Kanskje kommer nr3?

Vipps, 18+3!
Ultralyden idag gikk supert og ble flyttet noen dager frem❤️ alt sto bra til med lille. Hun kunne hverken bekrefte eller avkrefte kjønn ettersom den lille lå så gjemt og krøket til:oops:
Så her må vi bare vente å se.

Må tilbake igjen på en kontroll ettersom morkake ligger litt nært livmorhals og selve livmorhalsen er litt kort. Ettersom jeg har en historikk med premature rier og dette påvirket livmorhalsen, blir det tett oppfølging denne gang!

Men det beste var jo at terminen ble flyttet slik at hun trodde jeg skulle få KS før sommerstengt slik at jeg får være i nærheten❤️
Så godt å høre at alt sto bra til ❤️ Synd du ikke fikk bekreftelse på kjønn, men forhåpentligvis gjør du det på neste UL!

Bare nysgjerrig her - har det noe å si om morkaka ligger nær livmorhals dersom du uansett skal ta KS? Jeg har hørt at dersom man har forliggende morkake, så kan KS være alternativet, så derfor jeg lurer. Påvirker det premature rier?
 
Så godt å høre at alt sto bra til ❤️ Synd du ikke fikk bekreftelse på kjønn, men forhåpentligvis gjør du det på neste UL!

Bare nysgjerrig her - har det noe å si om morkaka ligger nær livmorhals dersom du uansett skal ta KS? Jeg har hørt at dersom man har forliggende morkake, så kan KS være alternativet, så derfor jeg lurer. Påvirker det premature rier?
Takk :)

Jeg aner faktisk ikke. Men sier ikke nei til en ekstra titt :D
Kan være det er satt opp slik siden jeg ikke har vært på samtale ennå, og fått bekreftet at det blir KS. Kun muntlig.

Jeg tror det kan påvirke livmorhalsen, men om det fremprovoserer prem.rier er ikke godt og si. Tror hun ble litt ekstra bekymret da jeg sa jeg allerede har endel kynnere. (Disse kan fremprov prem.rier.
 
Takk :)

Jeg aner faktisk ikke. Men sier ikke nei til en ekstra titt :D
Kan være det er satt opp slik siden jeg ikke har vært på samtale ennå, og fått bekreftet at det blir KS. Kun muntlig.

Jeg tror det kan påvirke livmorhalsen, men om det fremprovoserer prem.rier er ikke godt og si. Tror hun ble litt ekstra bekymret da jeg sa jeg allerede har endel kynnere. (Disse kan fremprov prem.rier.
Åja. Bra de følger det opp uansett da :) Håper alt går fint ❤️
 
20+2 ❤️

Over halvveis, tenk! Helt sykt altså.

Har vært på time hos jordmor idag og vi fikk høre hjertelyd ingen problem å finne denne gang.
Masse bevegelser flere gang for dag og ja, generelt bare fint med lille ❤️
Bekkenet krangler ennå ganske mye, så blir endel i ro. Men vi har sendt inn henvisning til ønske om KS før fødeavd stenger. Noe de alle tror skal gå greit :)
Fikk beskjed om å ha lav terskel for å kontakte føden ved mye kynnere og eller smerter/tak i ryggen. Føler det er veldig betryggende å vite❤️ samtidig så sier jordmor at hun skal slutte som jm og bare jobbe ut juni :( hadde håpt å fått henne løpet ut. Men men! Hun jobber heldigvis på sykehuset og sa hun var bare en tlf unna uansett om hun var ferdig eller ei :)

Nå er det full avslapning før ei ROLIG helg ❤️
 
22+0 idag

Grensa for levedyktig er idag, men det er aaaalt for tidlig, så den lar vi ligge :nailbiting:
Men kroppen jobber på spreng, det er ingen tvil!
Er så sliten om dagene at en pwn på sofaen i 2-3 timer er ikke uvanlig:wacky:
Bekkenet sliter dog endel. Samme med hodet og svimmelheten. Jeg klarer liksom ikke å lenke meg fast inne når det er så fint vær ute, men det straffer seg skikkelig på kveld/natt og dagene etter. Så må vel være litt flink pike, selvom det er GØRR kjedelig!!

