Barnevogn og røyk i kjeften

Ja ser den er litt drøy, men ikke for fb altså, rett og slett fordi sånt er så graverende at folk nesten ikke tror det hvis du forteller det. Blir jo mest som å spre usanne rykter om noen. Har du bilde så blir du trodd hvertfall.

Men det er nok ikke lurt :p sikkert ikke lov heller. Men kan jo late som, for å få ho til å skvette litt

Litt drøy?? Prøv meget drøy!
 
Hvorfor det? Er ingen vits når man selv ikke ser at sine dårlige holdninger overføres til barna, kun ser andres dårlige holdninger.

Selvsagt ser jeg det. Har ikke på noe tidspunkt hevdet at jeg er perfekt.
 
Men i jøsse navn så sinte folk blir ang røyking. Det er jo helt sykt. Jeg har røyka. Røyka etter at min datter ble født. Men noen ganger var der vanskelig siden jeg ville skjerme henne. Vogna i den ene hånda og røyken i den andre. Og da mener jeg utstrakte armer i hver retning hvor vinden blåste fra hu. I dag røyker jeg nikotinfri e røyk og regner med at flere reagere på at jeg setter meg ned med hu ute med den i munnen. Men ingen passiv røyking der i gården. Jeg synes den "heksejakten" kan være litt skummel med tanke på e røyk. sjal man kjefte på alle som bruker det i den tru at det innholder nikotin? Jeg er gravid og merker at folk ser rart på meg, men jeg skader ingen av mine barn. Skulle dere gått ort til meg og kjeftet på meg siden dere ikke visste? Med mine hormoner så hadde jeg nok begynt å hylgrine. Poenget er at noen ganger må man tenke før man handler. Men er enig selv som eks røyker at det er kvalmt når du ser unger som får røyk midt i ansiktet. Jeg irriterer meg nesten mer over de som går forbi meg og blåser røyk ned i barnevogna.
 
Mener det står mange steder.. Ved inngangen står det bl.a velkommen til en røykfri park.. men det kunne sikkert vært skilta mer..

Neste gang jeg er der, skal jeg ser bedre etter. Er jo ikke noe jeg legger merke til siden jeg ikke røyker. Men har stussa litt over at det er så mange som røyker i parken å at det er lov liksom.
 
Da bør du kanskje ikke hakke på andre når man ikke er perfekt selv.
Å lære barna sine at det er greit å mobbe synes jeg er mye verre enn å ta en røyk ute i friluft for min del.

Hehe syns du tar noen freidige konklusjoner selv her nå, men jeg skal belite meg og godta uten å dra det videre

Takk for at du gadd å diskutere :)
 
Neste gang jeg er der, skal jeg ser bedre etter. Er jo ikke noe jeg legger merke til siden jeg ikke røyker. Men har stussa litt over at det er så mange som røyker i parken å at det er lov liksom.

Ja, tror ikke det har vært det så lenge altså.. men husker jeg gikk og irriterte meg over folk som røyka når jeg var der ifjor, fordi jeg hadde sett skiltene :)
 
Hehe syns du tar noen freidige konklusjoner selv her nå, men jeg skal belite meg og godta uten å dra det videre

Takk for at du gadd å diskutere :)

Har ikke dratt konklusjoner, du skriver det selv. Gravide var fritt vilt, du skulle ta bilde osv..
Jeg blir litt satt ut av hele greiene.
Det er ikke mer greit å mobbe noen som røyker enn de som ikke røyker.
Jeg klarer ikke å se en god grunn til å stirre på en person som røyker? Hvem hjelper det? Ikke barnet og ikke den person som røyker? Men du føler deg kanskje bedre?
 
Syns det er like kvalmt å se ammende og gravide med en feit en under leppa!
 
