Felles skravle 2015

Gikk gjennom bildene på kameraet til gutten.
Er veldig morsomt å se hva han tar bilde av.
Det har vært borte en stund, men kom til rette igjen nå.
Fant film-klipp av frøkna som er et år gamle :Heartred:Heartred

Om jeg blir gravid sånn at jeg er i 2. eller 3. trimester i perioden det er anbefalt å ta vaksinen så kommer jeg til å gjøre det. Tør ikke ta risikoen på å ikke ta den, kjenner for mange som har barn og lett for å bli utsatt for influensasmitte gitt.
Når er det anbefalt å ta den da? Bør ikke gravide få tilbud om den da?

Her hadde vi også rundt 20-30 kaker :p Jeg smakte på nesten alle som var igjen. Flere røk på bryllupsdagen og noen frøys vi :p Men jeg tok bare en liten bit av alle. Hihi !

Neste dag sov vi over frokosten på hotellet, og tok oss etterhvert bort på lokalet hvor familiene var igang med å rydde og vaske eller hva nå enn det var. Det er jo en stor jobb å ta etter et bryllup, jeg vet det. Jeg var sulten, men kakene de sa jeg kunne få fristet slett ikke, jeg var frustrert og sliten. og kvalm og sulten.

Vel "hjemme" (hos mamma og pappa, vi bodde 35 mil unna) hadde ikke mamma brød eller noe sånn, det var i alle fall ikke mulig å få seg vanlig mat, og jeg var nesten helt på gråten da min bror kom med kjøttsaus og pasta til meg som han hadde laget til middag hjemme hos seg.

for en dag....

Har hørt om flere tilfeller ang den svineinfluensa vaksinen. Syke foster og lignende, men dette er jo bare mistanker. Syns unasett det høres skummelt ut!

Må ikke høre på rykter og sladder, må lese oppsummeringene når de samler dataene. Det fødes 60 000 barn hvert år, dessverre mange prematurt og mange med defekter og sykdommer, men man må samle data for å se om det er pga noe moren har gjort.

Neste dag sov vi over frokosten på hotellet, og tok oss etterhvert bort på lokalet hvor familiene var igang med å rydde og vaske eller hva nå enn det var. Det er jo en stor jobb å ta etter et bryllup, jeg vet det. Jeg var sulten, men kakene de sa jeg kunne få fristet slett ikke, jeg var frustrert og sliten. og kvalm og sulten.

Vel "hjemme" (hos mamma og pappa, vi bodde 35 mil unna) hadde ikke mamma brød eller noe sånn, det var i alle fall ikke mulig å få seg vanlig mat, og jeg var nesten helt på gråten da min bror kom med kjøttsaus og pasta til meg som han hadde laget til middag hjemme hos seg.

for en dag....
Hihi høres ut som litt av en dag ja! Reddende broren din som kom med middag til dere :D

Når er det anbefalt å ta den da? Bør ikke gravide få tilbud om den da?

Jo, det er anbefalt at gravide i 2. og 3. trimester tar den i sesong-vaksineperioden. Se på linken jeg la ut for bare et par minutter siden.

Må ikke høre på rykter og sladder, må lese oppsummeringene når de samler dataene. Det fødes 60 000 barn hvert år, dessverre mange prematurt og mange med defekter og sykdommer, men man må samle data for å se om det er pga noe moren har gjort.
Nei men en blir jo litt skeptisk :P

Jo, det er anbefalt at gravide i 2. og 3. trimester tar den i sesong-vaksineperioden. Se på linken jeg la ut for bare et par minutter siden.
Skal prøve å finne den igjen! Syns legen kunne nevnt det da :P

Tror du ikke vi hadde fått besjed av legen om vi måtte ta den :p

Tja, det avhenger av legen, det legesenteret jeg hadde på den tiden ANTE ikke at gravide skulle ta den, vi VISSTE faktisk ikke om jeg KUNNE ta den når jeg var gravid, så de måtte sjekke med en av legene, og fikk bekreftet at joda, det kunne jeg. "hun kommer med utskrift fra en eller annen sånn der helse-side fra internett...." sa de. Ehh, ja, jeg har med meg utskrift av de offisielle anbefalingene, fra folkehelseinstituttet, liksom...

HAR du kjærestekveld eller skravle-med-Sara-kveld?

Vi har blanding, derfor er jeg på app på padda og det går tregt. Vi ser på Netflix med PC'en.

Dette er grunnen til at jeg vil på terminforum med deg!

FORNUFTEN din!

Dette er grunnen til at jeg vil på terminforum med deg!

FORNUFTEN din!

Haha.. Ja, ikke sant. Fornuftige Lykkeliten som snart blir gale Testetøsa...

Back
Topp