Skravletråd

For ikke-gravide er det glukoseintoleranse, ikke diabetes, men for gravide er det mild svangerskapsdiabetes, fikk jeg forklart i 2008, 2011 og 2015. Praksis er nok varierende i landet om hva man gjør med det.

Innser at å sitte her og drikke instantkakao sikkert ikke er lurt.... De måler det langtidssukkeret ogdå på meg når jeg er der.

Skal ta glukosebelastningstest den 27. jeg, kan ikke si jeg gleder meg noe særlig..! Fikk heldigvis time før de egentlig åpner for pasienter (begynner med pasienter kl. 09, jeg har time 08.25), så håper jeg får sitte mest mulig i fred der den dagen;)

YEY!! Fått mus i hus! Fantastisk.
Mannen har fått beskjed om at er ikke de vekke i løpet av morgendagen, ringer jeg skadedyrkontrollen på torsdag. Tredje året på rad, og finner ikke inngangen...

Mus kan komme seg inn gjennom sprekker som er så små at det nesten er umulig å få øye på de, så er ikke så rart at du ikke finner inngangen ;-)

Skal ta glukosebelastningstest den 27. jeg, kan ikke si jeg gleder meg noe særlig..! Fikk heldigvis time før de egentlig åpner for pasienter (begynner med pasienter kl. 09, jeg har time 08.25), så håper jeg får sitte mest mulig i fred der den dagen;)
Jeg har time 8.30 og håper bare det ikke er så mange skravlesyke folk på venterommet, sist var det egentlig være enn kvalmen... (jeg tok den i juni også)

Jeg har time 8.30 og håper bare det ikke er så mange skravlesyke folk på venterommet, sist var det egentlig være enn kvalmen... (jeg tok den i juni også)
Hehe, er det samme jeg håper. Greit nok hvis det er noen jeg kjenner der, men det er lite trolig.. Tror jeg får gå til innkjøp av et blad og ta med ørepropper så jeg kan høre på radio mens jeg venter :)

Då va ny glukosebelastningtime klar, 20 okt! Håpe resultatet blir det samma så sist, men håpe eg tåle den hekkandes drikken bedre denna gong :p
Lykke til!:-) Går nok bra;) Redd jeg kommer til å brekke meg skikkelig når jeg skal ta den!:-P Får bare bælme ned og få det fort unnagjort!;)

Lykke til!:-) Går nok bra;) Redd jeg kommer til å brekke meg skikkelig når jeg skal ta den!:-P Får bare bælme ned og få det fort unnagjort!;)

Takk takk :D Ja, den e skikkelig fæl :p På sjukehuset har de visst to smakar fekk eg beskjed om ettepå, eg dekk appelsin, men de hadde visst o sitron, så ska spør om den denna gong :p

Tok testen kl 09:00 i dag. Sjølve drikken fekk eg i meg, men fy så kvalm eg var etterpå. Følte meg rett og slett sjuk :-/ etter 20 min, så va eg så nær på å spy. Måtte gå til toalettet, og prøvde alt eg kunne for å ikkje spy, og måtte berre sette meg på golve der ein stund. Så gjekk eg å la meg i bilen til det var tid for blodprøven. Blodprøven viste 4,5 så det var supert!! :D

Masse lykke til til deg, håper det går fint :-)

4,5 er jo veldig bra, men var 5,4 eller noe sånn i uke 10 og det var jo bra. Nå må jeg altså ta på nytt, og det er jo bare å vente. Sitte stille, ikke gjøre noe, bare vente. Kjedelig

Mamma spurte meg om jeg hadde tatt det, for det måtte hun ta men lillebror. Tydeligvis var det en periode prosedyre de gjorde på alle gravide, da hun ikke var i noen risikosone. Er glad jeg slipper, det høres ikke noe behagelig ut. Lykke til =)

4,5 er jo veldig bra, men var 5,4 eller noe sånn i uke 10 og det var jo bra. Nå må jeg altså ta på nytt, og det er jo bare å vente. Sitte stille, ikke gjøre noe, bare vente. Kjedelig

Håper du får like bra resultat denne gangen også :)

Mus kan komme seg inn gjennom sprekker som er så små at det nesten er umulig å få øye på de, så er ikke så rart at du ikke finner inngangen ;-)
Fant inngangen heldigvis - og forhåpentligvis er der foreløpig kun snakk om ei mus og den er no dø :D :D :D Så no holder mannen på å tette igjen :)

Fant inngangen heldigvis - og forhåpentligvis er der foreløpig kun snakk om ei mus og den er no dø :D :D :D Så no holder mannen på å tette igjen :)

Så bra =) Mus kan holde seg ute i naturen, og utafor huset :P

Hadde det kommet inn mus her, da hadde jeg rømt! :-P Heldigvis har vi ikke hatt mus inne i huset her, utenfor derimot... Bor jo på gård, så er mer rart om det ikke et mus i området. Takk og lov for tre flinke musejegere på fire bein i fjøset!:D

God kveld :) nå har jeg lett og lett etter denne tråden. Dårlig til å lete med andre ord ;) har vært hos tidenes rareste jm I dag! Kjempeflink dame, men ble heeele tiden pinlig stillhet. Jeg er normalt veldig snakkesalig, men ble helt satt ut av hu der :hilarious:

Mus har ingenting i huset å gjøre :eek: Da står jeg på en stol :p

Vi har vært på allidrett på ungene, jeg gikk en tur med bikkja mens de koste seg, og nå har jeg inntatt sofaen. Jeg og mannen har kost oss med ostesmørbrød og kakao, var kaldt ute!

Mus har ingenting i huset å gjøre :eek: Da står jeg på en stol :p

Vi har vært på allidrett på ungene, jeg gikk en tur med bikkja mens de koste seg, og nå har jeg inntatt sofaen. Jeg og mannen har kost oss med ostesmørbrød og kakao, var kaldt ute!
Ostesmørbrød høres godt ut! :D det har jeg også hatt lyst på I dag, men mannen spiste visst opp osten I helga da jeg var på reise.. Drittmann.

Back
Topp