Tips til stillesittende prosjekter?

Ellers skal jeg på første barseltreff i morgen der flere i gjengen allerede har fått sine små:Heartpink ekstra godt med litt babykos:love7

Ellers er hunden fremdeles LIMT på meg, haha! Hun nekter å ligge noen andre plasser enn helst oppå meg :think005

Og det er faktisk bare 14 dager til ny kontroll av cervix, morkake etterfulgt av samtale om forløsningsmetode (få en dato til pks). Skal bli både godt å rart og faktisk ha en dato. Og kanskje får vi en 100% bekreftelse på kjønn:wacky::dummy:
 
23+0 :Heartred

Dagene flyr og magen vokser!:love7

Nå er det bare 4 uker igjen til vi trer inn i det 3 og (nest) siste trimester:nailbiting:

Formen er ganske lik, sånn bortsett ifra litt flere sol-dager! Det gjør seg.

Nå skal vi ta med oss ungene i lekeland en tur (dårlig vær idag) etterfulgt av full avslapning resten av påsken.

God påske alle!
 
27+0 ❤️
Tredje trimester
inn i mnd 7!

Nå flyr tiden VIRKELIG! Hadde absolutt trodd jeg skulle få gjort unna alt jeg planla tidlig i svangerskapet, men ser at det begynner å skrante nå :laughing025
Bekkenet er helt på bærtur så fysio var ikke sen med å finne frem krykkene:nailbiting:

Lillebebis (som vi fremdeles ikke vet hva er) virker til å vokse og trives ❤️ masse liv å røre i magen stort sett hele døgnet :angelic:
Venter ennå på eksakt dato for pks, men har fått vite hvilken uke, så det hjelper på ❤️

Ellers var jeg faktisk på jobbintervju idag! Det var en smule spennende å komme inn der stor-gravid:angelic: men de tok det veldig fint! (Som de skal…) så blir spennende nå å ser hvor det går. I tillegg er jeg litt nervøs for å kontakte nåværende arbeidsgiver å fortelle jeg har søkt annen jobb (ettersom de er referanse) noen som har gode råd? :)
 
27+0 ❤️
Tredje trimester
inn i mnd 7!

Nå flyr tiden VIRKELIG! Hadde absolutt trodd jeg skulle få gjort unna alt jeg planla tidlig i svangerskapet, men ser at det begynner å skrante nå :laughing025
Bekkenet er helt på bærtur så fysio var ikke sen med å finne frem krykkene:nailbiting:

Lillebebis (som vi fremdeles ikke vet hva er) virker til å vokse og trives ❤️ masse liv å røre i magen stort sett hele døgnet :angelic:
Venter ennå på eksakt dato for pks, men har fått vite hvilken uke, så det hjelper på ❤️

Ellers var jeg faktisk på jobbintervju idag! Det var en smule spennende å komme inn der stor-gravid:angelic: men de tok det veldig fint! (Som de skal…) så blir spennende nå å ser hvor det går. I tillegg er jeg litt nervøs for å kontakte nåværende arbeidsgiver å fortelle jeg har søkt annen jobb (ettersom de er referanse) noen som har gode råd? :)
Har du vært på sånn forløsningssamtale ifbm pks? Jeg skal på det i slutten av mai (når jeg er 24 fullgåtte uker), og veldig spent på hva som blir snakket om og bestemt da. Hadde håpet på å få en dato for pks da :p

Så spennende med jobbintervju! Har dessverre ingen råd. Jeg hadde ikke satt opp nåværende arbeidsgiver som referanse da :smiley-ashamed004 Har kun brukt tidligere arbeidsplasser som referanser når jeg har søkt nye jobber.
Masse lykke til! :love017
 
Har du vært på sånn forløsningssamtale ifbm pks? Jeg skal på det i slutten av mai (når jeg er 24 fullgåtte uker), og veldig spent på hva som blir snakket om og bestemt da. Hadde håpet på å få en dato for pks da :p

Så spennende med jobbintervju! Har dessverre ingen råd. Jeg hadde ikke satt opp nåværende arbeidsgiver som referanse da :smiley-ashamed004 Har kun brukt tidligere arbeidsplasser som referanser når jeg har søkt nye jobber.
Masse lykke til! :love017
Ja, eller nei, eller jeg tror det. Var satt opp to timer på sykehuset på samme dag. Den første timen var for kontroll av cervix og morkake og den andre var forløsningssamtalen. Når jeg ble undersøkt skjønte ikke legen hvorfor jeg var satt opp til samtale, og det måtte være en feil. De kunne ikke gi en dato når jeg var der så det var litt bortkastet mente hun. Jeg skulle jo ha med meg samboer som hjelp og støtte, men kun på forløsningssamtalen.
Så hun legen bestemte seg for at vi bare kunne ta den samtalen, eller spørsmålene jeg hadde rundt det, etter sjekken. Ble skikkelig satt ut og glemte halvparten av hva jeg skulle spørre om…. Men vi fikk snakket og i mitt tilfelle ville de snakke med nevrolog ifbm med svimmelheten min og en spinalbedøvelse. Hun var og usikker på om jeg måtte til et sykehus med mer kompetanse, men det skulle jeg få vite i «god» tid. Alt i alt fikk jeg vite ca uken det ble, om de jeg var på prioriteringslista (siden det er uka de stenger å mange skal ha ks da). Så ja. Jeg vet egentlig ikke så mye mer. Hun skulle ringe i forrige uke med dato, men jeg har ikke hørt noe fra dem. Kjenner det irriterer meg litt!

Får håpe du er mer heldig og at det er litt mer ordnede forhold hos deg!❤️
 
Ja, eller nei, eller jeg tror det. Var satt opp to timer på sykehuset på samme dag. Den første timen var for kontroll av cervix og morkake og den andre var forløsningssamtalen. Når jeg ble undersøkt skjønte ikke legen hvorfor jeg var satt opp til samtale, og det måtte være en feil. De kunne ikke gi en dato når jeg var der så det var litt bortkastet mente hun. Jeg skulle jo ha med meg samboer som hjelp og støtte, men kun på forløsningssamtalen.
Så hun legen bestemte seg for at vi bare kunne ta den samtalen, eller spørsmålene jeg hadde rundt det, etter sjekken. Ble skikkelig satt ut og glemte halvparten av hva jeg skulle spørre om…. Men vi fikk snakket og i mitt tilfelle ville de snakke med nevrolog ifbm med svimmelheten min og en spinalbedøvelse. Hun var og usikker på om jeg måtte til et sykehus med mer kompetanse, men det skulle jeg få vite i «god» tid. Alt i alt fikk jeg vite ca uken det ble, om de jeg var på prioriteringslista (siden det er uka de stenger å mange skal ha ks da). Så ja. Jeg vet egentlig ikke så mye mer. Hun skulle ringe i forrige uke med dato, men jeg har ikke hørt noe fra dem. Kjenner det irriterer meg litt!

Får håpe du er mer heldig og at det er litt mer ordnede forhold hos deg!❤️
Hvilken uke var du i da du hadde undersøkelsen/snakket med dem?
Så rart de ikke har ringt.. Kanskje du burde ringe dem og mase litt? Føler de er ganske dårlige til å følge opp som regel, så man må nesten gjøre det selv for at det skal skje noe :rolleyes: Og det virker ikke som de har helt kontroll der, siden du ble satt opp til samtale som de mente du ikke skulle ha:shy:
 
Hvilken uke var du i da du hadde undersøkelsen/snakket med dem?
Så rart de ikke har ringt.. Kanskje du burde ringe dem og mase litt? Føler de er ganske dårlige til å følge opp som regel, så man må nesten gjøre det selv for at det skal skje noe :rolleyes: Og det virker ikke som de har helt kontroll der, siden du ble satt opp til samtale som de mente du ikke skulle ha:shy:
Var vel i uke 24 mener jeg.

Jeg ringte på fredag og møtte ei som ikke bare hadde en dårlig dag, men et dårlig år tror jeg :shifty: Ho ( i skranken) mente at jeg ikke fikk ks på denne uka, og at jeg måtte til et annet sykehus (ikke det som legen snakket om) siden det skulle stenges. Hun var direkte frekk og jeg ble faktisk forbannet i tlf. Alt jeg ville var å purre på legen, ikke diskutere grunnlaget med en resepsjonist, noe jeg påpekte til henne flere ganger. Jeg skal ta opp dette med jordmor som også jobber på sykehuset, kanskje hun klarer å fiske frem noe.
Selv om behandlingen var ræva, er jeg glad det var med meg- en 3 gangs og ikke en stressa redd 1 gangs liksom.
 
Var vel i uke 24 mener jeg.

Jeg ringte på fredag og møtte ei som ikke bare hadde en dårlig dag, men et dårlig år tror jeg :shifty: Ho ( i skranken) mente at jeg ikke fikk ks på denne uka, og at jeg måtte til et annet sykehus (ikke det som legen snakket om) siden det skulle stenges. Hun var direkte frekk og jeg ble faktisk forbannet i tlf. Alt jeg ville var å purre på legen, ikke diskutere grunnlaget med en resepsjonist, noe jeg påpekte til henne flere ganger. Jeg skal ta opp dette med jordmor som også jobber på sykehuset, kanskje hun klarer å fiske frem noe.
Selv om behandlingen var ræva, er jeg glad det var med meg- en 3 gangs og ikke en stressa redd 1 gangs liksom.
Har møtt på en sånn kjerring på telefon engang jeg også :shifty:
Veldig spesielt at hun skulle si det og begynne å diskutere med deg!:wideyed: Får håpe legen ringer deg snart da, eller at jm kan fikse det
 
28+1 idag❤️

Igår kom telefonen jeg hr ventet på! Nevrolog og anestesilege var enig om avgjørelsen ang KS og at dette høyst sannsynlig ville ha et mer positivt utfall ifht svimmelheten min :Heartpink så glad når legene ser det samme.

Så nå blir det pks i svangerskapsuke 37+6 eller 38+0, alt etter prioriteten man får. Men har fått bekreftet at det blir på sykehuset nærmest her og før de stenger fødeavd, som er i min svangerskapsuke 38+5.

Dette betyr at idag er det UNDER 10 uker til vi får møte lille❤️❤️ og plutselig ble ting litt travelt! Vi skulle helst fått ferdig uteområde med fylling og såing av plen, bygd noen boder som etterhvert skal bygges videre til garasje, shine campingvogna og generelt inne i huset :nailbiting: alt feller på mannen siden jeg såvidt er gangfør, så her må det prioriteres :laughing025(og får han gjøre det, er vi ferdig ute, men ikke begynt inne):angelic::laughing025
 
31+0 :Heartred
Vi stiger inn i mnd 8 og idag er det 49 dager igjen til vi får hilse på lille☺️❤️

Veldig spent om vi kommer helt dit, men en dag av gangen.

Skjedd mye siden sist. Har vært endel inn og ut av sykehuset ettersom jeg har en historikk med premature rier. Denne gang er de og tilstede, og de påvirker livmorhalsen, så har strikt sengeleie og flat terskel (som legen selv sa) til å ta kontakt ved den minste endring.

For en mnd siden (ca) var jeg på jobbintervju og følte selv det gikk veldig bra. De ringte dagen etter å spurte om å få kontakte referanser. Måtte da selvsagt gi beskjed til min nåværende leder (ettersom hun var mest relevant) at noen ble å ringe. Hun forsto situasjonen og at ting var litt forandret nå som vi skulle ha en til.
Men de ringte nå hvertfall og fikk inntrykket av at dette gikk veien. Så sier hun i telefon at de måtte desverre avbryte ansettelsen da de «plutselig» skulle se på hele organiseringen av alle de administrative stillingene og måtte dessverre bryte. Jeg ble i utgangspunktet innstilt som nummer 1.
så dukket det opp en merkverdig lik stilling i nabo-kommunen så i litt irritasjon søkte jeg der. Og idag ringte de og innkalte til intervju:wacky: så ja, ukene har vært spennende! Hadde vært så deilig å gått ut i permisjon med viten om at man skulle begynne i ny jobb ☺️ men men, har jo sånn sett god tid :)
 
Endte med en liten tur på føden i natt grunnet «regelmessige» tak i mage og rygg. Heldigvis ikke påvirket cervix for mye og fikk dra hjem :Heartred Men legen var fantastisk, og slo tilogmed over på 3/4D OG printet ut sikkert 15 bilder til oss:love7 klarer fint å se noen likheter mellom mini og storesøster :love7

nå skal jeg bare ligge å bake lillebebis helt til pks!
 

