**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Her har vi også hatt deilig julefrokost med nystekte rundsykker, eggerøre, rekesalat, sylte og masse deilig spekemat :-D

Vi hadde også julelunsj i dag :) Resten av kvelden ble tilbringt på jobb, kom nettopp inn døra :)

Sitter å ser på navnstatistikk og finner ut om favorittnavnene mine er mye brukt :p to av de er det undet ti som heter og de to andre er det under 100, så synes det er litt morsomt :D Liker å være som alle andre :P

God lørdagskveld jenter :) Er det bare meg eller er det bare RÆVA ting på tv på lørdager?? de samme filmene har gått hele jula jo

Er så enig. Lørdag er en av de verste dagene når det, gjelder kjekke og koselige ting på tv

Og det er jo litt rart med tanke på at det er denne dagen kanskje flest sitter foran tv på kvelden og?

God søndag morgen. Så ikke tv i går, så jeg vet ikke hvor dårlig utvalg det var. Sett lite tv i jula egentlig.

Hva er planene for i dag, da? Vi skal ha min familie til middag, så rydde litt og forberede er i hovedsak planene her. Få ungene til å rydde lekerommet er nok det vanskeligste.

Twinkle: Syns og det er gale den dagen folk setter seg ned for å se e det ingenting så å si. Setter jeg meg ned på en lørdagskveld ser jeg på opptak av andre ting.

Vi skal på familiemiddag, men det ser noe mystisk ut. Minsta mi har nettopp kasta opp, så spørs om hun bler men. Blir vel til at hun og pappsen blir hjemma. Det var litt kjedelig, men sånn er det nå. Bare håpa det var den ene gangen .

God søndag morgen. Så ikke tv i går, så jeg vet ikke hvor dårlig utvalg det var. Sett lite tv i jula egentlig.

Hva er planene for i dag, da? Vi skal ha min familie til middag, så rydde litt og forberede er i hovedsak planene her. Få ungene til å rydde lekerommet er nok det vanskeligste.

Vi skal til min farmor og spise årets siste pinnekjøtt og kose oss :) fra mandag er det jobbing hver dag fremover, slutt på morroa :)

Hørtes godt ut med pinnekjøtt. Jeg har ei herlige uka i motsetning til sist uka. Skal jobbe til 12.00 i mårå kunn, så har jeg 3 dager fri før jobbehelg. Noen fordeler av og til med turnus.

Jeg har funnet ut av at jeg har en liten svakhet, nemlig å søke opp babyklær og ting :P Synes det er såå koselig :) Flere som blir sånn når man er litt verpesyk? :P

Jeg har funnet ut av at jeg har en liten svakhet, nemlig å søke opp babyklær og ting :p Synes det er såå koselig :) Flere som blir sånn når man er litt verpesyk? :p
Jeg kjenner meg veldig igjen. Har allerede begynt å strikket litt til babyen(e) vi ønsker så mye! Og når jeg får rundt i klesbutikker stopper jeg alltid opp med babytøyet. Har allerede funnet ut hvilken vogn jeg vil ha osv. Off :-D

Jeg kjenner meg veldig igjen. Har allerede begynt å strikket litt til babyen(e) vi ønsker så mye! Og når jeg får rundt i klesbutikker stopper jeg alltid opp med babytøyet. Har allerede funnet ut hvilken vogn jeg vil ha osv. Off :-D

Haha huff da er vi to! Jeg vet også akkurat hver vogn, stellebord, seng og stelleveske til og med :p ender alltid opp i babyklær avdelingen så synes det er på tide at det kommer en baby i denne magen og ikke bare i hodet :p Hva strikker du? :) Skulle så ønske jeg var flink til å strikke :)

Haha huff da er vi to! Jeg vet også akkurat hver vogn, stellebord, seng og stelleveske til og med :p ender alltid opp i babyklær avdelingen så synes det er på tide at det kommer en baby i denne magen og ikke bare i hodet :p Hva strikker du? :) Skulle så ønske jeg var flink til å strikke :)
Godt det ikke bare er meg som er bitt av babybasillen :-D Jeg har strikket noen søte babytepper, et vognteppe som jeg har tovet, sparkebukse og et par gensere :-D Det er kjempe gøy, og veldig lettvindt når du kan det :-)

