Skravletråd!

Hahaha! Ja, kan ikke skjønne hvor de kommer fra [emoji23]

Gikk på vekta hos jordmor i går, og det var all time high for å si det slik! Skulle ønske trollene fikk skylda for det og! :laughing001
 
Gikk på vekta hos jordmor i går, og det var all time high for å si det slik! Skulle ønske trollene fikk skylda for det og! :laughing001

Gruer meg til å veie meg hos jordmor. Er så lenge siden jeg har gått på den vekta, så er redd jeg får et slag i tryne når jeg går på den [emoji23] bare jeg er overbevisende nok til jordmor kan jeg nok skylde på trollene [emoji23]
 
Gruer meg til å veie meg hos jordmor. Er så lenge siden jeg har gått på den vekta, så er redd jeg får et slag i tryne når jeg går på den [emoji23] bare jeg er overbevisende nok til jordmor kan jeg nok skylde på trollene [emoji23]

Ja, det smalt godt hos meg for så si det slik! Huff og huff, og værre skal det bli! Er liksom ikke riktig å begynne på slankekur nå :laughing002
 
Ooooh hello bekkenløsning!!!! Du er ikke velkommen enda, vennligst forsvinn[emoji31]
 
jeg nekter å veie meg:sick009:scared001
merker at klærene Begynner å stramme og magen og hofta og rompa buler ut i alle kanter så vet at jeg har lagt på meg nå siste ukene..... kan heller veie meg mot slutten hvis jeg slipper se tallene....
 
Jeg har sloss mot vekta i årevis og veier meg relativt jevnlig hjemme. Problemet mitt er at vekten varierer så mye avhengig av når jeg sist var på do, hvor mye jeg har spist/drukket, og hvilken vekt som brukes. Er engstelig for at vekten jordmor fører opp blir mye høyere enn den jeg får her hjemme. :/
 
Nettopp ferdig med å bake elsakake til treåringen som skal ha bursdagsfeiring i morgen. Gleder meg til å feire henne. Hun har gått å gleda seg siden januar og sagt hele tiden. Jeg har snart bursdag. Det blir elsa tema for alle penga. Hun er bare over middels frost frelst.... tror jeg er mest spent over morgendagen.
 
jeg nekter å veie meg:sick009:scared001
merker at klærene Begynner å stramme og magen og hofta og rompa buler ut i alle kanter så vet at jeg har lagt på meg nå siste ukene..... kan heller veie meg mot slutten hvis jeg slipper se tallene....
Vetdu, sist fortalte jeg jordmora hvor vanskelig jeg syntes det var å veie meg. Så, da slutta vi med veiing! Det var jaggu meg godt. Veide meg hjemme, så ble smertelig klar over +23,5kg,men slapp i alle fall at det sto på papirene og "alle" visste det.
 
Vetdu, sist fortalte jeg jordmora hvor vanskelig jeg syntes det var å veie meg. Så, da slutta vi med veiing! Det var jaggu meg godt. Veide meg hjemme, så ble smertelig klar over +23,5kg,men slapp i alle fall at det sto på papirene og "alle" visste det.
Her å. Legen sa jeg kunne veie meg hjemme. Men hun brydde seg ikke om vekta så lenge sf målet var fint, jeg ikke hadde for mye vann i kroppen og blodtrykk og urin var fint.
 
jeg nekter å veie meg:sick009:scared001
merker at klærene Begynner å stramme og magen og hofta og rompa buler ut i alle kanter så vet at jeg har lagt på meg nå siste ukene..... kan heller veie meg mot slutten hvis jeg slipper se tallene....

Vekt er noe herk! Her ligger bmi på 29 og bruker klær i s og m. Skulle vært 10 kg lettere, men det er jeg ikke. Er jeg innenfor normalvektig ser jeg utsulta ut.
Tror jeg kommer til å si ifra at jeg ikke ønsker å bli veid av jordmor denne gang.
 
Yeah, jeg sloss meg ned til bmi på 33 for å få ivf-behandlingen ved sykehuset. I løpet av den behandlingen krabbet vekten opp igjen (hormonene gjorde meg helt tullerusk), og nå er bmi'en på 35. Veldig langt fra sunt. :/
 
Her veide jeg meg hjemme før jordmorkontrollene. Synes det var greit å forholde meg til en vekt.
 
Veide meg hjemme nå så på 10 uker har jeg først gått ned tre kg så opp igjen tre nå.. magen er skikkelig treg så det hjelper ikke på
 
Flere som sliter med å holde vekten oppe? Var 52 før jeg ble gravid.. 53 på første kontroll til lege (8 uker på vei) og nå er jeg 13+0 og vekten viste 50,5kg i dag.. enda jeg ikke føler jeg gjør så mye annet enn å spise.. [emoji45] Burde jeg ikke ha gått opp litt til nå?? [emoji46]
 
Flere som sliter med å holde vekten oppe? Var 52 før jeg ble gravid.. 53 på første kontroll til lege (8 uker på vei) og nå er jeg 13+0 og vekten viste 50,5kg i dag.. enda jeg ikke føler jeg gjør så mye annet enn å spise.. [emoji45] Burde jeg ikke ha gått opp litt til nå?? [emoji46]

Kan få litt av min vekt. Hadde for mye før graviditeten, og har gått opp 4-5 kg allerede.
 
Flere som sliter med å holde vekten oppe? Var 52 før jeg ble gravid.. 53 på første kontroll til lege (8 uker på vei) og nå er jeg 13+0 og vekten viste 50,5kg i dag.. enda jeg ikke føler jeg gjør så mye annet enn å spise.. [emoji45] Burde jeg ikke ha gått opp litt til nå?? [emoji46]
Har du vært mye kvalm? Hvis du kaster opp så kan jo det forklare saken. Kanskje du også spiser sunnere nå enn før? Jeg merker at jeg spiser mindre snop, for eksempel.
 
Her veide jeg meg også hjemme, og vekt var aldri noe tema. Men syns det var like tøft hver gang å skulle oppgi hvor mye jeg veide. Nå veier jeg 7 kg mer fra start og har grudd meg til å oppgi det allerede fra før jeg ble gravid:/ ser ikke akkurat fram til glukosebelastningen heller. Med en bmi på 29 og en mor som har hatt svangerskapsdiabetes kommer jeg ikke unna:confused:
 
Har du vært mye kvalm? Hvis du kaster opp så kan jo det forklare saken. Kanskje du også spiser sunnere nå enn før? Jeg merker at jeg spiser mindre snop, for eksempel.
Ikke kastet opp eller vært kvalm hittil (13+1 i dag).. merker egentlig ikke så mye til graviditeten [emoji87] er trøttere enn normalt.. har kanskje kuttet litt ned på snop Men går fortsartt hardt utover brusen.. nei jeg vet ikke altsåå.. har jo ikke gått inn for å tape vekt så da kan det vel neppe være "farlig"?
 
Husk nettmøtet med Jordmor Katrine i morgen her på forumet kl. 20 - 22! Send inn dine spørsmål allerede nå HER. :)
 
Back
Topp