Kor mange tvillinggravide e vi her?

Så gøy at vi er så mange!! :)

Jeg hadde også på følelsen at det var 2! Hadde jo fått satt inn 2 egg, men det hadde jeg på alle de andre forsøkene også, muligheten var jo der for at begge kunne feste seg, men det tenkte vi ikke så mye på ;)
Gleden var stor da det var 2 små hjerter som slo på skjermen i uke 7 :) Litt satt ut ble vi men bare positivt!
Hadde bestemt oss for at vi ikke orket mere behandlinger hvis det ikke gikk denne gangen.Jeg var så dårlig av alle medisinene å det var så tungt å være borte i 2 uker fra sønnen og mannen.Mannen var bare sammen med med ett døgn oppe i Tromsø.
Har forresten fått medisin til legen mot halsbrann, men bruker det kun når det er som aller værst!
Var deilig å få bort det værste! Har fått lov til å jobbe 20% fram til 27 Februar men da er det stopp.
Kjenner at alt er blitt tyngre, jenta ligger så høyt allerede å jeg blir andpusten av nesten ingen ting.
Magen er like stor nå så da jeg var 32 uker i forrige svangerskap!!Jeg er spent på hvor stor jeg blir :p


Hadde vært gøy å fått til et treff i Bergen!! :) Et kafebesøk får jeg helt sikkert tid til ;)

Så bra at det gikk så bra med forsøket at det blir 2 små mirakler ut av det. :) Hærlig! <3 kor mange forsøk eller behandlinger har dokker hatt?

Godt at medisinen hjelper litt mot halsbrannen. Å ikke så lenge til 27 februar :)
Æ blir å andpusten av nesten ingenting, å veldig spent på kor stor magen blir. Her e å magen ganske stor og e nok lik som uke 32-34 i de andre svangerskapan.

Vet du forresten kordan det e med å fly i svangerskapet siden det e tvillinger? E det nå spesielle regler da?
 
Vet du forresten kordan det e med å fly i svangerskapet siden det e tvillinger? E det nå spesielle regler da?

Jeg har sjekka litt i forhold til flyreiser når man er tvillinggravid. Så vidt jeg husker så står det ingenting spes på norwegian sine sider i forhold til flerlingegraviditet, mens SAS er noe strengere. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Reise-med-barn/Reise-under-graviditet/

Spurte ei jordmor om det, og hun sa så lenge mor og barn var friske, så gikk det fint. Legen må vel avgjøre det tilslutt....
Håper bare jeg får reist hjem på påskeferie, til familien min i Trondheim! :)
 
Så bra at det gikk så bra med forsøket at det blir 2 små mirakler ut av det. :) Hærlig! <3 kor mange forsøk eller behandlinger har dokker hatt?

Godt at medisinen hjelper litt mot halsbrannen. Å ikke så lenge til 27 februar :)
Æ blir å andpusten av nesten ingenting, å veldig spent på kor stor magen blir. Her e å magen ganske stor og e nok lik som uke 32-34 i de andre svangerskapan.

Vet du forresten kordan det e med å fly i svangerskapet siden det e tvillinger? E det nå spesielle regler da?

Med Storebror hadde jeg 3 fullførte forsøk før jeg ble gravid :) Nå ble jeg gravid på første forsøk! :)
Nei det er ikke længe igjen!Blir rart å ikke må på jobb!
Eneste jeg vet er at så lenge lege mener det er trygt å ta fly så får man reise ;) Men 2 uker før termin får man ikke lov unz ;)
 
Så gøy at vi er så mange!! :)

Jeg hadde også på følelsen at det var 2! Hadde jo fått satt inn 2 egg, men det hadde jeg på alle de andre forsøkene også, muligheten var jo der for at begge kunne feste seg, men det tenkte vi ikke så mye på ;)
Gleden var stor da det var 2 små hjerter som slo på skjermen i uke 7 :) Litt satt ut ble vi men bare positivt!
Hadde bestemt oss for at vi ikke orket mere behandlinger hvis det ikke gikk denne gangen.Jeg var så dårlig av alle medisinene å det var så tungt å være borte i 2 uker fra sønnen og mannen.Mannen var bare sammen med med ett døgn oppe i Tromsø.
Har forresten fått medisin til legen mot halsbrann, men bruker det kun når det er som aller værst!
Var deilig å få bort det værste! Har fått lov til å jobbe 20% fram til 27 Februar men da er det stopp.
Kjenner at alt er blitt tyngre, jenta ligger så høyt allerede å jeg blir andpusten av nesten ingen ting.
Magen er like stor nå så da jeg var 32 uker i forrige svangerskap!!Jeg er spent på hvor stor jeg blir :p


