Felles skravle 2015

Var på omvisning på sykehuset på mandag, og før jeg dro dit var jeg veldig rolig i forhold til fødsel og smertene.. Men etter å ha sett jm presse en babydukke gjennom et bekken (og streve skikkelig med det i tillegg), kjenner jeg at jeg begynner p bli litt skremt og redd for fødsel.. :/
Gjorde hun dette på føden?? Var det for å skremme deg ?

Broren min og dama skal ha barn i mai, og de har fått beskjed om at de må føde i Ålesund dersom de føder på helg :/ Men mulig hun har misforstått da..? Men vet at barneavdelingen er steng på helg både i Kristiansund og Molde..
Vis vedlegget 104242
Vet at det er sånn på barneavd, og leste en artikkel nå om at alle risikosvangerskap blir sendt til ålesund siden molde/kristiansund ikke har barnelege på vakt på helg.. får sikkert høre om det av jordmor eller på info på sykehuset om det er sånn..

Gjorde hun dette på føden?? Var det for å skremme deg ?

Det var omvisning på føden med mange andre par.. Da gikk de gjennom hva en fødsel innebærer, hvordan den foregår, hvilke smertelindringer de har osv. Og i den forbindelse viste hun hvordan en baby kommer ut gjennom et bekken, at den snur seg totalt 4 ganger fra den fester seg til den er ute.. Og hvordan morkaken må "rives" ut etter ca 15 min etter fødsel, og at det er svært ubehagelig..
Yey, som jeg gleder meg! :o

Vet at det er sånn på barneavd, og leste en artikkel nå om at alle risikosvangerskap blir sendt til ålesund siden molde/kristiansund ikke har barnelege på vakt på helg.. får sikkert høre om det av jordmor eller på info på sykehuset om det er sånn..

Okei.. Hun svigerinnen min er jo litt nervøs gravid etter som jeg har forstått, så mulig det var derfor :)

Okei.. Hun svigerinnen min er jo litt nervøs gravid etter som jeg har forstått, så mulig det var derfor :)
:-) vanskelig å si.. praktisk for meg om det blir på molde sykehus - 200 m å gå hjem liksom..

Det var omvisning på føden med mange andre par.. Da gikk de gjennom hva en fødsel innebærer, hvordan den foregår, hvilke smertelindringer de har osv. Og i den forbindelse viste hun hvordan en baby kommer ut gjennom et bekken, at den snur seg totalt 4 ganger fra den fester seg til den er ute.. Og hvordan morkaken må "rives" ut etter ca 15 min etter fødsel, og at det er svært ubehagelig..
Yey, som jeg gleder meg! :eek:
Fysj da :-(

:-) vanskelig å si.. praktisk for meg om det blir på molde sykehus - 200 m å gå hjem liksom..

Ser den ;) Satser på at det er som du sier da, og at det kun er prematur og vanskelige tilfeller som skal til Ålesund..
Jeg blir sendt til St.Olavs dersom det skulle bli komplikasjoner eller prematur fødsel, men jeg bor midt i mellom de to sykehusene, så spiller ingen rolle egentlig :)

Back
Topp