Min lille prinsesse <3

33+6

Straks 34 uker på vei. Vet ikke hvorfor, men det er en milepæl for meg :)
Vil bare at tiden skal gå fort nå, siden formen er så crappy som den er... Har begynt på blodtrykksnedsettende medisin, og den er faktisk ikke noe kjekk altså :( jeg blir møkkdårlig av den. Skjelver, svimler, svirrer, blir kvalm, hodepine og generell dårlig i formen. Skal til lege på mandag, og må nok ta det opp med han. Kan ikke gå sånn som det her i 6 uker til.
Når det er sagt. Jordmor og legen var skjønt enig om at jeg IKKE får gå med så høyt blodtrykk (145/100) frem til termin. Dersom det ikke gikk med eller stabiliserer seg innen 2-3 uker så ville de vurdere å sette i gang fødsel :eek: ik!!

Tablettene et dritt.
MEN det viktigste er at den bidrar til å holde blodtrykket nede. Så det blir veldig spennende å se om den har funka. Vet ikke hvor lang tid det tar før de får virkningen sin, men kroppen kjenner i alle fall at noe har skjedd :) lov å håpe.


I dag har vi ingen spesielle planer. Spørs om o'store babydaddy kommer på besøk. Jeg vet ikke. Orker ikke tenke eller organisere noe heller. Har mest lyst å bare sitte her uten å måtte gjøre noe som helst. Vondt i hodet :( men flott om han kommer da. Selv om jeg sikkert er århundrets dårligste selskap :/ tenk.... snart er VI mamma og pappa. Blir litt stressa :p


Sent from my iPhone
 
34 UKER

Endelig kommet til 34 uker! Nå synes jeg tiden begynner å gå litt fort, og det er baaaaare bra synes jeg. For nå er kroppen tung og lei :) Har vært hos legen for å sjekke blodtrykket i dag. Det hadde faktisk gått ned litt igjen, og lå nå på hhv 130/92 og 130/96. Fortsatt litt for høyt, men i allefall lavere enn det var før helgen! Så da er det tydelig at tabelettene funker i alle fall. Spørs om jeg bare må leve med bivirkningene da.... Uansett en liten pris å betale for å få holde jenta mi i magen en liten stund til. Skal til jordmor igjen på onsdag, så da får vi se om det har gått eeenda mer ned. :)

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 34+0

♥ Uker igjen: 6+3 :) 45 dager.

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Nå er vi omsider enige :) om både fornavn og mellomnavn.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: 11 kg opp viste vekten i går.

♥ Hodet ned: Nei. Seteleie med oppslåtte bein :eek:

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Nå har hun hatt seg en del aktive dager på rappen her. Sparker hardt ut mot venstre side, samidlig som hun prøver å snu seg (tror jeg). Kjennes vertfall ut som hun har et storprosjekt på gang :p trangt for henne, stakkar..

♥ Høygravid: Om 5 dager er jeg høygravid :D

♥ Søvn: Sover dårlig om nettene. Får ikke helt roen i meg. Må jo på do heeele tiden, pluss at jeg må opp for å drikke og ta nesesprat x antall ganger om nettene. Det er sinnsykt slitsomt. Får liksom aldri hvilt ut :(

♥ Form: Jeg føler meg totalt utslitt. Jeg puster og peser som en hval av den minste bevegelse. Det er ganske slitsomt. Ryggen og føttene verker også.

♥ Plager: Tett nese fortsatt. Har også fått de berømte menssmertene. Ikke så ille, men nok til at jeg kjenner det.
Dessuten er det sinnsykt kjedelig å ligge stille dag inn og dag ut. Men merker at det er nødvendig også..

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Badebalje og brystpumpe gjenstår :) kanskje litt mer klær også.. Har ikke helt satt meg inn i hva jeg har og ikke. Ellers er vi i rute, tenker jeg. Skal hente vogna mi denne uka også :D visst den har kommet da.

♥ Melk: Det lekker vertfall.

♥ Matkikk
: Sjokolade, frukt (sur) og kaaaaldt vann. Ny på lista: LAKRIS. Passer jo fantastisk godt sammen med mitt høye blodtrykk.....

