Felles skravle 2015

Nå har jeg date med mannen!

Jeg hadde 3 kaker, sånn som på bildet. Den største var vanlig fløtekake med marsipanlokk, den mellomste sjokoladekake med marsipanlokk og den tredje gulerotkake med hvitt rundt :D Så de så ganske like ut, men forskjellig innhold :D

Kult!

Vi hadde vel 3 eller 4, jeg husker ikke helt, husker bare at jeg bestemte at den vi skulle åpne hadde sjokoladekrem. Det er en krem som mamma har oppskrifta til fra ei kake vi kaller "den franske" for den het "fransk rullekake" i et blad. Man koker fløte og smelter sjokolade i den, setter i kjøleskapet til den er kald, og pisker til krem. Fantastsik, ikke for søtt, og helt perfekt i marsipankake.

Det kakestykket, som min mann vel ga meg halvparten av for de mange fotovinklene, var det ENESTE kakestyket jeg spiste av det enorme kakebordet vårt den dagen...

Det er jo ikke aktuwlt å ta den lenger da, den gis ikke lenger, men derimot anbefales gravide i 2. og 3. trimester å ta ordinær influensavaksine.

Da svineinfluensavaksinen kom, hadde vi en sønn i den aldersgruppen som gjorde at vi ble prioritert til å ta den. Og vi tok den hele familien. Jeg konkluderte med at jeg KAN leve med meg selv om det gir effekter som ikke er heldige fordi jeg vet at "jeg gjorde det de som jobber med dette anbefaler", og jeg kunne IKKE levd med meg selv om vi ikke tok den og han fikk det og det ga uheldige effekter fordi jeg "valgte å gjøre noe annet enn det de som jobber med dette anbefaler". Jeg følger de offisielle anbefalingene, da kan jeg sove på natta og vite at jeg gjorde i alle fall så godt jeg kunne.

Ingen av oss fikk problemer med dette utover vondt i armen den dagen vi tok den, og jeg angrer ikke på det valget jeg tok, på bakgrunn av hvorfor jeg tok det.

Jeg tok ordinær influensavaksine sa jeg var gravid andre gang, og det var jo slett ikke skummelt synes jeg. Det gjør jeg glatt igjen, og hvert år når jeg ser anbefalingen så lurer jeg på "burde jeg kanskje tatt den nå, som prøver, så slipper jeg ta den som gravid?" Men, vel, nå er det den tiden igjen, så om jeg tok den i fjor hadde jeg vært like langt i år. så jeg venter.
Har ikke hørt om at gravide bør ta den jeg? :/

Kult!

Vi hadde vel 3 eller 4, jeg husker ikke helt, husker bare at jeg bestemte at den vi skulle åpne hadde sjokoladekrem. Det er en krem som mamma har oppskrifta til fra ei kake vi kaller "den franske" for den het "fransk rullekake" i et blad. Man koker fløte og smelter sjokolade i den, setter i kjøleskapet til den er kald, og pisker til krem. Fantastsik, ikke for søtt, og helt perfekt i marsipankake.

Det kakestykket, som min mann vel ga meg halvparten av for de mange fotovinklene, var det ENESTE kakestyket jeg spiste av det enorme kakebordet vårt den dagen...
Namm hørtes godt ut!! Jeg var også sånn. Spiste nesten kun bryllupskaka, så orka jeg ikke tanken på mer. Men dagen etter smakte jeg på alle :D

Jeg hadde 3 kaker, sånn som på bildet. Den største var vanlig fløtekake med marsipanlokk, den mellomste sjokoladekake med marsipanlokk og den tredje gulerotkake med hvitt rundt :D Så de så ganske like ut, men forskjellig innhold :D
Hørtes veldig god ut :D

Nå har jeg date med mannen!

Kos deg

Har Lykkeliten også kjærestekveld i kveld, eller?

Jeg har en mann som ser fotball og er sur (sånn er det å være brannsupporter) og dessuten jobber. så min "alenetid med mannen når ungene er i seng" ble til "alenetid med pc'n som vanlig"

Neste helg. Neste helg. Fristen han jobber opp mot er på fredag, så neste helg!

Kos deg

Har Lykkeliten også kjærestekveld i kveld, eller?

Jeg har en mann som ser fotball og er sur (sånn er det å være brannsupporter) og dessuten jobber. så min "alenetid med mannen når ungene er i seng" ble til "alenetid med pc'n som vanlig"

Neste helg. Neste helg. Fristen han jobber opp mot er på fredag, så neste helg!
Det tenke jeg også på om hun hadde. Hun pleier jo det, men hun har vært her i kveld :P

Begynte virkelig å lure.. Var jo sånn bryllupskaka mi så ut.
Sånn skulle vår se ut:
images
Men, vi fikk levert feil, så alle kakene var marsipankake. Kjedelig at vi hadde bedd tanten til mannen om å bake marsipankake siden vi ikke hadde bestilt det hos bakeren.

Sånn skulle vår se ut:
images
Men, vi fikk levert feil, så alle kakene var marsipankake. Kjedelig at vi hadde bedd tanten til mannen om å bake marsipankake siden vi ikke hadde bestilt det hos bakeren.
Nei så kjedelig da :( Oi den var skikkelig fin!! Nydelig

Back
Topp