Kor mange tvillinggravide e vi her?

For meg passer det begge dager ;)

Så flott at begge guttene legger på seg fint lollo83! <3
 
Så bra guttene vokser og at det går bra, Lollo83 :)

Jeg var visst litt kjapt ute med å henge meg på når dere skal treffes.. hadde glemt at jeg har satt opp foreldresamtaler hele torsdagen... (er lærer). Så jeg får bare si at dere må bare avtale et treff, så ser jeg om det passer for meg :) Hvis ikke så kan det vel tenkes at vi kan treffes flere ganger?? :)

Ang sykepenger/svangerskapspenger: Jeg heller skjønner ikke helt greien. Var hos legen i går og spurte, og sånn som jeg forstod det så fikk man svangerskapspenger hvis man ikke kunne jobbe i det hele tatt, mens sykepenger hvis man i utgangspunktet kunne jobbet hvis man hadde hatt en annen jobb? Det gikk inn det ene øret mitt og ut det andre, og jeg har helt sikkert misforstått :anyone Når det gjelder slike ting er jeg ikke så flink å følge med i timen ;) Men, jeg blir 100% sykmeldt fra påske, 50% fram til påske, og da forstod jeg det sånn på legen at det var sykepenger det var snakk om og ikke sv.skapspenger. Jeg skal jo uansett være hjemme nesten et år i permisjon når guttene kommer, så da har jeg jo tjent opp igjen rettighetene mine når det gjelder sykmelding/sykepenger!

Jaja :) GOD HELG til dere alle sammen :) :dance008 :dance008
 
Allea og Lollo83: passer det å møtes på onsdag? :)
 
Ska vi si onsdag da? Ka tidspunkt passer for dokker andre? Her passer det best formiddag, men kan ettermiddag og. :) å kor ska vi møtes?
 
Det skulle visst være vanskelig å få møttes alle sammen, når vi alle tilfeldigvis er i Bergen ;) Min timeplan begynner og fylles opp de timene jeg er der, så spørs om dere andre bare må finne et tidspunkt som passer for dere alle :) Jeg bor jo ikke der uansett ;) Så får vi holde kontakten over forumet :)
 
Det spørs litt når på dagen det blir. Jeg holder på å forberede utviklingssamtaler (lærer jeg og) som må gjennomføres før påske... Er ikke ferdig med undervisning før 14.30 den dagen i tillegg...

Er ferdig halv tre-tre jeg også..
 
Huff, jeg får ikke mulighet til å være med i det hele tatt, jeg. Glemte at jeg har noen ekstra oppgaver på planen som må gjøres før jeg forsvinner helt fra jobb. Må gjøre det før påske, og neste uke er helt fylt opp med samtaler. Er gjerne med på treff senere! :)
 
Nei, va visst ikke så lett å få til å møtes. :) nei, ikke vet æ. Ka du sir Amie82? :) når passer det best for dæ? Onsdag eller torsdag? E vel nesten bare mæ å dæ igjæn hvis det blir formiddag?
 
Heisann!!:) Tia flyg når man har det flott på tur! ;) Blir ikke noe bytur i morgen da hun jeg er på besøk til ønsker å ha meg med på rundtur...Ble vist mer hektisk enn jeg hadde trodd!Har jo kjempe lyst å treffe dere! men må utnytte tiden jeg har her på venninen min ;)
 
Ja, skjønner godt det Amie82? Kor i Bergen e det du holder til nu? Lyst å treffes noen timer på torsdag da? :) skjønner godt om du har full timeplan altså. :)
 
Vi får vel prøve å få til et treff igjen, kanskje det passer for flere da :)

Jeg har et spørsmål ang permisjon... Hvordan gjør dere det i forbindelse med fødsel? Jeg mener, mannen (eller partner) får jo to uker lønnet eller ulønnet permisjon i forbindelse med fødselen, den er grei. MEN så er det så mange som sier at det er lurt at mannen er hjemme kanskje så mye som to-tre mnd! Jeg skjønner jo at det kan bli ekstra mye med to altså, derfor er jeg så usikker på hvordan vi skal gjøre det...

Jeg er jo lærer, og har lyst å ta permisjon slik at jeg er tilbake igjen på jobb når skolene begynner igjen i 2014 (da vil jo guttene være godt et år også). Tar jeg 100% lønn/permisjon, må jeg i så fall ta noen uker ulønnet permisjon for å få det til å gå, men det skal går bra.