Hadde vært gøy å fått til et treff i Bergen!! :) Et kafebesøk får jeg helt sikkert tid til ;)

Som å lese om meg selv. Tk et bilde av magen i morges og sammenlignet med magebilder fra forrige sv.skap. Den er like stor nå som da jeg var 7 mnd på vei med lille. Lurer veldig på hvor stor jeg og blir. Sjefen min har ikke sett meg på nesten to uker og brøt ut "nå kan du ikke skjule det lengre!!" da jeg kom inn på pauserommet på jobben i dag. Haha... Sliter med at magen er høy jeg og forresten. Det stikker i ribbeina på høyre side, samme "problemet" hadde jeg på slutten sist gang.
 
Jeg har sjekka litt i forhold til flyreiser når man er tvillinggravid. Så vidt jeg husker så står det ingenting spes på norwegian sine sider i forhold til flerlingegraviditet, mens SAS er noe strengere. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Reise-med-barn/Reise-under-graviditet/

Spurte ei jordmor om det, og hun sa så lenge mor og barn var friske, så gikk det fint. Legen må vel avgjøre det tilslutt....
Håper bare jeg får reist hjem på påskeferie, til familien min i Trondheim! :)

Ja, vi skal å hjæm til Finnmark på påskeferie, så håper ikke det blir nå tull der. :)
 
Med Storebror hadde jeg 3 fullførte forsøk før jeg ble gravid :) Nå ble jeg gravid på første forsøk! :)
Nei det er ikke længe igjen!Blir rart å ikke må på jobb!
Eneste jeg vet er at så lenge lege mener det er trygt å ta fly så får man reise ;) Men 2 uker før termin får man ikke lov unz ;)

Okey, ekstra godt at det klaffa så bra den her gangen da hvis det va siste forsøk. :) Nei, 2 uker før termin blir vel litt drøyt. :) vi ska reise nordover på påskeferie. :)
 
Okey, ekstra godt at det klaffa så bra den her gangen da hvis det va siste forsøk. :) Nei, 2 uker før termin blir vel litt drøyt. :) vi ska reise nordover på påskeferie. :)

Ja det var det beste som kunne ha skjedd, fikk ikke så gode tilbakemeldinger om at det ville gå bra så vi var egentlig veldig innstilt på at det ikke kom til å bli flere barn på oss!Men jammen vart det dobbelt positiv!Har alltid ønsket meg 3 barn <3

Går helt sikkert greit å ta fly i påsken :)
 
Ja, får håpe det går greit å fly i påska. Æ har alltid sagt 4 barn, så her e det å stopp etter tvillingene kommer. :)
 
Hvordan er det med bevegelser/spark hos dere??
Da vi var på oul så sa de at gutten lå nederst og jenta øverst, jeg har masse bevegelser og spark øverst men kjenner lite nederst...Har hatt litt ubehag i magen siste dagene å kjenner jeg blir litt bekymret :(
Stikkinger i underlive (menslignende smerter) å føler at på en måte at det trykker litt ned og er hovent..Sorry detaljene!
 
Her e det en god del bevegelser og spark. Har ikke vært på ultralyd siden oul å da lå det en på høyre side å en på venstre side. Kan jo ha endra sæ nu, men kjenner litt overalt i magen. Vet du kor morkakene ligger? Kan jo hende de ligger foran der du ikke kjenner så mye. :) men hvis du e bekymra, så hør med lege eller jordmor. :) bedre å høre en gang for mye en en gang for lite. :)
 
Har forresten å hatt litt antydning til menslignende smerter. Trur det e fordi det vokser der nede. Det e ikke sånne ligamentsmerter den her stikkningen da?
 
Her er det en på hver side av magen. Mye bevegelser på høyre siden, men det blir mindre og mindre på venstre. Det har sin naturlige forklaring da... Den på venstre side har lite fostervann og lite mulighet til bevegelse mens broren har mye. Har fått konstantert at de har utviklet ttts (tvilling tvilling transfusjonssyndrom) og vi sendes til Tyskland for operasjon over helgen. Krysser fingrene for at det går bra og at begge guttene får passelig mengde blod, næring og fostervann etterpå.
 
Ojj, ka innebærer operasjonen da lollo83? Å lodder til Tyskland? E de spesialister på det der eller? Må ha masse masse lykke til hværtfall å håper operasjonen går fint! :)
 
Her er det en på hver side av magen. Mye bevegelser på høyre siden, men det blir mindre og mindre på venstre. Det har sin naturlige forklaring da... Den på venstre side har lite fostervann og lite mulighet til bevegelse mens broren har mye. Har fått konstantert at de har utviklet ttts (tvilling tvilling transfusjonssyndrom) og vi sendes til Tyskland for operasjon over helgen. Krysser fingrene for at det går bra og at begge guttene får passelig mengde blod, næring og fostervann etterpå.


Masse lykke til, håper operasjonen går fint, og at begge babyene får det bra etterpå!
 
Her er det en på hver side av magen. Mye bevegelser på høyre siden, men det blir mindre og mindre på venstre. Det har sin naturlige forklaring da... Den på venstre side har lite fostervann og lite mulighet til bevegelse mens broren har mye. Har fått konstantert at de har utviklet ttts (tvilling tvilling transfusjonssyndrom) og vi sendes til Tyskland for operasjon over helgen. Krysser fingrene for at det går bra og at begge guttene får passelig mengde blod, næring og fostervann etterpå.
Ønsker deg og guttene dine masse masse lykke til over helgen :)
Tenker på dere alle :)
 
Her er det en på hver side av magen. Mye bevegelser på høyre siden, men det blir mindre og mindre på venstre. Det har sin naturlige forklaring da... Den på venstre side har lite fostervann og lite mulighet til bevegelse mens broren har mye. Har fått konstantert at de har utviklet ttts (tvilling tvilling transfusjonssyndrom) og vi sendes til Tyskland for operasjon over helgen. Krysser fingrene for at det går bra og at begge guttene får passelig mengde blod, næring og fostervann etterpå.


Mange lykkeønskninger sendes til deg :)

Kjenner mer og mer liv jeg også, og er nok blitt mer bevisst på å kjenne etter :) Ei jente på hver sin side her, men morkaka ligger foran. Kjenner spark/slag helt nederst og helt øverst på magen.
Den ene jenta hadde vokst mye mer enn den andre på sist ul, så det er en liten fare for at det utvikles ttts her også, men forhåpentligvis vokser de bare litt ulikt (Eller det var unøyaktige målinger)... Følges opp nøye framover så får man ta det som det kommer...
 
Her e det en god del bevegelser og spark. Har ikke vært på ultralyd siden oul å da lå det en på høyre side å en på venstre side. Kan jo ha endra sæ nu, men kjenner litt overalt i magen. Vet du kor morkakene ligger? Kan jo hende de ligger foran der du ikke kjenner så mye. :) men hvis du e bekymra, så hør med lege eller jordmor. :) bedre å høre en gang for mye en en gang for lite. :)


Hun sa ikke hvor morkakene ligger, bare at de lå fint ;) Har hatt det bedre i helga, å føler at jeg kjenner mer bevegelser nå der de sa gutten lå :) Hun som ligger øverst har virkelig hatt en aktiv helg! Ser hennes bevegelser kjempe godt utpå magen allerede! Skal til JM på onsdag, gleder meg! :)
 
Her er det en på hver side av magen. Mye bevegelser på høyre siden, men det blir mindre og mindre på venstre. Det har sin naturlige forklaring da... Den på venstre side har lite fostervann og lite mulighet til bevegelse mens broren har mye. Har fått konstantert at de har utviklet ttts (tvilling tvilling transfusjonssyndrom) og vi sendes til Tyskland for operasjon over helgen. Krysser fingrene for at det går bra og at begge guttene får passelig mengde blod, næring og fostervann etterpå.

Har vært bortreist i helga å fikk ikke logget inn før nå i kveld!Spent på oppdatering!
Krysser alt for at operasjonen går bra å at dere alle 3 har det bra!! <3
Klem fra meg!
 
Heisann! Oppdatering herfra :) operasjonen er vel gjennomført og vi er straks på vei hjem. Foreløpig ser alt bra ut. Den minste babyen har begynt å fylle opp urinblæren sin og i morges fant legen noen små lommer med fostervann. Gjett om vi var glade for å høre og å se det!? Har hatt ul seks ganger den siste uken, men først i går fant de blæren :) så det går fremover. Operasjonen er gjort gjennom kikkehull hvor de går inn i livmoren med et tynt rør hvor både kamera og laser er inni. Blodårer som forbinder de to i morkaken brennes av med laseren sånn at de ikke har noen forbindelse mellom seg lengre. Et bittelite sår på magen etterpå er alt man kan se. :) jeg må stikke nå, men kommer innom senere eller i morgen. :)
 
Back
Topp