Myrababy - søsken på vei!❤️

Så koselig å lese i dagboken din ❤️ vi var prøvere på samme tid for *flere* år siden (tenk tida flyr)
Vi fikk vår etterlengte attpåskatt i juli 2020 ❤️
Lykke til med prøving på nummer 2 :)
 
Så koselig å lese i dagboken din ❤️ vi var prøvere på samme tid for *flere* år siden (tenk tida flyr)
Vi fikk vår etterlengte attpåskatt i juli 2020 ❤️
Lykke til med prøving på nummer 2 :)
Tusen takk! Dere skal ikke ha en til atpåskatt som lekekamerat til den andre?:angelic:
 
Yey, fremgang!! Samboeren har gått fra å frustrert si «Ro ned nå!!» hver gang jeg nevner ny baby, til «jo.. det er kanskje på tide å prøve på en til snart»!

Jeg har jo tenkt og kvernet maaaasse på når det hadde passet å få en ny baby. Gubben har vel knapt tenkt tanken:hilarious:
Svigermor ringte han tidligere i sommer og spurte om vi var giret på Islandstur som gave til svigerfar som blir 70 neste sommer, noe vi selvsagt er kjempegiret på! Men da kan jeg ikke ha nyfødt eller være høygravid, tenkte jeg så..:rolleyes: Dermed fant jeg ut at sensommer/tidlig høstbaby neste år må gå greit, om turen legges til mai/juni senest.

Jeg har ikke hørt mer om turen, men spurte gubben her om dagen om «hva med å prøve på en sensommerbaby neste år?»
Han var på vei opp trappen, bråstoppet, snudde seg og sa «Oi.. Det må jeg tenke litt på ja!».
Da ble jeg kjempeglad, for det var jo ikke tvert «nei!» som tidligere;)

Så i går spurte jeg han igjen (maser vel ikke da eller?:angelic:) om han hadde tenkt noe mer på det. Passet på å spørre akkurat når jeg hadde gitt etter for at han skulle få dra på fisketur, så sikkert bra tidspunkt:hilarious: Han svarte iallfall at «jo, det er vel på tide med én til snart», og var enig i at det ikke skulle bli for stor aldersforskjell mellom barna våre;)

Så nå er vi enige om (jeg har kommet med forslag og han har sagt «Jau…») at vi starter prøvingen tidligst i oktober, det ser ut til at jeg rekker to PP i oktober pr.nå, men vi skal i bryllup i midten av oktober, så mulig vi venter til den siste muligheten i okt.. samtidig brukte vi jo ganske mange PP på at spiren skulle sitte forrige gang, så vi får vel bare se det an. Kanskje endrer «prøvekalenderen» seg ved neste TR også, men syklusen har vært ganske stabil på 27 dager i det siste da:)

Spennende tider! Jeg venter på neste TR om 10 dagers tid før jeg begynner temping, og deretter EL-testing for å se om det samsvarer med kalenderens forutsigelser;)
 
Da venter jeg på TR så «kartleggings-perioden» før det braker løs med PP om én måneds tid:nailbiting::woot:

Får se hvilken app som har rett! Fitbit sier TR i dag, Babyverden i morgen og FF mener tirsdag. Har nok ikke lagt inn så mye info i alle appene enda;)

Er også spent på om vi klarer å ha dette som en kartleggingsmåned, eller om det plutselig blir PP1:wacky:
 
Vinner av mens-lotteriet ble….*trommevirvel*: Babyverden!

TR kom i morrest! Puh, ganske korte sykluser da!

CD 1, starter tempingen i morgen tidlig om jeg husker, trenger vel ei ukes tid på å få inn rutinen og huske på det:hilarious:
 
Husket IKKE å starte tempingen, nå er det CD 3.. i morgen må jeg huske det!

Rekordkort TR! Sluttet å blø i natt tror jeg, så bare 2 dagers blødning! Håper alt er ok der nede altså..
 
