**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
:-( Det må være kjempe tøft å miste... Hvor langt var du på veg? Synes du fortjener å bli gravid NÅ!! Stå på videre :) Sender deg en god klem :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg var bare 5+2, så jeg hadde såvidt rukket å begynne å se for meg stor mage i jula, permisjon på nyåret, trilleturer i vår... det ble ikke. Rett og slett, det ble ikke. Det var vondt som fy, men det går greit. Jeg tenker ikke så ofte på det, men oftere når som det nærmer seg at det skulle vært termin. Jeg regner med at det kan bli sårt da.

Men det bare ble ikke. -Så da prøver vi videre. Jeg håper det snart klaffer.

Jeg undrer på hva vi skal gjøre med rom og senger til ungene da.

Pr nå har eldste en brannbilseng. Han er brannmann-opphengt som fy, så ga ham brannbilseng i fjor høst. Noe ala denne:http://www.drommerom.no/index.php?artikkelID=DRB106&leddID=38970&ledd1=38970
Yngste har babyseng (med tre vegger, så det er ikke grindseng, sånnsett, men den er bare 120 lang)

De deler rom.

Vi har snakket om at hun må få ny seng. Hun må jo ut av babysenga før neste skal ha den. Nå kommer jo ikke "neste" om en måned likevel, så vi har nå bare utsatt det. Delvis rett og slett fordi rommet deres ikke rommer to store senger, en kommode og et klesskap. Det går med ei stor og ei lita seng og de møblene. Vi må gjøre noe.

Vi har FIRE soverom i dette huset, så det burde la seg gjøre det altså. Det er bare to som er i bruk pr i dag.

Men det rommet jeg tenker det er naturlig at han da får, det fungerer i dag som bod. Kasse på kasse på kasse, som ikke er pakket ut etter flyttingen for det meste, og noen sekker med fravokst barnetøy.

Jeg plukket med meg brosjyren fra hoppekids fra barnas hus i går, for litt inspirasjon til seng for henne. HAN har jo sånn kul brannseng, så kan jeg ikke gi henne en helt ordinær seng, tenker jeg. Men jeg orker ikke en seng som denne: http://www.drommerom.no/index.php?artikkelID=WAP-vogn&leddID=38968&ledd1=38968 eller tilsvarende akkurat.

Jeg lurte rett og slett litt på noe ala denne:
http://hoppekids.com/fairytalejuniorinledning.htm

Og joda, jenta sier "jeg vil ha jooooooosa seng, mamma!" så den faller nok i smak.

Men så var det eldste da, som falt pladask for denne:http://hoppekids.com/cowboy.htm
Han skal jo ikke HA ny seng.

Det kom på snakk i går, og mannen kom til å si at eldste kanskje kan få eget rom til bursdagen sin? (I august) Vi har snakket om å gjøre noe med det til sommeren, så det går nok greit det.

Men da var det gutten fant ut at denne cowboy-lekehytta ønsket han seg, når han fikk eget rom. Jeg gjorde ham oppmerksom på at det er ei seng. Han har jo ei seng? Jo... da kunne vi gjøre det sånn at han kunne ha denne på sitt eget rom, men når han heller ville sove sammen med lillesøster, så kunne han sove i brannbilen da?

Nei, sier jeg, hun skal jo ikke ha brannbilen på sitt rom da, da skal hun ha sine greier der. Om du skal få denne må vi selge brannbilsenga, vil du det da?

Stillhet. Ja, det går nok bra det. Tåre i øyekroken. Kanskje, men at... det går nok bra, men altså...

Jeg trøster. Vi skal ikke selge brannbilsenga di nå vennen, du har den så lenge du vil. Det nærmet seg leggetid, og gutten ble lagt i brannbilen sin. Han liker brannbilen sin.

Han overhørte nok at jeg sa noe om at kanskje man kan finne ei rimlig brukt køyseng og ordne noe, sy noe?
Gullkornet kom på badet, og mormor som var på besøk og skulle stelle ham hadde problemer med å holde seg alvorlig:
Dersom pappa ønsker seg en malepensel, så kan han male en stol med striper som ei ku til meg som jeg kan sitte på når jeg tenker. Jeg må vente til malingen har tørket da, så jeg ikke får maling på buksa. Men det kan jo gå an?