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Fortsatt ingen. Men regner med de kommer om ikke så lenge :p

♥ Tanker om fødselen: Nå som jeg VET at hun ligger i seteleie så gruer jeg meg. Vet jo at hun har god tid til å snu seg enda. Men status per i dag er jo at hun ligger med rumpa nedover. Derfor gruer jeg meg greit mye til å evt måtte ta et valg ang ks eller vaginal setefødsel. Den tid den sorg.
Er også veldig nervøs for at fødselen skal starte mens jeg er alene. Man vet jo aldri :/

♥ Neste kontroll: Var hos legen i dag. Skal til jordmor på onsdag :) så er det sykehuset igjen mandag om to uker. Mest sannsynlig en jordmorkontroll eller to i mellom der også. Skal se vi blir lei av hverandre jordmora og jeg ;)

♥ Barnefar: Gjett hvem som tok turen hjemover i helga? :) han var her på besøk i går, og det gjorde godt. Jeg fikk lufta både tankene mine og hodet mitt, og vi er enige om at NÅ er vi så klar som vi får blitt til å ønske prinsessa vår velkommen til verden. Per dags dato kan vi nok ikke få det bedre enn det vi har det nå. Vi har skjønt at vi må legge våres egne behov til siden, og rydde plass til en ny (og mye viktigere!!) person. Ting tar tid, det skal være sikkert og visst. Men NÅ er vi der. Det føles godt å vite at den lille jenta mi får både en mamma og en pappa som stiller opp og som bryr seg om henne. Vi fikk vel begge et lite sjokk når blodtrykket mitt steg såpass fort, og ting var litt uvisst i et nanosekund. Det er ingen vei tilbake nå, og baby blir det. Enten vi vil eller ikke. Det vil også si at vi må forholde oss til hverandre så godt som vi bare kan. Så lenge vi klarer å oppføre oss som voksne mennesker begge to, så er jeg helt hundre prosent sikker på at dette går fint. Mye kan selvsagt skje enda, men vi er i alle fall på rett spor.
 
34+3

I dag har vært en umåtelig lang og kjedelig dag. Enda har jo bare halve dagen gått :p blæ.
Jeg er nemlig innlagt på sykehus på grunn av høyt blodtrykk. Blodtrykksmedisinen, som så ut til å virke, virka visst ikke likevel. I går var blodtrykket svimlende 155/110. Så da sendte JM meg rett til sykehuset. Jeg tenkte det sikkert var fort gjort, men pakka da med meg toalettsaker osv fordi om.

Kom på sykehuset, fikk tatt ctg. Den var fin, selv om lille tydeligvis var prega av min høye puls. Den var på hele 145 :eek: uten at jeg merka det selv. Fikk tatt blodprøver, målt blodtrykk (igjen) og til og med en ekg. Alt så fint ut, bortsett fra at blodtrykket var alt for høyt. Deretter ble det gjennomført maaaange ctg-er, ettersom de var litt opp og ned. Men det stabiliserte seg til slutt.
Kjeda meg halvt ihjel i går, og var megatrøtt når kvelden kom. Men her på fødeavdelingen så fødes det, naturligvis. Det innebærer mye bråk, hyling, alarmer, springing, barnegråt osv. Ikke akkurat lydtette vegger på dette sykehuset. I kombinasjon med ei smal, trang og hard seng var resultatet NULL søvn. Føler meg helt dritt i dag, og vet det er fordi jeg ikke har fått sove. :( skulle ønske jeg fikk dra hjem til senga mi.

I dag var det tidlig opp å hoppe. Ny ctg, blodtrykk var fortsatt høyt. Derfor dobla vi dose medisin, og det virka kjapt. Siste måling viste en puls på 133/78 (eller noe), og det er jo veldig positivt. En flink og koselig lege var innom å tol en grundig ultralyd av babyen. Der så alt fint ut :) hun viste seg gledelig frem. Så egentlig er det jo ikke noe galt lengre. Men regner med de vil se om de får holdt blodtrykket stabilt. Jeg haaaar så lyst hjem :( klarer ikke slappe av her. Så jeg HÅPER på å få dra hjem. Da blir jeg veldig glad, og skal feire meg vannmelon, jordbær og is.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
34+6, HØYGRAVID

Nå er jaggu tjukka blitt høygravid! 40 dager ugjen til ul-termin :D ååå gleder meg sånn!
Merker på formen at jeg er kommet så langt, for å si det sånn. Flaks jeg er sofaliggrnde ;)

For ja, er forresten hjemme igjen. Mot at jeg har lovt å ta det veldig med ro :) godt å være hjemme. Blir heldigvis godt fulgt opp videre. Snart i mål uansett :D om maks 51 dager er hun her.


