Skravletråd

Noen av dere kloke damer som kan fortelle meg hvor stor fare det er for å igangsette fødselen 4 uker før termin ved å bære en kanskje litt tung bag på ryggen, i 3 minutter når man ikke har hatt noe særlig modningstegn og ellers er i ok form? Ser liksom for meg det at det er litt overdrevent...

Tror nok ikke du klarer dette igang fødselen av det, da hadde mange flere fått unger en mnd før tiden.

Vondt både her og der kan du dog få

Tror nok ikke du klarer dette igang fødselen av det, da hadde mange flere fått unger en mnd før tiden.

Vondt både her og der kan du dog få

Jo takk! Var to damer som var så bekymret for at jeg skulle bære bagen min av toget og bort til bilen til lillebror. Jeg unnskyldte meg med at litt sta må man jo være! :-P men glad jeg ikke skulle bære den bort til fergen, en km unna. Var mer bekymret for bekkenet mitt ja, men har ikke så store bekkemproblemer..

ikke redd for å sette i gang fødselen ved å bære tungt heller redd for å evt få vondt i bekkenet! ennå klart meg ganske bra til nå *banke i bordet*

Er veldig fint at folk bryr seg og jeg er ikke redd for å be om hjelp hvis jeg trenger det, men syns det blir litt vel mye når de virker bekymra i tillegg! Er ikke helt hjelpesløs heller da!

Jeg har lagt merke til noen er mer bekymret enn andre XD kommer kanskje ann på hvilken erfaringer de har fra svangerskap eller rikke har?

Sikkert :) svangerskap er jo veldig forskjellig. Og sliter man med dårlig form, og mye modningstegn bør man vel sikkert være forsiktig, men jeg er jo i god form og bør klare det meste uten å være redd det skal starte fødsel helt enda :-P

Sikkert :) svangerskap er jo veldig forskjellig. Og sliter man med dårlig form, og mye modningstegn bør man vel sikkert være forsiktig, men jeg er jo i god form og bør klare det meste uten å være redd det skal starte fødsel helt enda :p

samme her, er ca 99% at sykehuset kommer til å sette meg i gang, for jeg tror ikke poden har dårlig tid med å komme ut til den 7 januar;P så vi drar til pappa i julen uten mye bekymringer for at vi er for langt vekk fra føden;P

(men tar med fødebagen i tilfelle rottefelle og papirene! )

Jeg grugleder meg til i morgen!

I mitt første svangerskap var jeg hos en hobbyfotograf og tok noen bilder på slutten. Husker at jeg var skuffet til å begynne med, for bildene ble liksom ikke så bra som jeg hadde håpet på. Men nå er jeg jo veldig glad i dem! :-)

Så årets julegaveønske fra mannen var å få tatt noen bilder denne gangen og. Han nekter dessverre å bli med, noe som er både sårende og skuffende, men det er nå en annen sak... Så jeg skal ta med datteren vår som snart er 4 år og ta bilder :-)

Nevnte dette for en venninne og hun sa at mannen hennes kunne ta bildene, han er også hobbyfotograf! Så jeg sa ja jeg ;-) Men nå er jeg så spent....! For jeg har fått en liste med klær jeg skal ha med, kult at de har en visjon, men jeg har jo så og si ikke noe av det de ønsket seg... Og så til det skumle! Jeg bruker sjelden sminke og om det er noe så er det litt mascara og evt eyeliner om jeg virkelig skal pynte meg!! Men nå sa hun venninnen min at jeg skal ta med sminken og at hun skal sminke meg...

Jeg synes vanligvis at det er moro når andre sminker meg! Men er skikkelig engstelig når det skal på bilder. Og vet ikke helt om jeg får sagt det på en pen måte!! Hun som da skal sminke meg bruker nemlig sminke selv sånn ca 3 ganger i året :-P Og vi er totalt forskjellige!! Hun er mørk, er tynn, har høye kinnben... Jeg er da naturligvis lys, tykk og man finner ingen kinnben gjemt i mine bollekinn... Hun er også sånn som bruker knall rød leppestift, og om jeg er i nærheten av noe sånt så ser jeg umiddelbart ut som en prostituert!!!

Åh... Tror jeg risikerer å være svært misfornøyd med bildene :-( Ville egentlig helst ha ordnet meg selv, men nysgjerrigheten pirrer meg litt og :-P
Vel... Bare kommende storesøster gidder å bli med på noen bilder så er kanskje det det viktigste!? :-)

Noen av dere kloke damer som kan fortelle meg hvor stor fare det er for å igangsette fødselen 4 uker før termin ved å bære en kanskje litt tung bag på ryggen, i 3 minutter når man ikke har hatt noe særlig modningstegn og ellers er i ok form? Ser liksom for meg det at det er litt overdrevent...
Nei ikke fare for det, men en venninne av meg flyttet på sengen sin også fikk hun rier på natten, morkaken løsnet under fødsel så babyen ikke fikk oksygen. Ble ganske dramatisk, men gikk fint til slutt :) hadde heller vært redd for det og ikke at det starter fødselen. Det er jo forsåvidt ikke krise så langt ut i svangerskapet :)

Nei ikke fare for det, men en venninne av meg flyttet på sengen sin også fikk hun rier på natten, morkaken løsnet under fødsel så babyen ikke fikk oksygen. Ble ganske dramatisk, men gikk fint til slutt :) hadde heller vært redd for det og ikke at det starter fødselen. Det er jo forsåvidt ikke krise så langt ut i svangerskapet :)

Huff da høres skummelt ut ja! Jeg er ikke så veldig bekymret av meg. Er av den oppfatning av at ting som føles greit ikke er farlig. Såå tung var ikke bagen, men hadde den stående i setet helt til toget stoppet og folk gikk av så jeg slapp å stå i kø med den, og slapp å løfte den fra bakken og opp på ryggen! Syns de overdramatiserte hele greia litt men syns det er fint folk bryr seg for det er folk altfor dårlige til..