Men den reklamekatalogen, den er han så opptatt av at han tok den med seg på badet, på soverommet så han kunne "våkne i natt og lese den mens dere sover", og jeg måtte tape den i dag, for siden med cowboyseng hadde falt ut. Jeg har jo veldig lyst å gi ham denne til det nye rommet sitt. Der er plass til det.

Men det ER absurd å betale 3200 for det altså. "Jeg synes ikke det hørtes urimelig ut jeg?" sier mannen. Når han ikke skal sove i den???? Å, nei, han mente til henne. Jeg er enig idet, 3000 for ei seng til HENNE, de er ikke urimelig, hun skal ha ny seng. Men han HAR seng. Og har ikke egentlig tenkt å bytte seng heller.

Jeg skal snakke litt med ham, det er lenge til august, finne ut om det er "lekerom under senga", "tårnet", "cowboy-tema" eller hva det er som egentlig tiltaler ham, så skal jeg se hva vi kan finne på.

Fantastisk! :) Du skriver alltid så gøy når du forteller om barna dine, savner svømme-rapportene. Du burde samle tekstene til barna blir store. :)

Og jeg kan se for meg han som blir lei seg for å skilles fra brannbilen, men også har lyst på den nye. Jeg har alltid vært sånn selv, store problemer med å skille meg fra eiendeler jeg har blitt glad i. Du får oppdatere oss om sengeplanene etter hvert. Jeg er forresten helt enig med deg i at den første jentesengen blir alt for mye! Nummer to var søt, den dere vurderer. :)

Jeg håper du etter hvert må innrede plass til Bonusen også, må nesten slenge på det når jeg sniker innom. Du vet jo at jeg heier og krysser fingrene for deg hele tiden.

Svømmerapportene var vel muligens mer gøy enn selve svømmetimene... men det blir nye svømmetimer i 2014 en gang, så da får du sikkert snike deg til å lese svømmerapporter da også. Det begynner nye kurs til helga. Det orker jeg ikke, jeg jobber til klokken 8 3 dager i uken fra 2. januar til... jeg troooor jeg var ferdig til bursdagen til yngste (slutten av februar) i fjor, men det kan nok pågå uti mars en gang. Da orker jeg ikke svømming lørdag og søndag de ukene, da trenger jeg å hvile, tror jeg. men, i løpet av året må vi få det til en gang til, ja.

Svømmerapportene var vel muligens mer gøy enn selve svømmetimene... men det blir nye svømmetimer i 2014 en gang, så da får du sikkert snike deg til å lese svømmerapporter da også. Det begynner nye kurs til helga. Det orker jeg ikke, jeg jobber til klokken 8 3 dager i uken fra 2. januar til... jeg troooor jeg var ferdig til bursdagen til yngste (slutten av februar) i fjor, men det kan nok pågå uti mars en gang. Da orker jeg ikke svømming lørdag og søndag de ukene, da trenger jeg å hvile, tror jeg. men, i løpet av året må vi få det til en gang til, ja.

Ja, du har jo noen superheltinne måneder foran deg nå. Husker det. Jeg skal snike der du er når det kommer nye svømmerapporter. Det gikk jo ganske bra til slutt da! :)

Nyttårsaften og her sitter jeg :p nettopp ferdig på jobb og er utslitt! Tidlig pån i morgen igjen...

Trøtte unger... Våken helt til nyttår for første gang.

Hehe, koselig det da :) åå jeg blir så emosjonell når klokken nærmere seg tolv av en eller annen merkelig grunn..

Tidenes nyttår... eller ikke.

Eldstemann våknet tidig, og gledet seg veldig, han har gledet seg til fyrverkeriet så han nesten ikke klarte vente.

Han var godt fornøyd når de gikk ut og skøyt opp noe sånn i ni-tiden, dette var staaaaaas.

De ble trøtte. De fikk se film i kjelleren, inntil vi hørte rop om at en av dem kastet opp. Det var nok mest hva han hadde spist de siste timene, så vi krysser fingrene for at det ikke smitter.

Så gikk vi ut. Yngste, redd. Det bråkte. Vi måtte stå inne i carporten så det ikke skulle bråke sånn. Derved så jeg bare gnistene av det som ble skutt opp. Hun likte det ikke. så kom eldste, REDD. Det bråkte for mye. Han ville ikke mer. Vi gikk inn, så det gjennom vinduet. de ville ikke se, det bråkte. De var trøtte, så vi dro hjem og fikk dem i seng.

Mine minner om dette nyttår?