Jeg spyr av sånne tråder som det her, kun lagd for å tråkke andre ned i søla og hevde seg selv.. Gode holdninger og verdier dere lærer ungene deres må jeg si!
Kan love dere det at ett barn som bor i Oslo sentrum utsettes for MYE MER skadelige stoffer fra blant annet eksos, enn en unge som står i nærheten av en mor som røyker ett par ganger om dagen.
Dere vet ikke en jævla dritt om hvor ofte dette skjer - eller noe som helst annet som angår denne mora.
Hun røyker nok ute som 99% av foreldre som røyker, og da er det ikke ofte barnet står i nærheten...
Og ja, jeg er en eks-røyker selv, men har heldigvis ikke blitt så ekstrem på det her som de fleste eks-røykere, dere er fantastisk rå på å hetse andre som røyker enda...
Min samboer røyker, ute. Er ungene ute så går han litt bort, men har også ferska han med røyken i munnen og barnevogn.
Nei; jeg liker det ikke, og ja - jeg har tatt det opp.
Men nå vet jeg også at han er verdens beste far, og rett og slett bare ikke tenker over det på den måten. Og han gir barna så mye mer enn mange andre foreldre..
Så om de står ved han når han røyker noen ganger i uka, så tror jeg det skal gå bra altså!
Jeg er så lei av sånne tråder, så dere må bare skyte huet av meg for denne kommentaren her, jeg bryr meg virkelig ikke lenger!
Syns dere skal begynne å feie for egen dør, istedenfor å rase som en sint mobb med høygafler mot mødre som røyker!
Og når det er sagt, så er det 100 andre ting mange barn blir utsatt for daglig som er MYE VERRE! Hvis en røykende mor er det eneste negative i barnas liv, så vil jeg si de er HELDIGE!
(Og ja, jeg snakker om foreldre som røyker ute og ikke i bil).

Skam dere!
 
så skuffa over å se godt voksne mennesker/damer/mødre tråkke så stygt på hverandre. man har lov å ha egne meninger, men man skal også kunne sette seg i andres situasjon før man uttaler seg.
skal ikke vi lære barna våre å ikke mobbe?

det finnes så mye grusomhet og fæle foreldre der ute, røyking i nærheten av barn er ikke blandt de værste, og det blir stadig mindre.
det er ikke alle som er så sterke og har ressurser til å slutte.
 
Ser virkelig ikke problemet jeg!
Er slike ting som gjør at en røyker vil røyke mer! Man får dårlig samvittighet så man tar seg en røyk til.

Ja det er forferdelig og røyke MEN ikke-røykere må faktisk kunne ha såpass mye empati til å se at det er ikke frivillig men en avhengighet, ingen hadde vel røyket foran unger hvis de ikke var avhengig, eller husket hvordan det stinker!

Så lenge foreldrene ikke røyker inne og prøver å ellers minimere røyken så syns jeg ikke folk på et forum skal snakke nedsette om det!
Altså blåser hun røyk med vilje på ungen? Vet dere hvilket miljø det barnet er i ellers? Kan hende at den røyken er den eneste røyken moren røyker ved ungen!
Handler også om å være et forbilde! Tror de færreste vil at barnet deres skal begynne å røyke, men om barnet er vokst opp med foreldre som røyker og ser at det er greit så blir jo det sett på som ok. Blir for dumt å preke for barnet og si "å se så dum mamma er som røyker...det må ikke du vettu" e.l.
 
Handler også om å være et forbilde! Tror de færreste vil at barnet deres skal begynne å røyke, men om barnet er vokst opp med foreldre som røyker og ser at det er greit så blir jo det sett på som ok. Blir for dumt å preke for barnet og si "å se så dum mamma er som røyker...det må ikke du vettu" e.l.
Men det går begge veier, mannen sine foreldre røyker ikke men han begynte og røyke for det.
Min stebror og lille søster røyker ikke selv om deres mor røyker.
Jeg skulle aldri begynne å røyke men røyket i 9 år for det (røyker ikke lengre).
Tror at en røyker ofte kan snakke med barnet sitt om avhengigheten sin og forklare at det er akkurat det, det er en avhengighet.
 