Forrige PP1 ble en kartleggings-PP, det ble aldri lagt inn aksjer da samboeren ville vente en måned.. så da er vi her igjen, ny PP1!

Nå er samboeren også motivert og klar for «oppgaven» ;)
CD 10, blødningen denne gangen var relativt lang, til CD6-7! Så jeg var litt treg til å komme i gang med EL-tester. Først i går, CD 9 tok jeg første test (skulle jo være tidsnok det!), og allerede i ettermiddag oppdaget jeg stigning! Tok ny test nå kl 20, knall positiv! Har sagt tidligere at jeg tror jeg får EL ganske raskt etter LH-toppen, så da ligger det an til en kort syklus.. og kanskje er det allerede for sent med aksjer?! Venter på at gubben skal komme hjem litt senere i kveld, så må det bli en runde i halmen:p
Temper denne PP også, så skal nok få med meg når egget faktisk løsner:)
4D363651-6525-4592-B4BF-8E4061B51109.jpeg
 
Hei! Så hyggelig å se deg her igjen. Jeg la igjen noen kommentarer her sist du var prøver i 2018, da var jeg også prøver.
(Ny profil nå, kommer ikke inn på gamle)
Så koselig at du prøver på nr 2! Heier på deg igjen :love017
 
Hei! Så hyggelig å se deg her igjen. Jeg la igjen noen kommentarer her sist du var prøver i 2018, da var jeg også prøver.
(Ny profil nå, kommer ikke inn på gamle)
Så koselig at du prøver på nr 2! Heier på deg igjen :love017

Takk for det! Hvordan gikk det med deg, blitt noen barn siden 2018? Og er du prøver igjen nå?:)
 
Temper ganske «bra» denne perioden, men hadde glemt termometeret på telttur i dag, så tok temp når jeg kom hjem. La inn en ca temp. Fikk iallfall krysset, og er 3 DPO i dag:)
 

Vedlegg

  • A561123E-48B1-4C52-A955-CA7E6E75A69D.jpeg
    A561123E-48B1-4C52-A955-CA7E6E75A69D.jpeg
    646,6 KB · Visninger: 48
Takk for det! Hvordan gikk det med deg, blitt noen barn siden 2018? Og er du prøver igjen nå?:)
Nei, ingen barn enda. Jeg og eksen gikk fra hverandre etter en stund. Så nå noen år senere så prøver jeg med ny mann :hilarious:
Men den vil nok ikke sitte nå uten hjelp heller.
 
Nei, ingen barn enda. Jeg og eksen gikk fra hverandre etter en stund. Så nå noen år senere så prøver jeg med ny mann :hilarious:
Men den vil nok ikke sitte nå uten hjelp heller.

Så deg på IKM gruppa rett etter at jeg svarte! Men så spennende å prøve med ny giv nå da, selv om det sikkert har vært en turbulent tid i mellom…! Håper den nye mannen har sperm som matcher superbra, så dere klarer det på egenhånd❤️
 
Så deg på IKM gruppa rett etter at jeg svarte! Men så spennende å prøve med ny giv nå da, selv om det sikkert har vært en turbulent tid i mellom…! Håper den nye mannen har sperm som matcher superbra, så dere klarer det på egenhånd❤️
Tviler da vi har vært uten prevensjon siden vi ble sammen. Så må bok ha bittelitt hjelp ja. Men det går bra :love017
 
Her skjedde det ting!
Testet svakt positivt 8DPO, negativt 9 DPO, men svakt positivt igjen til kvelden. 10-11 DPO var det ingen tvil, og er 12 DPO eller 3+1 gravid nå! Hurra!
 

