Vekst-estimering?

Ble i går 35+5 målt til 2400 legen forventet at hun la på seg ca 150 g i uka nå. Skal settes igang 37+4, så ca 2600 da. Storesøster kom 37+4 og veide 2870 så de blir ca like store. Veldig spent på om det stemmer!

Hvorfor settes du i gang?
 
Det er en totalvurdering pga helsa :) har gått med høyt blodtrykk hele svangerskapet og startet på medisiner for 1,5mnd siden men som ikke fungerer optimalt lenger :)

Ah skjønner! :) godt de passer på!
Jeg skal på kontroll om 1,5 uke igjen, så spent på hvordan han ligger an da!
 
Ah skjønner! :) godt de passer på!
Jeg skal på kontroll om 1,5 uke igjen, så spent på hvordan han ligger an da!

Ja blir godt ivaretatt:D merker på kroppen at det skal bli godt å bli ferdig!
Lykke til på kontroll :D
 
Ja blir godt ivaretatt:D merker på kroppen at det skal bli godt å bli ferdig!
Lykke til på kontroll :D

Det skjønner jeg!
Hatt det ganske mye tyngre de siste 3 ukene enn jeg har hatt det hele svangerskapet og det tærer på! Så spent på blodtrykk etc ved neste kontroll!

Lykke til du også :)
 
Det skjønner jeg!
Hatt det ganske mye tyngre de siste 3 ukene enn jeg har hatt det hele svangerskapet og det tærer på! Så spent på blodtrykk etc ved neste kontroll!

Lykke til du også :)

Takk for det :)
Hvor langt er du?
Huff, tungt når kroppen begynner å skrante. Her skjedde det en forandring i helgen i formen.. sover elendig, hodepine og uvel så er lite brukans på dagtid..
 
Takk for det :)
Hvor langt er du?
Huff, tungt når kroppen begynner å skrante. Her skjedde det en forandring i helgen i formen.. sover elendig, hodepine og uvel så er lite brukans på dagtid..

Er bare 34+4. Så det er langt igjen :p du da? 35+6?
Håper det kun er en fase :p psyken som sliter mest fordi jeg ikke kan ordne og styre på som før :p bekkenet har begynt å verke også!
Men må bare lære meg til å sette meg slappe av litt mer:p
Huff det er ikke godt :/ søvnen er liksom nøkkelen til det neste føler jeg :p
 
Sniker fra Januar, siden mye tyder på at han ikke blir inni der til over nyttår

Hadde UL 32+3 og da ble han anslått til å være ca 2,2 (snittet var vel 1,9) Så dermed har han jo litt mer fett på kroppen om han skulle bli født før tida. Og går jeg ut tida, så skal jeg uansett ha planlagt KS, så stresser ikke i forhold til størrelsen.
 
Fredag som var estimerte de han til 3kg. To uker tidligere var estimatet 2kg. Han kan ikke ha gått opp 1kg på 2 uker, så det er nok ganske cirka.
 
Jeg har fått beskjed om noe estimert vekt ved fødsel
 
Er bare 34+4. Så det er langt igjen :p du da? 35+6?
Håper det kun er en fase :p psyken som sliter mest fordi jeg ikke kan ordne og styre på som før :p bekkenet har begynt å verke også!
Men må bare lære meg til å sette meg slappe av litt mer:p
Huff det er ikke godt :/ søvnen er liksom nøkkelen til det neste føler jeg :p

Ser jo jeg har glemt å svare [emoji28] er i dag 36+6
Vi får bare vente [emoji85] kroppen begynner med høyt blodtrykk så alt for lenge er det nok ikke igjen her ! Søvnen har blitt litt bedre kan i det minste sove 4-5 timer sammenhengende og det er jo en drøm for meg, men sliter med å sovne igjen så det blir noen dupper iløpet av dagen :p Vanskelig å begrense aktiviteten når man er vandt til å kunne gjøre alt og være aktiv !
 
Er 36+2 og var på sykehuset i går. Ble estimert til 3,3 kg og har termin 28 desember. :eek:Fikk ny time 19 desember pga at terminen ble flytta fra 16 desember, så ga klar beskjed om at jeg nekter å gå overtid. Legen håpte han kom før, samme gjør vi :hilarious:
 
Lille var estimert til 3600-3700g og var 3795g født på termin :) Det er ikke så verst, synes jeg.
Det var ganske godt estimert syns jeg. Gratulerer så mye med lille:Heartred hvordan er formen?:)
 
Ny kontroll i dag 36+1. 3100 g og litt forhøyet magemål. Men skal ikke tilbake noe mer nå da :)
 
Her estimerte de litt feil. Vekst kontroll i uke 35+4 var hun estimert til 2340. Hun ble født 36+5 og var 2795 :) denne gangen vil jeg si feilberegningen var til hennes fordel siden hun kom før tiden :)
 
Legen min sa i dag at de er flinke å estimere hvis barnet er av gjennomsnittlig størrelse. At det er størst feilmarginer om barnet er stort eller lite. Noe i dette, mon? Mitt barn skal være gjennomsnittlig, men aner meg at han blir en god del større. Tør ikke stole helt på de målene...
 
Legen min sa i dag at de er flinke å estimere hvis barnet er av gjennomsnittlig størrelse. At det er størst feilmarginer om barnet er stort eller lite. Noe i dette, mon? Mitt barn skal være gjennomsnittlig, men aner meg at han blir en god del større. Tør ikke stole helt på de målene...

Min var i hvert fall ganske gjennomsnittlig og ble estimert til det :)
 
Jeg var på kontroll 36+1, da ble bebis beregnet til ca 2600/2700 gram. Termin 30. des, legen sa ingenting om forventet vekt ved fødsel [emoji14]
 
Back
Topp