Myrababy - søsken på vei!❤️

Nytt magebilde, 21+4 i dag:) Venter spent på om når «folk på gata» tør å spørre om det er noe på gang:p Utebuksa må ha smekken åpen nå, og tynn-dunjakka mi begynner å bli trang over magen. Trenger ikke gravid-utejakke helt enda, har noen «oversized» jakker/kåper som kommer til å passe lenge enda heldigvis.

Har også fått utrolig mye babyklær og en del utstyr fra søster, venner og bekjente! Det eneste jeg har kjøpt så langt er en brukt bedside crib fra Troll til 500kr(føler det var et kupp!), og en pent brukt bilstol med beltefestet base til 1000kr. Har flere bokser med klær opp til størrelse 2-3 år, spesielt mye i de minste størrelsene, så trenger ikke ønske meg så mye av det til baby;)
Har også fått sengetøy, gulpekluter, smekker, stellebag og stellematter, samt masse utedresser i mange størrelser.
Vippestol, badebalje på stativ, bæresele, Voksi bilstolpose, vognpose, babygym, soveposer og mye mer fikk jeg av søsteren min!

Og så fikk jeg en del gravidklær av venninna mi, og skal betale en liten sum for Cozyfix gravidpute, Stokke Newborn Set og et babynest fra henne:)

Så det jeg vet jeg mangler nå er barnevognen, det blir ganske sikkert en Britax Smile III, som jeg antagelig kjøper ny siden den knapt finnes på bruktmarkedet enda:)
Trenger også selve Tripp-Trapp stolen, og litt mer sengetøy.
Sikkert mye mer, men begynner å ha en del utstyr iaf!

Vis vedlegget 340063
Så koselig oppdatering og fint bilde. :)
Wow du har fått tak i en del utstyr. :) lønner seg å få hand-me-downs fra venner og familie tydeligvis. :)
Det er fryktelig koselig å begynne å få babyting i hus. Blir enda mer virkelig da. :)
 
Hei. Hvordan går det med deg? :)

Joda, det er vel på tide med en ny oppdatering! Koselig at du spør☺️

Her går det fremover! Er i uke 35+3 nå, og er pr. definisjon høygravid! Det har vært tungt siden jul, og jeg fikk påvist jernmangelanemi. Ferritin på 5 i jula, altså tomt jernlager, og Hb/blodprosent har dalt fra 10.7 til 9.6 på 1 mnd. Men siste prøve på mandag viste at den hadde steget til 10.3 igjen, så det er veldig godt tegn!

Er på et rehabiliteringssenter nå, for avslapping og lett trening. Alle måltider servert, og kanskje er det derfor jeg får i meg mer næring og dermed jern;) Spiser jo også jerntilskudd, AminoJern er det eneste jeg tåler litt av, men det ser ut til å være veldig effektivt selv i lav dose!:)

Jeg er på rehab pga. grunnsykdommen og den ekstra belastningen graviditeten er. Veldig greit for fysikken å være her, har mindre smerter og litt mer overskudd enn jeg hadde hjemme. Meeen, jeg savner mine kjære (samboeren og hundene) veldig mye mer enn jeg noen gang har gjort under tidligere opphold! Garantert mamma-hormonene:p Hjelper ikke at det er forbudt med både å ta imot besøk, og forbudt å dra hjem på helgepermisjon pga. corona..:( Heldigvis får man møte besøk utendørs, men det blir ikke helt det samme..

Trodde jeg hadde opphold her i 3 uker (sv.uke 33-36), men viser seg at jeg er satt opp til 4 uker, altså helt til min svangerskapsuke 37!
I neste uke, uke 36, skal jeg på vekstultralyd og til lege på svangerskapspoliklinikken igjen. Var der sist i uke 32, da sa legen «vi får snakke mer om igangsetting på neste time i uke 36, for det er litt tidlig enda. Vi vil helst ha babyen der noen uker til;)» Hun sa videre at de ventet med igangsetting til uke 37, for da var baby uansett regnet som fullbåren. Jeg ble ganske overrasket over at igangsetting kan være aktuelt så tidlig! Men det er jo bedre for bekkenet mitt å føde en mindre baby.. Uansett møter jeg kanskje en helt annen fødselslege neste uke, som kanskje er helt imot igangsetting, så bevarer et «åpent sinn» rundt den saken så langt.
Ingenting tilsier at jeg skal føde spontant for tidlig enda iallfall!

