Skravletråd :)

Men nå fikk jeg melding om at mannen (som skulle jobbe til 16) kjører fra jobb, så da begynner jeg å lage litt middag til han kommer hjem. Så ser vi hvem av dem som har matlyst enda...
Hva spiste dere idag?:)

Det bør du være,veldig deilig;)
De regner jeg med :) jeg er alene hjemme i påska og jobber med bachelor + lese til eksamen, så her går det i lettvint middager :p

Hallo:D
Lenge siden jeg har sett deg!
Alt bra?
Hei hei :) jada, bare opptatt med skole og en 1-åring som er blitt veldig mer aktiv og krevende :p blitt mindre tid til bv da ;)

Det er litt morro ja. Vesla ELSKER å gjøre sånne ting. Å da er det veldig morro å gjøre med henne. :D

Vi lager play-doh sammen også.. Det synes hun er kjempe morro.. blir litt som å leke med maten :P
Hun er heldig som har en kreativ mamma:D
Jeg er helt dust når det gjelder sånne ting:p

Hva spiste dere idag?:)

Vi voksne fikk strimlet svinekjøtt med ris og salat, ungene fikk pølse i brød pga manglende matlyst. Lillesøster spiste to biter av sin og halve pølsebrødet, men storebror spiste 2,5 pølser så han har i alle fall matlyst

Hun ble målt til 39,4 i panna nå, den overdriver somregel ikke tempen, tvert imot, så hun fikk febernedsettende. Noe som var en kamp uten like, hun ville ikke, ville ikke, ville ikke. Bestukket med is og sjokolade gikk det tilslutt, men overnatninga henger i en tynn tråd da. Vi får se hva som skjer i natt, de skal snart legge seg

Hun er heldig som har en kreativ mamma:D
Jeg er helt dust når det gjelder sånne ting:p
google :D mange gode tips der.

Play-doh er som trolldeig. Bare med en ekstra ingrediens og konditor farge. Kan den i hodet:

5 dl kokende vann
5 dl hvetemel
2 dl salt
2 ss matolje
1 pk sitronsyre eller 2 ss Alun.

Bland det tørre i kjøkken maskinen.
Ha i matoljen
Spe i det kokende vannet med maskinen på lav hastighet.
Spe på til deigen slipper bollen og har passe fasthet.. Er ikke sikkert du trenger alt vannet.

Farge messig er det to muligheter.
Farge deigen ETTER den er laget eller blande den i vannet.

Oppbevarest i plast eller en gammel isboks i kjøleskapet

• Liker
Reactions: BMC
Vi voksne fikk strimlet svinekjøtt med ris og salat, ungene fikk pølse i brød pga manglende matlyst. Lillesøster spiste to biter av sin og halve pølsebrødet, men storebror spiste 2,5 pølser så han har i alle fall matlyst

Hun ble målt til 39,4 i panna nå, den overdriver somregel ikke tempen, tvert imot, så hun fikk febernedsettende. Noe som var en kamp uten like, hun ville ikke, ville ikke, ville ikke. Bestukket med is og sjokolade gikk det tilslutt, men overnatninga henger i en tynn tråd da. Vi får se hva som skjer i natt, de skal snart legge seg
Deilig mat:D
Stakkars snuppa di:( feber er noe herk!

Deilig mat:D
Stakkars snuppa di:( feber er noe herk!

Hun sier at hun ikke er noe syk, men feber har hun (og hoste og snørr, men det er jo ikke noe nytt da) Hun var varm tidligere i dag, og nå var hun kald og ville ha pledd. Jo, hun er syk, lik det eller ei. Paraceten får det nok ned, det synes jeg er greit siden det er leggetid straks, liker ikke legge dem på stigende temp sånn på 39-40 et sted. Men vi kommer til å måle henne når vi legger oss, ta henne inn i vår seng dersom vi er usikker, og da måle henne igjen i løpet av natta, men trolig får hun bare sove til hun kommer tassende inn til oss på morgenkvistenn, og måles da, vi får se.

Hun sier at hun ikke er noe syk, men feber har hun (og hoste og snørr, men det er jo ikke noe nytt da) Hun var varm tidligere i dag, og nå var hun kald og ville ha pledd. Jo, hun er syk, lik det eller ei. Paraceten får det nok ned, det synes jeg er greit siden det er leggetid straks, liker ikke legge dem på stigende temp sånn på 39-40 et sted. Men vi kommer til å måle henne når vi legger oss, ta henne inn i vår seng dersom vi er usikker, og da måle henne igjen i løpet av natta, men trolig får hun bare sove til hun kommer tassende inn til oss på morgenkvistenn, og måles da, vi får se.
Håper natten går fint og at smertestillende får ned temperaturen litt:)

Back
Topp