Vi lot dem være våken hele natta. Det klarte de utmerket, men de hadde NULL glede av det.
Jeg fikk knapt sett noe fyrverkeri, ungene var redde og i det hele tatt...

ikke noe nyttår å huske.

La oss håpe at resten av 2014 blir bedre.

Og det som ikke slo meg før vi var kommet hjem og jeg oppsummerte til min mann, var at det som gjorde så vondt inni meg er å hele jula høre på, og særlig i går, hvor godt det er å være ferdig, hvor sikker de er på å være ferdig, hvor godt det er at yngste er blitt så stor.

Når jeg sitter der og skulle vært høygravid, en måned fra termin. Og det vet hun. Fint at de er enige om at to er nok. Jeg er ikke ferdig.

Det hørtes ut som en litt kaotisk start på det nye året :( Noen jenter/venninner er bare så utrolig egoistiske! Etter jeg hadde en SA så hadde sønnen til venninnen min blitt 5 mnd også detter det ut av hun, du skulle hatt en på 3 mnd du nå, det burde du være veldig glad for du ikke har, det er sååå slitsomt. Husker jeg måtte slite for å holde tilbake tårene og sinnet, jeg ville bare skrike til hun og si akkurat det jeg mente men bare smilte pent og sa jeg tror jeg drar hjem nå.

Nei, det er godt man er forskjellige men kan ikke noen folk bare holde kjeften sin. SÅ utrolig dårlig gjort av hun og sitte og si det til deg. Kjenner jeg blir utrolig lei meg og frustrert på dine vegne

Og hvis det er til noe trøst var dette min minst minneverdige nyttårsaften også! Begynte å gråte fordi året vi giftet oss var over og synes egentlig det var like grusomt at jeg ikke var gravid, kranglet med en kollega klokka 21.50 på jobben og 23.30 satt jeg og mannen min i sofaen med hver vår pølse fra Shell og så på batman! Det beste med hele kvelden var armkroken til mannen min :)

Det var ikke en ideel start på det nye året, men hey, da kan det bare gå oppover derfra.

Vi har hatt en trøtt, lat, slapp og kosete 1. januar så langt.

Når ungene er i seng, og det er ikke så lenge til, skal jeg gjøre min nyinnførte tradisjon (dvs, helt ny av året, rett og slett), jeg skal så blodbeger. Årets første sådd.

I morgen skal jeg på jobb, så jeg får vel se gjennom at jeg har klær til det, ta ut brød fra fryseren til matpakken min, og mat til de tre som skal være hjemme, og komme meg tidelig i seng.

Det blir travelt nå fremover med overtid, men jeg skal finne tid til nyttårsplanene mine, rydde bort jula, den antatt fruktbare perioden som begynner sånn omtrent i disse tider, eller i alle fall i løpet av årets to første uker, ungekos, hverdag og mye annet rart, så går nok tiden fort, og vips er det vår. Da håååååååper jeg på at jeg har en spire i magen, men vi får se.

Det kommer du nok til å mestre veldig fint :) Jeg har jo alltid sagt at av en eller annen merkelig grunn vil jeg så gjerne ha mage eller hvertfall være gravid på bursdagen min som er i april! Har troen på at 2014 kommer til å bli et veldig fint år :)

Jeg har også troen på dette året!!! Vil ha en baby til jul i år :-D Helst et par mnd før jul :-D

Om ikke vi får baby i 2014 skal vi søren meg være høygravide neste nyttårsaften :P

Jepp, klart vi skal.
I dag har det virkelig vert sløvedag. Ungane kost seg med tv spill og vert hos venner. Når de var gikk jeg til sengs å slapte av. Når de kom inn var det middag med rester fra i går kveld. I kveld har jeg kost meg her inne og med ei bok. Fikk og tatt ned julatreet, så tar jeg resten av pynten i mårå då får ungane knusa pepperkakehuset å kosa seg med det. Siste fridagen fra jobb å skule, så er det på ann igjen, så mårådagen skal og nydas å ta det med ro. Kanskje en tur ut på shopping, får sjå.

Da er det natta her :) I morgen er første dag med trening i 2014 :D

Nimme seg natta her og. Får se om 2014 er året jeg klarer å kutte ned på pesi max og sjokolade drikking/spisingå mi. Dethadde vert noe for kroppen. Prøva å gå ner noen kilo før evt. Graviditet og så her skal det gås mer turer, så får me sjå ka eg klarer å holda.

jeg sliter sååå med pepsi max jeg :(

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp