"Mens vi venter på ny slankekrig" motivasjonstråd

Prøver meg på måltidserstatteren smoothie til kveldsmat fra i dag og 20 dager fremover! Spent på om det bidrar til en liten kick-start..
 
Er det bare å hive seg på veietråden når man ønsker? Kjekt med et sted hvor man må dokumentere vekta i løpet av sommeren. Håper det kan hindre at det går oppover iallefall!
 
Er det bare å hive seg på veietråden når man ønsker? Kjekt med et sted hvor man må dokumentere vekta i løpet av sommeren. Håper det kan hindre at det går oppover iallefall!
Hiv deg med, tenker jeg!
Hvordan står det til med deg? :)
 
Hiv deg med, tenker jeg!
Hvordan står det til med deg? :)

Vektmessig går jeg stadig opp og ned de samme 4 kiloene. Mye overtid i kontorjobb er ikke akkurat ideelt. Håper å få lagt inn noen gode vaner i løpet av sommeren som jeg kan holde på utover høsten.
 
Vektmessig går jeg stadig opp og ned de samme 4 kiloene. Mye overtid i kontorjobb er ikke akkurat ideelt. Håper å få lagt inn noen gode vaner i løpet av sommeren som jeg kan holde på utover høsten.
Gode vaner er gull! Og vanskelige!
Har du matpakke med?
 
Gode vaner er gull! Og vanskelige!
Har du matpakke med?

Vi får mat på jobben. I lunsjen er det nok av sunne alternativer. Overtidsmat får vi som regel fra Egon, så blir ikke like sunt. Hovedproblemet er at det blir alt for mange inaktive timer i døgnet. Samtidig må jeg bruke hodet konstant, noe som gjør meg overraskende sulten!
 
Ahh, målte meg i dag, og hadde ikke gått ned noe.. Var på akkurat samme vekt som da jeg veide meg inn! Jeg får forsøke å øke treningen i ukene som kommer.
 
Har glemt å veie meg i det siste. :p Tipper jeg ligger på det samme, da. Får ikke til å trene :/ I helga malte jeg mye og har fast turdag på jobb, så føler jeg gjør NOE :p Skal prøve på å trene litt mer nå som mannen reiser ut på jobb. Er lettere å trene når jeg er alene.
 
Har slitt med motivasjon de siste ukene, men kom meg endelig på trening i dag etter jobb :) Og som alltid, så går det jo så mye bedre enn forventet når jeg først kommer meg dit. Hvorfor er det utrolig vanskelig å huske den følelsen når man velger å ikke dra på trening?!
 
I morgen blir det veiing! Vet jeg har gått ned, men må registrere og :p endelig fått til litt fokus da jeg bytta ut kveldsmat med smoothie!
 
-1,1kg på 2 uker! Meget nøgd! Bryllup i morgen, så håper på null til neste :p
 
2 kilo ned! Tror det er mye tilfeldigheter i forhold til vann i kroppen, så å holde seg på samme vekt neste uke er målet.
 
-1,1kg på 2 uker! Meget nøgd! Bryllup i morgen, så håper på null til neste :p
2 kilo ned! Tror det er mye tilfeldigheter i forhold til vann i kroppen, så å holde seg på samme vekt neste uke er målet.
Så flinke dere er :)

Her gikk jeg ned "bare" 0,6kg. Hadde jeg hatt innveiing i går så hadde det vært over en kg...
 
Last edited:
Jeg er på en korpstur som er 20 timer i buss hver vei. Så jeg går det i en del ikke helt sunne greier til tider...
 
Lever tilnærmet bare på nutrilett om dagen så babykiloene raser av. Men nå er jeg litt vell lei og spiste litt vell mye taco i dag [emoji28]
 
Dårlig uke her! Kjenner magen er skikkelig i ulage, opp igjen fra forrige uke men fortsatt under "startvekt" - såvidt
 
Dårlig uke her! Kjenner magen er skikkelig i ulage, opp igjen fra forrige uke men fortsatt under "startvekt" - såvidt
Hva tror du må gjøres for å snu nå?

Ned 0,1 her! Var ned 0,4, men spiste nesten en hel plate sjokolade i går.....
 
Hva tror du må gjøres for å snu nå?

Ned 0,1 her! Var ned 0,4, men spiste nesten en hel plate sjokolade i går.....


Gikk unaturlig mye ned første uken. Pleier alltid å bli litt dårlig i varmen, så er nok mye vann som kommer og går om dagen. Innspurt på jobben gjør at det blir mye stillesitting, så håper det går bedre når jeg går ut i ferie og får beveget meg mye mer.
 
Gikk unaturlig mye ned første uken. Pleier alltid å bli litt dårlig i varmen, så er nok mye vann som kommer og går om dagen. Innspurt på jobben gjør at det blir mye stillesitting, så håper det går bedre når jeg går ut i ferie og får beveget meg mye mer.
Det blir nok bedre ja! En uke igjen eller?
 
Back
Topp