Vedlegg

  • DE66BD40-D9E0-4FC3-B4FC-9441AF4ECC73.jpeg
    DE66BD40-D9E0-4FC3-B4FC-9441AF4ECC73.jpeg
    778,8 KB · Visninger: 85
  • 053FDD35-03DE-420B-8754-84CB246F8F27.jpeg
    053FDD35-03DE-420B-8754-84CB246F8F27.jpeg
    1.011 KB · Visninger: 78
  • C5096CAF-FF60-424A-BFEF-F7E75EE0D8BF.jpeg
    C5096CAF-FF60-424A-BFEF-F7E75EE0D8BF.jpeg
    609,2 KB · Visninger: 88
Så tar jeg meg tid til en litt mer detaljert oppdatering:)

Siden jeg fikk rekordtidlig EL på CD10/11, flyttet jeg mens tilbake noen dager for å kompensere så Menstermin stemmer bedre med unnfangelsestidspunkt:) Dermed er jeg «allerede» 4+4 i dag!

Jeg tempet jo til et par dager etter positiv test, og så glemte jeg det noen dager. Tenkte at jeg skulle tempe i går morrest (17 DPO) igjen, men angret etterpå! Tempen hadde gått ned, så jeg leste litt og ble redd for at jeg skulle abortere! Men heldigvis ble jeg beroliget av vennlige sjeler med erfaring her inne;) Ikke har jeg sett noe blod, og symptomene er like enda, så det går nok bra :angelic: Har lagt bort temperaturmåleren da! Trenger ikke ekstra bekymringer!

Av symptomer var smerter midt i ryggen pluss korsrygg/bekken det første jeg kjente. Dette var allerede 6 DPO! Jeg kjente det samme da jeg var gravid med datteren. Ble dermed mistenksom, men test 7 DPO bevar «selvsagt» helt blank. 8 DPO derimot, skimtet jeg plutselig en liten strek, som ble tydeligere når testen tørket! Da trodde jeg ikke helt mine egne øyne.. for godt til å være sant at det skulle gå på første forsøk!?
Testet på kvelden med godt oppspart urin, men helt blank. Samme morgen 9 DPO. Daaa mistet jeg litt trua og ble irritert over skyggestrek dagen før. Så gikk turen på bryllup i fremmed by den dagen og helga, og jeg ble så kvalm på flyturen! Det hang i flere timer etter at vi kom på hotellet! Måtte bare teste på nytt.. og der, kvelden 9DPO kom det jammen meg en liten strek til syne igjen! Samboeren så den ikke, mente jeg hadde innbilt svangerskap:hilarious:

Sov dårlig den natten pga ekstreme ryggsmerter, måtte stå opp og ta Paracet! Morgenen etter, 10DPO ble streken enda tydeligere. Samboeren så den «kanskje»… jeg dro ut og kjøpte flere tester. Da var det jo ingen tvil, og han så også strekene! Jeg tok det rolig på den bryllupsfesten for å si set sånn;) Men det var veldig koselig likevel! Kvalmen ville satt en stopper for min del, så jeg tok en postafen før jeg dro. Da gikk det bra!

Fikk skyss hjem med ei anna gravid dame, en stund før resten ville hjem. Det var godt! Stuptrøtt.. og det har jeg vært siden;)

Søndag 11DPO tok jeg en digital MakeSure(visst ikke at de fantes en gang!) med sensitivitet 25mlu, og den ble positiv! Nå var samboeren ikke i tvil lengre heller, hehe.

Har testet med strips frem til 14 DPO, og sett stigning. Fikk 2-3 på digital 4+0/ 14DPO, og har én CB digital jeg tenker å ta på onsdag, 5+0.. kanskje jeg venter til 5+1..

Kvalmen har ikke vært så plagsom denne uka, er nå mest trøtthet og smertene i ryggen som plager meg:arghh:
…ja, og så har den der oppblåstheten kommet de siste dagene.. smerter i magen og følelse av å ikke få ut lufta. Blæh! Føler magen er rundere pga. det også, og sånn blir det vel noen måneder fremover:p

Håååper at forstoppelsen holder seg unna!
Har tatt lav dose jerntilskudd i et par mndr allerede, for å unngå å få jernmangel i dette svangerskapet. Jerntilskudd i stor dose forrige svangerskap var virkelig helt forferdelig! Skal unngå det for alt det er verdt denne gangen..

