Felles skravle 2015

Det var omvisning på føden med mange andre par.. Da gikk de gjennom hva en fødsel innebærer, hvordan den foregår, hvilke smertelindringer de har osv. Og i den forbindelse viste hun hvordan en baby kommer ut gjennom et bekken, at den snur seg totalt 4 ganger fra den fester seg til den er ute.. Og hvordan morkaken må "rives" ut etter ca 15 min etter fødsel, og at det er svært ubehagelig..
Yey, som jeg gleder meg! :o
Men i alle dager... Var hensikten å skremme? Jeg dro aldri på noe fødselsforberende eller omvisning, kjenner jeg er glad for det nå :p

Men i alle dager... Var hensikten å skremme? Jeg dro aldri på noe fødselsforberende eller omvisning, kjenner jeg er glad for det nå :p

Tror de var mer ute etter å gi informasjon, slik at vi gravide skulle være forberedt på at det kom til å være vondt og ubehagelig. Men at de fleste glemte all smerte og ubehag veldig raskt igjen..

Mannen gikk pent og pyntelig å satte seg ved datan og tok på hodetelefoner... :P
Skjønner han godt :p

Samboeren min hadde gjort det samme. Du skulle hørt han under fødselen da jordmor spurte om han ville se hode i åpningen..
"Eh, litt lyst, men samtidig ikke".
Han bøyde seg for å se, da han kom opp igjen sa han "det var litt ekkelt".. Yes da :p

Ser den ;) Satser på at det er som du sier da, og at det kun er prematur og vanskelige tilfeller som skal til Ålesund..
Jeg blir sendt til St.Olavs dersom det skulle bli komplikasjoner eller prematur fødsel, men jeg bor midt i mellom de to sykehusene, så spiller ingen rolle egentlig :)
Jepp :-) ellers er det bare 2 t til ålesund.. skal nok gå bra uansett :-)

Tror de var mer ute etter å gi informasjon, slik at vi gravide skulle være forberedt på at det kom til å være vondt og ubehagelig. Men at de fleste glemte all smerte og ubehag veldig raskt igjen..
Joda... Men kunne sikkert gjort det på en annen måte ;) men det siste er veldig sant da. Er fantastisk å få ungen på brystet, da stenger man alt annet ute :)

Skjønner han godt :p

Samboeren min hadde gjort det samme. Du skulle hørt han under fødselen da jordmor spurte om han ville se hode i åpningen..
"Eh, litt lyst, men samtidig ikke".
Han bøyde seg for å se, da han kom opp igjen sa han "det var litt ekkelt".. Yes da :p
hahahaha. Vet ikke om du fikk det med deg.. Men gubben her i huset lurte på om han absolutt måtte være med inn på fødestua?!
Han ville ikke se på hva som skjedde med favoritt plassen hans :shifty:
Ble veldig irritert på ham og spurte ham om hvor han trodde han skulle sitte...

hahahaha. Vet ikke om du fikk det med deg.. Men gubben her i huset lurte på om han absolutt måtte være med inn på fødestua?!
Han ville ikke se på hva som skjedde med favoritt plassen hans :shifty:
Ble veldig irritert på ham og spurte ham om hvor han trodde han skulle sitte...
Hahahaha, er det mulig?? :p

Hahahaha, er det mulig?? :p
tror han forestilte seg at han skulle sitte å stirre rett inn... :shifty:
Forklarte ham at plassen hans var ved hodet mitt ved MIN side.....
Det nærmeste han kom å se inn der var hvis han ville klippe navlestrengen.

Hadde KS med første å da fikk han ikke hvert med.

Det var omvisning på føden med mange andre par.. Da gikk de gjennom hva en fødsel innebærer, hvordan den foregår, hvilke smertelindringer de har osv. Og i den forbindelse viste hun hvordan en baby kommer ut gjennom et bekken, at den snur seg totalt 4 ganger fra den fester seg til den er ute.. Og hvordan morkaken må "rives" ut etter ca 15 min etter fødsel, og at det er svært ubehagelig..
Yey, som jeg gleder meg! :o
Den gjennomgangen fikk jeg på jm-time i uke36/37 elns

tror han forestilte seg at han skulle sitte å stirre rett inn... :shifty:
Forklarte ham at plassen hans var ved hodet mitt ved MIN side.....
Det nærmeste han kom å se inn der var hvis han ville klippe navlestrengen.

Hadde KS med første å da fikk han ikke hvert med.

Det har min mann og jm fått beskjed om også, mannens plass er ved min skulder, og han skal ikke se nedentil ;)

Joda... Men kunne sikkert gjort det på en annen måte ;) men det siste er veldig sant da. Er fantastisk å få ungen på brystet, da stenger man alt annet ute :)

Absolutt.. Men som jeg skrev ovenfor; er ihvertfall forberedt på masse smerter og ubehag nå da, bedre det enn å få sjokk :)

Back
Topp