Handler også om å være et forbilde! Tror de færreste vil at barnet deres skal begynne å røyke, men om barnet er vokst opp med foreldre som røyker og ser at det er greit så blir jo det sett på som ok. Blir for dumt å preke for barnet og si "å se så dum mamma er som røyker...det må ikke du vettu" e.l.
Hvis man er en god rollemodell på alle måter for barna sine, ikke minst i form av respekt for andre mennesker og empati (hinthint til tråden her..), så er virkelig ikke det at man røyker verdens undergang. Alle har sine laster; en snusende mor er ikke noe bedre.
Våre barn vet godt at vi ikke er perfekte rollemodeller, men vi gjør så godt vi kan og har fokus på å lære barna riktige og gode verdier og holdninger. Og DET er mye viktigere enn røyk-ikke røyk.
 
så skuffa over å se godt voksne mennesker/damer/mødre tråkke så stygt på hverandre. man har lov å ha egne meninger, men man skal også kunne sette seg i andres situasjon før man uttaler seg.
skal ikke vi lære barna våre å ikke mobbe?

det finnes så mye grusomhet og fæle foreldre der ute, røyking i nærheten av barn er ikke blandt de værste, og det blir stadig mindre.
det er ikke alle som er så sterke og har ressurser til å slutte.
Syns faktisk at man skal få lov å si sin meningen når man ser slik. Det er faktisk ikke greit å forgifte barna sine. Og dessverre er det mange som forsvarer dette.
 
Jeg spyr av sånne tråder som det her, kun lagd for å tråkke andre ned i søla og hevde seg selv.. Gode holdninger og verdier dere lærer ungene deres må jeg si!
Kan love dere det at ett barn som bor i Oslo sentrum utsettes for MYE MER skadelige stoffer fra blant annet eksos, enn en unge som står i nærheten av en mor som røyker ett par ganger om dagen.
Dere vet ikke en jævla dritt om hvor ofte dette skjer - eller noe som helst annet som angår denne mora.
Hun røyker nok ute som 99% av foreldre som røyker, og da er det ikke ofte barnet står i nærheten...
Og ja, jeg er en eks-røyker selv, men har heldigvis ikke blitt så ekstrem på det her som de fleste eks-røykere, dere er fantastisk rå på å hetse andre som røyker enda...
Min samboer røyker, ute. Er ungene ute så går han litt bort, men har også ferska han med røyken i munnen og barnevogn.
Nei; jeg liker det ikke, og ja - jeg har tatt det opp.
Men nå vet jeg også at han er verdens beste far, og rett og slett bare ikke tenker over det på den måten. Og han gir barna så mye mer enn mange andre foreldre..
Så om de står ved han når han røyker noen ganger i uka, så tror jeg det skal gå bra altså!
Jeg er så lei av sånne tråder, så dere må bare skyte huet av meg for denne kommentaren her, jeg bryr meg virkelig ikke lenger!
Syns dere skal begynne å feie for egen dør, istedenfor å rase som en sint mobb med høygafler mot mødre som røyker!
Og når det er sagt, så er det 100 andre ting mange barn blir utsatt for daglig som er MYE VERRE! Hvis en røykende mor er det eneste negative i barnas liv, så vil jeg si de er HELDIGE!
(Og ja, jeg snakker om foreldre som røyker ute og ikke i bil).

Skam dere!
Jeg lærer absolutt barna mine gode holdninger, selv om jeg syns det er helt på trynet at noen fortsatt i 2015 røyker når dem er gravide eller røyker ved spedbarn.
 
Men det går begge veier, mannen sine foreldre røyker ikke men han begynte og røyke for det.
Min stebror og lille søster røyker ikke selv om deres mor røyker.
Jeg skulle aldri begynne å røyke men røyket i 9 år for det (røyker ikke lengre).
Tror at en røyker ofte kan snakke med barnet sitt om avhengigheten sin og forklare at det er akkurat det, det er en avhengighet.
Enig at det kan gå begge veier. Svigers røyka inne til samboer var 9 år og han hater røyk intenst. Søsteren min røyker selv om ingen av foreldrene våre gjør det. Men jeg syns uansett at man skal være et forbilde selv om man kan ta praten om at røyk er farlig/dumt/avhengighetsskapende.
Barn gjør som man gjør, ikke som man sier!
 
Back
Topp