Skravletråd

Her er det strålende vær, så vi tar oss kanskje en tur ut i løpet av dagen. Lille trollet er i bedre form i dag, og tror hun hadde likt å kommet seg en tur ut:) Mannen skal se Liverpool-kamp halv tre, er det samme hver helg;-)
Ellers så nyter jeg følelsen av ingen jobb i morgen, noe som gjør at jeg virkelig kan nyte dagen (ingen timer å planlegge heller):-D
Hils mannen din fra meg og si YNWA!;)

Last edited:
I dag skal vi ha fårikål til middag og det lager seg jo helt selv :) det gjør at jeg får litt ekstra sofatid i dag. Herlig! Har så lite energi for tiden. Blir svimmel og uvell etter 45-60min i stående stilling. Irriterende nå som kiropraktoren har fiksa bekkenet mitt (nesten) :P

I morgen starter hverdagen etter en ukes ferie... Det er en lang vei inn i sengen og det kjennes tungt ut å skulle tilbake til en hektisk hverdag! :-/ Føler at jeg endelig har begynt å få tilbake noe energi og noe av meg selv....! Skulle så gjerne ønske at noen bestemte at jeg måtte ta en delvis sykemelding av noe slag slik at jeg ikke måtte ta det valget selv :-P
Jaja... Ha en super uke damer! :-)

Her BEGYNNER ferien denne helga, og det er godt å vite at jeg skal ikke vekke ungene i morgen. Jeg skal på jobb, men jeg jobber redusert, ungene skal være hos mamma, og da tenger vi ikke stresse for å rekke frokost i bhg og skole innen 8,15 så derfor vekker jeg dem ikke, og stresser ikke. Men må komme meg i seng, jeg er trøtt

Skravletråden på side 2?

Kan vi få skravletråden på festa innlegg? Ser andre terminforum har det (og klagetråd og jubeltråd hvis det er interessant)

I alle fall skralvetråd festet ja. Det hadde gjort seg

Gruer med til glukosebehandlingen i måro. Med tanke på fastingen og er kvalm fra før av. Så blir det ein lang formiddag. Må ta testen pga sukker i urinen. Krysser fingrene for at eg ikkje har sv.diabetes.

Fleire som har/ har hatt misstanke om sv.diabetes?

Hadde sukker i urinen sist, i slutten av veke 36. Men da var det kun 2 veker til ks, så dei tok ikkje glukosebehandlingen da, sidan det ikkje hadde noko å sei fra eller til seint..

Blæ, glukosebelastning er kjipt, jeg skal neste onsdag.

Jeg skal ikke pga sukker i urin da, jeg er risikogruppe pga at min mor har diabetes. Samt at aldergrense for å regnes som risikogrupper og rutinemessig testet visst er senket fra 38 til 36, og jeg er 36.

Jeg hadde 7,6 som svar med eldste og 7.7 med yngste. Grensa er 7,8, da er det svangerskapsdiabetes. Så jeg er spent på denne...

Jeg måtte ta testen for noen uker siden, og grudde meg veldig til fastingen pga kvalme. Men for meg gikk det overraskende bra.:)
Anbefaler deg og ha med noe og spise og vann til du er ferdig. Jeg ble kjempe tørst og ikke minst sulten.

Mitt var på 8 etter to timer, så ligger i grenseland. Fikk beskjed av legen å tenke over hva jeg spiste og røre på meg.
Har levert urinprøve 2 ganger etter og ikke hatt sukker i urinen da.

YEY!! Fått mus i hus! Fantastisk.
Mannen har fått beskjed om at er ikke de vekke i løpet av morgendagen, ringer jeg skadedyrkontrollen på torsdag. Tredje året på rad, og finner ikke inngangen...

Jeg måtte ta testen for noen uker siden, og grudde meg veldig til fastingen pga kvalme. Men for meg gikk det overraskende bra.:)
Anbefaler deg og ha med noe og spise og vann til du er ferdig. Jeg ble kjempe tørst og ikke minst sulten.

Mitt var på 8 etter to timer, så ligger i grenseland. Fikk beskjed av legen å tenke over hva jeg spiste og røre på meg.
Har levert urinprøve 2 ganger etter og ikke hatt sukker i urinen da.
8 er ikke grenseland, det er over. Her ryker man rett inn i rutine for svangerskapsdiabetes om man har 7,8 det har nemlig ei jeg går på bekken-trening med.

8 er ikke grenseland, det er over. Her ryker man rett inn i rutine for svangerskapsdiabetes om man har 7,8 det har nemlig ei jeg går på bekken-trening med.

Nå er det 4 år siden. Men jeg fikk høre fra sykehuset at siden jeg hadde 8.0 etter 2 t var det svangerskapsdiabetes men hadde jeg hatt 7.9 etter 2 timer hadde jeg ikke hatt det. Men det kan jo ha forandret seg også kan det praktiseres ulikt fra sykehus til sykehus osv :)

Jeg vet at det er litt forskjellig praksis, jeg fikk beskjed at jeg var litt glukoseintolerant men ikke sv.diabetes. Har målt blodsukkeret hjemme i etterkant og det ligger innafor normalen, senkningen er litt treg men ikke veldig.

Back
Topp