Har mye kynnere da, som har endret litt karakter de siste ukene. Før ble bare magen hard og stram, men nå får jeg sug i hodet og litt følelsen av «pustebesvær» når de setter inn. Kan også ha hele etm/kvelder hvor de nesten kommer jevnt!
Har ellers ikke merket noen «tegn», har lurt på om deler av slimproppen har kommet ut noen ganger, men den kan jo uansett fornye seg.

Baby R er veldig aktiv! Vrir, vender og spenner seg;) Tidvis fryktelig ekkelt når hun spenner ut i sidene, eller enda verre, oppunder ribbeina! Tror nok hun ligger med hodet ned, det gjorde hun på UL for 3 uker siden også.

Bekkenet (og alle ledd fra brystet og ned..) er løst og vondt, og her på senteret bruker jeg underarmsrullator for å gå rundt. Veldig greit, det både avlaster beina og bekkenet, og jeg får samtidig med meg strikking og alt jeg trenger i kurven.. kjører skikkelig «old lady» stil her:hilarious: Men er jo mest bare gamlinger her, så glir rett inn!

Hadde en episode med rask hjerterytme for noen uker siden, pulsen spratt opp i 160 mens jeg hvilte på sofaen, og holdt seg der et kvarter! Måtte ta 24-timers hjerteregistrering pga. det, men var helt fin da, så de fant ingenting. Heldigvis får man vel si;). Hjertelegen sa at sånt noen ganger bare skjer, og at man kanskje er mer utsatt som gravid med økt blodvolum og generelt mer belastning for kroppen. Det er neppe noe skummelt iallfall! Jeg var ikke bekymret for det, men samboeren syntes det var skremmende. Fint å kunne berolige han:p

Legger ved bilde av frøken R i uke 32, og et magebilde fra i kveld:)
43D9A2D2-C31B-477B-B078-51613591BF17.jpeg


3EAA4BE0-07C5-41F2-9E9E-4319D6DE6FD2.jpeg


88E59194-ED90-4A7A-9020-C0A3EE7D6CCC.jpeg
 
Oy ja her har det skjedd mye. På rehabiliteringssenter og greier. Bra du får dra hjem igjen snart da, kjipt med besøksforholdene.
Oy igangsettelse i uke 37? Det er jo snart! Så spennende! Gleder meg til å se oppdatering her inne hvor du endelig har fått møtt lille :)

Håper alt går bra fram til da. Og så fint bilde av lille og av magen :)
 
Var hos jordmor på 36 ukers kontroll i går, babys hode er ned og delvis festet:) Samboer var med og fikk mye info, håper han klarte å fordøye litt av det, så han iallfall er litt forberedt på tiden som kommer:)

JM snakket også om modning, at menssmerter er tegn på modning. Har hatt episoder med duse menssmerter noen kvelder siste uka, og i går kveld og nå i kveld er det ganske merkbart! Håper jo det er modning og ikke baaare innbilning da;) Om hodet er delvis festet, så holder det vel på å feste seg..? Så kan jo være det som irriterer litt.. uansett synes jeg det begynner å bli litt spennende nå, jeg nærmer meg målstreken liksom!!:woot:

Skal på St.Olavs i morgen, til vekst-UL og fødselslege på svangerskapspoliklinikken. Tipper baby er helt på gjennomsnittet fortsatt, håper ikke hun har kommet på minussiden iaf. Gårsdagens SF mål var akkurat på den blå midtstreken, det har ligget litt over før, så håper ikke det betyr at veksten har avtatt..

Igangsettelse før tiden skal nok diskuteres i morgen, da jeg ikke burde føde større baby enn nødvendig pga. bindevevet mitt. Spent på hva slags lege jeg møter! Hun jeg hadde i uke 32 virket nesten bestemt på at jeg skulle igangsettes, men kan hende morgendagens lege har en helt annen formening!:bag:
Tidligste mulighet er neste uke, som er 37, men sannsynligvis vil de neppe gjøre noe før i uke 38 da, ifølge jordmor.

Blir spennende! Kommer sikkert til å sove dårlig i natt, med både mensmurringer, kynnere og sommerfugler i magen:nailbiting::hilarious:
 
Åh så spennende! Er spent på å høre om det blir uke 37 eller 38.
Lykke til med ul i mårra. :)
 
Åh så spennende! Er spent på å høre om det blir uke 37 eller 38.
Lykke til med ul i mårra. :)

Takk! Ser jeg hoppet glatt over å svare på den forrige posten din, beklager det!:bag::hilarious: Men da fikk du vel svar:)
 
Her har det jo skjedd ting! Jeg er dårlig til å oppdatere dagbøker altså;)

kopiert og limt inn fra fødetråden på marsforumet!


Navn på barnet: Ragnhild
Kjønn: Jente
Termin: 18.03.21
Dato født: 10.03.21 (igangsatt pga. mors helse)
Uke+dag: 39+2
Klokken: 19.55
Fødested: St.Olavs Hospital
Vekt: 3245 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 33 cm(men kom med knyttneven langs hodet!)
Forløsningsmetode: Vaginal

Annet du vil fortelle:
Ble igangsatt tirsdag 09.03 kl 14 med ballong, var på pasienthotellet frem til morgenen etter da det var blitt fullt på obs-posten! De hadde egentlig ringt for å utsette hele igangsettelsen, men jeg spurte om det var mulig å løse det ved at jeg heller ble innlagt på hotellet. Hadde rullestol og fikk fra 17 tiden vonde kynnere(evt tidlige åpningsrier) pga av ballongen, og jeg slet litt med å klare meg selv der.. fikk hjelp av resepsjonist og en far fra barselgruppe-snappen jeg er med i, de hadde akkurat født og var på barselhotellet.. hentet kveldsmat for meg når jeg ikke kom meg fra rommet!

Uansett, ballongen datt ut kl 21.15, og smertene avtok. Var fortsatt smertefulle, men ikke verre enn at jeg fikk sove greit nok den natta. Ble ringt fra føden rett før 8 dagen etter, de hadde ledig rom på obs-posten nå. Så da kom de og hentet meg:) Hadde fortsatt de samme sammentrekningene, som var litt vonde, så jeg håpet på at de modnet bra. Fikk frokost og deretter sjekk kl 10. Dessverre var det bare 1 cm åpning(hvordan kunne ballongen dette ut kvelden før da?:bag:) og ikke så mykt. Fikk en modningspille og beskjed om å sove litt. Sammentrekningene fortsatte med samme hyppighet, ca hvert 5-6 minutt, men var kanskje litt vondere. Fortsatt helt levelig. Ny sjekk kl 14.15, på nytt nedslående med «ganske likt som i morrest»! Der og da tenkte jeg at jeg sikkert måtte gå full pillekur i fire dager eller noe før det ble unge på meg!
Men jeg rakk ikke dvele så lenge ved den tanken, en time senere var takene så vonde at jeg ikke klarte å strikke lengre.. jeg snakket med mamma på telefonen og måtte hele tiden ta lengre pauser og puste strategisk gjennom det som nå måtte være åpningsrier, om foregående sammentrekninger hadde vært maserier.. jeg måtte holde meg fast i senga under takene..

