Skravletråd

He he, så hysterisk er nok ikke jeg... Har alltid god lufting når jeg maler uansett (pga astamabarn), og bruke evt. maske. Har flere kjemikalier som er mye sterkere på jobb enn sense-maling, de kan jeg jo ikke bare holde meg unna. Må bare ta forhåndsregler!

Om du jobber med ting du ikke bør, har du rett på svangerskapspenger dersom du ikke kan omplasseres, skal ikke tulle med kjemikalier om de er uheldige.

Om du jobber med ting du ikke bør, har du rett på svangerskapspenger dersom du ikke kan omplasseres, skal ikke tulle med kjemikalier om de er uheldige.
Nei nei, ikke så farlige at det utgjør noe risiko. Men sterkere enn sense maling (var poenget mitt):)

God morgen! Her våknet vi til sol fra blå himmel og det ser ut til at det blir en like nydelig dag som i går :smiley-bounce015 Håper alle får en fantastisk dag! Nå skal jeg ut å lufte hunden og meg selv før frokost, elsker å gå tur på morgenen før alle andre har rukket å stå opp :)

God morgen.

Ungene har stått opp, far sover, mor diller med mobilen.

Fy, for en natt... :-( Treåringen har ropt og skreket i det som føles som timesvis i natt! Tørst, må på do, kjedelig å sove, mer tørst... Jeg gikk inn de første 3 gangen, sendte sambo den 4. gangen og så gikk jeg selv gang nr 5 og 6. Da var tålmodigheten fullstendig brukt opp for en trøtt og hormonell mor! Men stakkars ungen klaget også over vondt i bena hver gang vi var der inne og hun sliter nok med en del voksesmerter dessverre :-( Inngikk til slutt en avtale om at hun kunne ligge ved siden av meg om hun var helt stille og la seg til å sove. Hun sov resten av natten med et smil og munnen :-P Mannen sov som en stein! Og jeg som liker å ligge for meg selv og ikke helt klin inntil noen, har sovet på sengen siste 5cm med en unge oppå meg... Er sliten og har vondt i ryggen. Men alle andre har ihvertfall sovet godt, og det er (nesten) verdt det når man våkner og ser rett inn i et lykkelig smilende barneansikt :-)
Halvsøster på samme rom som lillesøster har naturligvis også fått sove godt etter at bråkmakeren ble flyttet fra rommet deres...

Slitsom natt for mor det der.

Fikk epost av Ikea Family :

I morgen, Søndag 28 juni, er det gratis frakt på ikea.no om man bestiller for over 2000,- Jeg bor 4-5 t unna, og det er helt perfekt! Så jeg har laget en handleliste på sprinkelseng, madrass, Stellebord, badebalje, garderobe skap :)

Såå godt å sleppe å hente det selv, og at det kommer gratis!! :D

Fy, for en natt... :-( Treåringen har ropt og skreket i det som føles som timesvis i natt! Tørst, må på do, kjedelig å sove, mer tørst... Jeg gikk inn de første 3 gangen, sendte sambo den 4. gangen og så gikk jeg selv gang nr 5 og 6. Da var tålmodigheten fullstendig brukt opp for en trøtt og hormonell mor! Men stakkars ungen klaget også over vondt i bena hver gang vi var der inne og hun sliter nok med en del voksesmerter dessverre :-( Inngikk til slutt en avtale om at hun kunne ligge ved siden av meg om hun var helt stille og la seg til å sove. Hun sov resten av natten med et smil og munnen :p Mannen sov som en stein! Og jeg som liker å ligge for meg selv og ikke helt klin inntil noen, har sovet på sengen siste 5cm med en unge oppå meg... Er sliten og har vondt i ryggen. Men alle andre har ihvertfall sovet godt, og det er (nesten) verdt det når man våkner og ser rett inn i et lykkelig smilende barneansikt :)
Halvsøster på samme rom som lillesøster har naturligvis også fått sove godt etter at bråkmakeren ble flyttet fra rommet deres...
Uff, det hørtes ut som en slitsom natt ja :( Håper mannen tar med seg ungene ut i dag så du får sove litt ;)

Fy, for en natt... :-( Treåringen har ropt og skreket i det som føles som timesvis i natt! Tørst, må på do, kjedelig å sove, mer tørst... Jeg gikk inn de første 3 gangen, sendte sambo den 4. gangen og så gikk jeg selv gang nr 5 og 6. Da var tålmodigheten fullstendig brukt opp for en trøtt og hormonell mor! Men stakkars ungen klaget også over vondt i bena hver gang vi var der inne og hun sliter nok med en del voksesmerter dessverre :-( Inngikk til slutt en avtale om at hun kunne ligge ved siden av meg om hun var helt stille og la seg til å sove. Hun sov resten av natten med et smil og munnen :p Mannen sov som en stein! Og jeg som liker å ligge for meg selv og ikke helt klin inntil noen, har sovet på sengen siste 5cm med en unge oppå meg... Er sliten og har vondt i ryggen. Men alle andre har ihvertfall sovet godt, og det er (nesten) verdt det når man våkner og ser rett inn i et lykkelig smilende barneansikt :)