Men så er det disse 5 ekstra ukene både mor og far har til disposisjon da. Vi lurer nemlig på om han skal ta fire av de i forlengelsen av de to ukene rett etter fødsel. Det betyr at jeg får 4 uker "mindre" permisjon, og må ta disse ukene ulønnet. Han sier han blir hjemme med meg og guttene de ukene hvis jeg ønsker det, MEN JEG ANER JO IKKE HVA JEG GÅR TIL!!! Så hvordan kan jeg vite hva jeg vil?? :) :) Alternativt kan vi jo ta ut 80% lønn/permisjon, og da kan han være hjemme alle 7 ukene etter fødsel, og jeg trenger ikke ta ulønnet permisjon fram til sommerferien.. Hva kommer dere til å gjøre de første månedene etter fødselen?

Og Lollo83: Hva tenker du om permisjonen iforhold til neste skoleår?
 
Ja, vi får prøve å ta det igjen en anna gang. :)

her tenker vi å ta 100% utbetalt lønn. Her får også far 2 uker betalt fra jobben. Når det e tvillinger så kan far dele opp fedrekvoten å ta 6 uker i forbindelse med fødsel å 6 uker senere. De 6 ukan senere må tas når mor e i arbeid da. Så da har vi 8 uker permisjon sammen, så kommer jo 3 uker ferie i tillegg siden det e sommerferie tid å da e vi oppi 11 uker hjemme i lag, å det trur æ ska være nok. Må ha klart å få jobba inn litt rutiner i løpet av den tiden.

Så da tar æ de 5 tvillingukan å slipper forhåpentligvis unna med 10 uker permisjon uten lønn. Jobber som førskolelærer så æ tenker å begynne igjæn til det nye bhg året begynner. :)

de 6 ukan mannen skal ta senere har han lurt litt på om han ska ta sånn gradert. 2 daga i uka eller nå sånt i en lengre periode hvis guttan skal begynne i bhg høsten 2014. Men det får vi se litt etterhvert. Sånn har nu vi planlagt å gjøre det. :)
 
Takk for informasjonen, mamma t sim og sam! :) Nå ble jeg med ett litt klokere :) Jeg var ikke klar over at far kunne ta seks uker i forbindelse med fødsel! Det endrer jo saken en hel del, og ting faller litt mer på plass da :) Fikk mannen til å lese svaret ditt, og han sa bare: Ja, så greit, da blir det sånn da- ferdig arbeid :) Han er fornøyd med å dele opp, og han er fornøyd med at de fem ekstra ukene går til meg :) Vi "sparer" jo en hel månedslønn på det i forhold til hvis jeg skulle tatt de ulønnet!
Nå føltes det som om 10 kilo lettet fra mine skuldre :)
 
Ja, ikke sant. Fint æ kunne hjelpe litt. Står litt om rettigheter å sånn i forhold til permisjon og tvillinger på tvilling.no sine hjemmesider. Sto å nå om at de kunne hjelpe far å skrive søknad om "dobbel" permisjon siden det e tvillinger til arbeidsplassen, så trur han min hadde tenkt å gjøre det også. At det da blir 4 uker permisjon i stede for 2 i forbindelse med fødsel. Skal dokker på tvillingforberedende kurs forresten?
 
Sniker fra juni.. er dere så mange tvillingforeldre her da? Jeg skal også ha, en gutt og ei jente med termin 28 juni.. kan jeg kanskje henge litt her med dere? Det tvillingforumet er det jo ingen aktivitet på. ;)

Sent from my HTC One V using BV Forum
 
Sniker fra juni.. er dere så mange tvillingforeldre her da? Jeg skal også ha, en gutt og ei jente med termin 28 juni.. kan jeg kanskje henge litt her med dere? Det tvillingforumet er det jo ingen aktivitet på. ;)

Sent from my HTC One V using BV Forum

Velkommen hit! Bare heng med oss :)
Min termin var først 1.juli, men fikk ny på ul 28.juni :) Følger med i begge termingruppene, men har ikke funnet noen tvillinggruppe på juni-forumet. Er derfor med her enda :)
Hvor i landet befinner du deg da? :)
 
Velkommen hit! Bare koselig at vi blir flere! :) her e termin 2.juli med toeggede gutter! :)
 
Følger med her jeg også - har hilst så vidt på tidligere. Termin 26. juni og venter gutt og jente :)
 
Back
Topp