Kor mange tvillinggravide e vi her?

Så godt å høre fra deg lollo83! Å så bra at det ser ut som operasjonen var vellykket!! <3
Helt utrolig hva de kan gjøre nå i forhold til før!! :)
 
Så bra å høre fra dæ og at operasjonen gikk bra! :) håper alt går bra resten av svangerskapet nå. ;)
 
Heisann! Oppdatering herfra :) operasjonen er vel gjennomført og vi er straks på vei hjem. Foreløpig ser alt bra ut. Den minste babyen har begynt å fylle opp urinblæren sin og i morges fant legen noen små lommer med fostervann. Gjett om vi var glade for å høre og å se det!? Har hatt ul seks ganger den siste uken, men først i går fant de blæren :) så det går fremover. Operasjonen er gjort gjennom kikkehull hvor de går inn i livmoren med et tynt rør hvor både kamera og laser er inni. Blodårer som forbinder de to i morkaken brennes av med laseren sånn at de ikke har noen forbindelse mellom seg lengre. Et bittelite sår på magen etterpå er alt man kan se. :) jeg må stikke nå, men kommer innom senere eller i morgen. :)


Så godt å høre! :)
 
Innom en stripe for å gi liv fra meg. Er blitt sykemeldt 50% og får kjempegod tilrettelegging på jobb (heldigvis). Vl gjerne jobbe så lenge jeg orker Og klarer. Blir oppfølgingskontroller på sykehuset en gang i uken fremover nå for å se at begge gutta har det bra i magen. :) var på ktr på fredag og da hadde begge to snudd seg til seteleie (lå i hodeleie på onsdag begge to). Lover bra at minste har fått nok vann til at han kan turne rundt. Mye sprell i magen om dagen og natten, faktisk så mye at de har vekket meg et par ganger. Hehe :) utrolig kos, men synes virkelig de kan holde seg rolig når jeg skal sove...

hvordan går det med dere andre?
 
Så flott lollo83! <3

Jeg får ikke jobbe lenger....Å det er blitt søkt om svangerskapspenger av jm/lege.
Det blir lange dager!!Men jeg får prøve å slappe av å kose meg masse nå ;)

Mannen har ferieuke så vi får stell på huset før jeg blir så stor at jeg ikke får til noe :p
Snuppen har fått seg nytt rom som han skal sove sin første natt på i dag :) Så det blir spennende!
Så har vi pusset opp gangen :)
Har begynt å planlegge tema på tvillingrommet å det blir å gå i ugle interiør, har bestilt veggdekor, gardiner,lampe, dynetrekk og gulvmatte med ugle :) Kjempestilig tror jeg det blir!

Ellers så er formen skiftende, alt etter hvor aktiv dagen er..Magen er bra stor allerede! å jeg har halsbrann nesten hele døgnet, har fått tabletter fra jm/lege som hjelper på di værste toppene ;)

Nå går jeg bare å gleder meg til husmorferie i Bergen i neste uke <3
 
Jeg har nå gått ut i 100% sykemelding...men det er ikke på grunn av at jeg er syk, men rett og slett for at jeg ikke får lov å jobbe lengre av jordmor/lege på sykehuset! De første dagene har gått fint, har hatt ting å gjøre. Forhåpentligvis så finner jeg på ting fremover, sånn at det ikke blir så kjedelig å gå hjemme...

Fikk høre av søstra mi at jeg burde jo heller søke om svangerskapspenger pg ikke sykepenger... Ingen som har opplyst meg om det, så har ikke visst om den ordningen. Synes det er dårlig at verken jordmor på helsestasjon eller leger/jordmødre på sykehuset har sagt noe om dette... Skal på sykehuset neste uke, så må høre da!
Har du gjort papirarbeidet selv Amie82 eller har legen søkt for deg? :)

God ferie i Bergen! :)
 
Fikk tips om svangerskapspenger istedenfor sykemelding om jeg ikke får jobbe mer. Nå er jo sykemeldingen både pga bekkenløsning og pga operasjonen. Men jeg ville hørt med legen/jm om det, Charieo!

så spennende med planlegging av tvillingrom og nytt rom til eldste da! Jeg vet ikke helt hvordan vi skal løse det med romfordelingen enda. Har nok av soverom i huset, men bare to i øverste etasje... Vårt og lille sitt. Synes hun er litt liten til å flyttes helt ned i "kjelleren" der det egentlig er best å ha soverom nr. 2. Får se hva vi gjør. Har to rom i midtetasjen, men de er egentlig litt ugunstig å bruke...

husmorferie i Bergen neste uke, altså, Amie82? Når er du her? Hadde vært morsomt å se om vi fikk til et kafetreff sammen med Mamma til sim og sam da. ;)
 
Jeg ble også tatt ut av jobb for at jeg ikke fikk jobbe lenger..Men det var JM som ordnet med papirene om svangerskapspenger, Så skrev jobben under på det.Må også fylle ut et skjema fra nav som arbeidsgiver også må signere ;) Du fåt ta dette opp med JM når du møter henne neste gang!Det er jo dumt at du må bruke av sykepengekvoten da du har krav på svangerskapspenger ;)

