Skravletråd

Skal til jordmor i morgen kl 11. Lurer på om det blir siste også :p hihi

Sympatikonkurranse?

Sambo jobber skift og kveld denne uken. Da er jeg alene med datteren vår hver ettermiddag, dette er vi vant til. Men jeg har også vent meg til å ha noe tid på dagtid for meg selv for å kunne slappe av!

I dag har snuppa vært hjemme fra bhg, hentet med litt feber i går, men helt frisk i dag! Og så skulle sambo også være hjemme fra jobben da, for han er liksom så "syk" han og...

Jeg sto opp kl 7 med jenta vår, stup trøtt! Og mannen lå til kl var 11....! Så drar han og henter sin mor og tar henne med hit :-( Vi går absolutt ikke over ens og jeg synes at det er totalt unødvendig å ha henne her!! Han skulle fikse noe på bilen hennes, men problemet er at hun blir sittende i to hele timer oppå meg! For sambo, han veksler mellom å sitte på do og å sitte med dataen....! Resten av ettermiddagen har jeg holdt på med jentungen, for hun blir jo sprø selv av å være inne hele dagen!! Og vi har vært på butikken og handlet.

Føler at hele dagen har gått i ett og jeg er så sliten! Sambo som liksom er syk har vært på do noen ganger, men ikke noe mer. Så han skulle lage pizza til oss, og greit nok at han gjør det. Men hvem er det som rydder alt han roter? Og som kutter det som skal oppå? Og som hjelper til i alle ender på kjøkkenet? Det er jo meg det da! Og når maten er ferdig så må han jo så veldig på do igjen så jeg får stå og rydde etter middagen jeg. Og han går og setter seg med pc-spill igjen! Nå skal frøkna snart legges og ville lese bok. Sa bare at nå måtte hun spørre pappa, og har gått på badet selv... Er så sliten!!

Ser at dette skulle ha vært postet i klagetråden... :-P Og er liksom ikke ute etter noen svar heller, bare å få tømt meg litt ;-) Gleder meg til å sende datteren i bhg i morgen! Mannen er hjemme, men da kan i det minste jeg få slappet litt av.....
Kjenner igjen den ja! Sender trøsteklem :)

Stort dilemma! Er trøtt men har ikke lyst til å legge meg :p Orker ikke følge med på noe på tv heller... Kjekt når beina og kroppen er urolig

Sursteik heter det vel egentlig:-) Har vært vår faste julemiddag siden jeg var liten:-) Du skyller av kulturmelka før den steikes, men tror det har noe med at den blir mør og fin og får en litt annen smak:-) Lurer på om det er et litt sånn vestlandsfenomen, selv om de fleste jeg kjenner er mer vant til at det er en finere middag enn julemiddag;-)

Stilig! Det må prøves en gang :-) er det vestlandsfenomen har sikkert svigermor hørt om det før ;)

God morgen :)
Her skal jeg på jobb for å rydde ned pulten min, ha julekos med klassen og så ha julelunsj med kollegiet :) i dag starter permisjonen!! Sykt at det kun er 21 dager til termin.

Gratulerer med starten på permisjonen din <3

Høres ut som om du skal ha den kosedagen på jobb i dag <3
21 dager kommer til å gå så raskt! Nå som det er jul og nyttår skjer der jo en del fremover!! Før du vet ordet av det har du lille gullet i armene dine :D

Kos deg masse på siste jobbdag i dag :D

Gratulerer med starten på permisjonen din <3

Høres ut som om du skal ha den kosedagen på jobb i dag <3
21 dager kommer til å gå så raskt! Nå som det er jul og nyttår skjer der jo en del fremover!! Før du vet ordet av det har du lille gullet i armene dine :D

Kos deg masse på siste jobbdag i dag :D
Takk for det :) blir en veldig fin start på permisjonen :)

Litt blanda følelser med permisjonen rett i juletia. Kommer til å gå kjempefort, men eg og redd jeg ikke får ladet tilstrekkelig opp. Så håper egentlig ikke frøkna blir født før på termindagen ;)

Takk for det :) blir en veldig fin start på permisjonen :)

Litt blanda følelser med permisjonen rett i juletia. Kommer til å gå kjempefort, men eg og redd jeg ikke får ladet tilstrekkelig opp. Så håper egentlig ikke frøkna blir født før på termindagen ;)

Skjønner den!! Håper du får litt hjelp til ting som skal gjøres hjemme i juletiden!! Viktig at du får hvilt deg litt innimellom alt som skal skje :)

Skal krysse fingrene for at du ikke føder før termin :p :D

God morgen damer :)

Sovet godt i natt?
Hva er deres planer for dagen? :)
Ja. Sov godt til 5.30

Litt tidligere enn jeg setter pris på, men..

Planer for dagen.