Sent from my iPhone
 
35 UKER!! :)

Åh, jeg blir så glad for hver gang jeg får skrive en sånn oppdatering :D nå er det faktisk bare 5 uker igjen til termin. Om 2 uker er babyen min fiks ferdig til å bli født. Nå er jo tilstandene såpass at jeg står i fare for å måtte føde om ikke så veldig lenge. Skal til jordmor torsdag, og videre til sykehuset på mandag. Da får vi se hva som skjer videre. Det merkelige blodtrykket mitt er skyhøyt igjen. De finner dog ikke noe annet galt. Men til tross for at jeg går på trippel dose medisiner for å senke blodtrykket, så vil det altså ikke ned. Det er ikke noe farlig for babyen, heldigvis. MEN det er svært belastende for min kropp å gå å ha det sånn. Så det eneste jeg gjør om dagene er å ligge på sofaen :p ikke at det ser ut til å hjelpe, men har fått streng beskjed om det likevel. Dagene består i å vente og vente og vente....


♥Termin
: 07.august

♥ Uker på vei: 35+1

♥ Uker igjen: 5+2 :) 38 dager!

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: 13 kg opp.

♥ Hodet ned: Hun ligger i hodeleie!!! :D hun gjorde vertfall det på ul 34+3

♥ Hodet festet: Nei. Eller jeg vet ikke :p

♥ Aktivitet innenfra: Ja, hun er ganske så aktiv. Buler ut med føttene på venstre side, og presser rumpa haaardt opp mot ribbeina mine :p ellers grafser hun med hendene nedover mot blære og det som verre er.

♥ Høygravid: JA! :eek:

♥ Søvn: Sover ufattelig dårlig. Er oppe klokka 8 hver morgen for å ta medisin, og da må jeg nesten bare stå opp. Må spise til medisinen. Ellers går det i tusen dobesøk og førti nesespraydusjer.... :p

♥ Form: Formen er på bånn. Jeg er ufattelig sliten :/

♥ Plager: Tett nese fortsatt. Har også fått de berømte menssmertene. Ikke så ille, men nok til at jeg kjenner det.
Dessuten er det sinnsykt kjedelig å ligge stille dag inn og dag ut. Men merker at det er nødvendig også..

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Det aller, aller meste er i boks! Vogna er henta og brystpumpe er bestilt :D nå mangler det vel bare stelleprodukter.

♥ Melk: Det lekker vertfall.

♥ Matkikk
: Sjokolade, frukt (sur) og kaaaaldt vann. Ny på lista: LAKRIS. Passer jo fantastisk godt sammen med mitt høye blodtrykk.....

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Fortsatt ingen. Men regner med de kommer om ikke så lenge :p

♥ Tanker om fødselen: Jeg har begynt å tenke mer og mer på den. Jeg gruer meg egentlig ikke så veldig til selve fødselen. Prøver å innstille meg på at det skal bli en fin opplevelse. Den viktigste og hardeste jobben jeg noen gang kommer til å gjøre <3 MEN... nå som ting er så usikkert så er jeg ganske redd likevel. Jeg er veldig redd for å måtte føde alene. Barnefar reiser nemlig bort, og kommer ikke hjem før om 14 dager. Så jeg håper for guds skyld at det ikke blir noe fødsel mens han er borte. Ellers bekymrer jeg meg jo for at jeg må føde etter 18.juli også. Da må jeg reise så langt, og jeg ser ikke helt løsningen på det :p hhaha. Men må man så må man.

♥ Neste kontroll: Var hos legen på blodtrykksmåling i dag. Fortsatt høyt. 140/100. Skal til jordmor på torsdag, da er jeg 35+4. Mandag skal jeg på sykehuset på helsjekk, da er jeg 36+0 :)

♥ Barnefar: Han er så flink, og han imponerer meg mer og mer for hver dag. Jeg er veldig glad for at ting har utvikla seg i positiv retning, og at han er interessert i å være der for både meg OG jenta vår. Nå skal han bare en kjapp tur til syden, og etter det skal han være hjemme. Helt til babyen kommer! Det har kanskje ikke vært en perfekt og enkel vei hit vi er i dag, men det har jammen vært verdt det. Hver en tåre og hvert et sammenbrudd. Vår lille datter fortjener kun det beste, og det er VÅR oppgave som foreldre å gi henne det.
Så tommel opp og klapp på skuldra til barnefar. Virkelig.
 