Vedlegg

  • 2FA02BB3-2EF3-4E9B-B2AD-EF8FCA38CAF2.jpeg
    2FA02BB3-2EF3-4E9B-B2AD-EF8FCA38CAF2.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 37
Så sporty å ha jobbintervju som kjempegravid, da! Hehe. :) Du opplever ikke harde blikk fordi du er gravid eller så?

Fint at du fikk 3D på sykehuset da ❤️ litt tidlig enda på at det burde skje noe; så godt at det ser ok ut ! :)
 
Så sporty å ha jobbintervju som kjempegravid, da! Hehe. :) Du opplever ikke harde blikk fordi du er gravid eller så?

Fint at du fikk 3D på sykehuset da ❤️ litt tidlig enda på at det burde skje noe; så godt at det ser ok ut ! :)
Har ikke sett denne, beklager! :nailbiting:

Joda, litt rare blikk har man fått, men første respons er alltid gratulerer, så håper ikke de vurderer på bakgrunn av det, selvom jeg tror de EGENTLIG gjør det :/
 
33+0 ❤️

Bare 5 uker til vi får hilse på lille:love7 begynner å gå opp for meg nå altså!
Men akkurat nå gleder jeg meg både til nattevåk og keisersnitt! For halvannen uke siden fikk jeg helvetesild :)angry4)og hjelpes det lever opp til navnet sitt! Har fått det bak på skuldra og frampå brystet. Er tungt å puste og kjennes ut som konstant brystbetennelse:arghh: så etter flere søvnløse netter (ligger å vrir meg i smerte) ba gubben om at jeg ringte legen. Fikk en salve jeg kunne smøre på og paralgin forte for de verste smertene.
Jeg syns personlig det er helt jævlig å måtte ty til så sterke midler, men legen mente det skulle gå bra med lille ❤️
Første natta jeg faktisk har sovet ca 2-3 timer og jeg føler meg super uthvilt! :laughing025 Får inhvertfall forberedt meg til nyfødt-tiden:angelic:
Nå håper jeg dritten slipper tak så jeg kan gå tilbake til de «vanlige» svangerskapsplagene mine :wacky:
 
Har ikke sett denne, beklager! :nailbiting:

Joda, litt rare blikk har man fått, men første respons er alltid gratulerer, så håper ikke de vurderer på bakgrunn av det, selvom jeg tror de EGENTLIG gjør det :/

Ja altså. De har jo ikke lov til å ta det med i vurderingen, men det er jo klart at folk tenker over det uansett. Klart, når man allerede kjører intervju osv, så kan man jo spørre nr2 om de er interessert i å vikariere; så man slipper to prosesser.. men det er jo likevel mer styr for dem som ansetter, og de kommer jo til å ha det i bakhodet uansett. Liksom. "Jeg har søkt på jobben, men jeg kan ikke starte før om ca 10 mnd fra nå", ville jo ha satt en liten brems ELLERS (om det gjaldt noe annet liksom). Selv om det egentlig ikke SKAL ha noe å si med permisjon osv.
Men, gode arbeidsgivere velger jo helst å se forbi det..!
 
34+2❤️

Mini ligger med hodet GODT ned.
Har hatt mye kynnere og mye mer nedpress og smerte i nedre del av mage og i korsryggen.

Fikk en liten tur inn på føden igår etter en heftig natt, der jeg ble innlagt grunnet mer forkortet livmorhals og såkalt nebbing (åpning fra innsiden). Fikk adalat og tror det hjalp. Har fått være hjemme inatt og det er jeg veldig glad for! De sengene på føden er ikke laget for at man skal ha det komfortabelt! :wacky:
Så nå er det bare å krysse fingre og tær for at vi kommer oss over uke 35 i første omgang (så jeg slipper flytur til Tromsø) men helst vente til planlagt dato :angelic:

Uansett, panikken tok meg fullstendig idag så nå er alle babyklær på vask og fødebagen pakkes iherdig:laughing025
 
Back
Topp