God tirsdag!

Gråter ikke nei, virker mer som om det klør.

en enkel test på melkeallergi er å smøre melk på huden hennes og se om hun får utslett... ;) Men da ville hun vel i grunn hatt utslett når hun fikk vanlig grøt? :confused:
 
ah, ja, for da må du ta vare på alle kviteringene fra det du har handlet på resepten, så får du utleggene refundert fra Helfo ved et eventuelt vedtak ;) Resepten er vel bare en formalitet inntil man får vedtaket nemlig ;)


Har spart på de ja, det svindyre greier, 200 kr for en boks, helt ufattelig.
 
en enkel test på melkeallergi er å smøre melk på huden hennes og se om hun får utslett... ;) Men da ville hun vel i grunn hatt utslett når hun fikk vanlig grøt? :confused:


De fleste får utslett ja, men hun har ikke en eneste prikk.
Men siden hun er testet positiv, så tester ikke jeg en gang til hvis det kan irritere:-)
 
Ja, det synes legen også. Men hun tok seg veldig til ørene, det kunne være et sjeldent tegn.
Hun gulpa litt, men ikke noe unormalt mye synes jeg.

nei alle babyer gulper jo tidvis o_O Så snålt at her så hadde hun ALLE symptomene i boka: tålte ikke mm når jeg spiste noe med melk i, blod i bæsjen, sprutgulp og mageknip...men hun testa negativt på allergi o_O Mens di frøken som ikke viser klare tegn testa positivt :confused: snodige greier :P ;)
 
Skjønner ikke hvorfor den må være så svindyr.

melkeproteinet er spaltet ned på mikronivå, slik at kroppen ikke kjenner det igjen og reagerer på det. Den prosessen det er å bearbeide melka er langsommelig og intrikat, så er nok derfor den er så dyr ;)
 
ja, nå kan jeg ikke skjønne at jeg har dratt på sporsvogna/bagvogna SÅ lenge, denne er jo SÅ enkel! :p

hehe ja de er mye enklere å ha med å gjøre.. jeg gleda meg til Liana var stor nok og til vinteren var over, så jeg kunne gå over til sportsvogn :) men typisk at ventilen på det ene hjulet var ødelagt på den vogna jeg har likt best.. hehe var jo ikke sånn i høst :eek: og den har bare stått i gangen.. meeeeen stefaren min skulle fikse det :P
 
hehe ja de er mye enklere å ha med å gjøre.. jeg gleda meg til Liana var stor nok og til vinteren var over, så jeg kunne gå over til sportsvogn :) men typisk at ventilen på det ene hjulet var ødelagt på den vogna jeg har likt best.. hehe var jo ikke sånn i høst :eek: og den har bare stått i gangen.. meeeeen stefaren min skulle fikse det :p

haha, blir sikkert ikke fiksa før lillebror kan bruke den :P
 
melkeproteinet er spaltet ned på mikronivå, slik at kroppen ikke kjenner det igjen og reagerer på det. Den prosessen det er å bearbeide melka er langsommelig og intrikat, så er nok derfor den er så dyr ;)


Aha, hva du ikke vet:-)
 
haha, blir sikkert ikke fiksa før lillebror kan bruke den :p

hahaha ja hadde jeg gitt den til faren min for reperasjon så :P hahah.. får da håpe den blir fiksa, den jeg bruker nå er fin og praktisk den å, men er andre hjul, så den er litt tyngere å trille.. den andre går nesten av seg sjøl :P haha
 
Hehe, hva er forskjellen på den og althera da?

DET lurer jeg også på! Althera er fra Nestlè...og Nutramigen er ikke det :P Hermine tåler ikke Althera heller :confused: ...og sykehusene bruker Nutramigen...ellers aner jeg ikke!
 
DET lurer jeg også på! Althera er fra Nestlè...og Nutramigen er ikke det :P Hermine tåler ikke Althera heller :confused: ...og sykehusene bruker Nutramigen...ellers aner jeg ikke!
Lurer på om jeg skal be om den andre

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app
 
DET lurer jeg også på! Althera er fra Nestlè...og Nutramigen er ikke det :p Hermine tåler ikke Althera heller :confused: ...og sykehusene bruker Nutramigen...ellers aner jeg ikke!

Vet ikke forskjellen, men på Althera står det:

Spesialernæringspreparat til bruk ved symptomer relatert til Kumelkproteinallergi og soyaproteinallergi. Fra fødselen av.
Hypoallergen spesialernæring til spedbarn - med høyt hydrolysert protein.
DHA/ARA
Renset laktose
 
Vet ikke forskjellen, men på Althera står det:

Spesialernæringspreparat til bruk ved symptomer relatert til Kumelkproteinallergi og soyaproteinallergi. Fra fødselen av.
Hypoallergen spesialernæring til spedbarn - med høyt hydrolysert protein.
DHA/ARA
Renset laktose
Type jeg vil teste den andre også:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app
 
Lurer på om jeg skal be om den andre

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

du kan jo bare kjøpe en boks å prøve ;) Og så spør du om resept på den som fungerer best! :)
Althera smaker bedre enn Nutramigen! Men Hermine drikker den uten problem! :)
 
Type jeg vil teste den andre også:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Det virker som Nutramigen er mest brukt. På sykehuset spurte de hvilken melk hun drakk og da vi sa althera så sa de at de hadde ikke annet enn nutramigen. Vi fikk prøve althera fordi at hs hadde stående en boks som de hadde fått med en eller annen instans. Simone likte den og tålte den så vi fortsatte uten å prøve andre sorter :-)
 
Hvis de sa det var laktose han ikke tåler så er det sikkert det ;) Men Hermine er melkeproteinintolerant, så hun kan ikke få noenting med melk i før fylte 2 år ;)
...så det kan jo være yoghurt han skriker av kanskje? Det er jo laktose i det ;)


Vi fikk beskjed om og prøve oss fram med vanlig melk fra han fylte ett år, og gikk det ikke så skulle vi inn igjen:) Ja, jeg tror ikke han tåler yoghurt så veldig godt heller. Og fløte tåler han hvertfall ikke! Stakkars tulla!
 
Back
Topp