God tirsdag!

Althera var vel den mme Hermine reagerte sånn på? Uff, stakkars lille skatten. Var det jeg mente, at jeg ikke hadde hørt snakk om at hu hadde melkeallergi før nå!Utrolig lei meg for det:( Ja, sinlac grøten er den emmeth har spist også, men han nekter og spise den nå. Vil ikke ha noe som helst grøt lenger!


Skjønner han godt, den er jo ikke kjempegod den heller. Jeg synes ikke hun har blitt noe bedre enda, tar seg fremdeles til ørene, så lurer på om vi skal forsøke en ny mme etter neste legebesøk. Hun liker den greit da.
 
Skjønner han godt, den er jo ikke kjempegod den heller. Jeg synes ikke hun har blitt noe bedre enda, tar seg fremdeles til ørene, så lurer på om vi skal forsøke en ny mme etter neste legebesøk. Hun liker den greit da.


Hu kan vel også få Nutramigen?
Uff, stakkars! Melkeprotein kan sitte i 3 uker før virkningene er borte!
 
Det har du rett i at folk gjør! ;-) Laktoseintoleranse er det jeg har. Det er ufarlig, men gir store ubehag ved inntak. Jeg tåler for eksempel å spise knekkebrød med ost på til frokost, men spiser jeg f.eks pizza samme dag så blir jeg dårlig i magen. Noen tåler mer hver dag og kan spise youghurt med laktose f.eks.
Merker veldig godt at folk blander laktoseintoleranse og melkeproteinallergi begge veier. Noen tror at jeg er allergisk mot alt som heter melk, mens andre tror at Simone kan spise litt.

ja, er mange som kommenterer at det finnes jo SÅ mange gode laktosefrie alternativer for Hermine...så blir de helt uforstående når jeg sier at hun ikke kan få det heller ;) :p
 
så fin :) stas å sitte å se på verden :)

jada, er forsåvidt ei kjekk trille! Slås sammen på et sekund :D Hun sov 2 timer i den, så er tydeligvis god å sove i også ;)
 
Hei og hå! :)
Bare innom på snarvisitt nå mens vi er hjemme en snartur på vestlandet og jeg endelig har nett igjen. :) Dårlig med det hos svigermor :p
Skal på infomøte i barnehagen i kveld, så vi måtte hitover en snartur. Veldig hyggelig å komme hjem til familie og kjente trakter igjen, enn om det bare er for et par dager. :) Asle syns visst også det var godt å komme hjem igjen, for han har vært helt i hundre og utforsket hele kåken med et stort smil om munnen. Ingen tvil om at han kjente seg igjen selv om vi har vært borte i 3 uker :) Akkurat nå sover han en liten lur. Lader opp til mormor kommer og skal sitte barnevakt om en times tid :)

så koselig å være "hjemom" litt da! Så du har ikke flytta ut egentlig? Du er bare i Oslo på låns? :p
 
jada, er forsåvidt ei kjekk trille! Slås sammen på et sekund :D Hun sov 2 timer i den, så er tydeligvis god å sove i også ;)

deilig med en vogn som er lett å slås sammen :) også såå bra at hun likte å sove der :D
 
Hmm, jeg fikk beskjed om at han var laktoseintolerant?
Mulig jeg er god og fjern nå! Var ikke melk i wok`n igår, så var ikke det som var grunnen til knip, men kan ha vært det at han har fått yoghurt?! Han har hvertfall ikke grått ikveld:) Idag fikk vi gryterett med rundstykker til og han spiste begge deler:)

Hvis de sa det var laktose han ikke tåler så er det sikkert det ;) Men Hermine er melkeproteinintolerant, så hun kan ikke få noenting med melk i før fylte 2 år ;)
...så det kan jo være yoghurt han skriker av kanskje? Det er jo laktose i det ;)
 
Hu kan vel også få Nutramigen?
Uff, stakkars! Melkeprotein kan sitte i 3 uker før virkningene er borte!


Såpass lenge ja, huff.
Men men, nå har jeg i allefall en unnskyldning når noen mener hun burde få smake is og vaffel :drunken_smilie :D
 
Vi fant det ut for nesten to uker siden. Nei hun kan ikke få noe med melk i, så all grøten hun synes var så god måtte vi bare gi bort. Eneste grøten hun kan spise litt av nå er Sinlac dessverre, for den inneholder sukker.
Hollegrøtene nekter hun å spise.
Har fått resept på Althera mme.

har dere fått vedtak fra Helfo på mme'en?
 
deilig med en vogn som er lett å slås sammen :) også såå bra at hun likte å sove der :D

ja, nå kan jeg ikke skjønne at jeg har dratt på sporsvogna/bagvogna SÅ lenge, denne er jo SÅ enkel! :p
 
Althera var vel den mme Hermine reagerte sånn på? Uff, stakkars lille skatten. Var det jeg mente, at jeg ikke hadde hørt snakk om at hu hadde melkeallergi før nå!Utrolig lei meg for det:( Ja, sinlac grøten er den emmeth har spist også, men han nekter og spise den nå. Vil ikke ha noe som helst grøt lenger!

jepp, Altheraen gikk i søpla her! o_O
 
Skjønner han godt, den er jo ikke kjempegod den heller. Jeg synes ikke hun har blitt noe bedre enda, tar seg fremdeles til ørene, så lurer på om vi skal forsøke en ny mme etter neste legebesøk. Hun liker den greit da.

men hvordan er det når hun tar seg til ørene? Gråter hun? Er det andre symptomer på melkeallergi?
Hermine tar seg til ørene når hun er trett eller kosete ;)
 
synes det er så rart at hun ikke viste noen tydelige symptomer på allergi :confused:


Ja, det synes legen også. Men hun tok seg veldig til ørene, det kunne være et sjeldent tegn.
Hun gulpa litt, men ikke noe unormalt mye synes jeg.
 
men hvordan er det når hun tar seg til ørene? Gråter hun? Er det andre symptomer på melkeallergi?
Hermine tar seg til ørene når hun er trett eller kosete ;)


Gråter ikke nei, virker mer som om det klør.
 
Legen ville vi skulle teste ut melka først, vi har ny time hos han neste uke tror jeg.

ah, ja, for da må du ta vare på alle kviteringene fra det du har handlet på resepten, så får du utleggene refundert fra Helfo ved et eventuelt vedtak ;) Resepten er vel bare en formalitet inntil man får vedtaket nemlig ;)
 
Back
Topp