Felles skravle 2015

Usj, det skal gå bra for deg neste gang! Stakkars mannen som er redd for frøet. De er nå søte disse mennene våre som er litt engstelige og spente og nervøse de og.

Ja,søt er han definitivt

Du var trøtt istad og ønsket at han kunne være hjemme og hjelpe deg, så jeg synes du er snill jeg. :) Det er jo bra å være snill i hverdagen selv om det ikke er noe stort offer.

Trøttog sliten og kald.

fikk på meg jakke uten på genser (innejakke altså) og meg under pledd og ungene i seng, ja da ble det lettere.

Men å være litt snill i hverdagen er bra det. Han er veldig snill med meg også!

Men jeg kommer ikke over at de har PERGO som sponsor på dette programmet.

Hvor mange av de som ser dette har ikke et litt annet forhold til "pergo" enn gulv?

Ja, det er jo det

Men altså, det er jo ikke farlig. Jeg vet det.

dpo tenker jeg det går bra. Men fra positiv test kommer jeg også til å være redd. Holde pusten, rett og slett. Vente. Komme over 5+2. Komme til ul. Så håper jeg at jeg kan senke skuldrene

Vet nøyaktig hva det er du mener...
Ikke lette det der.
Er en stund man liksom skal gå å glede seg over hemmeligheten sin, men kan ikke tillate seg det :(

Hvor mange av de som ser dette har ikke et litt annet forhold til "pergo" enn gulv?

Jeg tenkte også på det. Paha.. Pergo ja.

Har sett den reklamen selv. Ler godt av den.

Vet dere forresten at det er en cafe og restaurant i Bergen og en Ristorante i Trondheim som heter Prego, samt et italiensk pastasaus merke som heter det?

Jeg tenkte også på det. Paha.. Pergo ja.

Tipper at pergo tenker "ja, de som vil ha barn vil ha varme, fine, gode gulv" og ikke "og halvparten av dem har knasket pergo(time) i noen runder, og tenker på helt andre ting enn gulv". de VET sikkert ikke at vi kaller det pergo?

Har sett den reklamen selv. Ler godt av den.

Vet dere forresten at det er en cafe og restaurant i Bergen og en Ristorante i Trondheim som heter Prego, samt et italiensk pastasaus merke som heter det?

Men prego er jo noe annet enn pergo da. :) Det italienske ordet uttales jo pregå, mens når jeg tenker på pergotime så tenker jeg rett frem pergo på norsk. :p

Tipper at pergo tenker "ja, de som vil ha barn vil ha varme, fine, gode gulv" og ikke "og halvparten av dem har knasket pergo(time) i noen runder, og tenker på helt andre ting enn gulv". de VET sikkert ikke at vi kaller det pergo?

De vet sikkert ikke det, man må nesten være på BV eller kjenne noen for å vite om det. Og det heter jo egentlig pergotime også, så ja, man må vel vite det.

Jeg hadde store problemer med det

Jeg vet ikke.

Jeg håper.

Jeg tenker ikke så ofte på det lenger, egentlig, og håper jeg kan legge det bak meg, og GLEDE meg over en positiv test. Men, om alt bare kommer rett tilbake til meg? Meget mulig

Men for meg gikk det jo galt 5+2, og selv om det er irrasjonelt som fy (det går jo like gjerne galt 5+3) så kommer det å komme forbi 5+0 uten blod (det var da jeg begynte å spotte. I bursdagen til enten mamma eller pappa, mener jeg. Vi var i alle fall der) og forbi 5+2, så er det liksom "forbi det skumle"

Men at jeg skal på ul hos gyn er betryggnde. Vet ikke når da.

Jeg tror jeg kommer til å glede meg over det likevel. Bare være redd

Jeg håper jeg klarer å glede meg neste gang, men tror det blir litt vanskelig. Planen min er å forsøke å glede meg hvert fall etter første UL. Tror egentlig jeg kommer til å bli spent fra første svak test, siden det er så lenge siden forrige nå. Hadde jeg blitt gravid rett etter MA'en hadde de nok føltes skumlere ut, fordi jeg fortsatt hadde sorgen litt i "huden" på en måte. Det har jeg ikke like sterkt nå lenger.

Men prego er jo noe annet enn pergo da. :) Det italienske ordet uttales jo pregå, mens når jeg tenker på pergotime så tenker jeg rett frem pergo på norsk. :p

Oi.....
Problemet med dyskleksi er at dersom man først har lest noe galt, fortsetter man å gjøre det..
Jeg har ALLTID lest pREgo... inkludert de 2,5 årene vi prøvde på frøkna
Så det ikke før nå

Jeg vet ikke.

Jeg håper.

Jeg tenker ikke så ofte på det lenger, egentlig, og håper jeg kan legge det bak meg, og GLEDE meg over en positiv test. Men, om alt bare kommer rett tilbake til meg? Meget mulig

Men for meg gikk det jo galt 5+2, og selv om det er irrasjonelt som fy (det går jo like gjerne galt 5+3) så kommer det å komme forbi 5+0 uten blod (det var da jeg begynte å spotte. I bursdagen til enten mamma eller pappa, mener jeg. Vi var i alle fall der) og forbi 5+2, så er det liksom "forbi det skumle"

Men at jeg skal på ul hos gyn er betryggnde. Vet ikke når da.

Det er noe med grensen fra forrige gang. Jeg merker at det er altfor lenge å vente til 12+6, men embryoet ble målt til 8+4 bare - det kan ha dødd i uke 12 (for når de måler for lite embryo så kan det ha vokst tregt i mange uker, det betyr ikke nødvendigvis at det har vært dødt i mange uker). MEN om jeg kommer på UL rundt uke 10 og embryoet måles til uke 10, så er man jo over på fosterstadiet og så langt har aldri noe embryo vokst hos meg. Så jeg tipper det blir stor jubel og stas da.

De vet sikkert ikke det, man må nesten være på BV eller kjenne noen for å vite om det. Og det heter jo egentlig pergotime også, så ja, man må vel vite det.

Tja, ikke nødvendigvis bv. Et hvilket somhelst babyforum (det er flere vet du) eller andre steder der prøvere ferdes.

Eller kjenne noen. NOEN i Pergo vet sikkert

1 av10 par, eller er det 1 av 8 nå? 7? Sliter med å få barn, og mange av disse går igang med utredning, og møter tidig pergo. Helt sikkert noen hos pergo også

Jeg håper jeg klarer å glede meg neste gang, men tror det blir litt vanskelig. Planen min er å forsøke å glede meg hvert fall etter første UL. Tror egentlig jeg kommer til å bli spent fra første svak test, siden det er så lenge siden forrige nå. Hadde jeg blitt gravid rett etter MA'en hadde de nok føltes skumlere ut, fordi jeg fortsatt hadde sorgen litt i "huden" på en måte. Det har jeg ikke like sterkt nå lenger.

Det er noe med tiden som går. Den visker ikke ut alle sår, men den gjør dem svakere.

Back
Topp