Skravletråd NY!!!

Var en tøff fødsel, og det endte med ruptur grad 3c på meg, nummeret før totalruptur. Så mistet masse blod og ble hastet ned på operasjon og lagt i narkose i løpet av 15 min etter fødsel. Hadde en HB på 5.3 på operasjonsstua og fikk to poser med blodoverføring.
De gjorde derimot en dårlig jobb da de sydde meg sammen, så klarte ikke sitte på nesten 4 mnd, grodde ikke sammen før etter 6 mnd og slet med lekkasje av luft og Avføring. Hadde ny operasjon da storebror var 8 mnd.
Blir aldri helt bra igjen.
Derfor ks med lillesøster, jeg fikk ikke føde vaginalt igjen. Og det hadde ikke blitt flere barn heller hadde jeg ikke visst det. KS var barnemat i forhold til min første opplevelse. 7 uker etterpå dro vi på ferie, det var knapt så jeg kom meg opp av senga på samme tid etter første fødsel.. Men samtidig vil jeg ikke gå gjennom ks en gang til heller, så blir ikke flere barn her.

Hjelpe meg. Så fødsel nr 1 burde egentlig endt i hastekeisersnitt før det gikk så langt som det gjorde? Høres ut som rene marerittet. Må jo ha vært en forferdelig skummel opplevelse for deg og mannen din. Hva gikk galt?

Hjelpe meg. Så fødsel nr 1 burde egentlig endt i hastekeisersnitt før det gikk så langt som det gjorde? Høres ut som rene marerittet. Må jo ha vært en forferdelig skummel opplevelse for deg og mannen din. Hva gikk galt?
Ja det burde vel egentlig vært det. Jeg lå fire timer med full åpning og pressrier!
Måtte en pleier til for å trykke på magen samtidig med riene for å få han ut! Men de sier han ikke kom for fort. Var vel bare vevet mitt som ikke var tøyelig nok.
Og denne fødselen hadde jeg uten smertelindring :-P
Bare lystgass :-P
Ble klippet i tillegg og revna videre derifra.

Ja var skummelt, men tror ikke vi tenkte så mye over det der og da egentlig. Samboer har ingen dårlige minner om det.

Hadde samme jordmor under svangerskapet med frøkna, følte det var trygt og godt siden hun kjente til første fødselen. Men planlagt ks var en flott opplevelse, selv om det også var skummelt i forkant og jeg fikk smertestillende for sent etter fødselen.
Spinalen gikk fortere ut på meg enn de hadde regnet med, så måtte få to doser morfin rett i veneflonen:-P
Men var en mye mye bedre barseltid da :-)

Ja, jeg har veldig fine fødselsopplevelser jeg, så jeg gruer meg ikke det minste, tvert imot
Og det er bra :-)

Jeg ville egentlig ikke ha barn jeg, for jeg turte ikke føde... Så ombestemte jeg med da, og hadde den opplevelsen :-o
Så det er jo typisk :-P
Men ville ikke vært barna mine foruten, så overlever med halv lukkemuskel ;-)

Ja det burde vel egentlig vært det. Jeg lå fire timer med full åpning og pressrier!
Måtte en pleier til for å trykke på magen samtidig med riene for å få han ut! Men de sier han ikke kom for fort. Var vel bare vevet mitt som ikke var tøyelig nok.
Og denne fødselen hadde jeg uten smertelindring :p
Bare lystgass :p
Ble klippet i tillegg og revna videre derifra.

Ja var skummelt, men tror ikke vi tenkte så mye over det der og da egentlig. Samboer har ingen dårlige minner om det.

Hadde samme jordmor under svangerskapet med frøkna, følte det var trygt og godt siden hun kjente til første fødselen. Men planlagt ks var en flott opplevelse, selv om det også var skummelt i forkant og jeg fikk smertestillende for sent etter fødselen.
Spinalen gikk fortere ut på meg enn de hadde regnet med, så måtte få to doser morfin rett i veneflonen:p
Men var en mye mye bedre barseltid da :)

Tror nok jeg hadde blitt ettbarnsmamma etter en sånn fødsel. Må jo ha vært verre enn tortur for deg å oppleve det uten smertelindring. Husker jeg selv var så redd for å gå nr 2 på do etter min første fødsel som var supernormal i forhold til din.
Du har altså blitt veldig kjent med hva smerte er etter dine to barn.

Og det er bra :)

Jeg ville egentlig ikke ha barn jeg, for jeg turte ikke føde... Så ombestemte jeg med da, og hadde den opplevelsen :-o
Så det er jo typisk :p
Men ville ikke vært barna mine foruten, så overlever med halv lukkemuskel ;-)

Mens jeg altså alltid har ønsket meg barn, ikke grudde meg til første fødsel, hadde en så gin opplevelse at jeg var vel ikke sydd engang før jeg sa "DETTE kan jeg gjøre igjen!"

Så fikk han kolikk da, og jeg var en periode overbevist om at det var SÅNN å ha unger, så ble han enebarn. Men det ga seg, og så fikk vi en til, som slett ikke fikk kolikk (men RS og innlagt på sykehus ei uke gammel, hun som var født hjemme...)

Så da tørr vi en til

Tror nok jeg hadde blitt ettbarnsmamma etter en sånn fødsel. Må jo ha vært verre enn tortur for deg å oppleve det uten smertelindring. Husker jeg selv var så redd for å gå nr 2 på do etter min første fødsel som var supernormal i forhold til din.
Du har altså blitt veldig kjent med hva smerte er etter dine to barn.
Det var faktisk ikke så ille selve fødselen. Kan ikke huske noe iallefall. Men jeg var nok så i min egen verden. Var mye verre alt som skjedde etterpå, med plager og smerter.

Men å gå på do var et mareritt Ja! Var jo sydd i alle bauger og kanter! Kunne jo ikke tørke meg på vanlig måte. Måtte skylle meg ren. Og var et mareritt hvis jeg ble hard i magen, for lukkemuskelen funka jo ikke, og fikk ikke presset avføringen nedover av seg selv.

Sliter fortsatt hvis jeg blir hard i magen, halve lukkemuskelen er også fjernet, altså omkretsen. Så har mye tynnere lukkemuskel enn det dere "vanlige" har.

Back
Topp