Så sendte jeg noen meldinger med samboeren, som jeg hadde latt jobbe ut arbeidsdagen før jeg begynte å «mase» på at han skulle komme og holde meg med selskap på obs-posten. Han hadde nemlig fått tillatelse til å være med meg også før fødselen. Han skrev «kommer i løpet av kvelden», hvorpå jeg svarte «kanskje du kan prøve å komme litt tidligere? Har så vondt..». Avtalte at han skulle komme så fort han kunne. Kl 15.39 sender jeg en melding om han kan ta med BBhugme-puta, og i samme øyeblikk får jeg en ny kraftig rie... det sa plutselig POPP i magen(syk følelse!) og vannet fosset ut der jeg lå! Sendte ny melding til sambo samtidig som jeg trakk i snora, «Vannet gikk!!». Da ble visst han litt stresset! Var ekstrem vind i Trøndelag denne ettermiddagen, og hjemme hadde porten blåst av hengslene på låven, og søppeldunkene var over alt. Sambo holdt på å «redde stumpene» og sikre gården før han skulle dra, i tillegg til å huske på alt jeg hadde bedt han ta med seg!
Med vannet gått ble riene helt sinnsyke.. de satte på CTG og der kunne jeg se at ca. hver 3.rie ble enten dobbel eller trippel, og de ble bare vondere! Jeg ble helt ute av stand til å kommunisere fornuftig, for riene kom så tett og hardt! Fikk kommunisert til sambo at han måtte ringe føden for instrukser på å komme seg inn og finne frem, for jeg var herved ikke tilgjengelig lengre! Han dro hjemmefra i denne tiden, ca. kl 16.30.
Jordmor på obs-posten prøvde å lindre så godt det gikk, men det eneste hun kunne tilby var varmepakninger! Det hjalp ikke det høgg! Hun sa jeg burde ta epidural, og jeg bare «jaaaa», men så kunne jeg ikke få det før jeg fikk fødestue! Og det var ingen ledige!
Jeg husker bare grøtete fra denne tiden på obs-posten, det ble sjekket åpning flere ganger. Først rett etter at vannet gikk, da var det kanskje 2 cm, og en halvtime etterpå var det 3! Så de skjønte nok at det kunne gå fort nå.... Jeg kunne ikke annet enn å PRØVE å puste fornuftig under riene, det var komplett umulig, jeg hørtes antagelig ut som en skadeskutt ulv under utpustene mine:arghh: Tenkte hvordan i huleste det skulle være mulig å overleve neste ri! Og jeg tenkte på hvor lang tid det sikkert kan ta å få en fødestue, det skal jo liksom fødes ferdig der og!
Jeg fikk utbrudt til jordmoren at «jeg er neppe noen fødekvinne, når jeg holder på å krepere allerede!!!» i en kort pause, hvorpå hun bare «åå, det vet vi jo ikke enda».
Jeg ble helt desperat av smerter, og JM kunne ikke gjøre noe! «Det er fortsatt ingen ledige fødestuer!», og jeg kunne ikke få epidural før jeg var på fødestue.. hun var flere ganger og sjekket om det snart var ledig! Hun ville jeg skulle prøve TENS, men så var apparatet opptatt. Da var det noe annet jeg skulle prøve, men det husker jeg ikke hva var en gang! Måtte på badet iaf.. jo, tror det var en varm dusj som var forslaget, sittende altså.. i desperasjon var jeg villig til å prøve hva som helst, men ser jeg tilbake på det tror jeg det var godt jeg ikke rakk å komme meg inn der, hadde antagelig blitt liggende på gulvet eller noe:confused:
Jeg rakk heldigvis bare gå ut av senga før neste ri kom haglende, og jeg hang over senga og ulte da en annen jordmor kom inn og tydeligvis sa at «nå er det en ledig stue!», jeg hørte ikke helt i rietåka, men begge skuflet meg tilbake i senga, og rasket tingene mine oppi før vi kjørte avgårde! Jeg hadde virkelig ikke lyst til å ule «i offentlighet», men det var bare å glemme! Jeg vet ikke hvor mange meter med gang det er mellom obs-posten og fødeavdelingen, men det er ikke langt.. jeg tror jeg hadde en trippelrie hele veien eller noe!

Fødestua føltes som et vakkert rom da jeg kom inn der, og samtidig fikk jeg høre at anestesi holdt på med epidural i stua ved siden av, og at jeg var neste! De hadde vel bestilt epiduralen før jeg kom tror jeg, siden det gikk så fort!

Nå kom samboeren også, han hadde tydeligvis ringt riktig nummer og funnet frem i etasjene;) Stakkarsen har jo en grad av sykehusskrekk, og har gruet seg veldig til fødsel, egentlig ikke lyst til å blir med.. og så kommer han typisk nok inn rett i en helvetesrie hvor jeg er heltborte i uling, og aldeles ikke kan si «hei» en gang:bag: I den lille pausen fikk jeg sett er hvitt ansikt og forklart hanat jeg overlever, og skal få epidural nå, og at han kanskje vil vente på gangen til den er satt. Han var ikke tung å beakkurat.. Det tok litt tid å få satt epiduralen, for riene mine var så tette! Legen måtte jo vente hver gang jeg hadde ri.. endelig ble den satt, testdoser kjørt ogblodtrykk tatt. Det var lavt, så de kjørte på med væskedrypp. Hadde vel 5 cm da epiduralen ble satt,usikker på tidspunktet, men tror det var rundt 18!
Samboer kom inn igjen, og jeg syntes allerede riene var mer overkommelige! Etter 10 minutter kjente jeg ikke riene lengre! Effekten av epiduralen var helt utrolig, jeg ble helt rørt og begynte å grine av hvor god effekt den hadde! Samboern fikk tilbake litt farge i fjeset, og stemningen på fødestua steg! Jordmoren vår var helt fantastisk, varmt og godt vesen, og hun satt med oss omtrent hele tiden og pratet. Jeg fikk beskjed om å legge meg på siden siden babys hjertelyd gikk ned på riene mine mens jeg lå på ryggen, hun hadde festet en elektrode på hodet hennes så de fulgte med:)
Over på siden gikk det fint med pulsen, og slik lå jeg en times tid mens vi pratet med jordmoren om løst og fast, fødestillinger og forventninger. Jeg kjente riene, men ingen smerter, kun at det presset i underlivet.
Etterhvert kjente jeg også at det presset mot endetarmen, og at jeg pustet litt hardere når riene kom.. JM mente da hun skulle sjekke åpningen igjen, da var det vel 1 times tid siden forrige sjekk og 5 cm. Hun ville også tømme blæra mi med kateter for at ikke den skulle være i veien for bebis...
Jeg la meg på ryggen, og hun skulle sette hånden inn for å kjenne på livmormunnen. Så langt kom hun ikke, og utbrøt «oi, her er jo hodet rett inne i skjeden! Har du ri? Du skal bare presse du!»
Jeg vet ikke hvor mange rier det ble, men 10-15 minutter senere var hun ute, klokken 19.55. Og jeg syntes verken det var vondt eller vanskelig å presse henne ut, det var bein igjennom en fantastisk opplevelse!! Og i riepausene prøvde jeg å spøke med samboer og holde motet hans oppe, han klarte ikke se på, men var helt tydelig full av følelser med tårer i øynene!
Jeg kjente sef at det var vondt under «kroningen» når hodet sto i åpningen, men jeg sa at det var mye bedre enn de åpningsriene jeg hadde uansett. På neste ri var hodet ute, og ble stående i åpningen i påvente av siste rie, og jeg kikket beundrende på det mørke håret og spurte Samboern om han kunne ta bilder, men fant fort ut at han egnet seg dårlig til noen oppgaver for øyeblikket:confused::hilarious: Da spurte jeg legestudenten, hun kunne, og jeg gav henne mobilen min og rakk å vise henne hvordan hun låste den opp før ria kom. Dermed fikk jeg noen unike bilder av siste del av fødselen! Fantastisk.. det viste seg at frøkna kom med knyttet neve langs hodet, som forstørret omkretsen en god del! Navlesnoren var rundt både hånda og nakken, men jordmor vippet den effektivt av da kroppen kom.
Surrealistisk og uforklarlig opplevelse, helt fantastisk!Jeg fikk jenta mi på magen, og jeg utbrøt «Jeg skjønner ikke at jeg har født henne, det var jo for lett!!»:woot: (Da altså sett bort fra åpningsriene:dead:).
Jordmor kunne absolutt bekrefte at jeg fødte lett.. og hele staben mente jeg måtte tilbake dit innen noen år for å føde mer, hehe! Sa jeg fødte lettere enn de fleste 2.gangsfødende!
Jeg er temmelig sikker på at bindevevssykdommen min med hypermobilitet og elastisk bindevev bidro sterkt til at fødselen gikk så lett. Ungen hadde jo nesten «sklidd ut» mens jeg lå på siden og pratet jo!:wideyed::happy: Trykketrang tror jeg faktisk aldri jeg kjente.. eneste måten vi merket om jeg hadde ri på var å kjenne om magen var hard eller ei! «Jo, nå er den hard. Press!».:wacky:

Syk opplevelse. Og jeg kjente umiddelbart etterpå at dette vil jeg gjøre igjen! Så nå drømmer jeg om en hel ungeflokk, haha.. Neida.. joda.. én til iaf! Eller to??