Ja jeg synes det er så gøy med oppussing! :) Men ble bra stiv i bekkene da vi var ferdig med snuppen sitt rom :)
Har så lyst å pusse opp vårt rom også men det får vente til høsten ;)
Kjøpte oss hus for snart 5 år siden,å alt er på et plan :)
Har snart pusset opp hele huse + at vi har bygget ut 24 kvadrat stue/kjøkken. Alle soverommene ligger rett ved siden av hverandre så det er kjekt :)
Skjønner godt at du ønsker å ha henne nært dere da hun er så liten. Dere finner sikkert en løsning som passer best for dere ;)

Hadde vært veldig koselig med kafebesøk neste uke!! :) Vi får finne på noe lurt ;)
Jeg reiser til Bergen på mandag og blir til fredag :)
 
Skal høre neste på neste kontroll :) Satser på at det ordner seg!

Forrige kontroll ble jeg litt beroliget ihvertfall. Gangen før snakket de om stor vektforskjell og muligens ttts, men nå var jentene like store og hadde godt med fostervann rundt seg :) Håper det holder seg sånn og at jentene vokser :)

Jeg skal opp til Bergen fra ons-tors neste uke, så om dere skal møtes da hadde det vært hyggelig å vært med!
 
Hei dere :) Jeg joiner dere her inne endelig! Har sneket litt rundt, men først nå summet meg til å bli medlem :) Er gravid med tvillinger- to gutter! Er 20 uker på vei i dag. Bor i Bergen :) :greet025 :greet025
 
Ja det har vært gøy Charieo! :D Å så flott at det går bra med jentene dine! <3

Hei Allea! :) Så gøy at vi blir fler her inne som venter Tvillinger!!
Kanskje du også har lyst å treffes neste uke i Bergen? :)
 
Så gøy at vi blir flere og velkommen hit Allea. Å så gøy at vi e så mange som kan treffes neste uke. Kunne jo treffes onsdag eller torsdag da så får Charieo vært med å. Passer fint for mæ hværtfall for skal til fysio på mandag og kontroll hos gynekolog på tirsdag. Første kontroll siden oul så det blir spennende. :)

Flott å høre at det går bra med dokker jenter. :) legen min sa at det ble så mye tull med svangerskapspenger å sånn at ho mente æ bare sku gå sykemeldt. E det NAV som betaler ut svangerskapspenger?

Æ va hos legen for ny sykemelding i går å fikk å henvisning til fysio for bekkenløsning. Begynner på mandag. :) meldte oss på sånn tvillingforberedende kurs i regi av tvillingforeldreforeningen i går. Nån andre som har tenkt sæ på det?
 
Hadde vært kjekt å møtes ja :)

Jeg jobber enda- hadde tenkt å prøve å jobbe fram til påske, men etter et par dager på jobb etter vinterferien nå, så kjenner jeg at det begynner å bli tungt gitt... Mye ståing og gåing på jobb, så mye kynnere (tror jeg da, har ikke noe sammenligningsgrunnlag) og verk i bekkenet... Og såååå trøt.......... :sleep011

Det jeg prøver å si her er at jeg nok er på jobb på formiddagene- kanskje! Skal til legen igjen nå på fredag, så da får vi se om jeg fortsetter. Så bare avtal tid det passer for dere, så ser jeg om jeg kan :) Er uansett ferdig klokken 12 på torsdager da :)
 
Høres ut som torsdag kan være en fin dag som kan passe for de fleste eller?
 
Jeg er med :) Jeg skal reise hjem til Haugesund igjen den kvelden, så formiddag eller ettermiddag passer supert for meg :) Noen er vel i jobb også?
 
Jeg er med! :) Bare dere finne et klokkeslett som passer og hvor vi skal møtes så får jeg vennina mi til å følge meg ;)
Blir kjempe trivelig å møte dere! :D
 
Oj, så kjekt med enda flere tvillinggravide her! Og enda en fra Bergen. Velkommen, Allea! Torsdag er en av mine to langdager på jobb så det passer ikke for meg. Men dere andre kan jo treffes uansett. Jeg får heller være med senere ;)

Var på ktr på Haukeland i dag. Guttene har vokst seg store de siste to ukene, gitt. Begge ble estimert til å være over 500 gram. Den minste har doblet vekten sin på de to ukene!
 
Vi har jo onsdag også som en mulighet da? Passer det for alle da?
 
Oj, så kjekt med enda flere tvillinggravide her! Og enda en fra Bergen. Velkommen, Allea! Torsdag er en av mine to langdager på jobb så det passer ikke for meg. Men dere andre kan jo treffes uansett. Jeg får heller være med senere ;)

Var på ktr på Haukeland i dag. Guttene har vokst seg store de siste to ukene, gitt. Begge ble estimert til å være over 500 gram. Den minste har doblet vekten sin på de to ukene!

Så godt å høre at guttan legger godt på sæ nu! Det e jo supre nyheter! :)
 
Back
Topp