Jeg grugleder meg til i morgen!

I mitt første svangerskap var jeg hos en hobbyfotograf og tok noen bilder på slutten. Husker at jeg var skuffet til å begynne med, for bildene ble liksom ikke så bra som jeg hadde håpet på. Men nå er jeg jo veldig glad i dem! :-)

Så årets julegaveønske fra mannen var å få tatt noen bilder denne gangen og. Han nekter dessverre å bli med, noe som er både sårende og skuffende, men det er nå en annen sak... Så jeg skal ta med datteren vår som snart er 4 år og ta bilder :-)

Nevnte dette for en venninne og hun sa at mannen hennes kunne ta bildene, han er også hobbyfotograf! Så jeg sa ja jeg ;-) Men nå er jeg så spent....! For jeg har fått en liste med klær jeg skal ha med, kult at de har en visjon, men jeg har jo så og si ikke noe av det de ønsket seg... Og så til det skumle! Jeg bruker sjelden sminke og om det er noe så er det litt mascara og evt eyeliner om jeg virkelig skal pynte meg!! Men nå sa hun venninnen min at jeg skal ta med sminken og at hun skal sminke meg...

Jeg synes vanligvis at det er moro når andre sminker meg! Men er skikkelig engstelig når det skal på bilder. Og vet ikke helt om jeg får sagt det på en pen måte!! Hun som da skal sminke meg bruker nemlig sminke selv sånn ca 3 ganger i året :-P Og vi er totalt forskjellige!! Hun er mørk, er tynn, har høye kinnben... Jeg er da naturligvis lys, tykk og man finner ingen kinnben gjemt i mine bollekinn... Hun er også sånn som bruker knall rød leppestift, og om jeg er i nærheten av noe sånt så ser jeg umiddelbart ut som en prostituert!!!

Åh... Tror jeg risikerer å være svært misfornøyd med bildene :-( Ville egentlig helst ha ordnet meg selv, men nysgjerrigheten pirrer meg litt og :-P
Vel... Bare kommende storesøster gidder å bli med på noen bilder så er kanskje det det viktigste!? :-)

Lykke til med bildene :-) syns jo du bør kunne sette litt restriksjoner for sminken.. det ville jeg gjort :-P litt foundation og rouge i tillegg til mascara gir jo veldig fine bilder da :) trenger ikke være mer enn det

Tom for energi, vi har vasket mesteparten tav huset til jul, mangler kun gjesterommet og å vaske skapdører og vifte på kjøkkenet. Godt å være i boks snart!

Lykke til med bildene :-) syns jo du bør kunne sette litt restriksjoner for sminken.. det ville jeg gjort :-P litt foundation og rouge i tillegg til mascara gir jo veldig fine bilder da :) trenger ikke være mer enn det
Må nok det :-) Er som sagt veldig spent! ;-) Hehe...

Tom for energi, vi har vasket mesteparten tav huset til jul, mangler kun gjesterommet og å vaske skapdører og vifte på kjøkkenet. Godt å være i boks snart!

Så flink du er da! Det meste av huset vårt blir ikke vasket til jul, er jeg redd, Det blir sånn ca som det pleier, vi mopper gulvene, tar kanskje en støvmopp mellom ting og tang på hyllene, støvsuger kjelleren og sånn får det være. Vel, jeg BURDE støvsuge sofaen, ikke fordi det trengs men fordi jeg får FNATT av at svigermor ellers kommer til å gjøre det... men jeg gidder ikke, jeg skal heller rydde og vaske badet, og så rett og slett gjemme støvsugeren :P

(og hvor grundig ting blir gjort kan også finne på å ha en sammenheng med hvor hardt rammet min datter viser seg å bli av vannkoppene hun fikk i dag, for dersom hun blir dårlig blir det mindre tid til å vaske badet og støvsuge gulvene)

Så flink du er da! Det meste av huset vårt blir ikke vasket til jul, er jeg redd, Det blir sånn ca som det pleier, vi mopper gulvene, tar kanskje en støvmopp mellom ting og tang på hyllene, støvsuger kjelleren og sånn får det være. Vel, jeg BURDE støvsuge sofaen, ikke fordi det trengs men fordi jeg får FNATT av at svigermor ellers kommer til å gjøre det... men jeg gidder ikke, jeg skal heller rydde og vaske badet, og så rett og slett gjemme støvsugeren :P

Svigermødre altså! De vil jo bare være der og stille opp ;-)

Så flink du er da! Det meste av huset vårt blir ikke vasket til jul, er jeg redd, Det blir sånn ca som det pleier, vi mopper gulvene, tar kanskje en støvmopp mellom ting og tang på hyllene, støvsuger kjelleren og sånn får det være. Vel, jeg BURDE støvsuge sofaen, ikke fordi det trengs men fordi jeg får FNATT av at svigermor ellers kommer til å gjøre det... men jeg gidder ikke, jeg skal heller rydde og vaske badet, og så rett og slett gjemme støvsugeren :p
Flink og flink, burde vel heller latt det være med tanke på kroppen nå men... Gjort er gjort! Siden vi skal ha juleferingen hos oss i år orker jeg ikke la være heller. Mannen har vært flink å gjort masse da, men blir uansett for mye på meg når ungene trenger litt hjelp til å få ryddet rommene skikkelig (ene rommet skal bestemoren min låne så må nesten rydde de skikkelig også) og vaske de. Mannen ville ta både tak og vegger men der satt jeg ned foten :p

Stemmer for å gjemme støvsugeren!!!

Back
Topp