Har fått legetime 7+2, og bestilt privat TUL 8+6.. men mulig jeg fremskynder den TUL om jeg blir rastløs;) Satser på at jeg får offentlig TUL i uke 12-13 også så!
Ikke tatt kontakt med jordmor enda, men tipper jeg tar første kontroll der i uke 10-12.
 
Gratulerer så mye❤️
 
Ble ferdig med testingen forrige uke på 5 uker, jeg kunne kanskje tatt den digitale pg fått 3+ litt tidligere, med deeen sterke strimmeltesten to dager før. Men orket ikke risikere å «måtte» kjøpe enda en digital, så ventet litt ekstra.

Er nå 6+4, og føler meg absolutt gravid. Kvalmen kommer og går, men har ikke vært lammende så langt! Bedre enn fryktet.. men vet man ikke kan «slappe av» angående kvalme som symptom før man har natt uke 8, da er vel HCG på topp og man skulle tro at det er mindre sjans for å få problemer med voldsom kvalme etter det.. håper iallfall det;)

Legetimen ble fremflyttet til 7+0, så ikke lenge til:)
Håper på henvisning både til TUL(usikker på om alle får det her enda) og litt rehabilitering det neste halvåret, og håper hun kan ta blodprøver for å fange opp om jeg har lave nivåer av noe så tidlig som mulig:)
 

Vedlegg

  • F5A0A468-11E6-4CEF-9B66-1AD3A9365104.jpeg
    F5A0A468-11E6-4CEF-9B66-1AD3A9365104.jpeg
    541,7 KB · Visninger: 38
  • E625D306-DF36-4F46-A045-93931656D8F8.jpeg
    E625D306-DF36-4F46-A045-93931656D8F8.jpeg
    381,6 KB · Visninger: 44
7+3

Graviditeten er «still going strong» såvidt jeg vet, jeg føler meg definitivt gravid.. kvalmebølger skyller over meg flere ganger daglig, men heldigvis synes jeg ikke det er så ille som forrige graviditet, ikke enda iallfall! :gen053
Klarer stort sett å unngå kvalmestillende, noe jeg var nødt til å ta daglig i første trimester forrige gang. Kan det bety at det er en gutt denne gangen?;) Vet jo at samboeren gjerne ønsker en gutt, men ellers spiller det jo ingen rolle, annet enn at det hadde vært «gøy» å ha én av hver:)

Var hos legen på onsdag 7+0, for å ta blodprøver og snakke om medisiner. Fikk tatt blodprøvene såpass tidlig for å se ferritin/jernlageret, da jeg rett og slett ikke tåler jerntilskudd pga full stans i tarmen.. hadde jo tomme jernlager og anemi forrige svangerskap, og fikk intravenøst jern for ett år siden, 6 mndr etter fødsel. Da gikk jernlageret opp fra 5 til 150 ca, og nå var det 85! Så dermed slipper jeg ta jern dette svangerskapet.. helt fantastisk! :woot:
Og dersom jernlageret nå brukes opp dette svangerskapet, vet jeg at jerntransfusjon fungerer utmerket og uten bivirkninger på meg, så da vil jeg spørre pent om en ny overføring etter fødsel:)

Om… bare 10 dager skal jeg på privat TUL i Trondheim, da er jeg 8+6 etter mine beregninger, og håper å se en bamsemums med noe som ligner hender og føtterxsmile2 Hadde TUL 7+2 (tror jeg) forrige gang, og fikk se en reke med bankende hjerte. Tar den litt senere denne gang i håp om at det ligner litt mer på en baby❤️

Planen er nemlig å gi et ultralydbilde i gave til svigermor dagen etter, da hun har bursdag! Så håper alt er vel…:shy:
 
Back
Topp