9aneqeqy.jpg


35+3

Jeg teller jo ned som en gal for tiden. I dag er det kun 30 dager igjen til menstermin (1.august). Så er det 36 dager igjen til oul-termin. Få dager et det uansett hvilken dato man regner ;) tenk så sprøtt at JEG skal bli mamma.
Om 11 dager har jeg kommet til 37 uker. Det vil si at babyen min ikke blir regna som prematur. Nå er hun jammen snart ferdig inni her. :D
Om 10 dager er (forhåpentligvis) pappaen hjemme, så da er det fritt fram for vår lille å komme ut.

I morgen er det kontroll hos jordmor. Er ekstremt spent på hva hun sier. Regner egentlig med at hun også bare ber meg avvente. På mandag skal jeg uansett på sykehuset for å sjekke vekst av baby, navlestreng og morkaka. Samt mitt eget blodtrykk og puls. Dersom det evt skulle bli noe, så blir det nok evt bestemt der av lege og jordmor. Spennende dager i vente... uten tvil :) må kanskje tenke på å pakke fødebagen min også... aner bare ikke hva jeg skal pakke i. Eller hva jeg skal pakke i det hele tatt :p verken til meg selv eller babyen :eek:
Tenkte å pakke i stelleveska, men har ikke fått den enda..

Ellers er alt av utstyr på plass. Mangler bare et Babynest. Snakka og avtalte jo med ei dame på Finn, men har plutselig ikke hørt noe mer. Må nok kontakte henne igjen!
Mangler også ALT av stelleprodukter. Mæ innom apoteket på mandag å handle ferdig :) godt med alt som er gjort. Får bruke helga til å skrive lister!



Sent from my iPhone
 
Lykke til å de siste tingene kommer nok på plass når du må ha de på plass;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lykke til å de siste tingene kommer nok på plass når du må ha de på plass;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Regner med det ;) ikke så mye som mangler. Ikke er det livsviktige ting heller!


Sent from my iPhone
 
35+5

Var på kontroll på sykehuset igjen i går :) fikk grundig sjekk med ctg og ultralyd. Alt så veldig fint ut. Snuppa hadde stoppa bittelitt opp i vekst, og jeg hadde litt lite fostervann - men nok. Det med vekten kunne komme av at jordmor ikke fikk til å måle skikkelig, ettersom hun lå med hodet så langt ned i bekkenet :)
Hjertelyd og blodgjennomstrnkng så også bra ut. Til og med blodtrykk var fint :p

Men likevel. Fikk bytta preparat, så skal prøve det nå ei stund frem mot neste kontroll om 9 dager. Da er jeg
37 uker, og det er egentlig ganske kult å tenke på :D

Superpappa er enda i syden. Merker jeg er rett livredd for at han skal gjøre seg noe der borte. Haha, hormonene flommer over. Redd for til jenta mi vettu :) men det går nok bra. Om ei uke ca er han hjemme!! Da kan jeg slappe av...


Sent from my iPhone
 
De sier jo at det er oftere førstegangsfødene føder over termin enn for tidlig;) så tenker at det bare er å slappe av:))


Sent from my iPho
 
De sier jo at det er oftere førstegangsfødene føder over termin enn for tidlig;) så tenker at det bare er å slappe av:))


Sent from my iPho

Hihi, vil jo ikke over termin ;) etter neste uke kan hun komme når hun vil <3


Sent from my iPhone
 
Deilig å vite at hun bare kan komme!:D gleder meg veldig til det samme. Blir uke 34 på torsdag så ikke så lenge igjen til jeg kan hinte til han at han kan komme ut;p

Håpet du får en kjempefin fødsel !:)


Sent from my iPho
 
Deilig å vite at hun bare kan komme!:D gleder meg veldig til det samme. Blir uke 34 på torsdag så ikke så lenge igjen til jeg kan hinte til han at han kan komme ut;p

Håpet du får en kjempefin fødsel !:)


Sent from my iPho

Ja, men kommer jo til å bli smågal av ventinga :p jaja - kommer til slutt uansett! Jeg er bare så sinnsykt utålmodig!

Takk det samme :D er veldig spent på hvordan det blir. Må være utrolig fantastisk å få føde et lire barn. [emoji173]️


Sent from my iPhone
 
36 UKER!

Nå er det lov til å være bittelitt lei, er det ikke? :)
Har jo vært så sinnsykt mye frem og tilbake de siste ukene. Har liksom fått beskjed om å forberede meg på å få baby snart, men plutselig stabiliserer ting seg, og så går det ikke mange dagene før alt er usikkert igjen. Man blir jo sliten av mindre. Dessuten er det DRITTkjedelig å være så mye stillesittende som det jeg må være nå. Jeg er faktisk ikke laga for dette her :p prøver å bite tenna sammen, og ikke klage og syte. Men av og til ser det mørkt ut altså :eek: spesielt når jeg tenker på at jeg i verste fall må fortsette slik som der her i 5 uker til. Skrekk og gru!! :p
Men det er jo uansett ikke forgjeves. Ut kommer frøkna til slutt! Bedre sent enn aldri! Er jo fortsatt tidlig, så ting kan fort skje. Er bare så lei av å gå rundt å vente på tegn til fødsel. Det er jo litt tidlig å bli SÅ optimistisk :p

♥Termin
:
07.august

♥ Uker på vei: 36+2

♥ Uker igjen: 4+1 :) 29 dager

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: 13 kg opp.

♥ Hodet ned: Hodeleie! :) bekreftet på UL senest uke 35+4.

♥ Hodet festet: Tror ikke det.

♥ Aktivitet innenfra: Hun er litt opp og ned. Forstår at det ikke er så veldig mye plass igjen å boltre seg på ;) kjenner tydelig føttene ut på siden da. Og at rumpa presser hardt opp mot ribbeina :) for ikke å snakke om hvor mye hun presser på den stakkars blæra mi ;)

♥ Høygravid: Ja

♥ Søvn: Sover ufattelig dårlig. Er oppe klokka 8 hver morgen for å ta medisin, og da må jeg nesten bare stå opp. Må spise til medisinen. Ellers går det i tusen dobesøk og førti nesespraydusjer....

♥ Form: Formen er på bånn. Jeg er ufattelig sliten :/

♥ Plager: Tett nese fortsatt. Har også fått de berømte menssmertene. Ikke så ille, men nok til at jeg kjenner det..

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Jeg er helt i rute!! :) venter kun på babynestet i posten. Så skal jeg hente stelleveska mi neste uke :)

♥ Melk: Ja.
♥ Matkikk: Sjokolade, frukt (sur) og kaaaaldt vann. Ny på lista: LAKRIS. Passer jo fantastisk godt sammen med mitt høye blodtrykk.....

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Ikke fått noen enda.

♥ Tanker om fødselen: Jeg har begynt å tenke mer og mer på den. Jeg gruer meg egentlig ikke så veldig til selve fødselen. Prøver å innstille meg på at det skal bli en fin opplevelse. Den viktigste og hardeste jobben jeg noen gang kommer til å gjøre <3 MEN... nå som ting er så usikkert så er jeg ganske redd likevel. Jeg er veldig redd for å måtte føde alene. Barnefar reiser nemlig bort, og kommer ikke hjem før om 14 dager. Så jeg håper for guds skyld at det ikke blir noe fødsel mens han er borte. Ellers bekymrer jeg meg jo for at jeg må føde etter 18.juli også. Da må jeg reise så langt, og jeg ser ikke helt løsningen på det :p hhaha. Men må man så må man.

♥ Neste kontroll: Var hos jordmor forrige torsdag. Blodtrykket var høyt da også, så hun fremskynda timen min på sykehuset til dagen etter. Altså forrige fredag. Alt så fint ut, og blodtrykket var selvfølgelig fint som bare det :p fikk ny time mandag 14.juli. Da er jeg 37 uker :D skal til jordmor i morgen, 36+3.

