**ny skravletråd** oktober spirer

Flere som sliter med hodepine? I dag slipper den ikke taket! Drukket nesten 2 l vann, og tatt Paracet, men ingenting hjelper :(

Jepp!! Gir seg ikke denne hodepinen! Blir helt gal snart[emoji849][emoji849][emoji849]
 
I dag føler jeg meg litt mer gravid enn i helga, det er fint!
To dager til ultralyd :scared001:excited001

Å være gravid i første trimester et litt av en følelsesmessig thriller!
 
I dag føler jeg meg litt mer gravid enn i helga, det er fint!
To dager til ultralyd :scared001:excited001

Å være gravid i første trimester et litt av en følelsesmessig thriller!
Kunne ikke sagt det bedre selv. Var på UL igår fordi jeg ikke har følt meg gravid, men som et slag i tryne da jeg våkna i går før UL så var jeg plutselig kjempekvalm og føler meg plutselig gravid allikevel ! Lykke til på ultralyd om 2 dager :D
 
Er det noen som kjenner noe på magen enda? Jeg er bare 9+4 men i natt når jeg lå lenge på ryggen fikk jeg en hard kul fra under navlen og ned, minnet om en appelsin/eple-str. Husker det var sånn med de andre også, men mener det var etter uke 12.. Livmora kommer vel ikke opp før den tid?


Jeg kjenner, og ser, en tydelig kul under navelen (bittelitt mer mot venstre enn midt på) når jeg våkner om morgenen og er skikkelig tissetrengt. Den er på størrelse med en stor appelsin, og forsvinner når jeg tisser... Tror det er blæra som presser livmora opp...
 
Jeg kjenner, og ser, en tydelig kul under navelen (bittelitt mer mot venstre enn midt på) når jeg våkner om morgenen og er skikkelig tissetrengt. Den er på størrelse med en stor appelsin, og forsvinner når jeg tisser... Tror det er blæra som presser livmora opp...

Jeg kjenner også en kul der nede, litt mer midt på da. Men den kjenner jeg kun om kvelden [emoji28] Har tenkt akkurat det samme, så har googlet litt, og lest flere steder at det er livmora [emoji4]
 
Flere som blør neseblod? Har ikke gjort det på kanskje 15 år, men i dag skjedde det helt ut av det blå! Vet det er vanlig når man er gravid, men var litt rart uansett :rolleyes:
 
Flere som blør neseblod? Har ikke gjort det på kanskje 15 år, men i dag skjedde det helt ut av det blå! Vet det er vanlig når man er gravid, men var litt rart uansett :rolleyes:

Jeg gjør også det har heller ikke gjort det på ca. 15 år. Her kommer det på morningene spesielt etter jeg har sovet på jobb (jobber døgnvakter)
 
Skal til TUL i kveld, gruer meg så! Har hatt så god magefølelse de siste dagene, håper det stemmer!
 
Har vært på tul i dag. Den lille krabaten var blitt 17mm[emoji4]
Gynekologen mente jeg var bare 7+5, men da hadde jeg fått positiv test ca.3 dager etter el, så det går jo ikke [emoji13]
Ellers har jeg en tom fostersekk som er større enn fostersekken med foster, så skal på ul igjen om 14 dager ca, for å følge opp det.
 
Har vært på tul i dag. Den lille krabaten var blitt 17mm[emoji4]
Gynekologen mente jeg var bare 7+5, men da hadde jeg fått positiv test ca.3 dager etter el, så det går jo ikke [emoji13]
Ellers har jeg en tom fostersekk som er større enn fostersekken med foster, så skal på ul igjen om 14 dager ca, for å følge opp det.
Hm, jeg skjønner ikke så mye av disse målingene og hvor langt man er på vei. Min var bare 14mm på første UL, og gyn satte meg på 8+1! Trodde lengden var med på å avgjøre hvor langt man er på vei såpass tidlig? Begynner seriøst å tvile på om jeg er så langt på vei som jeg tror :p
 
Hm, jeg skjønner ikke så mye av disse målingene og hvor langt man er på vei. Min var bare 14mm på første UL, og gyn satte meg på 8+1! Trodde lengden var med på å avgjøre hvor langt man er på vei såpass tidlig? Begynner seriøst å tvile på om jeg er så langt på vei som jeg tror :p
Så rart at det er så forskjellig. Han brukte ett hjul der han såg hvor langt man var på vei iforhold til lengden på fosteret.
I følge min beregning er jeg i dag 8+4, i følge jordmor 9+1 og ifølge gyn 7+6.
Men blir å forholde meg til jordmora sin termin frem til oul[emoji4]
 
Har vært på tul i dag. Den lille krabaten var blitt 17mm[emoji4]
Gynekologen mente jeg var bare 7+5, men da hadde jeg fått positiv test ca.3 dager etter el, så det går jo ikke [emoji13]
Ellers har jeg en tom fostersekk som er større enn fostersekken med foster, så skal på ul igjen om 14 dager ca, for å følge opp det.
Min var 1,1 på 7+1. Og jeg vet nøyaktig antall dager grunnet IVF. Så kan nok tenkes du er lengre enn han sa da ja. Og i tillegg ift når du testet positivt ;)
 
Min var 1,1 på 7+1. Og jeg vet nøyaktig antall dager grunnet IVF. Så kan nok tenkes du er lengre enn han sa da ja. Og i tillegg ift når du testet positivt ;)
Ja jeg er ikke i tvil om det. Blir spennende å se hvor mye den har vokst om 14 dager [emoji4]
 
Noen som har vondt i magen for tida?

Jeg er 12+6 i dag og har mye vondt nederst i magen. Synes det har gått bort fra følelsen av mensmurringer (hadde det mye tidligere) og blitt mer ømt, med stikkende smerter. Er det noen som også har hatt det sånn? Det er egentlig ganske ubehagelig, uff.

MEN jeg tror jeg kan kjenne livmoren, det er hardt heeelt, helt nederst over skabeinet. Jeg innbiller meg at jeg kan se det bule litt også, men det er nok bare jeg som ser :p
 
Back
Topp