Vekst-estimering?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Når har dere hatt det, ser flere vet hvor mye babyen veier nå? Med frøkna var jeg på ekstra UL i uke 32 pga morkaken og da målte de veksten samtidig. Håper de gjør det nå også, er så spent :)
 
Hun veide 937g 26+0 og ble estimert til 3660g ved fødsel. Jeg tror hun vokser bittelitt "fortere" enn normalt og jeg skulle likt å visst hvordan det ligger an nå.
 
Her var han 1600 i uke 28+2. Det er litt over gjennomsnittet. Men estimert til 3600 ved termin.
 
I uke 29+6 var han ca 1820, ligger an til å bli over 4000 dersom født på termin. Han vokser godt, men ligger jevnt på sin linje. :)
 
Barna blir sjekket hver mnd pga de er tvillinger. I uke 28+1 var de 1100g og 1200g
 
Fikk beskjed om ca 1100 g ved 27+1, og mellom 3500 og 4000 til termin :) Litt over snittet, sa jordmor, men ikke noe å bekymre seg over, så lenge h*n følger sin kurve :)
 
Hadde ul i uke 25, og da sa hun at hun lå på rundt 900g.
Vet ikke hvordan det er nå. Men det er vel ny ul rundt uke 32. Så det blir spennende :)
 
1078 g 27+1. Ca. 3600 ved termin.
Har erfaring med at de kan ta grundig feil når de vekst-estimer, så tar det med en klype salt.
 
Skal på vekstestimering i begynnelsen av november når jeg er ca 33 uker. Men sist hun sjekket i uke 23 lå hun litt under gjennomsnitt :) jeg skal på vekstestimering pga risiko for lavvektig baby.
 
Har ikke sagt noe enda. Sist fikk vi bare beskjed om at han var noen prosent større en gjennomsnittet, men ikke noe mer. Håper de sjekker det neste gang :happy:
 
Jeg må gå jevnlig på vekstestimering på grunn av risiko for vekstavvik. Ble målt 28+0 til 900g med et vekstavvik på 11%. Estimert til 3200 ca til termin. Lillesøster ligger veldig likt som storesøster gjorde :)
 
Har ikke målt noe her, men har time om en uke på sykehuset. Så spent på om de måler noe da ( oppfølging pga dårlig livmor, ikke pga vekstavvik).
Kommende storebror lå 20% under en uke før han ble født. Ser jeg ligger likt med synfysemålene denne gang som med han.
 
Ingen ekstra vekstkontroll her. Så vi får bare vente til han blir født om noe ikke forandrer seg, slik at vi må på vekstkontroll [emoji4]
 
Jeg skal på vekstkontroll 2. november.
 
På ul i uke 26+2 lå hun rett over 900g, og estimert til ca 3500 ved termin. Så godt som på kurven, og det stemmer med symfysemål så langt. Men mye kan skje til uke 40 da, så tror det ikke før jeg ser det [emoji23]
 
Tror jeg får vekstestimering rundt ule 36 pga svangerskapsdiabetes. Storebror veide 3770, og jeg lå da rundt 75 percentilen på symfysemålet. Ligger nå nærmere 50, men ser for meg at frøkna er større likevel pga sd. Så blir spennende å se:)
 
hun sa ikke noe om vekta nå på sjekk i uke 29/30 men han lå på 2% så på normalen
 
På forrige vekstkontroll sa de at han lå "på 75 percentilen". Men hva betyr det i % egentlig? Hvor stor kan jeg regne med at han blir?
 
Vår lå litt under i uke 19, på gjennomsnittet i uke 25. Spent på ny vekstkontroll i uke 32 :) Storebror var liten (2520) da han ble født, spent på hvor stor lillesøster blir. Tror hun blir noe større :)
 
Back
Topp