Hadde lykkerus i lang tid etter fødselen, den er vel ikke over enda, selv om R er over 2 uker nå❤️ Kan virke som jeg slapp «baby blues», men hverdagen kommer vel;)

Har iallfall bestemt meg for at neste fødsel ikke blir igangsatt! Nå vet jeg at jeg kan føde, og til og med føde lett! Hodet til R er jo ganske lite, men knyttneven ved siden av tilsier vel at jeg kan føde større barn uten å ødelegge bekkenet også:happy:

Føler meg så mye bedre enn som gravid! Har sef vondt i underlivet og er litt mør i kroppen, fikk 2. grads rifter og ble grundig sydd sammen, så stingene har vært vonde, men begynner å bli bedre nå etter 2 uker. Men alt er så veldig verd det.. ELSKER Å VÆRE MAMMA:wav:Heartred:Heartred

Vi var fra onsdag kveld/natt til lørdags morgen på barselavdelingen, pappan fikk «kurs» i baby og babystell, og at han var der hele tiden var virkelig gull verd❤️ Han var skeptisk til å være så lenge på et sykehus, og til og med sove der, men nå er han kjempeglad han gjorde det! Han angrer heller ikke på at han var med på fødselen, og mener den supre jordmoren har mye av æren for at det ble en fin opplevelse også for han, tross alt:)

Det var bare fantastisk å komme hjem, vi er begge trygge i situasjonen og det føles 100% naturlig å være foreldre. Utrolig hvordan vi er skrudd sammen:shy:
 
Wow for en fødselshistorie. Veldig spennende å lese.
Så bra at alt gikk bra selv om du hadde så fæle rier en stund før du endelig fikk epidural. Får meg til å begynne å tenke at kanskje jeg skal prøve å være mer åpen for å ta epidural selv når tiden kommer.

Gratulerer så utrolig mye med lille jenta di! ❤
Håper dere koser dere masse framover :)
 
For en fantastisk fødselshistorie :love7Preggers full av hormoner sitter jo her og griner, så klart :rolleyes::hilarious:
Gratulerer med lille jenta, hun har fått et nydelig navn :love7kos dere i babybobla:Heartred
 
Måtte felle noen tårer av den fine fødselshistorien din:Heartred:sad010 Gratulerer så mye med jenta:Heartpink
 
Nå kom det en tåre i øyekroken her! Så flott du skriver. Tenk at du endelig er mamma, Myra:angel8 Hvis alt går etter planen kommer jeg etter i november:Heartred
 
Wow for en fødselshistorie. Veldig spennende å lese.
Så bra at alt gikk bra selv om du hadde så fæle rier en stund før du endelig fikk epidural. Får meg til å begynne å tenke at kanskje jeg skal prøve å være mer åpen for å ta epidural selv når tiden kommer.

Gratulerer så utrolig mye med lille jenta di! ❤
Håper dere koser dere masse framover :)

Hehe, ja jeg var helt åpen for «alt», men hadde ikke bestemt meg for at jeg skulle ha det ene eller det andre før fødsel. Men når det ble som det ble er jeg utrolig glad jeg hadde mulighet til å få epidural, og at jeg fikk det med én gang jeg endelig kom på fødestua! Ikke et sekund for sent, kunne godt fått det en time før også tror jeg:bag: Men for fødselsforløpet var det nok perfekt timing å få epiduralen på 5 cm, man har jo hørt at epidural kan bremse fødselen og svekke riene.. det skjedde iaf ikke hos meg;p Så derfor jeg tenker at det sikkert hadde gått fint å fått den enda tidligere, men nå var det jo ikke mulig pga. opptatte fødestuer da. Fikk forresten høre at paret som fødte før meg nesten hadde blitt kastet ut:bag: Får håpe de var trygge flergangsfødende da:shy: Det er jo et stort sykehus med mange fødestuer, så tydelig at det var travelt der de dagene! Må være mange trønderbarn med fødselsdato 10.03.21:D

Vi får se neste gang angående epidural, jeg er iallfall ikke noe redd for det iallfall!:) Kjente ikke noe til stikkene heller, riene var så vonde at de overskygget alt:dead:

Tenker at det er best å ikke bestemme seg for noe før du er i situasjonen:happy:



For en fantastisk fødselshistorie :love7Preggers full av hormoner sitter jo her og griner, så klart :rolleyes::hilarious:
Gratulerer med lille jenta, hun har fått et nydelig navn :love7kos dere i babybobla:Heartred

Tusen takk❤️ Åh, disse hormonene:joyful: Nå etter fødsel gråter jeg av å se på babyen og beundre henne;)❤️ Vi koser oss masse, lykke til med de siste mnd av graviditeten der også, håper du får en fin fødsel:happy:


Nå kom det en tåre i øyekroken her! Så flott du skriver. Tenk at du endelig er mamma, Myra:angel8 Hvis alt går etter planen kommer jeg etter i november:Heartred

Ååh, så hyggelig å høre at det mest sannsynlig har klaffet for deg nå!❤️ Da håper jeg du får et flott svangerskap og en fin fødsel i november:joyful:

Og takk, det føles fortsatt litt uvirkelig, men samtidig fullstendig naturlig:love7
 
Hehe, ja jeg var helt åpen for «alt», men hadde ikke bestemt meg for at jeg skulle ha det ene eller det andre før fødsel. Men når det ble som det ble er jeg utrolig glad jeg hadde mulighet til å få epidural, og at jeg fikk det med én gang jeg endelig kom på fødestua! Ikke et sekund for sent, kunne godt fått det en time før også tror jeg:bag: Men for fødselsforløpet var det nok perfekt timing å få epiduralen på 5 cm, man har jo hørt at epidural kan bremse fødselen og svekke riene.. det skjedde iaf ikke hos meg;p Så derfor jeg tenker at det sikkert hadde gått fint å fått den enda tidligere, men nå var det jo ikke mulig pga. opptatte fødestuer da. Fikk forresten høre at paret som fødte før meg nesten hadde blitt kastet ut:bag: Får håpe de var trygge flergangsfødende da:shy: Det er jo et stort sykehus med mange fødestuer, så tydelig at det var travelt der de dagene! Må være mange trønderbarn med fødselsdato 10.03.21:D

Vi får se neste gang angående epidural, jeg er iallfall ikke noe redd for det iallfall!:) Kjente ikke noe til stikkene heller, riene var så vonde at de overskygget alt:dead:

Tenker at det er best å ikke bestemme seg for noe før du er i situasjonen:happy:





Tusen takk❤️ Åh, disse hormonene:joyful: Nå etter fødsel gråter jeg av å se på babyen og beundre henne;)❤️ Vi koser oss masse, lykke til med de siste mnd av graviditeten der også, håper du får en fin fødsel:happy:




Ååh, så hyggelig å høre at det mest sannsynlig har klaffet for deg nå!❤️ Da håper jeg du får et flott svangerskap og en fin fødsel i november:joyful:

Og takk, det føles fortsatt litt uvirkelig, men samtidig fullstendig naturlig:love7
Tusen takk for det:love7 7+3 og still going strong:Heartred
 
Gratulerer så mye!❤️
Fantastisk å lese fødselshistorien din og at alt gikk så bra. Kos deg masse med lille skatten❤️
 
Tusen takk for gratulasjoner❤️

Det er veldig tidlig, vesla blir 3 uker på onsdag, men jeg fantaserer allerede om prøving på nummer 2:shy::D

Har nok bestemt meg for at vi ikke kan begynne å prøve før hun her har begynt å barnehagen, da jeg ikke akkurat var i god form i starten av dette svangerskapet:bag: Og da jeg høyst sannsynlig ikke er i noe arbeid stresser vi ikke med bhg, tipper hun begynner i august 2022. Satser på 2023-baby da altså;)
 
Liten oppdatering nå som snuppa har blitt 3 måneder❤️

Vi har det fortsatt helt fantastisk! Vesla er så enkel og god, sover og spiser godt, og skriker lite. Soverutinen kom av seg selv da hun var 6-7 uker, og leggetid om kvelden har vært kl 19 siden:) Våkner hver 3.-4. time for amming natten gjennom men vi kan gjerne sove til 10-11 om formiddagen. Så har ikke noe underskudd på søvn:D
Hun har heller ingen plager med magen, og ammingen min fungerer utmerket nå:joyful:

Da hun var 1 mnd, i påska, fikk jeg tidenes brystbyll da! Fikk antibiotika på skjærtorsdag, da var crp 96. Tirsdag etter påske var crp 120! Så AB hadde ikke hjulpet noe! Da ble byll(som jeg mistenkte fra starten av) mistenkt fra legens side også, og jeg ble sendt på sykehuset. Ventet der hele dagen på Ø-hjelp, heldigvis hadde legen sagt jeg måtte ta med samboeren siden jeg hadde med baby. Det var godt å være to! De avdekket til slutt en gedigen dyptliggende brystbyll, de forsøkte å tappe den både tirsdag og torsdag, men det gikk ikke. Dermed måtte jeg faktisk operere! Byllen viste seg å være 12*8*5 cm svær! Lå innlagt i 4 dager og måtte få skylt byll-gropen daglig med gummirør inn i puppen.. deretter tilbake til sykehuset på daglige skyllinger i ytterligere 3 dager. Fikk sydd igjen såret etter ei ukes tid! Heldigvis ble det helt bra igjen, pumpet brystet og ammet på det andre. Når det var sydd begynte jeg så smått å amme på det syke brystet igjen, og heldigvis har det normalisert seg helt igjen:) Det var en hard tørn, men glad det endte godt!

Lille R er veldig sterk, løftet hodet helt fra fødsel faktisk! Jeg trodde jo alle babyer gjorde det da, hehe! Men selv om hun er veldig sterk i kroppen og holder hodet helt fint for lenge siden, så har hun ikke begynt å utforske rulling og slikt enda. Det kommer vel:) Liker å gripe saker og bite på dem da, sikler også mye nå, kanskje tenner på gang snart?
Følger kurven på hode og vekt helt fint, og hadde gjort et vekst-hopp på 12-ukerskontrollen:) Tror vekta har tatt igjen litt nå, hun virker iallfall mett og glad.

Tenker stadig på å få flere barn, så det er jeg plent nødt til altså :woot: Samboern er kanskje ikke helt klar enda da, haha. Jeg har lovt han at jeg skal klare å vente ett år fra nå før vi prøver, men kjenner det blir hardt! Trøster meg selv med at jeg da får bedre tid til å nyyyte lille babyen min, og bli kjent med henne som individ før jeg på nytt blir dårlig og slapp gravid :shy: Er ikke redd jeg ikke skal «ha nok kjærlighet» til flere altså, det skal gå helt fint❤️ Produksjonen er nok den verste fasen! Ja, og så er det jo langt fra sikkert at neste baby blir like enkel som hun her da.. og da er vel hun her hakket mer aktiv og utfordrende også, som 2 åring :angelic:
 
Juni 2022, nå er det to år siden vesle R ble unnfanget! Virkelig… det føles som i går!

Jeg har jobbet lenge med å venne sambo på tanken på at det må bli et søsken, merkelig nok lengter han ikke like mye etter nummer to som meg, til tross for at R er «verdens herligste» lille frøken;) Nå er hun 15 måneder og har til og med begynt å sove hele netter innimellom! Jeg er 98% klar, venter nå bare på at R begynner i barnehagen i august. Ja, og så skal jeg få på plass min straks innvilgede BPA-ordning!

Jeg får endelig hjelp på hjemmebane, men huslige og praktiske gjøremål, trening, løpe etter barn i lekepark/Strand, kjøpesenter osv gjennom å få Brukerstyrt Personlig Assistanse gjennom kommunen. Assistenten vil fungere som mine armer og ben i situasjoner hvor jeg ellers måtte meldt pass eller blitt hjemme;) Gleder meg til det kommer i gang, håper jeg får ansatt noen da.

Alt dette vil gjøre at både jeg og samboeren kommer mer ovenpå, spesielt han. Han har jo hatt alt for mye ansvar med feks husarbeid frem til nå.. så jeg skjønner han føler seg overarbeidet og langt i fra har lyst på enda et barn han føler han har for lite tid med. Men det blir forhåpentligvis endret fra etter sommeren♥️

Som sagt blir vi ikke å prøve nå de første månedene, men jeg skal nok begynne med folat og bli flinkere med omega3’en.. ja, og jern, siden jeg fikk sånn jernmangel sist.. så tenker jeg å sikte på prøvestart i september i første omgang, med fare for utsettelse
 
Last edited:
Back
Topp