♥ Barnefar: Han får fortsatt klapp på skuldra fra meg :) selv om det har blitt en del misforståelser i det siste... Han skal visst tilbake på jobb etter han han vært på ferie. Jeg forstår jo hvorfor og alt det der, men jeg liker det ikke fordi. Ikke når ting er så usikkert, og veien mellom oss er såååå lang når han er borte. Blir liksom bare mer og mer redd for at han skal gå glipp av fødselen. Det virker litt som at han tenker at 7.august er termindato, og da kommer det baby på den dagen. Verken før eller etter. Men jaja. Hva har vel jeg jeg skulle ha sagt.
 
36+6

Nå begynner det å nærme seg altså! Blir mer og mer utålmodig for hver dag som går her :) i morgen er jeg 37 uker, og starter på min 38nde uke. Ikke verst bare det. Det vil jo si at baby ikke er prematur lengre! Så da må jeg innrømme at jeg håper hun kommer snart. Det er sååå tungt å være meg for tiden. *sytesyte*

Er utrolig spent på hvordan blodtrykket mitt holder seg for tiden. Har ikke målt i helga, ettersom jeg skal på sykehuset nå på mandag. Sist jeg målte var fredag, og da lå det på 130/90, rett etter inntak av medisin. Det svinger så mye opp og ned st jeg blir helt maroder...
Lurer på hva de gjør på sykehuset dersom det er blitt for høyt igjen. De stenger jo avdelingen for sommeren nå om 4-5 dager, så de må jo evt samhandle videre med et av de andre sykehusene. Litt dumt, men sånn er det...

Uansett.... tror jeg skal pakke fødebagen min jeg. Sånn i tilfelle :)


Sent from my iPhone
 
Gratulerer med å ha kommet deg til uke 37:) spennende å se hva som skjer på kontroll, men som du sier, fra nå av er hun ikke lenger prematur =)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
37 UKER!

Det kjennes bra å endelig ha kommet til de magiske 37. Tenk, jeg har gått inn i min 38ende uke som gravid. Litt rart å tenke på, men guriland så herlig at det snart er over! Kroppen er veldig klar for å føde nå. Både fysisk og psykisk :D jeg kjenner jeg er gira på å føde faktisk.

Er fortsatt en del opp og ned med "helsa" mi. Er jo bare blodtrykket og pulsen i grunn, men de er litt bekymra for meg. Heldigvis er alt bare fint med lille i magen, og DET er jo faktisk det viktigste. Hun er stor og fin nå. Nesten 3kg har hun blitt. Godt med fett på kroppen også, sa jordmor. Ikke noen spinkel liten frøken ;) dessuten har hun fått masse hår! Mora øyner et håp for å kunne få bruke hårstrikk og klemmer i håret på bebisen sin.

Det som da IKKE er så gøy er at de oppdaget væske i tarmen hos babyen. Jeg skjønte ikke helt hva det var for noe, men jordmora var veldig opptatt av at vi ikke skulle bekymre oss. Well, yeah. Ikke så lett å IKKE bekykmre seg når det er noe som ikke er helt som det skal med det viktigste man har her i livet. Uansett.. ble henvist videre til ekstra kontroll av det, og forhåpentligvis har det gått bort av seg selv. Nei, på tide å komme ut nå lille venn!!

♥Termin
:
07.august

♥ Uker på vei: 37+1

♥ Uker igjen: 3+2 :D 23 dager igjen.

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Det er bestemt.

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: 14 kg opp.

♥ Hodet ned: Hodeleie! :) bekreftet på UL i går 37+0

♥ Hodet festet: Ja. Og langt nede i bekkenet.

♥ Aktivitet innenfra: Nå de siste dagene har hun vært veldig aktiv! Skikkelig turbo faktisk. Lurer på når hun sover :D tror hun ble happy og gira av å få pappaen sin på besøk. Hihi

♥ Høygravid: Ja

♥ Søvn: Sover ufattelig dårlig. Er oppe klokka 8 hver morgen for å ta medisin, og da må jeg nesten bare stå opp. Må spise til medisinen. Ellers går det i tusen dobesøk og førti nesespraydusjer....

♥ Form: Formen er på bånn. Jeg er ufattelig sliten :/

♥ Plager: Tett nese fortsatt. Har også fått de berømte menssmertene. Stikkinger i underlivet, vond rygg og ellers bare tung og sliten :)

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Jeg er helt i rute!! :D venter på babynestet enda da.

♥ Melk: Ja.