Slitsom natt ja :-( Min på 4 sliter også med mye voksesmerter. Offte hjelper det med varmeflaske på foten, eller at jeg masserer. Klarer han ikke å roe seg på ein stund, og har mye smerter, så har han fått en paracett. Da har han sovet godt resten av natten. Er ikke mye godt :-(

Du får ta deg en ekstra lur på dagen i dag, og håper natten blir bedre i natt :)

Fikk epost av Ikea Family :

I morgen, Søndag 28 juni, er det gratis frakt på ikea.no om man bestiller for over 2000,- Jeg bor 4-5 t unna, og det er helt perfekt! Så jeg har laget en handleliste på sprinkelseng, madrass, Stellebord, badebalje, garderobe skap :)

Såå godt å sleppe å hente det selv, og at det kommer gratis!! :D
Såå godt da! Her har vi under 1,5 time til nærmeste IKEA så tar nok turen innover til høsten :) problemet er jo at det alltid blir så mye ekstra :p

Slitsom natt ja :-( Min på 4 sliter også med mye voksesmerter. Offte hjelper det med varmeflaske på foten, eller at jeg masserer. Klarer han ikke å roe seg på ein stund, og har mye smerter, så har han fått en paracett. Da har han sovet godt resten av natten. Er ikke mye godt :-(

Du får ta deg en ekstra lur på dagen i dag, og håper natten blir bedre i natt :)
Gode tips :-) Prøvde massasje, men ikke varmeflaske... Er liksom ikke helt heldig å styre så mye inne på rommet når storesøster sover. Men jeg er ikke glad i å ha unger i sengen, så prøver nok mange ting før det blir samsoving igjen :-P Hehe...
Blir nok ikke mye avslapning i dag, men legger ungene i riktig tid så får jeg kvelden til å halvsove på sofaen ;-)

Det er sånn det pleier å være her... Må nok rope veldig høyt for at han skal ta ungene! Han er veldig flink til å jobbe og stå på, så han har alltid ting å gjøre...
Det er mannen min også, jobber med barn hver dag og er i tillegg snekker så han fikser huset vårt kontinuerlig (kjøpt gammel hus som må pusses opp). Men han kan bare glemme å sluntre unna ansvaret med barna! Jeg har også masse å gjøre, med tre hannkjønn i huset som bruker klær for en hel bataljon går vaskemaskinen kontinuerlig til tider, de drar inn støv, grus, sand og sagflis hver eneste dag så støvsugeren og vaskefilla er også flittig brukt. Våre barn er nok større enn deres så de kan være med på mer av det han gjør og er flinke til å leke selv inne eller i hagen. Jeg har hovedoversikten over hvem som skal hit og dit og utstyr som trengs osv, men han får værsågod stille opp så jeg får litt alenetid av og til jeg også. Helt avhengig av å ha mulighet til å gå en tur med bikkja f.eks , eller bare legge meg litt på sofaen hvis jeg trenger det...

Det er mannen min også, jobber med barn hver dag og er i tillegg snekker så han fikser huset vårt kontinuerlig (kjøpt gammel hus som må pusses opp). Men han kan bare glemme å sluntre unna ansvaret med barna! Jeg har også masse å gjøre, med tre hannkjønn i huset som bruker klær for en hel bataljon går vaskemaskinen kontinuerlig til tider, de drar inn støv, grus, sand og sagflis hver eneste dag så støvsugeren og vaskefilla er også flittig brukt. Våre barn er nok større enn deres så de kan være med på mer av det han gjør og er flinke til å leke selv inne eller i hagen. Jeg har hovedoversikten over hvem som skal hit og dit og utstyr som trengs osv, men han får værsågod stille opp så jeg får litt alenetid av og til jeg også. Helt avhengig av å ha mulighet til å gå en tur med bikkja f.eks , eller bare legge meg litt på sofaen hvis jeg trenger det...
Kan ikke klage sånn i det store og hele, for han jobber masse og han bidrar mye med husarbeid. Det er bare det at jeg har et helt annet fokus på å bruke tid med ungene enn hva han har... Han mener at det viktigste er at alt skal være i orden, jeg mener at ungene må ha en god oppvekst og masse gode minner, så spiller det ikke så stor rolle om det var litt rotete her og der. Så da blir det fort til at jeg tar begge ungene imens han ordner med ting. Problemet er bare at jeg blir veldig tappet for energi av å være med ungene, alene, så mye av tiden... Kanskje spesielt fordi den eldste ungen ikke er min og har en litt annen adferd og oppdragelse enn hva jeg gir til mine barn.
Men solen skinner og det skal bli en grei dag i dag og :-)

I dag så skal vi grille og kose oss :) Og i kveld så skal vi kose oss med ost og kjeks :) Deilig lørdag i finvær :D

Vi skal også grille i dag, og helst skal jeg styre med blomster (vel, grønnsaksplanter for det meste) etter at vi har spist lunsj. Koselig lørdag.

Om det ikke var for at vi har forlagt resepten på hundens medisin, så vi må ha husransakelse. Hvor kan nå sene ha gjort av seg? For på kjøleskapet hvor slikt hører hjemme var den gamle, som er tom, ikke den nye...

Når vi har spist og den er funnet drar mannen på apotek mens jeg begynner ute. Så jeg håper vi finner den fort så jeg får mye tid ute :-)

Back
Topp