett er det jo ikke noe poeng i å amme mer, ønsker man økt produksjon må det jo være for å pumpe da
Økedøgn du ønsker som skal oppnås ved å amme må jo være fordi du ønsker det pga for liten produksjon. Hvorfor skulle du ellers ønske det?Ja er det som er poenget mitt.. Står at ved økedøgn kan man legge til barnet oftere, men de fleste babyer får jo mat ofte allerede. Så hvordan de mener det "bare" er å legge til oftere for å øke produksjonen ved økedøgn som man selv ønsker forstår jeg ikke.
Du misforstår meg. Skjønner hvorfor man skal ønske det. Poenget mitt er at det fungerer neppe å bare "legge barnet til oftere" som det står over alt, fordi barnet selv er mett og neppe interessert i å legges til oftere. Da må man jo ty til pumping, og det er ikke det samme som å legge til oftere.Økedøgn du ønsker som skal oppnås ved å amme må jo være fordi du ønsker det pga for liten produksjon. Hvorfor skulle du ellers ønske det?
Tror vi misforstår hverandre, for pm ungen er mett hele døgnet trenger man ikke mer. Da må man pumpe om man vil ha mer melk, og eneste grunn til å ville ha mer må være å kunne pumpe. Man får bare økedøgn ved å legge til dersom ungen trenger melken ja.Du misforstår meg. Skjønner hvorfor man skal ønske det. Poenget mitt er at det fungerer neppe å bare "legge barnet til oftere" som det står over alt, fordi barnet selv er mett og neppe interessert i å legges til oftere. Da må man jo ty til pumping, og det er ikke det samme som å legge til oftere.
Du misforstår meg. Skjønner hvorfor man skal ønske det. Poenget mitt er at det fungerer neppe å bare "legge barnet til oftere" som det står over alt, fordi barnet selv er mett og neppe interessert i å legges til oftere. Da må man jo ty til pumping, og det er ikke det samme som å legge til oftere.