Inspisere lillesøster for prikker
Muligens forsøke å spise først... Om hun sover lenge. Bare for å se om det stanger den vonde magen min.

Hva jeg får gjort videre i dag avhenger en del av lillesøster...

Men planen er som hver dag denne uka å tømme de siste 1,5 skuffene i kommoden, støvsuge den og brette bleier og klær og legge oppi. Og brette noe klær til oss andre som er vasket.

Rydde og vaske badet
Ungene er lovd et bad, badekaret er fullt av klær som er kommet hjem våte fra bhg etc, og må vaskes. (det får mannen ta, jeg står ikke opp ned og vasker badekar altså!!!)

Også skal vi bake pepperkaker i dag.

Og ungene kalenderpakke er, helt som storebror tippet i går, klistremerker til det siste julekortet, det de skal lage til mine foreldre.

Jeg hadde også planer om å lage sjokoladetrøfler, deler av det som gaver jeg skal gi bort til jul, men da må jeg på butikken.

Jeg ser selv at dette er mer enn jeg kommer til å rekke, så den kommoden står sikkert på planen i morgen også... :-S

Ikke flere prikker

Men én ekstra grad, hun er 38 grader varm, og blir hjemme.

God morgen :)
Her skal jeg på jobb for å rydde ned pulten min, ha julekos med klassen og så ha julelunsj med kollegiet :) i dag starter permisjonen!! Sykt at det kun er 21 dager til termin.
Høres litt ut som min dag:-) Har ikke egen klasse, men litt julekos skal det nok bli;-) Eneste er at det i høst ble bestemt at vi setter en halv planleggingsdag til i dag, 12-3, halvårsplanlegging. Mye vits for meg:-P Så ser for meg at jeg kommer til å gå litt tidlig;-)

Høres litt ut som min dag:-) Har ikke egen klasse, men litt julekos skal det nok bli;-) Eneste er at det i høst ble bestemt at vi setter en halv planleggingsdag til i dag, 12-3, halvårsplanlegging. Mye vits for meg:-P Så ser for meg at jeg kommer til å gå litt tidlig;-)

Koselig med julekos :)
Ha en trivelig dag!

Da har jeg og ungene spist frokost, matpakke til eldste er laget, og neste punkt er vel da å pusse tenna på ham og få ham levert på skolen til siste skoledag i 2015.

Og finne frem Barbie - en perfekt høytid. Julebarbie, som lillesøster kaller den. Hjemmedag på henne, så da blir det julefilm

God morgen, ja!:-)
Prøver å komme meg ut av senga, men hofta har låst seg, så her ligger jeg..!:( Har ingen store planer for dagen, eneste er at vi må få tak i noen dobbeltstikkere og kanskje ta julemathandelen i dag (det orker jeg ikke over helga!). Ja, også kommer svigermor og "den hyggelige" samboeren hennes på besøk en tur i dag (sa seg vel selv der at jeg ikke liker han så godt?!:-P Biter sammen tenna og er hyggelig likevel jeg, altså;)). Svigermor er så snill at hun har kjøpt nytt kjøleskap til oss til jul! Det vi har er gammelt og skralt, og det "aviser seg" eller noe hele tiden, så det renner vann av det... Skal bli helt herlig med nytt!:-) Ble så glad da hun spurte om vi ville ha kjøleskap i julegave at jeg begynte å grine!:D

Legetime overstått. Og alt så fint ut:) Alle bekymringer til ingen nytte. Blodtrykk fint, magen ligger på streken. Eneste var urinprøven som jeg ikke har fått svar på da. Men regner med også den er fin. Litt overrasket over at jeg ikke skulle sjekke jern. Men det er kanskje ikke vanlig å sjekke det på slutten av svangerskapet?
Det ble heller ikke tatt antistoff-prøve fordi legen nok en gang sa at dette ikke var vanlig praksis lengre. Så da får jeg bare stole på det.
Nå kan jeg bare ta det med ro i jula. Skal faktisk ikke tilbake før om 3,5 uker. Og da er det jo snart termin :)

Rart å være hos jordmor i dag :p siste timen hos henne mest sannsynlig. Fikk satt opp ny time 30. Desember, men da hos en kollega siden hun ikke var på jobb. Ser henne bare hvis jeg går overtid. Det kan jo skje :p

Rart å være hos jordmor i dag :p siste timen hos henne mest sannsynlig. Fikk satt opp ny time 30. Desember, men da hos en kollega siden hun ikke var på jobb. Ser henne bare hvis jeg går overtid. Det kan jo skje :p

Åh begynner å nærme seg :-) blir spennende når flere babyer begynner å komme for fullt! Har vel 2 timer igjen tenker jeg! Skal en tur 28. Desember også må jeg vel ha en time i januar også, hvis mini holder seg inne så lenge ;-)

Back
Topp