Godt det ikke bare er meg som er bitt av babybasillen :-D Jeg har strikket noen søte babytepper, et vognteppe som jeg har tovet, sparkebukse og et par gensere :-D Det er kjempe gøy, og veldig lettvindt når du kan det :)

Kjønnsnøytralt da regner jeg med? :p Begynte å helkle et babyteppe og tok meg selv i å begynne på rosa så la det pent fra meg igjen :p Er veldig lett å komme i babymodus da, hvertfall når min bestevenninne akkurat har fått en liten prins :love7

Jeg kjeder meg.

Er det mulig?

Fridag, hele familien hjemme. Ok, mannen har jobbet, men hjemmekontor fra sofaen med ikke større konsentrasjonskrav enn at jeg kunne dra en tur på butikken og apoteket (det tok tiiiiiiid) mens ungene så film og ar under pappas oppsyn. Vi har spist pizza som var altfor salt fordi jeg ikke sjekket coop sin egen svinekjøttdeig, svinekjøttdeig ER uten salt (og vann), så jeg saltet som vanlig. Denne var ferdig saltet :(

Og nå ser ungene ferdig pelle politibilfilmen sammen med faren, og jeg... kjeder meg. Burde sikkert gjort noe husarbeide, planlagt morgendagen, funnet kjoler, vasket det som trengs, et eller annet.

I stedet sitter jeg bare her og.... kjeder meg. Kjenner på savnet etter en liten baby, og tanken på den store magen jeg skulle hatt, om jeg ikke hadde mistet i mai. jeg skulle vært bare en måned fra termin. I stedet er jeg.... ikke gravid.

Kjønnsnøytralt da regner jeg med? :p Begynte å helkle et babyteppe og tok meg selv i å begynne på rosa så la det pent fra meg igjen :p Er veldig lett å komme i babymodus da, hvertfall når min bestevenninne akkurat har fått en liten prins :love7
Et i lyseblått og et i rosa :-) Gensre og bukser i hvitt/blått og rød. Så det går an å bruke det med både jente og gutt :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg kjeder meg.

Er det mulig?

Fridag, hele familien hjemme. Ok, mannen har jobbet, men hjemmekontor fra sofaen med ikke større konsentrasjonskrav enn at jeg kunne dra en tur på butikken og apoteket (det tok tiiiiiiid) mens ungene så film og ar under pappas oppsyn. Vi har spist pizza som var altfor salt fordi jeg ikke sjekket coop sin egen svinekjøttdeig, svinekjøttdeig ER uten salt (og vann), så jeg saltet som vanlig. Denne var ferdig saltet :(

Og nå ser ungene ferdig pelle politibilfilmen sammen med faren, og jeg... kjeder meg. Burde sikkert gjort noe husarbeide, planlagt morgendagen, funnet kjoler, vasket det som trengs, et eller annet.

I stedet sitter jeg bare her og.... kjeder meg. Kjenner på savnet etter en liten baby, og tanken på den store magen jeg skulle hatt, om jeg ikke hadde mistet i mai. jeg skulle vært bare en måned fra termin. I stedet er jeg.... ikke gravid.
:-( Det må være kjempe tøft å miste... Hvor langt var du på veg? Synes du fortjener å bli gravid NÅ!! Stå på videre :-) Sender deg en god klem :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg undrer på hva vi skal gjøre med rom og senger til ungene da.

Pr nå har eldste en brannbilseng. Han er brannmann-opphengt som fy, så ga ham brannbilseng i fjor høst. Noe ala denne:http://www.drommerom.no/index.php?artikkelID=DRB106&leddID=38970&ledd1=38970
Yngste har babyseng (med tre vegger, så det er ikke grindseng, sånnsett, men den er bare 120 lang)

De deler rom.