♥ Matkikk: Det er iiiiskald frukt og ISBITER som er det store for tiden.

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Ikke fått noen enda.

♥ Tanker om fødselen: Her er jeg så ufattelig mye opp og ned at det nesten er litt skummelt. Akkurat NÅ gleder jeg meg som bare det til fødselen. Gleder meg til å jobbe hardt for jenta mi, og for å gjøre innsatsen for å få henne ut til verden. Er litt frem og tilbake med tanke på sykehusvalg da. Sykehuset jeg hører til stenger nå på fredag, så jeg har to andre valg. På grunn av mi helse, så vil jordmor at jeg skal føde på det sykehuset jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å føde på. Men er egentlig enig med henne i at det er det lureste :) blir spennende!! Er henvist dit for kontroll, så da får jeg liksom komt meg inn i "systemet" der også. Barnefar er hjemme, og spenna klar for fødsel. Jeg har dog ikke pakka fødebagen enda da. Det må jeg gjøre etterpå ;)

♥ Neste kontroll: Skal til jordmor på kontroll i morgen. (37+2). Venter på innkalling til kontroll på sykehuset. Håper det ikke blir så lenge til.

♥ Barnefar: Han er endelig hjemme. Takk og lov for det :) vi har det fint. Ikke noe drama, og ikke noe krangling. Vi er bare litt overmodne for å få denne jenta ut til verden, slik at det for alvor kan begynne! Han er flink og tålmodig. Spent på hvordan han takler fødselen og tiden etterpå da :)
 
Gratulerer med å ha kommet deg til uke 37:) spennende å se hva som skjer på kontroll, men som du sier, fra nå av er hun ikke lenger prematur =)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Takk! :D
Det føles veldig, veldig greit. Ganske klar for å poppe nå, kan du si.
Blir jo ikke noen baby med det aller, aller første da. Men snart!!! :D
 
37+3

Prøver så godt jeg kan å aktivisere meg selv om dagene. Skal jo helst holde meg mest mulig i ro, men er så forbanna lei :( så dagenes høydepunkt er å få hente posten. Venter på hundre pakker (nesten iaf), så det er like spennende hver dag. Men det lar vente på seg. Ellers venter jeg også på innkalling til sykehuset.. men det kommer heller ikke.

På ultralyd mandag 14.07 oppdaget de jo noe som ligna på væske i tarm hos babyen. Dette ville de etterkontrollere, men det må gjøres på et annet sykehus siden det jeg hører til stenger nå i morgen. Er faktisk stygt redd for at jeg har forsvunnet i systemet, og at de har glemt meg :( men skal heldigvis til lege i morgen for BT-kontroll, så da får jeg klage litt til han om det.

Det er så ubeskrivelig slitsomt å gå sånn som det her å vente. Venter jo nok som det er på lille jenta mi. Så skal jeg gå å vente på hvordan det står til meg helsa mi OG hennes i tilleg. Kjenner jeg er sur og sliten som bare det. Tror både jeg, baby, familien min og barnefar hadde hatt det bedre om det ble fødsel snart :) særlig om den hadde starta av seg selv. I løpet av neste uke hadde passa fint ;) mandag er jeg 38 uker, så det er vel innafor??



Sent from my iPhone
 
37+5

Ingentibg nytt på de be fronten. Fortsatt høyt blodtrykk. Sykehuset har glemt å henvise meg, så tiden drar seg ut. Er lei av denne ventinga :( gjør alt jeg er i stand til å gjøre. Det være seg å sette på klesvask, henge opp til tørk og ellers smårydde. Lange dager på frøken høyt blodtrykk.

Skal til legen igjen på mandag. Jordmor onsdag. Forhåpentligvis innkalling til time på sykehuset i løpet av neste uke også.

Hoho!! Må bare føye til at lille frøken har snudd seg rundt i natt. Hodet var jo godt festa og langt ned i bekkenet. Så jeg trodde ikke hun kom til å snu noe mer på seg. Dessuten mente jordmor at det var sååå trangt inni magen min. Men joda, denne apekatten her har snudd seg med ryggen til motsatt side. Nå sparker hun mot høyre (venstre tidligere). Forandring fryder :p neste gang vil hun forhåpentligvis nedover.


Sent from my iPhone
 
Last edited:
Back
Topp