Skravletråd NY!!!

Mens jeg altså alltid har ønsket meg barn, ikke grudde meg til første fødsel, hadde en så gin opplevelse at jeg var vel ikke sydd engang før jeg sa "DETTE kan jeg gjøre igjen!"

Så fikk han kolikk da, og jeg var en periode overbevist om at det var SÅNN å ha unger, så ble han enebarn. Men det ga seg, og så fikk vi en til, som slett ikke fikk kolikk (men RS og innlagt på sykehus ei uke gammel, hun som var født hjemme...)

Så da tørr vi en til
Ja de aller aller fleste har jo gode opplevelser heldigvis :-)

Og det er iallefall klart, at når forholdet vårt klarte å komme seg gjennom det første året etter den fødselen, så klarer vi det meste ;-)

Ja de aller aller fleste har jo gode opplevelser heldigvis :)

Og det er iallefall klart, at når forholdet vårt klarte å komme seg gjennom det første året etter den fødselen, så klarer vi det meste ;-)

Det er jo en grei ting å vite det også

Så flinke dere har vært til å skravle i kveld :)

Mens jeg altså alltid har ønsket meg barn, ikke grudde meg til første fødsel, hadde en så gin opplevelse at jeg var vel ikke sydd engang før jeg sa "DETTE kan jeg gjøre igjen!"

Så fikk han kolikk da, og jeg var en periode overbevist om at det var SÅNN å ha unger, så ble han enebarn. Men det ga seg, og så fikk vi en til, som slett ikke fikk kolikk (men RS og innlagt på sykehus ei uke gammel, hun som var født hjemme...)

Så da tørr vi en til
RS er forresten ingen spøk!
Frøkna her hadde også det, men var en del eldre da, ca 6 mnd. Ble lagt inn på nyttårsaften og var der i to døgn.

RS er forresten ingen spøk!
Frøkna her hadde også det, men var en del eldre da, ca 6 mnd. Ble lagt inn på nyttårsaften og var der i to døgn.

Vi fikk først et døg, så tre ei uke senere, men det gikk helt fint.

Det vurders om hun muligens kan ha infeksjonsutløst astma nå, men veldig mildt i så fall, enda mildere enn broren

Vi fikk først et døg, så tre ei uke senere, men det gikk helt fint.

Det vurders om hun muligens kan ha infeksjonsutløst astma nå, men veldig mildt i så fall, enda mildere enn broren
Ja de har jo ofte lett for å få astma etter RS-viruset Dessverre

Her tror jeg frøkna hadde det i utgangspunktet, hun fikk sin første forkjølelse med feber da hun var 4 mnd. Feberen ble borte, men ikke hosten og tettheten. Så ble det bare verre etter RS. Fikk astmamedisiner av fastlege da hun var 7.5 mnd, og ble bedre allerede første natta. Var hos barnelege da hun var ca 10 mnd.

Ja de har jo ofte lett for å få astma etter RS-viruset Dessverre

Her tror jeg frøkna hadde det i utgangspunktet, hun fikk sin første forkjølelse med feber da hun var 4 mnd. Feberen ble borte, men ikke hosten og tettheten. Så ble det bare verre etter RS. Fikk astmamedisiner av fastlege da hun var 7.5 mnd, og ble bedre allerede første natta. Var hos barnelege da hun var ca 10 mnd.
Høna eller egget.

Legen på sykehuset sa at rs ungene som blir innlagt, er overrepresentert blandt seksåringer med astma.

Men om de får astma pga rs, eller blir så dårlige av rs at de må innlegges fordi de allerde er disponerte for astma vet man ikke.

Min eldste fikk rs da han var 2,5, og smittet sin 5 dager gamle søster. Hun ble innlagt, han ble skikkelig forkjøla. Tre mnd senere hostet han fortsatt, og ble satt på astmamedisin.

I natt skal jeg nok sove godt, i en savnet armkrok. (I morgen er jeg tilbake i mitt hjørne av sengen. Ei natt kliss inntil hverandre må da vel være nok? :p)

Litt før man sovner er nok spørr du meg :P men jeg er så varm av meg så å ligge intill noen er grusomt haha

Høna eller egget.

Legen på sykehuset sa at rs ungene som blir innlagt, er overrepresentert blandt seksåringer med astma.

Men om de får astma pga rs, eller blir så dårlige av rs at de må innlegges fordi de allerde er disponerte for astma vet man ikke.

Min eldste fikk rs da han var 2,5, og smittet sin 5 dager gamle søster. Hun ble innlagt, han ble skikkelig forkjøla. Tre mnd senere hostet han fortsatt, og ble satt på astmamedisin.
Eller motsatt Ja ;-)
Det har jeg også fått høre egentlig.

Her er det i tillegg også allergi og eksem, på meg, og allergi på storebror og pappan, så barnelegen er ikke sikker på om hun vil vokse det av seg når det er så mye atopi i Familien. Han har nevnt kraftig astma flere ganger. Han har hørt masse lydopptak av henne når hun har vært på det verste, og under bedre tider.

Vi slet med ammingen også pga astmaen, jeg var på nippet til å gi opp flere ganger. Hun tok tak, slapp, tok tak, spiste, slapp, gråt osv i mange mange mnd. Men så fort hun fikk medisiner løsna det og var ikke noe problem lenger. Vi ammet til hun var nesten to år ;-)
Så helt klart at hun var plaget allerede fra hun var liten.
Men vi får bare vente og se :-)

Back
Topp