Vi har snakket om at hun må få ny seng. Hun må jo ut av babysenga før neste skal ha den. Nå kommer jo ikke "neste" om en måned likevel, så vi har nå bare utsatt det. Delvis rett og slett fordi rommet deres ikke rommer to store senger, en kommode og et klesskap. Det går med ei stor og ei lita seng og de møblene. Vi må gjøre noe.

Vi har FIRE soverom i dette huset, så det burde la seg gjøre det altså. Det er bare to som er i bruk pr i dag.

Men det rommet jeg tenker det er naturlig at han da får, det fungerer i dag som bod. Kasse på kasse på kasse, som ikke er pakket ut etter flyttingen for det meste, og noen sekker med fravokst barnetøy.

Jeg plukket med meg brosjyren fra hoppekids fra barnas hus i går, for litt inspirasjon til seng for henne. HAN har jo sånn kul brannseng, så kan jeg ikke gi henne en helt ordinær seng, tenker jeg. Men jeg orker ikke en seng som denne: http://www.drommerom.no/index.php?artikkelID=WAP-vogn&leddID=38968&ledd1=38968 eller tilsvarende akkurat.

Jeg lurte rett og slett litt på noe ala denne:
http://hoppekids.com/fairytalejuniorinledning.htm

Og joda, jenta sier "jeg vil ha jooooooosa seng, mamma!" så den faller nok i smak.

Men så var det eldste da, som falt pladask for denne:http://hoppekids.com/cowboy.htm
Han skal jo ikke HA ny seng.

Det kom på snakk i går, og mannen kom til å si at eldste kanskje kan få eget rom til bursdagen sin? (I august) Vi har snakket om å gjøre noe med det til sommeren, så det går nok greit det.

Men da var det gutten fant ut at denne cowboy-lekehytta ønsket han seg, når han fikk eget rom. Jeg gjorde ham oppmerksom på at det er ei seng. Han har jo ei seng? Jo... da kunne vi gjøre det sånn at han kunne ha denne på sitt eget rom, men når han heller ville sove sammen med lillesøster, så kunne han sove i brannbilen da?

Nei, sier jeg, hun skal jo ikke ha brannbilen på sitt rom da, da skal hun ha sine greier der. Om du skal få denne må vi selge brannbilsenga, vil du det da?

Stillhet. Ja, det går nok bra det. Tåre i øyekroken. Kanskje, men at... det går nok bra, men altså...

Jeg trøster. Vi skal ikke selge brannbilsenga di nå vennen, du har den så lenge du vil. Det nærmet seg leggetid, og gutten ble lagt i brannbilen sin. Han liker brannbilen sin.

Han overhørte nok at jeg sa noe om at kanskje man kan finne ei rimlig brukt køyseng og ordne noe, sy noe?
Gullkornet kom på badet, og mormor som var på besøk og skulle stelle ham hadde problemer med å holde seg alvorlig:
Dersom pappa ønsker seg en malepensel, så kan han male en stol med striper som ei ku til meg som jeg kan sitte på når jeg tenker. Jeg må vente til malingen har tørket da, så jeg ikke får maling på buksa. Men det kan jo gå an?

Men den reklamekatalogen, den er han så opptatt av at han tok den med seg på badet, på soverommet så han kunne "våkne i natt og lese den mens dere sover", og jeg måtte tape den i dag, for siden med cowboyseng hadde falt ut. Jeg har jo veldig lyst å gi ham denne til det nye rommet sitt. Der er plass til det.

Men det ER absurd å betale 3200 for det altså. "Jeg synes ikke det hørtes urimelig ut jeg?" sier mannen. Når han ikke skal sove i den???? Å, nei, han mente til henne. Jeg er enig idet, 3000 for ei seng til HENNE, de er ikke urimelig, hun skal ha ny seng. Men han HAR seng. Og har ikke egentlig tenkt å bytte seng heller.

Jeg skal snakke litt med ham, det er lenge til august, finne ut om det er "lekerom under senga", "tårnet", "cowboy-tema" eller hva det er som egentlig tiltaler ham, så skal jeg se hva vi kan finne på.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp