Vekst-estimering?

No ble det plutselig en ekstra ul på meg. Symfysemålene hadde flatet ut og var lavere enn før så henvisning ble sendt til sykehuset (som skulle ta kontakt innen et par dager).

Jordmor var redd for at hun hadde sluttet å vokse (pga mål og at jeg ikke legger så mye på meg). Har hele tiden vært bekymret for stor baby siden det ligger i familien, til å nå plutselig bli bekymret for det motsatte. Er 35+6 idag.

Noen andre som har vært inne pga symfysemål som flater ut?
 
Jeg var på kontroll 36+1, da ble bebis beregnet til ca 2600/2700 gram. Termin 30. des, legen sa ingenting om forventet vekt ved fødsel [emoji14]
Samme termin som deg, og kontroll for halvannen uke siden sa rett under 3kg da og rett under 4kg ved termin. Ny vekstkontroll på fredag denne uka.

Siden din er estimert til 2600-2700g nå, så vil jeg gjette på at ungen blir under en kilo tyngre ved termin. Altså 3400-3500g kanskje?

Dette er RENT gjettverk, basert på estimatene de ga meg, men det gir deg jo en viss ide.
 
No ble det plutselig en ekstra ul på meg. Symfysemålene hadde flatet ut og var lavere enn før så henvisning ble sendt til sykehuset (som skulle ta kontakt innen et par dager).

Jordmor var redd for at hun hadde sluttet å vokse (pga mål og at jeg ikke legger så mye på meg). Har hele tiden vært bekymret for stor baby siden det ligger i familien, til å nå plutselig bli bekymret for det motsatte. Er 35+6 idag.

Noen andre som har vært inne pga symfysemål som flater ut?

Jeg har tatt vekstestimering to ganger de siste ukene pga utflating av symfysemålene og at storebror var litt liten ved fødsel (2800g 10 dager før termin).

Ved begge målingene var hun helt på gjennomsnittet, så behøver ikke være negativt selv om symfysemålene plutselig flater ut:) skal ta enda en ultralyd i uke 38, så blir fulgt bra opp:)
 
37+3 ble lille estimert til 3500 gram. Dermed ble det bestemt igangsett, så hun ikke skulle bli altfor stor til termin.
Ble født 38+6, og veide 3315 gram. Så her hadde de bommet endel.
 
No ble det plutselig en ekstra ul på meg. Symfysemålene hadde flatet ut og var lavere enn før så henvisning ble sendt til sykehuset (som skulle ta kontakt innen et par dager).

Jordmor var redd for at hun hadde sluttet å vokse (pga mål og at jeg ikke legger så mye på meg). Har hele tiden vært bekymret for stor baby siden det ligger i familien, til å nå plutselig bli bekymret for det motsatte. Er 35+6 idag.

Noen andre som har vært inne pga symfysemål som flater ut?

Jeg opplevde akkurat det samme. Jeg trodde også jeg skulle få stor baby men ble veldig bekymret for det motsatte.

UL viste derimot at hun vokste akkurat som hun skulle og hun var rett over snittet ved fødsel, rett over hva som ble estimert ved UL :)

Lykke til, det er nok fint :) Det er vanlig at symfysemål flater ut/synker når magen synker/hodet fester seg.
 
de har 20% feilmargin på målingen kunne fødselslegen fortelle meg :bored::eek: skal på overtidskontroll om noen små timer så spent hva UL sier da!

Eldste ble estimert til 3500 i uke 37. Kom ut 11 dager etter termin , var kun 2805 gram og sulten som en ulv! Fødselsvekten var hennes laveste vekt.

Dagens mageboer ble estimert i uke 38 til å være 3800 og fødselsvekt estimert til 4500gr(!!)
Jeg er 7 dager på overtid idag og spent på str/vekt :wtf:
Trøster meg med at Jordmor derimot ikke tror barnet er mer enn max 3-3,5kg ved fødsel..og jeg vet ikke hva jeg skal tro :oops:
 
Siste 3 ukene har mini vært ca 2700gr, satt i gang i dag. (Termin fredag) spent på hva vekten egentlig er[emoji51] kommende storesøster ble målt til 2900gr og var 2500gr
 
Samme termin som deg, og kontroll for halvannen uke siden sa rett under 3kg da og rett under 4kg ved termin. Ny vekstkontroll på fredag denne uka.

Siden din er estimert til 2600-2700g nå, så vil jeg gjette på at ungen blir under en kilo tyngre ved termin. Altså 3400-3500g kanskje?

Dette er RENT gjettverk, basert på estimatene de ga meg, men det gir deg jo en viss ide.
Jeg regnet meg frem til omtrent det samme selv. Har bare vanskelig for å se for meg at den skal bli så liten, siden jeg selv veide over 4 kg da jeg ble født [emoji14]
 
Jeg regnet meg frem til omtrent det samme selv. Har bare vanskelig for å se for meg at den skal bli så liten, siden jeg selv veide over 4 kg da jeg ble født [emoji14]

Jeg veide 4200g selv og var overbevist om 4kg +, hun var 3795g :)
 
Var på estimering da jeg var 36+1, da var han 3,3 kg med forbehold om feil måling. Min termin er 16 og sykehuset sin er 28.12. Spent på hvor stor han er og ikke minst, når han kommer til :nailbiting: Fikk ny ultralyd 19.12, men hun håpte hun ikke så oss mer :hilarious:
 
Hoisann!! Var på estimering og terminkontroll idag og poden ble målt til 4.4kg:bored::confused: håper inderlig ungen bare er skikkelig rund rundt magen sånn som storesøsteren vad :D

Er 41+ 3 og blir satt igang om 2 dager om poden ikke melder sin ankomst selv.
 
Var på estimering da jeg var 36+1, da var han 3,3 kg med forbehold om feil måling. Min termin er 16 og sykehuset sin er 28.12. Spent på hvor stor han er og ikke minst, når han kommer til :nailbiting: Fikk ny ultralyd 19.12, men hun håpte hun ikke så oss mer :hilarious:

Hadde estimert 3,1 i går, 36+1 :p men jeg fikk ingen ny time. Bare lykke til og god jul. Sa de noe om estimert fødselsvekt hos deg eller?
 
Hadde estimert 3,1 i går, 36+1 :p men jeg fikk ingen ny time. Bare lykke til og god jul. Sa de noe om estimert fødselsvekt hos deg eller?

Jeg har litt oppfølging med tanke på fragmin osv :) Kan hende det er derfor jeg fikk en til. Nei, hun sa ikke noe om det o_O Fikk du? :)
 
Jeg har litt oppfølging med tanke på fragmin osv :) Kan hende det er derfor jeg fikk en til. Nei, hun sa ikke noe om det o_O Fikk du? :)

Okay :) nei jeg har jo ikke noen grunn til å gå sit noe mer, siden stoffskiftet mitt er Ok.
Nei fikk ikke noe estimat. Vet ikke helt hva gjennomsnittet er på 36 uker er jeg :p 2700? :p
 
Okay :) nei jeg har jo ikke noen grunn til å gå sit noe mer, siden stoffskiftet mitt er Ok.
Nei fikk ikke noe estimat. Vet ikke helt hva gjennomsnittet er på 36 uker er jeg :p 2700? :p

Ikke sant :) Det er bra det er stabilt da. Jeg aner ikke, tror det er rundt det ja :) Vokser og har det bra tydeligvis hos oss begge da :hilarious:
 
Ikke sant :) Det er bra det er stabilt da. Jeg aner ikke, tror det er rundt det ja :) Vokser og har det bra tydeligvis hos oss begge da :hilarious:

Tydeligvis :) Hehe.. var magen som hadde vokst seg ut av linjene :p
Bedre enn hodet i hvertfall :p
Han veide 1,9 når jeg var der for 4 uker siden. Så om han fortsetter sånn er han 4,3 ved fødsel :p
 
Back
Topp