Vekst-estimering?

Jeg hadde en ekstra ultralyd i uke 30 og hun ble estimert til 1,9 kg allerede nå.
 
Ble målt vekst idag på lillegutt. Han lå nå på 1900g og forventet på termin var ca 3770g, så blir ikke så fryktelig stor :)
 
Har ikke vært på noe slikt denne gangen , skal på 3D snart så får vel vite hvordan det ligger ann da [emoji4]
Med forige ble mini estimert rundt 4,5-5 kilo ved termin, mini kom 4 dager over med sine 3395 gram så man kan ta feil[emoji4]
 
Var på 3D ul i dag og for to uker siden. Var på 1100g i dag (28+0) så følger kurven nesten nøyaktig og ble estimert til rett over 3500g til termin. Kjenner det roer meg litt etter å ha blitt skremt av familiemedlemmer siden alle har lagt på 4700-5400g...
 
De sjekka lille her nå 31+4 og da var han ca 1700gram. Det mente de var helt på normalen
 
Blir alle sjekket? Eller bare i noen tilfeller?

Jeg fikk kun fordi jeg var på privat 3D ul (28+0). Ellers blir det vel ikke målt med mindre man har ekstra oppfølging eller avvik fra kurven.

Skulle gjerne hatt en estimering senere og, men tviler på jeg gidder å betale for det...
 
Jeg fikk kun fordi jeg var på privat 3D ul (28+0). Ellers blir det vel ikke målt med mindre man har ekstra oppfølging eller avvik fra kurven.

Skulle gjerne hatt en estimering senere og, men tviler på jeg gidder å betale for det...

Aha! Skjønner!
Da får vi se :p får håpe det ikke blir noe avvik :)
 
Blir alle sjekket? Eller bare i noen tilfeller?

Nei, det er ikke noe alle får. Det er hvis man går privat, er valgt ut til forskningsprosjekter, hadde foreliggende morkake på OUL eller har ekstra oppfølging av en eller annen grunn.

Vi fikk vite det fordi vi gikk på 3D-UL privat :)
 
Da har vi vært på sykehuset pga at jeg syntes det var lite liv. Alt var bra. Har nok lagt seg ned med hodet, at jeg har lagt merke til noe anderledes.
Fikk beskjed om at han var 1500 g nå, 30+0 i dag.
Hvordan kan man regne det da a? Er det noe jeg kan gjøre selv?
 
Vi skal på ultralyd sjekk imorgen, ikke iforhold til vekt men håper de kan sjekke hvor står han og kommer til å være [emoji4]
 
Vi var på privat UL i dag for å sjekke leie og få vekstestimering. Hun er estimert til 2800g, 36+2, og 3600-3700g ved termin.
 
Jeg har fått innkalling til sykehuset på mandag. Spent på om jeg får noe vekt ved fødsel da. Er 32 uker på vei.
 
Fikk en rask estimering i går 33+5. Lå på betryggende +2,6%. Ny UL i uke 36.
 
Var på vekstkontroll i går. Anslått til 2053g nå og 3700g ved termin. Jeg har INGEN tro på at han blir under 4kg ved termin, men for all del.. Går jo an å håpe.
 
Back
Topp